Skocz do zawartości

Jaki router z modemem ADSL do Netii? Czy opłaca się inwestować w DualBand?


Recommended Posts

Cześć wszystkim,

 

Mam w domu standardowy dostarczany przez Netię router, którego mam już szczerze dość przez jego bardzo kiepski zasięg. Chciałbym wymienić go na coś lepszego, przy czym założenie jest takie, że jak skończy mi się umowa z Netią, to chcę wrócić na Neostradę do TPSA, która oferuje mi dużo szybszy internet, gdzie Netia "nie ma możliwości technicznej pod danym adresem".

 

Router jest w pokoju gościnnym. Z internetu korzystają max 4 komputery: dwa laptopy i dwie stacjonarki (jedna zaraz za ścianą, druga w innym pokoju w rogu korytarza). 

 

Czy moglibyście pomóc mi w wybraniu odpowiedniego urządzenia? Poza tym, czy opłaca mi się inwestować w DualBand? Gram sporo on-line, niestety nie mam możliwości pociągnięcia kabla do routera w mieszkaniu. Nie znam się za bardzo na obecnych urządzeniach sieciowych i czy w momencie gdy będzie router DualBand to komputery, które będą mogły korzystać z 5Ghz będą mogły lecieć po tej częstotliwości, a kompy ze starszymi kartami wi-fi po 2,4GHz? 

 

Co sądzicie o TP-LINK Archer D2 ( http://www.x-kom.pl/p/232278-router-z-modemem-adsl-tp-link-archer-d2-750mb-s-a-b-g-n-ac-usb-dualband.html )?

 

Jaką kartę sieciową na PCI/PCI-e polecilibyście do 5GHz ?

 

Dzięki z góry za pomoc i pozdrawiam,

 

Ari

Edytowane przez ariyapl
Link to post
Share on other sites

Archer C2 powinien ci wystarczyć http://www.x-kom.pl/p/201680-router-tp-link-archer-c2-750mb-s-a-b-g-n-ac-usb-dualband.htmlMa gigabitowe porty i dual band z funkcją jednoczesnego nadawania na obu częstotliwościach.

Chyba, że potrzebujesz modelu z modemem ADSL to IMHO kupno tak drogiego routera pod net max 24Mbit (podany Tp-Link nie obsługuje nawet VDSL) z antenkami 2/3dBi to głupota. To już lepiej poczciwego Tp-Linka 8968ND w 802.11n kupić.