Skocz do zawartości

Nie rozumiem procesorów Intela:(


Recommended Posts

Cześć i czołem,

 

potrzebuję Waszej pomocy! Kiedyś niby się znałem na sprzęcie, niby jestem informatykiem (software), ale od ostatnich 10 lat nie interesowałem się hardwarem i jestem mocno poza tematem. Potrzebuję teraz wybrać procesor do składaka i jest problem.

 

Od razu ograniczyłem się do Intela bo lubiłem kiedyś tą firmę. Następnie ograniczyłem się do i5 oraz i7 bo wydawało mi się, że czym wyższy numerek tym mocniejszy procesor. Następnie sprawdziłem, że najnowsza generacja to szósta - i7 generacji szóstej wydał mi się za drogi więc wybór szybko padł na i5, konkretnie model 6600 (używany za niecały tysiąc złotych). Myślałem, że już po sprawie ale... wszedłem na benchmarki i tu zdziwko! Na przykład na tej stronie:

 

http://www.jaki-procesor.pl/

 

widzę, że procesor Intel Core i5 4690 OEM jest nie dość, że tańszy to na dodatek wydajniejszy... mimo, że jest starszej generacji. Nie czaję tego!

 

Poradźcie na co patrzeć przy wyborze, na to żeby był jak najwyższy numerek obok "i", czy może na generację, a może po prostu na wydajność w benchmarkach? Trochę zgłupiałem. Dodam, że będzie to zastosowanie domowe przy czym nie zamierzam grać w gry poza Trackmanią oraz Everspacem.

 

Z góry dzięki!

MT

Link to post
Share on other sites

6 generacja Core jest wydajniejsza od czwartej http://pclab.pl/art66130-10.htmlPrzeglądnij testy na różnych portalach, a nie na jakieś upraszczające do jednego wyniku stronki, gdzie i5 6600 i 6600k osiągają rozbieżne wyniki. Oczywiście przeczy to logice, bo różnica pomiędzy tymi procesorami to tylko kwestia czy można go kręcić (odblokowany mnożnik) czy nie.

Zakup i5 czy i7 do domowych zastosowań, gdzie sprzęt nie będzie intensywnie wykorzystany to lekkie rozpasanie wg mnie. Zobacz testy nowych i3, wydajnościowo są to wystarczająco mocne proce dla większości użytkowników, przeganiają w części zastosowań starsze generacje i5.

Link to post