behenate 1 Napisano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Witam. Dziś zainstalowałem debiana. W czasie instalacji wybrałem tylko standard system utlities, a środowisko graficzne Lxde doinstalowałem później. Jak się okazało w systemie nie znalazłem przeglądarki internetowej, a w linuxach jestem zielony i nie wiem jak zainstalować ją przez terminal. Obraz systemu pobrałem stąd (wersja małe płyty cd) https://www.debian.org/distrib/netinst#smallcdczy mam pobrać inną wersję? Najchętniej pobrałbym wszystko wcześniej zamiast pobierać w czasie instalacji. Cytuj Link to post Share on other sites
DonFG 9 Napisano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 (edytowane) Dla FF. Do /etc/apt/sources.list dodaj deb http://packages.linuxmint.com debian import potem w terminal sudo apt-get update sudo apt-get install firefox Chromium w deb bierzesz ze strony google'a. Zresztą wraz z paczkami mintowymi powinien być jako chromium-browser, ale pewności nie mam. Jeśli tak jest to sudo apt-get install chromium-browser Edytowane 2 Stycznia 2016 przez DonFG Cytuj Link to post Share on other sites
030366 1145 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 (edytowane) @up, Po co bawić się w jakieś mintowe repo? o_O @@behenate, w terminalu zaloguj się jako root: su root Następnie wklep takie oto "magiczne zaklęcie": aptitude install iceweasel iceweasel-l10n-pl Po tym zabiegu powinieneś mieć w systemie Iceweasel (to taki "debianowy" Firefox, działać będą wszystkie rozszerzenia i skrypty ze zwykłego FF, można nawet przenieść cały profil z Windowsa) w najnowszej dostępnej wersji. Good luck Edytowane 4 Stycznia 2016 przez 030366 Cytuj Link to post Share on other sites