lukaszk99 2 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 (edytowane) Witam, zakupiłem na Allegro używaną kartę graficzną Sapphire R9 280X z gwarancją do 03.2016. Karta już dotarła, działa w porządku, wydajność ok, nieprzegrzewa się, ale nie mam żadnego dowodu zakupu. W przypadku problemów prakukty firmy Sapphire wymagają dowodu zakupu czy gwarancja jest realizowana po numerze seryjnym? Sprzedawca wystawił dwie takie karty więc bardzo możliwe, że były na jednym dowodzie zakupu. Nie wiem jak w tej sytuacji sie zachować. Proszę o rady Edytowane 23 Marca 2015 przez lukaszk99 Cytuj Link to post Share on other sites
pir4nia 54 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Poproś o ksero rachunku/faktury jeżeli posiada i nie powinno być problemu z gw. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
dam111111 522 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Dowód zakupu jest potrzebny wiec jesli sprzedawca ci nie pojdzie na reke a prawie nigdy nie ida bo po co to masz r9 280x bez gw 1 Cytuj Link to post Share on other sites
jorginto 251 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Dokładnie, Witam, zakupiłem na Allegro używaną kartę graficzną Sapphire R9 280X z gwarancją do 05.2016. Ale do tego potrzebujesz kopię dowodu zakupu, jeżeli jej nie otrzymałeś, to Cie sprzedający okłamał. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
stalkerpl 129 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 wystarczy ksero, możliwe ze tylko napisał ze karta gwarancja po to by zwiększyć zainteresowanie kartą, takich cwaniaków nie brakuje 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Makkk 20 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Jeśli sprzedający nie wyśle Ci dowodu zakupu, na podstawie którego możesz realizować gwarancję, to pamiętaj, że Allegro ma program ochrony kupujących. A to właśnie dlatego: A - Hej, kup sobie gpu na allegro, są używki na gwarancji. B - Nieee, bo tam w ch** robią. Kto traci na wizerunku? Allegro. Dlatego, jak będziesz miał problem, to utwórz spór z tym sprzedającym. Resztą zajmą się oni. Podaj jeszcze link do aukcji, z której kupiłeś. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
lukaszk99 2 Napisano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 (edytowane) Dowód zakupu jest potrzebny wiec jesli sprzedawca ci nie pojdzie na reke a prawie nigdy nie ida bo po co to masz r9 280x bez gw Dokładnie, Ale do tego potrzebujesz kopię dowodu zakupu, jeżeli jej nie otrzymałeś, to Cie sprzedający okłamał. wystarczy ksero, możliwe ze tylko napisał ze karta gwarancja po to by zwiększyć zainteresowanie kartą, takich cwaniaków nie brakuje Napisałem do sprzedawcy z Allegro, czekam na dopowiedz. Jeśli karta faktycznie nie ma gwarancji to ją odeślę i wystąpię o zwrot kasy(650 zł + wysyłka) lub jakiejś rekompensaty za brak gwarancji(tylko ile?). Dzwoniłem też do firmy Sapphire i powiedzieli, że z kserem dokumentu nie powinno być problemu. Jakby co to będę kontaktował się bezpośrednio z dystrybutorem, a nie sprzedawcą. Mam nadzieję że wyśle mi tą kopię bo karta jest ok i nie chcę się jej tak szybko pozbyć Jeśli sprzedający nie wyśle Ci dowodu zakupu, na podstawie którego możesz realizować gwarancję, to pamiętaj, że Allegro ma program ochrony kupujących. A to właśnie dlatego: A - Hej, kup sobie gpu na allegro, są używki na gwarancji. B - Nieee, bo tam w ch** robią. Kto traci na wizerunku? Allegro. Dlatego, jak będziesz miał problem, to utwórz spór z tym sprzedającym. Resztą zajmą się oni. Podaj jeszcze link do aukcji, z której kupiłeś. http://allegro.pl/karta-graficzna-sapphire-r9-280x-dual-x-3gb-gddr5-i5185682831.html Edytowane 23 Marca 2015 przez lukaszk99 Cytuj Link to post Share on other sites
Makkk 20 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Za tą cenę, to ciesz się, że kartę w ogóle dostałeś ;p ;p A na poważnie - poczekajmy na odpowiedź sprzedawcy. Cytuj Link to post Share on other sites
kikiz 3 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Cześć, pomijając fakt czy karta faktycznie ma gwarancję czy nie to nie potrzebny jest Ci paragon czy nawet faktura ale musisz wiedzieć kto udziela Ci gwarancji. Jeżeli sprzedający napisał na swojej aukcji, że karta ma gwarancję do 03.2016 i nie przedstawił innego gwaranta to odpowiedzialność spoczywa na nim i koniec, a dowodem zakupu jest chociażby historia transakcji z allegro. Dowodem może być również przelew czy zwykła ustna deklaracja, powtarzam nie musi być to paragon czy faktura. Ja bym się nie martwił tylko skopiował bym opis aukcji na dwa sposoby, do katalogu plik ze stroną w formacie *.html (lub pochodnym) oraz zrzut ekranu. Jeżeli sprzedający będzie starał się wymigać od wysłania paragonu / faktury lub podania gwaranta to masz pełne prawo respektować postanowienia gwarancji od niego samego ale uwaga nikt jeszcze nie powiedział na co gwarancja została udzielona Gdyby sprzedający był firmą to przysługiwało by Ci odwołanie na podstawie niezgodności towaru z umową, a tak wyłącznie rękojmia (rok) na wady ukryte, o których nie zostałeś poinformowany podczas zakupu. Ja bym się nie martwił tylko cieszył bym się nowym sprzętem. Jak sprzedawca nie będzie chciał przyjąć od Ciebie gwarancji to też się tym nie przejmuj masz jego dane adresowe i sprawę rozegraj w sądzie elektronicznym - ma on tą piękną zależność, że oczywiste sprawy orzekane są niemal natychmiast, a ludzie przestają grać cwaniaka, kiedy puka do nich policja. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
lukaszk99 2 Napisano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Cześć, pomijając fakt czy karta faktycznie ma gwarancję czy nie to nie potrzebny jest Ci paragon czy nawet faktura ale musisz wiedzieć kto udziela Ci gwarancji. Jeżeli sprzedający napisał na swojej aukcji, że karta ma gwarancję do 03.2016 i nie przedstawił innego gwaranta to odpowiedzialność spoczywa na nim i koniec, a dowodem zakupu jest chociażby historia transakcji z allegro. Dowodem może być również przelew czy zwykła ustna deklaracja, powtarzam nie musi być to paragon czy faktura. Ja bym się nie martwił tylko skopiował bym opis aukcji na dwa sposoby, do katalogu plik ze stroną w formacie *.html (lub pochodnym) oraz zrzut ekranu. Jeżeli sprzedający będzie starał się wymigać od wysłania paragonu / faktury lub podania gwaranta to masz pełne prawo respektować postanowienia gwarancji od niego samego ale uwaga nikt jeszcze nie powiedział na co gwarancja została udzielona Gdyby sprzedający był firmą to przysługiwało by Ci odwołanie na podstawie niezgodności towaru z umową, a tak wyłącznie rękojmia (rok) na wady ukryte, o których nie zostałeś poinformowany podczas zakupu. Ja bym się nie martwił tylko cieszył bym się nowym sprzętem. Jak sprzedawca nie będzie chciał przyjąć od Ciebie gwarancji to też się tym nie przejmuj masz jego dane adresowe i sprawę rozegraj w sądzie elektronicznym - ma on tą piękną zależność, że oczywiste sprawy orzekane są niemal natychmiast, a ludzie przestają grać cwaniaka, kiedy puka do nich policja. Dziękuję za konkretną i rzeczową odpowiedz. Spytałem sprzedawcę o gwarancję to odpisał, że karta jest na gwarancji do 03.2016, a gwarancji udziela na oświadczenie. Faktury wysłać nie może gdyż ma tam jeszcze inne rzeczy zakupione i w razie problemu mam się kontaktować z nim. Poprosiłem o wysłanie kopi/skanu, ale na razie długa cisza, jak nic nie odpisze to by znaczyło, że karta nie ma gwarancji bo jaki może być inny powód niewysłania kopi? Wszystkie kopie już mam zrobione(aukcja i korespondencja elektroniczna). Wolałbym dostać to potwierdzenie ponieważ jest to moja karta przejściowa i za kilka miesięcy planuję się przesiąść na coś szybszego, a łatwiej będzie mi sprzedać obecną kartę z pewną gwarancją... Cytuj Link to post Share on other sites
muf18 56 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Dokładnie też miałem raz taki numer z R9 290 WIndforce chociaż był kupiony za 800 zł tanio w 3, ale odesłałem, bo gwarancja była taka, że "nie może dać faktury, bo spowodowało by to problemy rozliczeniowe w firmie"... Bujdy. Teraz kupiłem znów R9 280X, i znów mogą byc jaja, bo koleś napisał, że wysyła mi oświadczenie gwarancyjne + nr referencyjne w razie gwarancji. Cóź zobacze co mi przysłał, ale nie wiem czy już nie zostawie bo za 600 zł trudno znaleźć coś lepszego... Cytuj Link to post Share on other sites
lukaszk99 2 Napisano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 (edytowane) Dokładnie też miałem raz taki numer z R9 290 WIndforce chociaż był kupiony za 800 zł tanio w 3, ale odesłałem, bo gwarancja była taka, że "nie może dać faktury, bo spowodowało by to problemy rozliczeniowe w firmie"... Bujdy. Teraz kupiłem znów R9 280X, i znów mogą byc jaja, bo koleś napisał, że wysyła mi oświadczenie gwarancyjne + nr referencyjne w razie gwarancji. Cóź zobacze co mi przysłał, ale nie wiem czy już nie zostawie bo za 600 zł trudno znaleźć coś lepszego... W sumie to i mi było by szkoda zwracać teraz kartę tym bardziej, że w razie problemów mam zabezpieczenie w postaci opisu aukcji i korespondencji gdzie sprzedawca udzielił mi gwarancji na oświadczenie, więc w razie problemów mam argumenty aby się sądzić. Sama karta jest bardzo ok: temperatura podczas 2h grania w Wiedźmina 2 nie przekracza 76 stopni, na śrubkach czy chłodzeni nie widać śladów odkręcania, wiatraki w 2D są cichutkie, a podczas grania w COD-MP(spor w to gram) również pracują bardzo cicho, a temperatura nie przekrawacza 64 stopni. Nie ma szans aby obecnie znaleźć w tej cenie coś o zbliżonej wydajności. Problem będzie dla mnie tylko sprzedaż za kilka miesięcy...bo co napiszę w aukcji? Sprzedawca xxxxx udzielił mi gwarancji na oświadczenie do 03.2016 i w razie problemów kontaktuj się z nim? A może zrobimy łańcuszek i przyszły nabywca zareklamuje do mnie, ja do obecnego sprzedawcy, a ten z kolei do sklepu w którym ją zakupił... Edytowane 23 Marca 2015 przez lukaszk99 Cytuj Link to post Share on other sites
muf18 56 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 No właśnie to jest problem. U mnie to wygląda inaczej, bo mam nr referencyjny i podaję go tylko sklepowi z danymi kolesia i idzie na RMA, więc o tyle mam lepiej, że za jego pośrednictwem (dane), ale mogę od razu słać do sklepu. Oni to robią, bo odliczają VAT i wliczają to w koszty firmy... Cytuj Link to post Share on other sites
viscaelbarca 6840 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Ja dosyć dawno temu kupiłem Sapphire hd6870 , karta przestała działać a nie miałem dowodu zakupu , okazało się że mają jakiś oddział w Czechach , a że mieszkam przy granicy ,pojechałem do Czech ,wysłałem paczkę tam i przysłali nową kartę , oczywiście wcześniej pisząc do nich w tej sprawie i uzgadniając kilka spraw aby wszystko szybko załatwić 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Funkie 1189 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Sapphire realizuje gwarancje poprzez sklep w którym została zakupiona. Jeżeli nie pochodzi z oficjalnej dystrybucji, to nie posiada gwarancji. Karta ma niby 1 rok gwarancji. Najlepiej aby wysłał Ci ją w formie pisemnej(może być skan). Jeżeli jest to karta przejściowa to odsprzedałbyś ją bez gwarancji. Cytuj Link to post Share on other sites
kikiz 3 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Sapphire realizuje gwarancje poprzez sklep w którym została zakupiona. Jeżeli nie pochodzi z oficjalnej dystrybucji, to nie posiada gwarancji. Karta posiada gwarancję ponieważ tak zostało napisane w aukcji, której wygranie jest równoznaczne z zawarciem umowy. To, że sprzedawca zgubił bądź nigdy nie posiadał dowodu zakupu nie zwalnia go z obowiązku udzielenia gwaranci, którą sam udzielił na dany okres. Pytanie co obejmuje gwarancja ? Tutaj właśnie jest problem bo sprzedający pewnie tego już nie określił, niemniej pisząc "Super karta z gwarancją 3 miesiące" sprzedawca udziela na towar gwarancji, a kupujący zgadza się na jej warunki wygrywając licytację. Co innego jak towar jest z góry sprzedawany jako nieobjęty gwarancją wtedy sprawa jest oczywista. Ale w przypadku firmy jest jeszcze ustawa o zgodności towaru z umową no i oczywiście rękojmia na wady ukryte. Kolejna sprawa, że roczna gwarancja producenta nie zwalnia sprzedawcy od respektowania ustawy o zgodności towaru z umową, która rozszerza okres roszczeń do dwóch lat. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
lukaszk99 2 Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 (edytowane) Jeżeli jest to karta przejściowa to odsprzedałbyś ją bez gwarancji. Tyle tylko że łatwiej sprzedać kartę z gwarancją producenta i na pewno za lepsze pieniądze, dlatego polowałem na w miarę wydajną kartę przejściową z przynajmniej roczną gwarancja aby mieć zabezpieczenie. Gdybym wiedział, że tak będzie to bym nawet jej nie brał bo gwarancja w przypadku kart graficznych to dla mnie rzecz bardzo istotna. W całej mojej historii z PC problemy miałem głównie z kartami graficznymi. Gdybym nie miał w planach przesiadki na GTX-a 970(lub coś z nowe serii AMD jeśli będzie warto) to wystarczyło by mi te oświadczenie, a że jest inaczej to nie mam zamiaru sprzedawać kartę 150-200 zł taniej bo nie ma gwarancji. Na razie sprzedawca milczy i zastanawiam się co z tym zrobić. Możliwe że karty były zakupione na firmę(sprzedawał 3), a co za tym idzie mają rok gwarancji. Jak były zakupione na firmę to mogły być(a raczej były) intensywnie wykorzystywane przy obliczeniach, dlatego tym bardziej gwarancja by się przydała bo nie wiadomo co może się wydarzyć przez te kilka miesięcy, a po co bawić się później w sądy jak sprzedawca się wypnie...Na razie z karty jestem bardzo zadowolony, pograłem wczoraj trochę dłużej w Wiedźmina 2 i było ok: temperatura max 74 stopnie i chodzi stabilnie. Edytowane 25 Marca 2015 przez lukaszk99 Cytuj Link to post Share on other sites
domi675 30 Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Masz pod ręką numer do sapphire? Byłbym wdzięczny za takowy, ponieważ sam nie mogłem znaleźć. Cytuj Link to post Share on other sites
lukaszk99 2 Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Masz pod ręką numer do sapphire? Byłbym wdzięczny za takowy, ponieważ sam nie mogłem znaleźć. Ja dzwoniłem na (12) 684 12 68. Jest na stronie podany. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
domi675 30 Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Dzięki wielkie. Cytuj Link to post Share on other sites
pumias 99 Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 A wiesz kolego że konto allegro zastało zawieszone tego sprzedającego od którego kupiłeś kartę. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
lukaszk99 2 Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 (edytowane) A wiesz kolego że konto allegro zastało zawieszone tego sprzedającego od którego kupiłeś kartę. Wiem, widziałem. Konto zostało zawieszone na drugi dzień po zakupie przez mnie. Możliwe że z powodu nieuregulowania płatności. Karta doszła, trochę się obawiałem, ale co najwyżej musiałbym sprawdzić w praktyce jak działa program ochrony kupujących Edytowane 25 Marca 2015 przez lukaszk99 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.