Skocz do zawartości

Jak działa Shader Cache od AMD?


Recommended Posts

 

 

The deal with shader cache is that is designed to store compiled shaders. The process to initially compile the shaders uses CPU cycles.

 

This means depending on many factors, shader cache can help or hurt performance.

 

Examples:

»» If the CPU is fast enough and the shaders are simple enough, you might compile the shaders in real time faster than it would take you to read a previously compiled shader from a slow hard disk. There could even be instances where the CPU compiles in real time faster than reading from an SSD.

 

»» Same scenario as above, but the shaders are complex.. This makes the same scenario potentially provide different results if the CPU penalty is significant to re-complile a complex shader in real time. In this scenario it could help, assuming the storage is fast enough to be read from.

 

»» A slow CPU may not be able to compile even a simple shader without impacting frame rate which is sometimes why we see that some games start out a bit choppy and 'smooth out' over time after cache of the game engine comes into play. If the game engine doesn't offer caching then NVIDIA might help smooth frames. If the game engine does offer caching, NVIDIA may possibly assist, or negatively impact the frame rates/frame times.

 

»» GPU memory limitations. If there is simply very little GPU memory there may be no choice but to swap things to disk, otherwise the game/app may not run at all.

 

 

IMO I think the answer really DEPENDS, and that is also why it seems to help in some games/applications but not others. I wouldn't just disable it for all, you CAN configure this setting per game using the program settings of NVCP http://files.overclock.net/images/smilies/thumb.gif

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...