Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

Problem jest dość obszerny, ale postaram się go ładnie streścić  :D Wszystko zaczęło się (najprawdopodobniej) po nieudanej aktualizacji systemu Windows. (Najprawdopodobniej, bo nie przypominam sobie bym miał niżej wymienione problemy, przed tą nieszczęsną aktualizacją).

Po wyłączeniu systemu, windows rozpoczął instalowanie jednej aktualizacji, dość długo mu to zajmowało więc zostawiłem włączony komputer na noc. Po całonocnej próbie instalacji aktualizacji, instalator nadal wyświetlał komunikat o trwającej instalacji - więc zresetowałem komputer. Przy uruchamianiu pojawił się ekran "Odzyskiwanie po błędzie systemu windows" (ale to chyba normalne po takim wyłączeniu). Wybrałem "Uruchom system normalnie".

Wszystko ładnie się włączyło, funkcjonowało normalnie (a przynajmniej tak mi się wydawało), poprawiłem jakiś dokument, zapisałem go, wyłączyłem komputer. Na drugi dzień podczas włączania komputera znowu się pojawił ekran "odzyskiwania po błędzie systemu" (a system tym razem był wyłączony beż żadnych komplikacji). Po uruchomieniu wszystko znowu ładnie funkcjonowało, ale... dokument, który poprzedniego dnia zmieniłem i zapisałem miał taką samą formę jaką miał przed zapisem  :roll: (trochę mi zajęło aż połączyłem te dwa fakty  :P ). Zmieniłem go znowu, zapisałem, uruchomiłem ponownie komputer, (znowu ekran odzyskiwania) i dokument znowu w stanie przed zapisem. Sprawdziłem też jak inne programy zachowują się po ponownym uruchomieniu komputera i okazuje się, że nic co znajduje się na "pierwszym" dysku się nie zapisuje (system też jest na tym dysku): dokumenty, ustawienia ikonek na pulpicie, ciasteczka przeglądarki, aktualizacje antywirusa, itd...

 

System stoi od kilku tygodni więc nie powinien być jeszcze zaśmiecony.

Uznałem, że przywrócę system do punktu przed ostatnią aktualizacją, niestety za każdym razem gdy próbuję to zrobić (niezależnie jaki punkt przywracania wybiorę) system wyświetla komunikat "Przywracanie systemu nie zostało pomyślnie ukończone".

Włączyłem antywirusa (Avast free) żeby przeskanował komputer, ten się zawiesił na 4% na pliku o nazwie "system.enterpriseservices.thunk.d", po godzinie braku reakcji wyłączyłem program.

Uznałem, że przeinstaluje Windowsa, niestety i tym razem napotkałem na problem  :rotfl: - nie da się sformatować tego "pierwszego" dysku. Po wybraniu opcji "Sformatuj" pojawia sie komunikat "Nie można sformatować, kod błędu 0x80070057", opcja "Kasuj" też nie daje żadnych rezultatów.

Podłączyłem dysk poprzez złącze E-SATA do laptopa, na którym mam program "Technologia pamięci Intel Rapid", program wyświetla komunikat, że "Stan dysku zagrożony" (nie ma żadnego wytłumaczenia tego ostrzeżenia). Jest za to opcja "resetuj dysk na normalny", po jej kliknięciu dysk jest widziany przez program jako "normalny"  :rotfl:. Ale po ponownym podpięciu dysku program znowu wyświetla, że dysk "zagrożony". Na laptopie można normalnie przeglądać partycje na tym dysku. Niestety przy próbie formatowania dysku poprzez narzędzie systemowe, system wyrzuca błąd "System nie był w stanie dokończyć formatowania".

 

Dysk niewzruszony nadal działa jak działał, nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić  :(.

 

Dodam jeszcze, że pod nazwą "pierwszy dysk" powyżej, mam na myśli dysk:

SSD GoodRam Iridium 120GB (zakupiony kilka tygodni temu) (jest zainstalowany na nim system)

Drugi dysk to standardowy HDD, jeżeli na nim zapiszę wyżej omawiany dokument to wszystkie jego zmiany są zachowane po ponownym uruchomieniu komputera. 

 

Sorry za długi post, chciałem dokładnie opisać wszystko co do tej pory zaobserwowałem  :P Co teraz zrobić/sprawdzić? 

 

Pozdrawiam

 

 

//edit

 

Dodam jeszcze, że teraz po każdym uruchomieniu komputera system instaluje sterowniki SCSI do dysku SSD i prosi o ponowne uruchomienie :D

Edytowane przez kaemo
Link to post
Share on other sites

 

 

Po całonocnej próbie instalacji aktualizacji, instalator nadal wyświetlał komunikat o trwającej instalacji - więc zresetowałem komputer.
 

Nie jestem pewien czy trzeba czytać dalej.  

Daj screen z tabelką SMART ( z widoczną tabelką RAW/DATA ), obojętny program, może być HD tune, może cdi hdd. 
Link to post
Share on other sites

HD Tune i CDI widziały dysk ale nie potrafiły wyświetlić SMARTa, tego ani tego drugiego dysku na komputerze na którym występują problemy. Dopiero po podłączeniu do laptopa, CDI dał radę.

http://zapodaj.net/images/24d0985fb101c.jpg

Edytowane przez kaemo
Link to post
Share on other sites

 

 

Przy uruchamianiu pojawił się ekran "Odzyskiwanie po błędzie systemu windows" (ale to chyba normalne po takim wyłączeniu). Wybrałem "Uruchom system normalnie".

Próbowałeś wybrać "Napraw" ? (czy jak to tam się nazywa)

 

Nie można sformatować, a gdybyś spróbował usunąć partycje i utworzyć ją na nowo?

Link to post
Share on other sites

Nie mam możliwości wyboru naprawy, zdjęcie ekranu odzyskiwania poniżej:

 

 

http://zapodaj.net/images/0e4ba1525f057.jpg

 

 

Skasować partycji również nie mogę. Nic się nie dzieje po kliknięciu opcji "kasuj"

Edytowane przez kaemo
Link to post
Share on other sites

Opcję naprawy można wywołać ręcznie, wystarczy że podczas animacji loga Windows odłączysz zasilanie, przy następnym uruchomieniu powinna pojawić się taka opcja

Ale mniejsza o to, chodziło mi czy wtedy gdy wszystko się zaczęło próbowałeś tej opcji, teraz raczej nic ona nie pomoże

 

Można by spróbować update softu dysku, z tym że nie wiem czy goodram udostępnia taką opcję, jest na ich stronie niby jakiś programik, ale chyba tylko do sprawdzania danych SMART

 

 

 

(zakupiony kilka tygodni temu)

Myślałeś nad oddaniem na gwarancję?

Link to post
Share on other sites

Spokojnie to najprawdopodobniej błąd logiczny na dysku. Uruchom wiersz poleceń cmd i wpisz polecenie chkdsk C: /R Otrzymasz zapytanie czy chcesz uruchomić skan przy uruchamianiu systemu. Wybierz Tak. Po czym uruchom komputer ponownie i poczekaj aż proces się zakończy(może potrwać kilka godzin). Potem powinno być już ok i system powinien się ładować normalnie.  

Link to post
Share on other sites

Spokojnie to najprawdopodobniej błąd logiczny na dysku. Uruchom wiersz poleceń cmd i wpisz polecenie chkdsk C: /R Otrzymasz zapytanie czy chcesz uruchomić skan przy uruchamianiu systemu. Wybierz Tak. Po czym uruchom komputer ponownie i poczekaj aż proces się zakończy(może potrwać kilka godzin). Potem powinno być już ok i system powinien się ładować normalnie.  

 

Zrobiłem jak mówiłeś, cmd potwierdził skan przy kolejnym starcie systemu, ale po ponownym uruchomieniu nie było żadnego skanu  :(

Link to post
Share on other sites

Ok. Uruchom wiersz cmd z uprawnieniami administratora i wpisz ponownie komendę lub jeśli nadal będzie problem kliknij prawą myszą na partycji systemowej C i z menu wybierz Właściwości odnajdź zakładkę Narzędzia-Sprawdzanie błędów-Sprawdź. Zaznacz obie opcje sprawdzania dysku i poczekaj na zakończenie procesu. Nie rób w tym czasie nic na komputerze. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
 
Po uruchomieniu cmd z uprawnieniami administratora również nie udało się przeprowadzić skanu. 

Sprawdzania dysku także nie udało się uruchomić (zdjęcie poniżej), po kliknięciu zaplanowanego sprawdzania i ponownego uruchomienia komputera żaden skan nie został przeprowadzony.

 

http://zapodaj.net/images/c05da606e55fb.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Program nie znalazł żadnych błędów.

 

//edit 1

Podłączyłem dysk przez esata do laptopa i na nim udało się przeprowadzić sprawdzanie błędów dysku. Sprawdzanie zakończyło się zamknięciem okienka narzędzia (bez żadnej notki czy były jakieś błędy czy nie).

 

//edit 2

Zapomniałem też dodać, że raz jeszcze przed założeniem tego tematu, podczas wyłączania systemu wyskoczył blue screen, niestety nie zapisałem kodu błędu.

Edytowane przez kaemo
Link to post
Share on other sites

Patrząc na odpowiedzi wychodzi na to że dysk nie przyjmuje operacji zapisu, tak jak gdyby doszedł do końca żywotności SSD

 

A sprawdź jeszcze program ze strony producenta (podałem link w jednym z poprzednich postów), wydaje mi się że tam podana jest w % żywotność dysku, prawdopodobnie będziesz musiał sprawdzić to z laptopa

Edytowane przez mr-auto
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Spróbuj przywracania systemu z przed instalacji łatki, która namieszała w systemie. 

 

Niestety nie mogę wykonać przywracania systemu, pisałem o tym wyżej. 

 

 

 

A sprawdź jeszcze program ze strony producenta (podałem link w jednym z poprzednich postów), wydaje mi się że tam podana jest w % żywotność dysku, prawdopodobnie będziesz musiał sprawdzić to z laptopa

 

 

Za każdym razem program wyrzuca jakiś wewnętrzny błąd (zdjęcie poniżej). Nie bardzo wiem gdzie się tworzy 'application log'.

 

 

 

http://zapodaj.net/images/5cb51fe220484.jpg

 

 

 

 

//edit

Znowu podczas wyłączania wyskoczył bluescreen, zdążyłem zapisac tylko jeden kod, bo szybko się komputer zresetował. Był kod o nr 0x0000003B

Nie wiem czy te moje uwagi są tak ważne ale wole wypisać wszystko jak by miało pomoc w rozwikłaniu zagadki :D

Edytowane przez kaemo
Link to post
Share on other sites

 

 

Nie bardzo wiem gdzie się tworzy 'application log'.

Folder programu, Dysk systemowy (po prostu na dysku, bez żadnego folderu, lub w folderze z nazwą programu), Moje Dokumenty lub (dysk systemowy)/użytkownicy

 

Zazwyczaj to są typowe lokalizacje dla tego typu logów, możesz też spróbować wyszukać pliki o nazwie ".txt" i wysortować datą utworzenia/modyfikacji

 

Z drugiej strony, nie przykładaj do tego zbyt dużej wagi, zapewne w logu nie będzie nic szczególnego lub nic co komuś pozwoliłoby rozwiązać problem

 

Moją ostatnią radą będzie oddanie dysku na gwarancję, chyba że znajdzie się jakiś geniusz od dysków SSD

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...