Skocz do zawartości

Problemy z internetem (ping w grach)


Recommended Posts

Witam.

Od kilku miesięcy mam problem z internetem Netia 10mb/s. Głównie chodzi o ping w grach typu CS:GO itp. Po 19:00 pingi zaczynają skakać z 50 na 500/400, a czasem (w cs:go) odlicza do rozłączenia się z serwerem na 5 sekund i nagle się stabilizuje i to samo co tak pół minuty. Używam kartę wi-fi z komputera tp-link tl-wn722n. Zbytnio się nie znam na internetach. Ojciec mówi o tym, że mamy "starą centralę w gminie" i przez to mamy słaby internet. Czy to właśnie w tym problem o centrale czy to problem z dostawcą internetową? Kabel jest podłączony z gniazdka telefonicznego.

Jeżeli coś nie napisałem bardzo przepraszam, jestem w tym totalnie zielony.

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites
Zaznaczyłeś, że problemy występują w godzinach wieczornych. Obawiam się, że jest to problem po stronie Netii i będzie trzeba z nimi powalczyć, a prawdopodobnie i tak to nic nie da.

 

Innych przyczyn może być wiele, ale na początek proponuję podłączył komputer do internetu po kablu - to jest priorytet to stabilnego pingu. Jeżeli to nie pomoże, upewnij się, że podczas grania nikt inny w domu nie korzysta z internetu. Sprawdź również czy na Twoim komputerze nie masz odpalonych programów, które mogą zapychać sieć aktualizacjami podczas gry (torrenty, nortony i inne). 

Link to post
Share on other sites

Jak korzystasz z WiFi to jedynie ping mógłby Ci wzrosnąć przez jakieś zakłócenia. Ping Ci rośnie pewnie dlatego ,że jest okres wakacyjny i w tych godzinach korzysta w twojej okolicy najwięcej ludzi. Routery nie dają rady, duże kolejki pakietów i wydłuża się czas przekazywania. Możesz wydzwaniać do Netii może coś zdziałają.

Link to post
Share on other sites