okar19 8223 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Witam, Zakupiłem sobie nowy router Asus RT-AC56R i borykam się z pewnym problemem. Mianowicie strony nie zawsze się ładują, muszę odświeżyć kilka razy aby dostać się do strony którą chcę otworzyć. Na wifi to samo. Wcześniej miałem Belkina N300 i problem był tylko na wifi ( czekałem długo aby wejść na jakąś stronę ) dlatego chciałem wymienić router a teraz mam również problem z internetem na kablu Wgrałem nowe firmware ale nie widzę żadnej poprawy. Co robić? Cytuj Link to post Share on other sites
limera1n 317 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Mi to wyglada na problem z DNSami. Spróbuj zmienić adresy serwerów DNS na routerze 1 Cytuj Link to post Share on other sites
okar19 8223 Napisano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Możesz rozwinąć temat? Jestem zielony w te klocki. Cytuj Link to post Share on other sites
limera1n 317 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 (edytowane) Zaloguj sie do ustawień routera, w zakładce WAN powinno być jedno lub kilka pól na adres serwera DNS. Wyłącz automatyczny wybór DNS i wpisz jakiś inny na przykład 8.8.8.8 lub 8.8.4.4 (dnsy google'a) i zresetuj router. Jesli to nie pomoże to zobacz we właściwościach sieci panelu sterowania na windowsie czy nie masz na sztywno ustawionych DNSow. Jesli byś miał to daj na auto lub tez zmień na adresy od google Zapomniałem jeszcze dodać że jest prosty test na diagnoze ewentualnych problemów z DNSami: wpisujesz www.onet.pl - jeśli są problemy to : wpisujesz 213.180.141.140 (adres IP onetu) - jeśli wbijesz na onet od razu to właśnie znaczy że problemem są DNSy Tak nawiasem to właśnie one odpowiadają za tłumaczenie nazw stron na adresy IP ich serwerów Edytowane 17 Października 2015 przez limera1n 1 Cytuj Link to post Share on other sites
okar19 8223 Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 (edytowane) Dzięki, wygląda na to że jest znaczna poprawa. Teraz wyskoczyło mi coś takiego http://i.imgur.com/7umMrbi.png Muszę to dograć do perfekcji bo internet niedługo będzie moim źródłem utrzymania i nie może mi zrywać połączenia. Teraz oglądam netflixa i cały czas zrywa połączenie Edytowane 17 Października 2015 przez okar19 Cytuj Link to post Share on other sites
limera1n 317 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Cóż, wygląda na to ze kabel "wchodzący" do routera łapie przerwania albo jest uszkodzony... Proponuję w miarę możliwości zamienić kabel który łączy router z modemem lub przepiąć go do innego gniazdka na modemie jeśli masz taką możliwość... Pozginaj też w okolicach wtyczek bo wygląda na to że po prostu coś nie łączy 1 Cytuj Link to post Share on other sites
okar19 8223 Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Mam 2 kable którymi łącze router z modemem. Jak podłącze jeden to z tyłu na routerze zapala się zielona dioda, na drugim pomarańczowa. Nigdy odwrotnie. O co tu chodzi? Cytuj Link to post Share on other sites
limera1n 317 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Możesz podać model modemu? Na routerze masz tylko jedno gniazdko WAN więc gdzie podłączasz ten drugi kabel? Dziwne 1 Cytuj Link to post Share on other sites
okar19 8223 Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Ubee DDM3521. Mam jedno gniazdko WAN ale podłączyłem jeden kabel, odłączyłem, podłączyłem drugi i zapaliła się druga dioda... Cytuj Link to post Share on other sites
limera1n 317 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 (edytowane) Jednym kabelem połącz port Ethernet w modemie oraz do port WAN (niebieski) w routerze. Tyle wystarczy. Po tym najlepiej zresetuj oba urządzenia (wył i wł) i daj znać jak działa Komputer podłącz do gniazdka LAN1 w routerze (czarny kolor, 4 blisko siebie są) Edytowane 17 Października 2015 przez limera1n 1 Cytuj Link to post Share on other sites
okar19 8223 Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 http://i.imgur.com/L0Q2wxB.jpg http://i.imgur.com/V6ypFP0.jpg Jak widac pala sie inne diody na innym kablu. Nie wierze ze jest az tak zle teraz... Zaraz zrestartuje. Mam nadzieje ze jak cos bede mogl wrocic do starego routera bez problemow. Cytuj Link to post Share on other sites
limera1n 317 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 a możesz jeszcze podesłać jak to wygląda na modemie? W instrukcji podają że ma on jeden Ethernet więc skąd 2 kable?? Tutaj wygląda na to że na jednym kablu jest uplink a na drugim downlink 1 Cytuj Link to post Share on other sites
okar19 8223 Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Na czarnym kablu 3 niebieskie diody, na zoltym 2. http://i.imgur.com/cL509dC.jpg http://i.imgur.com/Zo4Slea.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
droid 1091 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Moze problem wtym że "Your wireless router has an integrated auto-crossover function, so use either straight-through or crossover cable for wired connection" Instrukcja obsługi - strona 10 http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wireless/RT-AC56R/E8016_RT_AC56R_Manual_English.pdf 1 Cytuj Link to post Share on other sites
limera1n 317 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Chodziło mi raczej o układ gniazdek na tym modemie. Wychodzą z niego 2 kable ethernet? @up to odnosi się do tego że istnieją skrętki crossowane i proste a ten router ma funkcje która wykrywa z automatu rodzaj kabla, przez to nie ma znaczenia jakiego użyjesz - prostego czy crossowanego 1 Cytuj Link to post Share on other sites
okar19 8223 Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Z modemu wychodzi jeden ethernet. Na tę chwilę podłączyłem czarnym kablem, zapaliły się 3 diody na modemie i problem zniknął, na tę chwilę. Cytuj Link to post Share on other sites
limera1n 317 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 No i o to chodzi, teraz będzie działać Różnica w kolorach kontrolki ETHNET wynika z różnych rodzajów kabli. Pali się ona na zielono gdy kabel pozwala na przesył z max prędkością 100Mb/s. Kabel czarny jest wykonany w kategorii wyższej, posiada maksymalny przesył 1Gb/s więc ETHNET pali się na niebiesko i tak powinno być. Zwróć jeszcze uwagę w przyszłości na to że przy internecie z kablówki zestawienie połączenia może potrwać nawet do kilku minut po włączeniu modemu. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
okar19 8223 Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 (edytowane) Wszystko pięknie chodzi http://www.speedtest.net/result/4754043998.png Mam nadzieję że tak już zostanie Dzięki za pomoc. Edytowane 17 Października 2015 przez okar19 Cytuj Link to post Share on other sites
limera1n 317 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Fajnie ze mogłem pomóc pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
droid 1091 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Pali się ona na zielono gdy kabel pozwala na przesył z max prędkością 100Mb/s. Kabel czarny jest wykonany w kategorii wyższej, posiada maksymalny przesył 1Gb/s A ta zasada we wszystkich routerach? Cytuj Link to post Share on other sites
limera1n 317 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 A ta zasada we wszystkich routerach? Nie akurat ta zależność tylko tutaj, wyczytałem z instrukcji 1 Cytuj Link to post Share on other sites
droid 1091 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Ok. Czyli bez tego czarnego kabla nici z netu? Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie limera1n 317 Napisano 17 Października 2015 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Ok. Czyli bez tego czarnego kabla nici z netu? Nie, internet mógłby działać na słabszym kablu, przesył danych byłby max 100Mb/s, Internet u autora to 66Mb z hakiem więc się nam to mieści. W tym przypadku jednak obstawiam że jeden z kabli był uszkodzony/źle dociśnięty/przerywał - stąd problemy z rozłączaniem sieci itp Jednak gdy miałbyś na przykład łącze o prędkości 200Mb/s i użył takiego słabego kabelka (mam na myśli kategorie poniżej 5) to mimo że gniazdka obsługiwały by 1Gigabit, to po sieci płynęłoby jedynie max 100Mb/s. Dlatego jeśli planujesz budowę sieci musisz zadbać by i gniazdka i okablowanie wspierały konkretny standard. Fast Ethernet = 100Mb/s Gigabit Ethernet = 1Gb/s 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.