Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzień dobry,
Z góry przepraszam, jeśli wstrzeliłem się z tematem nie w ten dział, co trzeba, ale nie mogłem znaleźć odpowiedniejszego miejsca.

Sytuacja jest następująca. Właśnie zakupiłem uzywaną kartę Asusa GTX 770 na allegro. Zdecydowałem się akurat na tę konkretną aukcję, gdyż w jej opisie była informacja o 3-letniej gwarancji producenta oraz dołączonej kopii faktury.
Przesyłka przyszła solidnie zapakowana, na karcie nie widać żadnych fizycznych uszkodzeń. W środku znalazła się oczywiście kopia faktury, lecz jest to jej kserokopia. Ponadto z faktury wynika, że sprzęt został kupiony na firmę, o czym autor aukcji nie raczył poinformować w jej opisie.

I tu moje pytania do Was:
1. Czy fakt, że jest to kserokopia faktury (a więc pieczątka i podpis są czarno-białe) może mieć wpływ na ewentualną procedurę gwarancyjną?
2. Czy w przypadku zakupu sprzętu elektronicznego na tzw. firmę warunki gwarancji producenta i/lub sklepu nie ulegają zmianie? (z faktury wynika, że karta kupiona była rok temu, a więc w teorii miałbym jeszcze całe 2 lata gwarancji, ale czy tak jest w rzeczywistości?)
3. Jak w takim układzie wygląda procedura gwarancyjna w sklepie morele.net, gdyż to właśnie w tym sklepie sprzęt był zakupiony. Dodam, że w pudełku nie było żadnej karty gwarancyjnej. Czy w tym przypadku naklejka na pudełku wystarczy?

Szczerze powiedziawszy, czuję się trochę wprowadzony w błąd głównie ze względu na brak informacji w aukcji o zakupieniu karty na firmę. Nie byłem jeszcze w stanie sprawdzić, czy karta działa, bo wciąż czekam na pozostałe komponenty, aby złożyć komputer. Martwi mnie jednak fakt, że w przypadku, gdybym potrzebował skorzystać z gwarancji, na którą liczyłem kupując kartę, mogę mieć problemy z ubieganiem się o nią. Jak powinna wyglądać taka procedura gwarancyjna, gdybym zdecydował się z niej skorzystać? Kontaktować się ze sklepem, czy może bezpośrednio z producentem? Czy nie będą kręcić nosem na kserokopię faktury? Czy wystarczy im naklejka z numerem seryjnym na pudełku?

Jeżeli macie jakąś wiedzę na opisany wyżej temat lub doświadczenia w sytuacji podobnej do mojej, będę bardzo wdzięczny, jeśli zechcecie się nią podzielić.

Dzięki.

Link to post
Share on other sites

2. Czy w przypadku zakupu sprzętu elektronicznego na tzw. firmę warunki gwarancji producenta i/lub sklepu nie ulegają zmianie? (z faktury wynika, że karta kupiona była rok temu, a więc w teorii miałbym jeszcze całe 2 lata gwarancji, ale czy tak jest w rzeczywistości?)

 

Przed zakupem zawsze dzwonię do sklepu albo producenta i każe im to sprawdzidź bo to jest różnie, mają prawo skrócić GW do 1 roku w przypadku brania F-VAT ale nie muszą. Np na drukarkę HP skrócili mi, na dysk WD, SSD crucial i płytę MSI nie skrócili.

Edytowane przez bololabich
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...