Skocz do zawartości

Komputer dla grafika do 10 tys zł


Recommended Posts

Cześć, jesta bunia92! To wcale nie kłamstwo, naprawdy jesta bunia92! Do rzeczy!

 

Zastosowanie komputera : grafika 2d/3d, corel, PS, 3ds max, archicad, v-ray, no i okazyjnie marian bydzie groł we Wiedźmina 3

Maksymalna kwota : 10 tys

Których części potrzebuję : sycko panie

Czy będę podkręcać sprzęt? : nie bede

Rozdzielczość mojego monitora i model: Kiedy jo poczebuja monitor.

Specjalne wymagania : No fest maszyna co by była i ładny ma być.

Części z poprzedniego komputera (konkretne modele) : Matryca nowa w laptopie niedawno była, może zostać.

Własna propozycja zestawu : Kiedy jo się nie zna na tym.

Inne : Bydzie komputer, bydom cycki!

Edytowane przez bunia92
Link to post
Share on other sites

V-ray Adv czy V-ray RT ?

Przy takim zastosowaniu podkręcanie procesora to wręcz konieczność.

Napisz coś więcej czym się konkretnie zajmujesz.

Projektowanie budynków, osiedli, placów. Dopiero się uczę 3ds max i nie jestem pewna, ale raczej RT.

przeciez to troll, po co odpisujesz?

Ee, to nie troll.

Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie lepiej tutaj wykorzystać moc procesora używając silnika V-ray.

Tak jak wspominałem przy takim budżecie i zastosowaniu trzeba iść w zestaw z możliwościami podkręcania procesora,dzięki temu możesz zyskać 30-40% wyższą wydajność.

Link to post
Share on other sites

zdecydowanie lepiej zainwestować w 2 gpu i renderować za pomocą RT. Jeżeli są to dopiero twoje początki maxa - na pewno to co stworzysz, będzie obsługiwane przez vray'a rt. Czasy renderów są o wiele krótsze dzięki czemu można uzyskać lepsze i czystsze efekty. i7 to i tak będzie podstawa w tym zestawie, w takiej cenie zmieści również 32gb ramu, resztę bym ładował w gpu, jak nie 2, to 3 albo 4 stuki.  

Link to post
Share on other sites

Żadne quadro. Zależy czego użytkownik oczekuje, jeżeli ma zamiar się pakować w renderowanie w v-ray'u na poważnie to RT jest korzystniejszą opcją - zapewnia lepszą jakość i kilkakrotnie szybszą pracę, nie wspominając o podglądzie sceny na żywo. W 10k byśmy zmieścili 4x 970, chociaż możliwe, że są wydajniejsze karty jeżeli chodzi o mielenie z CUDA, nie siedzę w kartach zielonych, nie wiem. Jeżeli chodzi o AMD, ich gpu daje do dyspozycji jedynie openCL - w vrayu nie jest to jednak problem, więc można pakować 4x 290, jednak wymagać one będą mocniejszego zasilacza; zawsze można poczekać na 390 i kupić te karty. To już autor tematu musi odpowiedzieć sobie na pytanie - jak daleko chce się w rendering pchać; jeżeli mają to być proste sceny złożone z kilku boxów i jednego światła można dać sobie spokój z renderowaniem przy pomocy gpu, ale jeżeli będzie tutaj dużo świateł i innych bajerów, to 24-rdzeniowy xeon liczy przykładowo taką scenę 20h, a 4 grafiki (które i tak są tańsze od takiego procka) robią tą samą robotę w 2 godziny. Ja tylko dzielę się doświadczeniami - jeżeli miałbym budować nową stację dla siebie, a pracuję jako grafik 3d, opierałbym ją o rendering na gpu, a 10 tyś. rzucone przez autora w zupełności pozwala na taką konfigurację. 

Edytowane przez vandam
Link to post
Share on other sites

No dobra, póki co pracuję w archicadzie i renderuję w artlantisie bo taki mam komputer i przerabiam wszystkie rendery w PS. Dobra Andrzejki mariano przejmuję inicjatywę bo bunia nie ogarnia za bardzo. Teraz mówię ja mariano: bunia dopiero zaczyna uczyć się 3ds max i w sumie to jeszcze za dużo w nim nie robi i do końca nie wiadomo, która z waszych opcji będzie tutaj najlepsza bo bunia nie jest w stanie fachowo się określić, czy jest jakaś opcja "po środku"? Komputer musi być kupiony już teraz także nie możemy czekać aż nauczy się dobrze 3ds max'a. @vandam, a co w przypadku dalszej zaawansowanej pracy? Wtedy też będzie tylko RT? Bunia będzie fest renderowała, będą przebudowy ulic wraz z otoczeniem, całe osiedla mieszkalne, itp.

 

Bunia pragnie wtrącić: Bo wszędzie na internecie jak patrzę to proponują quadro i intel xenon.

Edytowane przez bunia92
Link to post
Share on other sites

Quadro nie będzie ci potrzebne, te karty są przeznaczone do innych rzeczy i nie ma co przepłacać, do 3ds maxa zwykły gtx czy radek wystarczy. Jeżeli chodzi o rozwój w tym kierunku - oczywiście, możesz pracować tylko na procku, bez renderowania z wykorzystaniem grafiki. Po prostu dłużej się będą liczyły sceny; ja sam do dzisiaj pracuję głównie wykorzystując cpu. A jak już się nauczysz i zadecydujesz, że nie będziesz czekał 20h na render, to wtedy możesz zainwestować i zmienić platformę. Co do xeonów a zwyłych i7 - w przypadku takiej samej ilości rdzeni - renderować będą szybciej i7. Dodatkowym plusem jest większa wydajność pojedynczego rdzenia - mimo że mamy rok 2015, sam 3ds max, jak i wiele skryptów pod niego pisanych, wykorzystuje wyłącznie jeden wątek. Dlatego jeżeli masz do wyboru i7 a xeona z taką samą ilością rdzeni bierz tego pierwszego. Na dzień dzisiejszy najlepszy rozwiązaniem będzie wybór i7 5820, do tego 16gb ramu, na początek tyle wystarczy. Jeżeli nie masz żadnych uprzedzeń w kierunku amd jako grafikę polecam 290x, jeżeli chcesz sprzęt od nvidii, bierz jakąś 960. Taka skrzynka włącznie ze wszystkim będzie kosztowała około 5500, może sadek złoży ci coś fajnego w tym kierunku

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Jeśli można to podłącze się do tematu.

 

@vandam - mógłbyś powiedzieć coś na temat renderingu hybrydowego? Co sądzisz o Octane? Jest możliwość jednoczesnego wykorzystania np 5820k + gtx970? Czy trudno jest zapełnić 3,5 Gb vram - na jakie sceny to starczy, a kiedy szukać kart 6gb?

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Octane się nigdy nie bawiłem więc dużego się na jego temat niue wypowiem, w aktualnym buildzie wspiera on tylko liczenie za pomocą CUDA, jednak ja zawsze na radkach jechałem. Od wersji 3.0 wprowadzają obsługę openCL, będzie więc można liczyć też na kartach AMD i prockach Intela. Jeżeli chodzi o zużycie vramu - jest ono takie samo jak w przypadku renderowania przy cpu - jeżeli scena wykorzystuje 5gb ramu tyle samo potrzebujemy na gpu. 4gb vramu to jest malutko, na rendery większe niż 1080p nie ma co liczyć gdyż najwięcej pamięci wcinają tekstury. Jeżeli ma być to sama geometria bez skomplikowanych shaderów to myślę, że 2-3 miliony poligonów (bez instancji) będzie górnym limitem dla 4gb pamięci. Jeżeli chodzi o rendering cpu+gpu, luxmark i arion wspierają taką kombinację, możliwe, że vrayrt ustawiony na opencl również wykorzystuje taki miks, jednak przyrostu wydajności się nie spodziewaj, max 30%. Lepiej mielić na samym gpu, w porównaniu gtx titan vs 6c/12t i7  ten pierwszy jest o 20x szybszy

Edytowane przez vandam
Link to post
Share on other sites

Czyli sugerujesz, że lepiej jest iść w i7 4790K i dozbierać do Titana X niż X99 + GTX 970? Staram się znaleźć złoty środek do Ps, Pr, Lr, Ae, 3ds Max. Głównym założeniem jest nauka animacji + obróbka fotografii. Czyli założenia podobne do @bunia92

Link to post
Share on other sites

Tak będzie najlepiej. Jeżeli chcesz się uczyć animacji to tym bardziej; ich renderowanie na procku to po prostu udręka, wyobraź sobie nawet mało skomplikowaną scenę, której każda klatka renderuje się w 720p około minuty. Na sekundę animacji potrzebujesz 24 klatki, na minutę 1440. Czyli minutę animacji renderujesz jeden dzień, komp jest nie do użytku (chyba, że wyłączysz jeden rdzeń = jeszcze wolniejszy render). Na GPU to samo zrobisz w 2-3 godziny. Sam sobie odpowiedz czy chce ci się tyle czekać, tym bardziej, że jest to tylko prosta scena. W animacji dla produkcji często jedna klatka w 1080p renderuje się po kilkanaście minut na cpu.  

 

tutaj możesz sobie trochę poczytać:

http://blog.boxxtech.com/2014/04/07/gpu-final-frame-rendering-v-ray-rt-for-motion-builder/

przy czym k6000 jest wolniejszy od titana x

Link to post
Share on other sites

i7 5820 

16gb ddr4

msi x99s

crucial mx200 250gb scratch na pliki

plextor m6s 128 na system 

segate 1tb na dane

cooler master g550m 550w

obudowa fractal r5

jakiś napęd

 

z tym się zamykasz mniej więcej w 5k. dokładasz do tego 

1° gtx970 - 1.5k 

2° gtx titan x - 4.5k

 

Jeżeli zdecydujesz się na pierwszy wariant możesz od razu pakować 32gb pamięci i fajny monitor dokupić . W drugim przypadku masz sprzęt który pozwoli na renderowanie za pomocą cpu, gpu, jak i przyszłą rozbudowę. Zostaje jednak mniej kasy na monitor. Można zaoszczędzić kupując na razie jeden dysk SSD i wtedy na monitor zostanie około 1k. Może Kajtek albo Sadek lookną do tematu i złożą ci takie warianty, ja się aż tak nie znam

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

i7 5820 będzie wydajniejszy podczas renderingu. Przy Titanie X niech zostanie zasilacz 650W. Reszta moim zdaniem jest ok. Ewentualnie możesz obudowę wymienić, w tej nie masz filtrów powietrza i szybko w środku będzie syf

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

bunia pisał, że aktualnie pracuje w ArchiCadzie i Artlantisie, te programy nie wspierają akceleracji GPU. Poza tym, różnica w cenie pomiędzy 5820 a 4970 jest na poziomie 200zł, a ten pierwszy oferuje o jakieś 40% wyższą wydajność w zastosowaniach wielowątkowych. Jeżeli ktoś wie, że będzie renderował wyłącznie za pomocą GPU, z prockiem można zejść nawet do poziomu i5 na s1155, wtedy koszt całej platformy spadnie o jakieś 2k, można nawet drugą grafę dołożyć. Ale jak ktoś nie jest do końca zdecydowany i buduje przyszłościowy komputer, wykładając 10k, mocy obliczeniowej nigdy za wiele; a w architekturze są programy, które w ogóle nie wykorzystują mocy GPU do kalkulacji na dany moment, mocny proc się przyda. A jeżeli bunia będzie chciał polecieć po kosztach - tak jak powiedziałem, można złożyć zestaw pod s1155 z ddr3. 


dodatkowo, weź pod uwagę fakt, że w przypadku renderowania za pomocą GPU mamy limit pamięci. Titan X ma 12GB vramu na pokładzie, co tak naprawdę wystarczy do większości zadań, jednak są sceny, którym to będzie za mało, i nie będzie miało znaczenia jakie techniki znamy - po prostu będzie trzeba renderować na CPU. Minusem też jest fakt, iż dodanie drugiej karty nie podwaja ilości pamięci, tak więc 12GB (nie mówie o quadro) to jest górny limit dla wszystkich aktualnie stosowanych silników renderujących. A w architekturze raczej animacjami się nie zajmujemy - tak więc w razie potrzeby wyrenderowanie jednej klatki na CPU w kilka godzin to nie jest problem. Pracowałem na kilku słabo zoptymalizowanych scenach, które ktoś mi dostarczył, i nie raz użycie pamięci sięgało ~20gb. A nikt swojego czasu nie będzie poświęcał żeby po kimś coś poprawiać całymi dniami.  Dlatego ja bym został przy i7 5820

Edytowane przez vandam
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Intel i7-5820K /3.3 GHz, BOX, LGA2011-3/

bequiet! Dark Rock 3 Pro

Razem 8709zł  kod na darmowe złożenie i wysyłkę przy zakupie w esc.pl do wpisania w komentarzu do zamówienia: X98TY2AZ + dostawa
 
Monitor NEC EA244WMi
 
Nie wiem jak wygląda sprawa budżetu bo sama podałaś zestaw za 10tys zł bez monitora i peryferii. Jeżeli byłaby to kwota na samą jednostkę centralną, wtedy staramy się wrzucić tutaj mocniejszy procesor nawet kosztem pamięci RAM.
Wracając do zestawu i7 5820K 6 rdzeni / 12 wątków z możliwością OC to tutaj takie minimum, 32Gb RAM, płyta główna z możliwością rozbudowy pamięci do 64Gb RAM z bogatym kompletem złącz i wejść, wydajne i ciche chłodzenie w postaci Dark Rock 3 Pro, GTX 970 od Asusa z trybem półpasywnym i Backplate, 2TB HDD na magazyn, BX100 na OS i SOFT, drugi szybszy SSD pod disc scratch, wszystko w wyciszonej i pojemnej obudowie Fractala, w pełni modularny zasilacz z zapasem mocy, trybem hybrydowym pracy wentylatora i 5 letnią gwarancją producenta, nagrywarka DVD, 24" monitor NEC-a, przyzwoita przewodowa klawiatura i mysz.
 
Można jeszcze modyfikować zestaw, pytanie jak wygląda ostateczna kwestia odnośnie budżetu.
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Zgadza się, niech już bunia wybiera. Twój zestaw jest ok jeżeli nie będzie renderował za pomocą gpu, peryferia drogie ale jak mu ni będzie przeszkadzała taka kwota - może bez problemu taki sprzęt brać. Jeżeli chce korzystać z GPU, niech na początek wsadza 16gb, tańsze chłodzenie procka, myszkę i klawę też tańszą, jeden SSD i Titana X w budżecie się zmieści.  Monitor już się niestety w 10k nie wejdzie.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...