Popularne posty Igoruss 5141 Napisano 3 Kwietnia 2015 Popularne posty Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Aktualne na czerwiec 2018 W tym poradniku chciałbym odpowiedzieć na często pojawiające się pytania odnośnie faktur vat-marża, ważności gwarancji oraz praw kupującego czyli w skrócie jak nie dać się oszukać przy zakupach przez internet. Najedź na aby zobaczyć Rękojmia Jest to ustawowo uregulowany tryb dochodzenia odpowiedzialności od sprzedawcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną lub prawną towaru konsumpcyjnego. Przy składaniu reklamacji tą drogą, podmiotem odpowiedzialnym za wady jest sprzedawca. Przedsiębiorca nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji (jeśli nie wynika to z przepisów). Okres trwania rękojmi wynosi 24 miesiące od daty wydania towaru i obejmuje całe urządzenie (a w przypadku używanego sprzętu jest to minimalne 1 rok). W pierwszym roku trwania odpowiedzialności istnieje domniemanie, że wada istniała już podczas sprzedaży i to przedsiębiorca musi udowodnić że wada powstała przez konsumenta. Konsument ma 12 miesięcy od dnia zauważenia wady na zgłoszenie sprzedającemu żądań wynikających z rękojmi. Oznacza to również, że z rękojmi można skorzystać nawet po okresie trwania odpowiedzialności sprzedawcy np. gdy wada ujawni się w 22 miesiącu użytkowania, mamy rok - od zauważenia wady - na złożenie sprzedawcy reklamacji - trzeba to jednak odpowiednio wcześnie zgłosić. Gwarancja producenta To pisemne i dobrowolne zobowiązanie gwaranta/producenta do bezpłatnego usunięcia usterki/wady towaru lub wymiany go na sprawny. Warunki, czas trwania oraz sposób realizacji gwarancji ustala sam gwarant/producent. Tu należy pamiętać, że gwarancję realizuje producent urządzenia a nie sprzedawca, więc reklamacje z tego tytułu najlepiej realizować bezpośrednio u producenta lub w jego autoryzowanym serwisie. Czas trwania gwarancji liczy się od pierwszej sprzedaży urządzenia do klienta końcowego. Nie będzie więc ona przedłużona w momencie odsprzedaży. Faktura VAT marża / 0% Ustawa o podatku od towarów i usług określa, że faktury VAT marża mogą wystawiać firmy, które świadczą usługi turystyczne bądź sprzedaży towarów używanych i dzieł sztuki. Podstawą opodatkowania sprzedaży jest prowizja sprzedawcy ale na fakturze nie jest wyszczególniona stawka i kwota podatku tak więc kupujący nie ma możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego. Niestety nierzetelni sprzedawcy często oferują używane produkty odkupione od klientów lub po naprawie serwisowej (czyli we wszystkich przypadkach, z rozpoczętym okresem gwarancji producenta) i sprzedają jako nowe z dokumentem zakupu w w postaci faktury VAT marża lub informacji na paragonie "marża', "usługa marża" Jeśli w takim wypadku sprzedawca wystawia nową kartę gwarancyjną wraz z fakturą marża/paragonem marża, to tak naprawdę fałszuje on gwarancję producenta gdyż wydłuża okres w którym producent musi zapewnić bezpłatną naprawę. Reklamując u producenta sprzęt posiadający taki dokument zakupu możemy więc spotkać się z odmową usługi bezpłatnej naprawy. Gwarancja a Rękojmia Zasadniczą różnicą pomiędzy gwarancją a rękojmią jest podmiot odpowiedzialny. Jako konsumenci możemy z obu uprawnień korzystać niezależnie. Poniżej małe zestawienie pokazujące różnice pomiędzy nimi: [table] [/th] [th]Rękojmia Gwarancja producenta - 1 rok ochrony szczególnej (domniemanie, że wada istniała już w momencie sprzedaży, wtedy sprzedawca musi udowodnić, że usterka powstała z winy użytkownika) [/td] [td]Zawarty w warunkach gwarancji. Jeśli nie jest określony, są to 2 lata[/td] - Wymiana towaru/usunięcie wady musi nastąpić w rozsądnym czasie i bez niedogodności dla konsumenta (nie ma określonego konkretnego terminu). Jeśli sprzedawca tego nie uczyni, konsument może wyznaczyć termin a po jego upływie żądać odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny. [/td] [td]Wskazane w warunkach gwarancji. Jeśli nie określone - przyjmuje się maksymalne 14 dni na naprawę od dnia dostarczenia towaru przez konsumenta[/td] [td]Dowód zakupu (choć niekoniecznie w formie paragonu - może być wydruk z karty płatniczej czy kredytowej, e-maile, potwierdzenie przelew czy świadkowie.[/td] [td]Zawarte w warunkach gwarancji. Najczęściej wymagany jest pierwotny dowód zakupu (faktura/paragon) na którym widnieje kwota 23% VAT.[/td] - Odstąpienie od umowy i zwrot ceny - jeśli wada jest istotna,[/td] [td]- Żądanie bezpłatnej naprawy lub wymiany na nowy, - Żądanie obniżenia ceny produktu, - Odstąpienie od umowy i zwrot ceny - jeśli wada jest istotna, [/td] [/table] Więcej informacji można znaleźć na stronie: prawakonsumenta.uokik.gov.pl Gwarancja na smartfony kupione poza Polską Większość producentów sprzętu uznaje bezpłatne naprawy gwarancyjne dla sprzętu kupionego poza granicami naszego kraju, choć nie mają takiego obowiązku. Zazwyczaj są jednak dwa zastrzeżenia: sprzęt musi posiadać pierwotny dowód zakupu. Dodatkowo darmowa naprawa może być obarczona wyjątkami, np. dotyczyć tylko modeli które oficjalnie były oferowane na terenie Polski, ze względu na nieprzygotowanie serwisu do naprawy innych modeli/wersji. Przykład. Poniżej lista: producent - respektowane kraje/obszary w których sprzęt był zakupiony: Acer - Unia Europejska + Islandia, Norwegia i Liechtenstein, Apple - Unia Europejska + Islandia, Norwegia, Liechtenstein i Szwajcaria, HTC - Unia Europejska** Huawei - Unia Europejska + Islandia, Norwegia i Szwajcaria, Lenovo - Unia Europejska + Islandia, Norwegia i Liechtenstein** LG - Unia Europejska, Microsoft / Nokia - Unia Europejska, Motorola - Unia Europejska (12 miesięcy gwarancji), Samsung - Unia Europejska, Sony - Unia Europejska + Islandia, Norwegia i Liechtenstein, ** - z pewnymi wyjątkami - po wcześniejszym uzgodnieniu z producentem/serwisem. Rady dla kupujących na portalach aukcyjnych Zakup telefonów z portali aukcyjnych i ogłoszeń lokalnych, poza oczywistymi korzyściami w postaci kupna lepszego modelu za tą samą kwotę lub oszczędności pieniędzy w porównaniu do sklepów niesie ze sobą jednak pewne niebezpieczeństwa. Wiążą one się głównie z nieuczciwością sprzedawców. Jednak stosując się do kilku zasad i używając zdrowego rozsądku można zminimalizować to ryzyko. Uważać należy na: Podejrzanie tanie nowe modele. Prawdziwe okazje zdarzają się dość rzadko. Jeśli w sklepie telefon kosztuje 1200zł, używany 700zł a widzisz aukcje gdzie nowy telefon wystawiony jest za 699zł to powinna Ci zapalić się czerwona lampka w głowie. Bo zazwyczaj oznacza to... Wysyłkę z za granicy. Sprzedawcy na tych aukcjach działają w oparciu o tzw. dropshipping czyli sprzedaż towaru, fizycznie go nie posiadając a jedynie pośrednicząc pomiędzy dostawcą a zamawiającym. W uproszczeniu sprzedawca zamawia w Twoim imieniu towar u dostawcy w Chinach/Singapusze/z aliexpress.com. Przesyłka po trafieniu do Polski może zostać sprawdzona przez urząd celny, a kupujący wtedy poniesie koszt podatku VAT (23%) oraz cła (dla wartości powyżej ). Warto nadmienić, że czas dostawy może wynosić nawet 60 dni. Największym ryzykiem jest jednak to, że kupiony telefon może nie być ani nowy ani nawet oryginalny. W większości przypadków jest to tzw. refurbished czyli poserwisowy sprzęt, odnowiony do dalszej sprzedaży przez zewnętrzną firmę (np. nowa obudowa/wyświetlacz itp. - często zamienniki gorszej jakości). Ważność gwarancji oraz dokumenty. Jeśli kupujesz telefon z drugiej ręki, ważne jest aby miał oryginalne pudełko z numerem IMEI zgodnym z IMEI telefonu. Lepiej unikać aukcji typu "telefon + ładowarka", lub "simlock na inną sieć", bo takie telefony mogą pochodzić z kradzieży. Jeśli chodzi o gwarancję, to szczegółowo zostało to omówione wyżej. Aby mieć pewność co do jej ważności, należy sprawdzić, czy sprzedawca dołącza pierwotny dowód zakupu, czyli ten od operatora sieci komórkowej lub autoryzowanego dystrybutora/partnera z wyszczególnioną kwotą VAT 23%. Brak dowodu sprzedaży lub faktura marża = brak gwarancji producenta. TL;DR gwarancję producenta realizuje producent gwarancja serwisowa = rękojmia - realizuję ją sprzedawca omijamy szerokim łukiem f-vat marża kupujemy najlepiej u autoryzowanych partnerów , lub operatora sieci komórkowej a w przypadku używanego sprzętu upewniamy się, że towar posiada pierwotny dowód zakupu unikamy aukcji z wysyłką z zagranicy czy z długim terminem realizacji - to najczęściej marnej jakości podróbki/składaki/poserwisówki z Chin przy przedmiotach kupionych przez internet najważniejszy jest dowód zakupu (f-VAT 23% lub paragon z kwotą VAT 23%), karta gwarancyjna nie musi być wypełniona ale oczywiście lepiej posiadać więcej papierków niż mniej Źródło: prawakonsumenta.uokik.gov.pl 32 Cytuj Link to post Share on other sites
Rica1 367 Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Wreszcie informacja w pigułce dla czarnej masy! :3 Cytuj Link to post Share on other sites
BuryZenek 351 Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 Super, w końcu ktoś to dodał Fajnie byłoby jeszcze dodać informację na temat kupnie telefonów z zagranicy ze sklepów z fakturą vat 23% (np Niemcy, UK) i respektowaniu gwarancji przez nich w Polsce. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) prawo odstąpienia od umowy nie obowiązuje w przypadku towarów kupionych na firmę Nie wiem czy się mylę ale gdzieś czytałem że odstąpienie od umowy obowiązuje 12 mies. jeśli przedmiot (telefon) jest brany na firmę. Bury masz rację,poczytałem i jest tak jak napisałeś.Sorry za zamieszanie. Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez chudy131080 Cytuj Link to post Share on other sites
BuryZenek 351 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) Z tego co mi wiadomo nie możesz, bo nie masz statusu konsumenta. @chudy Spoko Zawsze warto się dopytać. Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez BuryZenek 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Ravir 631 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Firma jest traktowana jako tzw. "mocna" strona - i Ustawa o Prawach Konsumenta nie chroni firm. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Jakub Kralka 1 Napisano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 (edytowane) Nie ma juz czegos takiego jak niezgodnosc towaru z umowa, jest normalna rękojmia. Omówienie ciekawe, ale od początku robione w oparciu o stare przepisy... Niestety, ale wprowadzasz użytkowników w błąd pod wieloma względami, choćby czasu trwania rękojmi przy zakupach "na firmę". Edytowane 26 Grudnia 2015 przez Jakub Kralka Cytuj Link to post Share on other sites
boomer86 0 Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 Dobry wieczór. Jako nowy, z góry przepraszam, jeżeli powielam wątek. Przytoczę zaistniałą sytuację. Za pośrednictwem sklepu internetowego (witryny web) dokonałem zakupu smartfona. Jedynym zapisem o gwarancji była: 1. odpowiedź konsultanta zawarta pod opisem produktu o 24-miesięcznej Gwarancji Serwisowej 2. zapis pod opisem produktu (cyt.) "Okres gwarancji na sprzęt wynosi 24 miesięcy od daty sprzedaży. Gwarancja obowiązuje na terytorium całego świata. Gwarancja obejmuje usuwanie wszelkiego rodzaju usterek technicznych sprzętu, jakie są wynikiem jego normalnej eksploatacji zgodnie z instrukcją obsługi i ujawnia się w okresie jej obowiązywania. Gwarancja nie dotyczy materiałów eskploatacyjnych lub innego wyposażenia dodatkowego." Należność za wybrany produkt przelałem spółce z ogr.odp. (Limited) zarejestrowaną w UK. Otrzymałem przesyłkę z Chin (oczywiście z opisem na potrzeby celne "gift") i fakturę od Sprzedawcy z tegoż samego kraju i nie była to oczywiście ta sama firma, na konto której przelałem należną wartość za telefon. Meritum: telefon posiadam już 1,5 msc. (zakupiony jako prezent) i zgłosiłem jego usterkę sprzedającemu (telefon nie reaguje na dotyk - brak możliwosci obsługi poza włączeniem) za pośrednictwem dostępnego adresu e-mail na witrynie web. Otrzymałem odpowiedź z prośbą o zdjęcia przedstawiające IMEI oraz zgłaszaną usterkę z objaśnieniem (cyt.): "Po otrzymaniu od Państwa fotografii, zgłosimy reklamację w Chinach i do pięciu dni podamy adres do wysyłki reklamacyjnej. Przesyłkę proszę odesłać najprostszym listem poleconym Poczty Polskiej, koszt nie powinien przekroczyć 20 złotych." Pytanie: w jaki sposób powinna się odbyć naprawa telefonu przez Gwaranta? Jakie żądania mogę wytoczyć Gwarantowi? Cytuj Link to post Share on other sites
Rica1 367 Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 Jak powinna się odbyć to ciężko powiedzieć, ale wiem jak się odbędzie. Jakiś skośnooki Janusz będzie przy tym majstrował w garażu i najprawdopodobniej naprawi poprzez wymianę na najtańsze możliwe zamienniki, a wszystko będzie trwało z miesiąc/dwa. Jako że to gwarancja serwisowa, to w sumie nie masz żadnych praw i jak Cię skasują 400 zł za naprawę to nic z tym nie zrobisz. Cytuj Link to post Share on other sites
sekond 3 Napisano 16 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 No niestety bardzo łątwo jest się naciąć bo wiele sklepów na allegro oferuje taką fakturę vat marża. Ktoś może nie wiedzieć co to jest oraz dla niego faktura to faktura. Różnica jest jednak bardzo duża. Historia z życia wzięta. Mój brat kupił taki telefon i potem miał problemy z gwarancją. Nie uznali mu jej a sprzedawca zwinął się z allegro tak wiec nie było możliwości kontaktu .Musiał naprawiać telefon na własny rachunek Polecam robić zakupy w większych sklepach. Te nie robią nigdy takich wałków oraz nie ma problemów z gwarancją. Swój telefon kupowałem w rtv Euro agd oraz dostałem normalną fakturę. Mogłem tam rownięż wciąć telefon na raty. Cytuj Link to post Share on other sites
AreoMaxx 106 Napisano 9 Marca 2016 Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 (edytowane) Witam, sorki za mały odkop ale co powiecie na to że lg przyjmuje teraz tel z fv marża? Sprawdzał to ktoś? Żeby nie być gołosłowny: http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6403360/17440753.jpg?1457528008 Nie tylko mi tak odpisali, ponoć pozmieniało się u nich w warunkach gwar. @down No było by wspaniale tylko ile warte jest słowo napisane w tych mailach, w pytaniu do lg łopatologicznie napisałem że tel jest z dystrybucji europejskiej, fv marża i podbita gwar przez sklep. Edytowane 9 Marca 2016 przez AreoMaxx 1 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 9 Marca 2016 Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 O,więc jeszcze lepiej dla nas. Cytuj Link to post Share on other sites
kajametro 20 Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Nie wiem. Musialbyś sam sie przekonać ile w tym prawdy niemniej sama nie zdecydowałabym sie na kupno telefonu na fakturę vat marżą.Szczgólnie w przypadku drogiego sprzętu Usterki w telefonach się zdarzają i lepiej jest miec świadomość,ze telefon zostanie naprawiony. Swój sprzet również kupowałam w rtv Euro agd.Duża sieć. Mają spory obrót tak wiec mogą sobie pozwolić na dobre ceny. Przy czym nie kombinują tam z fakturami vat marżą ale dają normalne faktury. Cytuj Link to post Share on other sites
krakn 2 Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 wg mnie wątek VAT nie ma nic wspólnego z kwestią gwarancji. Vat to kwestia opodatkowania obrotu. Gwarancja to gwaracja. Towar może być sprzedawany przez podmiot Vatowski i nie Vatowski, i mieć garancję. Tu bardziej chodzi o kwestię sieci dystrybucji danego towaru, Wielu producentów dzieli rynki świata i wejście danego modelu urządzania jest związane z całą maszyną marketingową. A ta z koleji wiąże się z pracą i wkładem oraz zarobkami lokalnych autoryzowanych dystrybutorów. I te umowy oraz dbanie producenta o tyłek partnera biznesowego jakim jest sprzedawca, ogranicza kwestię egzekwowania gwaratrncji do jednego kontynentu czy jednego kraju. A pewnie w artykule konkretnie chodzi o to ze wielu zdobywa telefony np w UK i sprzedaje je w PL w cenie jakie utrudniają sprzedaż sieci dystrybucji. Do tego wcześniej. Fakt w ten sposób jest większy problem z reklamacją bo zazwyczaj należy wysłać telefon do kraju gdzie został sprzedany przez autoryzowanego dystrybutora. Cytuj Link to post Share on other sites
Rica1 367 Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Nie do końca. Chodzi o to, żeby mieć pierwotny dowód zakupu stwierdzający datę rozpoczęcia okresu gwarancyjnego. A takim jest tylko faktura vat 23%, tudzież paragon z PTU 23%. Dodatkowo oczywiście dochodzi rynek dystrybucji, jednak nie jest to zawsze wiążące. Dla przykładu LG grzecznościowo może naprawić telefon z nie-polskiej dystrybucji, a Apple ma gwarancję ogólnoświatową i nie ważne skąd urządzenie pochodzi. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
krakn 2 Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Nie do końca. Chodzi o to, żeby mieć pierwotny dowód zakupu stwierdzający datę rozpoczęcia okresu gwarancyjnego. A takim jest tylko faktura vat 23%, tudzież paragon z PTU 23%. W UK Vat jest 20% nie wiem jak w innych krajach europy. Nie prawda, dokument sprzedaży, faktura. Ale nie musi być VAT. Sprzedawca może nie być płatnikiem vat, bo jest taka możliwość fiskalna. Apple ma zupełnie inną politykę. gdy kupujesz telefon u operatora sieci, od razu wszelkie roszczenia, naprawy wymiany załatwiasz w sklepie apple, nie u dystrybutora. Dystrybutor bierze swoją kase z marży i go nic więcej nie interesuje. Inni w kwocie marży mają zawartą kwestię napraw i obsługi gwarancyjnej. Wszystko zależy od umowy między sprzedawcą a producentem. Cytuj Link to post Share on other sites
Rica1 367 Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Nie prawda, dokument sprzedaży, faktura. Ale nie musi być VAT Pierwszym dowodem sprzedaży jest faktura VAT i od dnia z niej liczy się gwarancja, potem może być fv-marża, która nie jest wiążąca wobec gwarancji. Sprzedawca nie musi być płatnikiem vat i może dawać swoją gwarancję - serwisową. Jednak z jej respektowaniem jest różnie i nigdy nie wiadomo co się w niej zawiera, więc jest g*wno warta. Producenta interesuje dokument z pierwszej sprzedaży urządzenia. Apple ma zupełnie inną politykę. gdy kupujesz telefon u operatora sieci, od razu wszelkie roszczenia, naprawy wymiany załatwiasz w sklepie apple, nie u dystrybutora. A z innymi urządzeniami jak jest? Ja nigdy nie oddawałem telefonu do operatora, tylko od razu do serwisu dystrybutora, tak jest szybciej. Niemniej jednak jeżeli nawet iphona bym chciał oddać do salonu, musieli by go przyjąć. Cytuj Link to post Share on other sites
krakn 2 Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 (edytowane) Pierwszym dowodem sprzedaży jest faktura VAT i od dnia z niej liczy się gwarancja, potem może być fv-marża, która nie jest wiążąca wobec gwarancji. Sprzedawca nie musi być płatnikiem vat i może dawać swoją gwarancję - serwisową. Jednak z jej respektowaniem jest różnie i nigdy nie wiadomo co się w niej zawiera, więc jest g*wno warta. Producenta interesuje dokument z pierwszej sprzedaży urządzenia. A z innymi urządzeniami jak jest? Ja nigdy nie oddawałem telefonu do operatora, tylko od razu do serwisu dystrybutora, tak jest szybciej. Niemniej jednak jeżeli nawet iphona bym chciał oddać do salonu, musieli by go przyjąć. Nie wiem dlaczego się upieracie przy tych fakturach VAT, i co ma sposób rozliczania podatku obrotowego do legalności czy "pierwszej ręki" dystrybutora. Ja wiem, ciężko jest się utrzymać nie wchodząc na vat z obrotami, ale ludzie, vat nie jest żadnym wskaźnikiem czy dystrybutor jest bezpośrednim czy nie. Aby rozpocząć rozliczanie vat trzeba albo przekroczyć odpowiednią kwotę obrotu w skali roku, albo zgłosić się dobrowolnie. Nijak to się ma do obsługi serwisowej czy gwarancyjnej. Tak na prawdę to G. klienta obchodzi jak się sprzedawca rozlicza. Zobowiązanie handlowe jest takie samo, bez względu na status podatkowy sprzedawcy. podstawy księgowości, a takie dyrdymały że masakra. Co do Iphona, nie wiem jak jest w Polsce, w innych krajach owszem jak sie uprzesz przyjmą ci, ale zajmie naprawa co najmniej 2 dni dłużej, to czas jaki zostanie poświęcony na wysłanie towaru do Apple. A potem Apple się z tobą kontaktuje co dalej. Po prostu Apple ma taką politykę ze tylko oni zajmują sie kwestią naprawy / wymiany czy upgrade telefonu. To masz w umowie sprzedaży i tyle. Edytowane 26 Marca 2016 przez krakn Cytuj Link to post Share on other sites
Rica1 367 Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 No jak do ściany...A no upieramy się dlatego, że serwis (z wyjątkiem LG) odrzuci Twoją gwarancję w przypadku posiadania faktury v-m, jako że NIGDY nie będzie to pierwotny dowód zakupu, zatem nieznany jest dokładnie termin, od jakiego czasu gwarancja dany produkt obejmuje. Mnie na prawdę nie obchodzi, kto, jak i z kim się rozlicza za VAT. Mnie interesuje, aby dostać dokument dzięki któremu serwis przyjmie mój sprzęt. Co do Iphona, nie wiem jak jest w Polsce, w innych krajach owszem jak sie uprzesz przyjmą ci, ale zajmie naprawa co najmniej 2 dni dłużej U nas nie trzeba się upierać, bo jeżeli telefon masz od operatora, to on jest sprzedawcą i to on ma obowiązek wywiązać się z gwarancji. Dotyczy to wszystkich marek. Oczywiście wiadomo że też wyśle dalej do oficjalnego serwisu. Wcześniej pisałem że sam omijam oddawanie do salonów, skoro często od producenta mam gwarancję door-to-door. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Igoruss 5141 Napisano 28 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Nie wiem dlaczego się upieracie przy tych fakturach VAT Kolega wyżej już 3 razy wyjaśnił Ci że nie chodzi tu o sposób rozliczania podatku czy księgowość. Załóżmy taką sytuację: mietek kupuje używany dwuletni telefon z UK, wymienia obudowę i sprzedaje w Polsce jako nowy, wystawia fakturę marżę i "daje" 24m gwarancji a pierwotny dowód zakupu wyrzuca. Czy producent ma udzielić bezpłatnej naprawy telefonowi któremu gwarancja się już skończyła? Dlatego też producenci mogą (ale nie musza co widać na przykładzie LG) odmówić naprawy telefonu z takim dowodem zakupu. Aby mieć pewność należy kupować sprzęt z dokumentem zakupu 23%. Cytuj Link to post Share on other sites
intereresy 0 Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Witam, planuję zakup telefonu. Zastanawiała mnie różnica między gwarancją serwisową a gwarancją producenta, dlatego też trafiłam tutaj. Więc przejdę do rzeczy i w ogłoszeniu taka informacja: Telefon jest zupełnie nowy,nie posiada żadnych śladów użytkowania,został rozpakowany wyłącznie do wykonania zdjęć(real foto). Na telefon udzielamy dwa lata gwarancji.Możliwość wystawienia faktury Vat-marża. W zestawie: telefon ładowarka karton słuchawki instrukcja dowód zakupu będący gwarancjąRezygnować z zakupu? Z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Link to post Share on other sites
Rica1 367 Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Przecież ta różnica jest opisana na pierwszej stronie... Ja bym zrezygnował, nigdy nie wiadomo czy sklep się nie zwinie, albo ile sobie policzą za naprawę gwarancyjną. Cytuj Link to post Share on other sites
fenrek 0 Napisano 17 Maja 2016 Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 Ja również bym sobie odpuścił taki zakup. Wiem ,że lenovo honoruje takie fakturki ale w sumie to kto wie czy tego nie zmienia... Cytuj Link to post Share on other sites
jutjub 1565 Napisano 18 Maja 2016 Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 Vat-marża. Czytałeś pierwszą stronę? Cytuj Link to post Share on other sites
Igoruss 5141 Napisano 18 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2017 Zaktualizowałem temat w oparciu o obowiązujące przepisy oraz dodałem mały poradnik kupującego. Ponadto stworzyłem też listę krajów w których zakup respektowany jest przez serwisy w Polsce. Jeśli macie jakieś sugestie, bardzo proszę o komentarze. 3 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.