warehard 0 Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Dzień dobry,Z góry przepraszam, jeśli wstrzeliłem się z tematem nie w ten dział, co trzeba, ale nie mogłem znaleźć odpowiedniejszego miejsca. Sytuacja jest następująca. Właśnie zakupiłem uzywaną kartę Asusa GTX 770 na allegro. Zdecydowałem się akurat na tę konkretną aukcję, gdyż w jej opisie była informacja o 3-letniej gwarancji producenta oraz dołączonej kopii faktury.Przesyłka przyszła solidnie zapakowana, na karcie nie widać żadnych fizycznych uszkodzeń. W środku znalazła się oczywiście kopia faktury, lecz jest to jej kserokopia. Ponadto z faktury wynika, że sprzęt został kupiony na firmę, o czym autor aukcji nie raczył poinformować w jej opisie.I tu moje pytania do Was:1. Czy fakt, że jest to kserokopia faktury (a więc pieczątka i podpis są czarno-białe) może mieć wpływ na ewentualną procedurę gwarancyjną?2. Czy w przypadku zakupu sprzętu elektronicznego na tzw. firmę warunki gwarancji producenta i/lub sklepu nie ulegają zmianie? (z faktury wynika, że karta kupiona była rok temu, a więc w teorii miałbym jeszcze całe 2 lata gwarancji, ale czy tak jest w rzeczywistości?)3. Jak w takim układzie wygląda procedura gwarancyjna w sklepie morele.net, gdyż to właśnie w tym sklepie sprzęt był zakupiony. Dodam, że w pudełku nie było żadnej karty gwarancyjnej. Czy w tym przypadku naklejka na pudełku wystarczy?Szczerze powiedziawszy, czuję się trochę wprowadzony w błąd głównie ze względu na brak informacji w aukcji o zakupieniu karty na firmę. Nie byłem jeszcze w stanie sprawdzić, czy karta działa, bo wciąż czekam na pozostałe komponenty, aby złożyć komputer. Martwi mnie jednak fakt, że w przypadku, gdybym potrzebował skorzystać z gwarancji, na którą liczyłem kupując kartę, mogę mieć problemy z ubieganiem się o nią. Jak powinna wyglądać taka procedura gwarancyjna, gdybym zdecydował się z niej skorzystać? Kontaktować się ze sklepem, czy może bezpośrednio z producentem? Czy nie będą kręcić nosem na kserokopię faktury? Czy wystarczy im naklejka z numerem seryjnym na pudełku?Jeżeli macie jakąś wiedzę na opisany wyżej temat lub doświadczenia w sytuacji podobnej do mojej, będę bardzo wdzięczny, jeśli zechcecie się nią podzielić.Dzięki. Cytuj Link to post Share on other sites
bololabich 1559 Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 (edytowane) 2. Czy w przypadku zakupu sprzętu elektronicznego na tzw. firmę warunki gwarancji producenta i/lub sklepu nie ulegają zmianie? (z faktury wynika, że karta kupiona była rok temu, a więc w teorii miałbym jeszcze całe 2 lata gwarancji, ale czy tak jest w rzeczywistości?) Przed zakupem zawsze dzwonię do sklepu albo producenta i każe im to sprawdzidź bo to jest różnie, mają prawo skrócić GW do 1 roku w przypadku brania F-VAT ale nie muszą. Np na drukarkę HP skrócili mi, na dysk WD, SSD crucial i płytę MSI nie skrócili. Edytowane 15 Lipca 2015 przez bololabich 1 Cytuj Link to post Share on other sites
vikingpl 28 Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Poczytaj warunki gwarancji Asus. B będziesz wiedział czy rozróżniaja konsumentów. Wysyłając na gwarancji towar też nie dajesz oryginału faktury tylko ksero więc tutaj żadnego problemu nie ma. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.