Skocz do zawartości

R9 290->wodowanie


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Cleaner_1980,

Recommended Posts

Witam,

ostatnio kupiłem blok wodny do referencyjnego r9 290 (w końcu znalazłem w miarę tani):

http://www.ekwb.com/shop/ek-fc-r9-290x.html

I tak, mam parę pytań na przyszłość, bo pierwszy raz zabieram się za LC (mam obudowę fractal design define r4 z oknem w razie czego):

 

1. Jaka chłodnica by wystarczyła, aby zapewnić na początek odpowiednie chłodzenie samej karty graficznej?

2. Jak wyczyścić blok z pozostałości po wcześniejszym płynie, to znaczy przepłukać/zalać to jakoś czy rozkręcać (plexi od miedzi), a potem po prostu przepłukać?

 

Z góry dzięki.

Edytowane przez BoloX17
Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie
2. Jak wyczyścić blok z pozostałości po wcześniejszym płynie, to znaczy przepłukać/zalać to jakoś czy rozkręcać (plexi od miedzi), a potem po prostu przepłukać?

Jeśli Ci bardzo na tym zależy możesz przepłukać wodą demineralizowaną. Nie polecam za to rozkręcania bloku, jest bardzo prawdopodobne, że bez założenia nowej uszczelki blok będzie później przeciekał.

 

 

 

1. Jaka chłodnica by wystarczyła, aby zapewnić na początek odpowiednie chłodzenie samej karty graficznej?

O ile się nie mylę Twoja obudowa ogranicza Cię do rozmiaru chłodnicy 240, w praktyce możesz zastosować dwie takie, jedną na górę i drugą na front. Ja założyłbym od razu obie, to nie zwiększy znacząco całkowitego kosztu, a dzięki temu będziesz miał zapas na procesor i będziesz mógł pracować na niższych obrotach wentylatorów. Jeśli jednak nie chcesz na wstępie takich kosztów, to jedna chłodnica 240 wystarczy.

 

Tutaj jest link do ciekawego projektu LC z wykorzystaniem właśnie obudowy Fractal Define R4

 

Nie każdy angielski zna dobrze.

 

Najwidoczniej vandam nie ma tego problemu, ale za to nie czyta postów na które to odpowiada.

 

 

Dobre jest to, że w linku w którym wysłałeś znajduje się odnośnik do instrukcji montażu. Jest tam opisane jak należy czyścić  i przygotować kartę do wodowania

 

Autor pyta o czyszczenie bloku, a nie o czyszczenie samej karty przed montażem.

Edytowane przez Cleaner_1980
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

1. Jaka chłodnica by wystarczyła, aby zapewnić na początek odpowiednie chłodzenie samej karty graficznej?
Otóż na samą kartę styknie Ci 240 pojednawcza bez problemu, możesz define r4 dać np na froncie trochę grubszą chłodnice, jeśli będziesz wodować dodatkowo proca dodaj drugą 240 na top, spokojnie sobie poradzą
2. Jak wyczyścić blok z pozostałości po wcześniejszym płynie, to znaczy przepłukać/zalać to jakoś czy rozkręcać (plexi od miedzi), a potem po prostu przepłukać?
Tutaj nie  ryzykował bym rozkręcania jak już kolega nade mną wspominał, wystarczy jak wypłaszasz w roztworze wody destylowanej i alkohol izopropylowy lub octu tylko pamiętaj nie za dużo. Potem możesz wypłukać blok zwykłą destylką. Jeśli jednak zdecydował byś się rozkręcanie bardzo dobrze sprawdza się szczoteczka do zębów i pasta BHP.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Jeśli Ci bardzo na tym zależy możesz przepłukać wodą demineralizowaną. Nie polecam za to rozkręcania bloku, jest bardzo prawdopodobne, że bez założenia nowej uszczelki blok będzie później przeciekał.

 

2. Jak wyczyścić blok z pozostałości po wcześniejszym płynie, to znaczy przepłukać/zalać to jakoś czy rozkręcać (plexi od miedzi), a potem po prostu przepłukać?

Tutaj nie  ryzykował bym rozkręcania jak już kolega nade mną wspominał, wystarczy jak wypłaszasz w roztworze wody destylowanej i alkohol izopropylowy lub octu tylko pamiętaj nie za dużo. Potem możesz wypłukać blok zwykłą destylką. Jeśli jednak zdecydował byś się rozkręcanie bardzo dobrze sprawdza się szczoteczka do zębów i pasta BHP.

 

 

No to teraz mi i autorowi tematu powiedzcie jak wyczyścić gluty i inne paprochy które powchodziły między finy w bloku, jak wyczyścić osad ze starego płynu który może zareagować z nowym płynem? Chciałbym was zobaczyć jak wypłukujecie osad z pastela, który ciężko schodzi nawet szczoteczką. O-ringi w blokach nie są jednorazowe także nic im się nie stanie o ile nie będziemy go szarpać i ciągnąć.Zaś w samym bloku jest specjalny rowek pod owy oring który go trzyma, także i przy składaniu później bloku ryzyko podwinięcia oringu jest znikome

 

Nigdy bym nie zaryzykował zamontowania używanej części w układzie bez jej porządnego również fizycznego wyczyszczenia.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

 

O-ringi w blokach nie są jednorazowe także nic im się nie stanie o ile nie będziemy go szarpać i ciągnąć.Zaś w samym bloku jest specjalny rowek pod owy oring który go trzyma, także i przy składaniu później bloku ryzyko podwinięcia oringu jest znikome

 

Nie chodzi o jego podwinięcie, ale odkształcenie, uszczelka układa się i po jakimś czasie utrwala swój kształt.

Nigdy nie uda Ci się jej tak samo założyć, zawsze będą mikroskopijne różnice.

Nie ma znaczenia czy mówimy o bloku do komputera, uszczelce w kranie czy simmeringu w piaście ciężarówki.

 

Ja już parę bloków rozebrałem i zawsze wymieniam uszczelki na nowe.

To jest norma i nie tylko w takich pracach, ale prawidłowa praktyka przy wszelkich przeglądach. To że blok Ci nie przecieka po złożeniu ze starą uszczelką nie świadczy, że należy naśladować takie działania.

 

Jak się nie ma wyjścia to można takie rzeczy spróbować robić, ale jeśli ma się wybór to lepiej nie rozkręcać starych rzeczy w ogóle, a przed rozebraniem ich lepiej sobie przygotować zestaw naprawczy (w tym przypadku uszczelkę)

 

Widziałem mechanika, który założył głowicę silnika na starą uszczelkę (dodając silikon) i stare śruby, ale ja bym się na to nie zdecydował.


 

 

Nigdy bym nie zaryzykował zamontowania używanej części w układzie bez jej porządnego również fizycznego wyczyszczenia.

 

Trudno Ci nie przyznać racji, ale w przypadku tego bloku autor ma idealny wgląd w jego stan i może ocenić czy warto ryzykować jego rozbieranie.

Link to post
Share on other sites

Chłopie, ale co ty porównujesz ? Części mechaniczne pojazdów do bloku wodnego ? W bloku wodnym nie masz uszczelki o jakiej ty mówisz, bo te czy to pod głowicą, czy różnego rodzaju deklami itp są jednorazowe. Natomiast wszelkiego rodzaju o-ringi dopóki nie są uszkodzone fizycznie,są wielokrotnego użytku ( jak potrzeba to mogę Ci podać wycinki z instrukcji serwisowej silnika motocykla wyścigowego)

 

W przypadku bloku wodnego i jego oringu to mu nie robi różnicy czy założysz go tak samo jak poprzednio z dokładnością do tysięcznych milimetra. Tu nie ma takich ciśnień, temperatur czy przeciążeń aby praca układu chłodzenia spowodowała wyciek. Bloki wodne ciekną tylko i wyłącznie z powodu nieumiejętnego złożenia niestaranne ułożenie oringu w jego rowku czy zbyt mocne skręcenie bloku co skutkowało popękanie jego elementów

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

U mnie teraz szykuje się zmiana płynu z pastela na aurore i aż mi się cofa wczorajszy obiad na samą myśl o czyszczeniu chłodnic i bloków z osadów z barwnika. Jak wysyłałem summita, to blok szorowałem dobre 30min zanim pozbyłem się różowego nalotu 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

W przypadku bloku wodnego i jego oringu to mu nie robi różnicy czy założysz go tak samo jak poprzednio z dokładnością do tysięcznych milimetra.

 

 

 

Natomiast wszelkiego rodzaju o-ringi dopóki nie są uszkodzone fizycznie,są wielokrotnego użytku

 

Patryk, mam wrażenie, że niepotrzebnie się irytujesz.

Masz swoje doświadczenia, ja mam swoje. W poście powyżej napisałem swój stosunek do zakładania starych uszczelek.

Twój również poznałem i wiem, że nie jesteś zółtodziobem. Wiem również, że wiele osób uszczelek (czy jak wolisz, w tym przypadku o-ring'ów) nie wymienia i często nic złego się przy tym nie dzieje, to mnie jednak nie przekonuje i tyle.

 

Myślę, że autor poznał już możliwości jakie ma i metody, nie ma sensu toczyć tutaj sporu

Link to post
Share on other sites

Również jestem za czyszczeniem bloków przed podpięciem ich. Przerabiałem to przynajmniej po 2 razy w 6 blokach i problemów nie było z przeciekami. Co prawda ciężko potem się układa te uszczelki (przynajmniej w moim odczuciu), ale jednak wszystko wyczyści się dokładniej. 

Link to post
Share on other sites

Dlatego napisałem że jak się zdecyduje go rozebrać to szczoteka w dłoń :)

 

Ja tam swoje tym czyscilem + plyn do naczyn

 

 

http://www.conrad.be/medias/global/ce/3000_3999/3900/3980/3982/398234_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

 

 

(cpu i gpu)

 

sie nie meczylem jak 'biedny' Patryk 30min :D

a tak na powaznie jak ktos jest jak 'kisiel'  to i blok spierdzieli

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...