Skocz do zawartości

morele.net - krótka opowieść o proklienckim podejściu


Recommended Posts

Cześć,

Mówi się, że najlepszym sprawdzianem poziomu obsługi przez dany sklep nie jest sposób realizacji zamówienia, a zachowanie sprzedawcy w przypadku wystąpienia jakiegoś problemu. Trudno o trafniejszą tezę, co doskonale potwierdził dialog mojej koleżanki ze sklepem morele.net, choć sprawa wydawała się być bardzo prosta.

Zamówienie obejmowało następujące podzespoły:

Na czym polegał problem? Otóż w specyfikacji komputera miniPC na stronie sklepu jest pewne istotne niedopowiedzenie. Podano mianowicie, że typ obsługiwanej pamięci, to DDR3. Brakuje (nadal) bardzo istotnego szczegółu. Mianowicie w komputerze owszem, stosowane są pamięci DDR3. Tyle tylko, że w postaci modułów SO-DIMM.

Co też zrobił klient? No cóż. Klient wpadł na pomysł, że temat nie będzie wielkim problemem i dokona zwrotu zakupionego modułu DIMM, jednocześnie dopłacając różnicę w cenie dokona zakupu modułu SO-DIMM (czyli klient chce tańszy element oddać, jednocześnie kupując droższy!), odbierze za jednym zamachem korektę faktury i będzie zadowolony. Szczególnie, że nie naruszono żadnego opakowania (moduł dostarczono w takim opakowaniu, jak na zdjęciu), więc o jakiejś stracie wartości nie ma mowy. Niestety jednak. NIE DA SIĘ. Nie da się dokonać wymiany, nie przyjmujemy zwrotów. Kupiłeś kliencie (o przepraszam - petencie), to się teraz z tym bujaj. To że wina też leży po naszej stronie? To już nie nasz problem.

Do tej pory odnosiłem wrażenie, że morele.net stoją jednak frontem do klienta. Teraz dokładnie przekonałem się, gdzie ten front jest. Mam nadzieję, że obserwujący profil morele.net, jak również dyskutanci m.in. na tym forum, docenią tak proklienckie podejście. Mnie w każdym razie pozostało podziękować za współpracę i kolejne zakupy wyceniać już gdzie indziej. I zakupy w tym sklepie najwyraźniej trzeba będzie również odradzać znajomym.

Tak wygląda moduł i opakowanie, w jakim go dostarczono.
http://s2.ifotos.pl/mini/2015-10-0_sherrsr.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Co do Morele.net mogę się tyle wypowiedzieć, że jak kupowałem u nich monitor Dell 23" z przeceny, na stronie była informacja że to nówka sztuka nieśmigana, a już przy odbiorze dostałem karton zastępczy. W środku trochę styropianu i folia antystatyczna wokół matrycy. Odpakowałem w mieszkaniu, i już mi się rzuciła w oczy dość widoczna rysa na podstawie. Od razu zrobiłem zdjęcia defektu i wystosowałem zwrot. Postanowiłem go sprawdzić i w razie braku sprawności odesłać, i tak jak się spodziewałem matryca w kilku miejscach "migała" jak i posiadała kilka bad pixeli. Następnego dnia odniosłem do punktu odbioru i oddałem na zwrot w ciągu 14 dni.Po 2 tygodniach dostałem zwrot środków.

 

A co do tego przypadku to powinna mieć możliwość oddania w ciągu 14 dni od zakupu, ew. na rękojmie czy jakoś tak.

Link to post
Share on other sites

Co do Morele.net mogę się tyle wypowiedzieć, że jak kupowałem u nich monitor Dell 23" z przeceny, na stronie była informacja że to nówka sztuka nieśmigana, a już przy odbiorze dostałem karton zastępczy. W środku trochę styropianu i folia antystatyczna wokół matrycy. Odpakowałem w mieszkaniu, i już mi się rzuciła w oczy dość widoczna rysa na podstawie. Od razu zrobiłem zdjęcia defektu i wystosowałem zwrot. Postanowiłem go sprawdzić i w razie braku sprawności odesłać, i tak jak się spodziewałem matryca w kilku miejscach "migała" jak i posiadała kilka bad pixeli. Następnego dnia odniosłem do punktu odbioru i oddałem na zwrot w ciągu 14 dni.Po 2 tygodniach dostałem zwrot środków.

 

A co do tego przypadku to powinna mieć możliwość oddania w ciągu 14 dni od zakupu, ew. na rękojmie czy jakoś tak.

 

No akurat zakup na firmę, więc morele mogąc się wypiąć po prostu się wypięło.

Przy okazji - bardzo mi się w kontekście całej historii podoba zapis na stronie „Filozofia firmy”:

„Na działania promocyjne przeznaczamy minimalne środki - pozytywna opinia zadowolonego klienta jest dla nas najlepszą reklamą.”

Link to post
Share on other sites

Bylo juz wiele przypadkow, w ktorych morele nie wykazalo sie odpowiednia kompetencja.

Prawda jest taka, ze jesli maja do czegos prawo to zrobia to bez zadnych skrupulow, w tym przypadku braku mozliwosci zwrotu.

Jesli chodzi o kupno czegos to zalatwisz to w mgnieniu oka, a jesli chodzi o reklamacje, czy zwroty to zaczynaja sie schody.

Takze ja, omijam ten sklep szerokim lukiem, jesli juz musze cos kupowac (bo nie ma w innym sklepie) to biore to osobiscie w netpunkcie - oczywiscie nic wartosciowego, czego moglbym pozniej zalowac.

Link to post
Share on other sites

Bylo juz wiele przypadkow, w ktorych morele nie wykazalo sie odpowiednia kompetencja.

Prawda jest taka, ze jesli maja do czegos prawo to zrobia to bez zadnych skrupulow, w tym przypadku braku mozliwosci zwrotu.

Jesli chodzi o kupno czegos to zalatwisz to w mgnieniu oka, a jesli chodzi o reklamacje, czy zwroty to zaczynaja sie schody.

Takze ja, omijam ten sklep szerokim lukiem, jesli juz musze cos kupowac (bo nie ma w innym sklepie) to biore to osobiscie w netpunkcie - oczywiscie nic wartosciowego, czego moglbym pozniej zalowac.

 

Toteż jeżeli o mnie chodzi, to za współpracę dziękuję uprzejmie. Wolą w ten sposób - na siłę się pchać nie będę. Tyle tylko, że w miarę regularnie komputery znajomym składam. I tak wyjdzie „przez przypadek”, że na pewno nie odpłynie im tylko jeden klient. No cóż… Realizacja hasła „Na działania promocyjne przeznaczamy minimalne środki - pozytywna opinia zadowolonego klienta jest dla nas najlepszą reklamą.” w praktyce wygląda tak, jak wygląda…

Link to post
Share on other sites

Jakiś czas temu kupowałem wentylatory do obudowy. Czytałem wcześniej opinie wielu niezadowolonych klientów ale mieli najtaniej więc zaryzykowałem. Paczka dotarła, fajnie zapakowana, wszystko się zgadzało. Było tylko jedno małe "ale". Kupiłem 6 sztuk, jedna okazała się być ewidentnie używana(śmieci na wirniku, brak jakiegokolwiek osprzętu). Pomyślałem sobie - no to zaje.iście... Na szczęście procedura wymiany tej sztuki przebiegła wzorowo. Kupiłem jeszcze niedawno kontroler, tu już jednak odebrałem osobiście w punkcie żeby mieć pewność, że nie dostaję jakiegoś trupa.

 

Niesmak zawsze jednak jakiś pozostaje.

Link to post
Share on other sites

Jakiś czas temu kupowałem wentylatory do obudowy. Czytałem wcześniej opinie wielu niezadowolonych klientów ale mieli najtaniej więc zaryzykowałem. Paczka dotarła, fajnie zapakowana, wszystko się zgadzało. Było tylko jedno małe "ale". Kupiłem 6 sztuk, jedna okazała się być ewidentnie używana(śmieci na wirniku, brak jakiegokolwiek osprzętu). Pomyślałem sobie - no to zaje.iście... Na szczęście procedura wymiany tej sztuki przebiegła wzorowo. Kupiłem jeszcze niedawno kontroler, tu już jednak odebrałem osobiście w punkcie żeby mieć pewność, że nie dostaję jakiegoś trupa.

 

Niesmak zawsze jednak jakiś pozostaje.

 

No widzisz. U mnie się zacięli na mantrze „nie da się” mocniej, niż Macierewicz na bombie termobarycznej…

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Ja miałem trochę inną historie.

Przed wypłatą wybieram płytę główną, dochodzi hajs, składam zamówienie.

MSi z170 m5 wybrałem, bo MSI daje gratis myszkę. Fajnie. Tylko nie dla mnie. Zamówienie złozone 11tego, skompletowane dopiero 16.  Przelew cyk, płyta w domu 18tego, ale na fakturze 17.11.

Gratisy dla zakupionych do 15 włącznie. Podziałam coś z MSI, ale szczerze wątpię.

Aha, morele "nic nie może zrobić".

Ile można szukać płyty i dysku do pieruna, przecież nie 3 dni.

W ten sposób kinzu v3 nie trafiła do mych rąk :)

Ceny są spoko u nich, ale rewolucji nie ma się co spodziewać, liczy się hajsssssssssss.

Teraz już wiem, żeby zamawiać tydzień przed wypłatą.

Edytowane przez korski
Link to post
Share on other sites

Ja zmówiłem części za 3700 złotych 13.11.2015. Większość części miało znaczek WYSYŁKA NATYCHMIASTOWA. Wysyłka miała być 18.11. Zamówienie było juz niby skompletowane, a 19.11 wskoczyła informacja, że procesor jest W REALIZACJI.

Zadzwoniłem i poprosiłem o wysyłkę tego co mają, bo zależy mi na innych częściach. Spotkałem się z odmową. Jakies głupie gadki.

Napisałem również maila z prośba. Zero odpowiedzi. Wysyłka zaplanowana na 24.11.

 

Więcej też tam nie zrobię zakupów.

Zapłaciłem za wszystko z góry, wiec nie chce mi się teraz z nimi przepychać o zwrot kasy, bo bym zrezygnował z chęcią.

 

Nie polecam. Mają wywalone na klienta.

Link to post
Share on other sites

Kolego wyżej musisz też wiedzieć kupując u nich towar że - mimo iż pisze tam "wysyłka natychmiastowa" to musisz wziąć pod uwagę to że ich bazy danych nie są codziennie aktualizowane i trzeba doliczyć sobie dwa dni na kompletacje zamówienia. Sam miałem takie porblemy mimo iż tak pisało . Jednak po iluś tam zakupach miła pani zamiast odp mi na miala , zadzwoniła do mnie i mi to wszystko wytłumaczyła. Rozumiem ich. Dla mnie zakupy u nich są przyjemne nie spotkałem się z  problemem,  którego bym z nimi nie rozwiązał. Może teraz się pogorszyli niewiem , jednak zamawiając u nich zestawy na początku 2015 roku wszystko przebiegało pomyślnie.

Miałem też zwroty.

Np ; otrzymałem od nich dysk WD który był uszkodzony sam w sobie ,talerze hałasowały. Żaden problem formularz zgłoszeniowy i na drugi dzień był kurier zabrał dysk. Za dwa dni otrzymałem nowy z nowymi fakturami , osobno na sprzęt i osobno na dysk.

 

Pamieć ram - zamawiałem u nich gdy modernizowałem swoj komputer 8 gb ddr3 (2x4) Trident g skil. Mimo że towar był dostępny na sklepie to wysyłke zaplanowali mi na 7 dni poźniej. Mówię trudno poczekam. Jednak drugiego dnia konsultant do mnie zadzwonił i poinformował że stany są nie aktualne i tych pamięci juz nie maja i nie moga narazie zamówić . Zaproponowali mi Kingsotna HyperX Savage z czerwonymi radiatorami by pasowały kolorystycznie do mojej płyty MSI. Jednak mówie do niego że one są droższe o 45 zł , to powiedział że dla mnie jako staełgo klienta sprzeda mi je w takiej cenie jak trident by całe zamowienie i fv sie zgadzała.

 

Jeśli chodzi o paczki fakt mogły by być lepiej pakowane jednak nie były jakoś zdewastowane jak odbierałem.

 

Kolego PrzemekRyk w takiej folii dostawałem od nich dyski i ram i wszystko śmiga.

 

Moim zdaniem wystarczy spokojnie podejśc do tematu . U nich problemem jest brak konsultacji magazyn a biuro zamówien i tak wychodzi jak wychodzi.

Edytowane przez Mandriv19
Link to post
Share on other sites

Kolego wyżej musisz też wiedzieć kupując u nich towar że - mimo iż pisze tam "wysyłka natychmiastowa" to musisz wziąć pod uwagę to że ich bazy danych nie są codziennie aktualizowane i trzeba doliczyć sobie dwa dni na kompletacje zamówienia. Sam miałem takie porblemy mimo iż tak pisało . Jednak po iluś tam zakupach miła pani zamiast odp mi na miala , zadzwoniła do mnie i mi to wszystko wytłumaczyła. Rozumiem ich. Dla mnie zakupy u nich są przyjemne nie spotkałem się z  problemem,  którego bym z nimi nie rozwiązał. Może teraz się pogorszyli niewiem , jednak zamawiając u nich zestawy na początku 2015 roku wszystko przebiegało pomyślnie.

 

Miałem też zwroty.

Np ; otrzymałem od nich dysk WD który był uszkodzony sam w sobie ,talerze hałasowały. Żaden problem formularz zgłoszeniowy i na drugi dzień był kurier zabrał dysk. Za dwa dni otrzymałem nowy z nowymi fakturami , osobno na sprzęt i osobno na dysk.

 

Pamieć ram - zamawiałem u nich gdy modernizowałem swoj komputer 8 gb ddr3 (2x4) Trident g skil. Mimo że towar był dostępny na sklepie to wysyłke zaplanowali mi na 7 dni poźniej. Mówię trudno poczekam. Jednak drugiego dnia konsultant do mnie zadzwonił i poinformował że stany są nie aktualne i tych pamięci juz nie maja i nie moga narazie zamówić . Zaproponowali mi Kingsotna HyperX Savage z czerwonymi radiatorami by pasowały kolorystycznie do mojej płyty MSI. Jednak mówie do niego że one są droższe o 45 zł , to powiedział że dla mnie jako staełgo klienta sprzeda mi je w takiej cenie jak trident by całe zamowienie i fv sie zgadzała.

 

Jeśli chodzi o paczki fakt mogły by być lepiej pakowane jednak nie były jakoś zdewastowane jak odbierałem.

 

Mandriv19 - odwróćmy sytuację. Zamawiam i wybieram, że płacę przy odbiorze. Kurier przyjeżdża, a ja mu radośnie stwierdzam, że sorry, ale w momencie składania zamówienia miałem nieaktualne stany finansowe i - no przykro mi bardzo - zapłacę za towar za tydzień. Jak myślisz - jak bardzo by stwierdzono, że chyba z jakiejś innej planety się urwałem?

 

Mają system wyświetlający błędne informacje - to to jest ich problem. Serio. Nie klienta.

 

 

 

Kolego PrzemekRyk w takiej folii dostawałem od nich dyski i ram i wszystko śmiga.

 

Moim zdaniem wystarczy spokojnie podejśc do tematu . U nich problemem jest brak konsultacji magazyn a biuro zamówien i tak wychodzi jak wychodzi.

 

 

Toteż ja do tematu podchodziłem spokojnie. Wyjaśniłem co i jak, dlaczego chcę wykonać operację wymiany albo zwrot + jednoczesny zakup innego (droższego) podzespołu. Durna pomyłka - w którą nota bene też mieli udział. Przy okazji - błąd w opisie Zotaca ZBOX--ID91-BE dalej mają na stronie nie poprawiony. No sorry - jak od początku października nie są w stanie tego ogarnąć, to mam poważne wątpliwości, czy to nie jest celowe działanie.

 

Co do folii bąbelkowej, w którą był zapakowany moduł pamięci, to chodziło mi tylko i wyłącznie o to, że w takiej sytuacji nawet nie ma jak argumentu stawiać, że towar stracił na wartości, bo opakowanie jest naruszone.

Link to post
Share on other sites

Po co zaznaczają WYSYŁKA NATYCHMIASTOWA ?!?!?

Niech napiszą wysyłka w ciagu 2 DNI i po sprawie. Wtedy zamówię i mogę czekać. To jest zwykłe oszukiwanie.

 

Ja zamawiałem sprzęt do pracy. Miałem zamówionego człowieka od instalacji oprogramowania na którym pracuję. Wziąłem 3 dni poprawki zanim zamówiłem jego wizytę a i tak przez morele i ich zmiany terminów i brak kontaktu nie udalo mi się tego zgrać w czasie. Efekt tego taki że do tej pory nie mam zainstalowanego sprzętu oraz softu na którym pracuję.

 

Czekam na wyznaczenie następnego terminu. A przełożeni moi co się mi nagadali....

 

Ja nie mogę niestety polecić sklepu. Zraziłem sie do nich. A kilka zestawów u nich zakupiłem.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...