Skocz do zawartości

Gigabyte 970 pisk i gwarancja


Recommended Posts

Witam serdecznie, niedawno kupiłem w morele.net kartę Gigabyte Geforce 970 G1 Gaming. Mając więcej czasu w swięta na granie zauważyłem, że karta w brzęczy przy pracy w grach, przy czym nie jest to wina wentylatorów które sprawdzałem programem testującym ich wydajnosć. W jednej z gier karta po prostu zaczyna brzęczeć/piszczeć i jest to bardzo głosne. Stąd moje pytanie - czy jest to objęte gwarancją i czy mogę się z tym zgłosić do sklepu morele aby wymienili mi kartę na nową ze względu na niezgodność z umową (karta ewidentnie ma jakiś defekt skoro emituje brzęczące/piszczące dźwięki)? Dziękuję za odpowiedzi.

Link to post
Share on other sites

Jeśli mimo wszystko chcesz spróbować to zadzwoń do nich i za przeproszeniem "zgrywaj głupa" tłumacząc,że ci brzęczy czy piszczy.Jak oni ci odpowiedzą,że takich spraw nie przyjmują w ramach gwarancji to bardzo uprzejmie i grzecznie poinformuj ich,że w takich warunkach nie możesz się skupić na pracy i może jeśli mogą niech pokażą na swojej stronie informacyjnej informację,która dotyczy takiego działania sprzedawanego urządzenia. Zaznacz również,że nie interesuję cię opinie użytkowników tylko rzetelna informacja sprzedającego.Myślę,że może lepiej jak wyślesz do nich tego rodzaju maila (do faceta opiekującego się tym sprzętem).Będzie to wymagało od ciebie dużo cierpliwości i spokoju i być może wielokrotnego powtarzania,że w opisie nie ma nic o piszczeniu czy brzęczeniu. Gdyby było to wybrałbyś inną. Zachowuj wszystkie swoje posty do nich i odpowiedzi. Ja na twoim miejscu napisałbym też krótką informację do producenta i zapytał co masz robić.....

Jeśli zdecydujesz się na tą drogę pamiętaj o jednym.Zero złośliwości bo to zawsze obróci się przeciwko tobie.Tam pracują ludzie.Jeśli podejmiesz tą walkę chętnie służę pomocą choćby w przygotowywaniu maili,odpowiedzi itp.Jak coś pisz na priv.

Edytowane przez jarrino
  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to pomoże ale mi support EVGA odpisał w ten sposób

 

Hi,

yes we do handle RMA if you got coil whine on your product - please let me know if I can further assist.

Thanks.

Regards,

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

@up - Dlatego proponuję działać ostrożnie i bez nerwów.Moim zdaniem wysłać kartę z opisem zachowania. Jak przyślą i powiedzą,że to nie jest wada to pójść w stronę niezgodności towaru z opisem na stronie gdzie nie jest opisane,że piszczy czy buczy....Ja bym powalczył i mimo wszystko do producenta napisał też.Przecież to nic nie kosztuje.

Link to post
Share on other sites

@up - Dlatego proponuję działać ostrożnie i bez nerwów.Moim zdaniem wysłać kartę z opisem zachowania. Jak przyślą i powiedzą,że to nie jest wada to pójść w stronę niezgodności towaru z opisem na stronie gdzie nie jest opisane,że piszczy czy buczy....Ja bym powalczył i mimo wszystko do producenta napisał też.Przecież to nic nie kosztuje.

 

Zgadzam się z tobą. Sam pracuję w obsłudze klienta i z doświadczenia wiem, że większa jest ochota pomóc człowiekowi, kiedy ten podchodzi do sprawy ze spokojem i rozwagą. Co do karty, uważam, że jest to ewidentny defekt fabryczny, zwłaszcza jeżeli chodzi o sprzęt z całkiem wysokiej półki. Zadaniem karty jest generować obraz, a nie piszczeć. Napisałem ticketa do polskiego supportu Gigabyte, w poniedziałek lub wtorek planuję zadzwonić na infolinię moreli i tam zapytać dokładniej o procedurę takiej sytuacji.

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Cześć.

I co w końcu zrobiłeś z tą kartą?

Ciekawi mnie bo mój GTX 970 od Asusa również brzęczy i denerwuje mnie to trochę.

Zastanawiam się nad wysłaniem na gwarancję, ale sklep odpowiedział że Asus nie przyjmuje gwarancji z tego tytułu, natomiast mogą wysłać karte do serwisu celem sprawdzenia.Zwrócić nie mogłem ponieważ sprzęt został kupiony na firmę.

Support Asus odpowiedział że jedynie opinia serwisu jest dla nich wiążąca, a moje odczucie co do głośności pracy karty może być subiektywne.Natomiast na forum ktoś z Asusa odpowiedział że to normalne, a brzęczą dławiki które wpadają w rezonans podczas przepływu prądu więc nie rozumiem sensu robienia super cichego półpasywnego chłodzenia skoro karta brzęczy i ją słychać.Moim zdaniem producent wprowadza w błąd potencjalnego kupca ponieważ skoro to normalne to dlaczego o tym nie informuje choćby małym drukiem że sprzęt może wydawac jakieś dziwne dzwięki, a zamiast tego chwali się super ciszą podczas grania

Edytowane przez greenspirit87
Link to post
Share on other sites

 

 

brzęczą dławiki które wpadają w rezonans podczas przepływu

To, że bzyczy to jest normalne, ale dlaczego tak się dzieję to nie wiem. Nigdy nie zagłębiałem się w budowę kart graficznych. U mnie 970-ka bzyczy tylko pod obciążeniem i jest to słyszalne dopiero po przystawieniu ucha do obudowy :) 

Link to post
Share on other sites

Niestety jeszcze nie miałem czasu zająć się zwrotem karty ze względu na pracę. Ale ogólnie jestem zdania, że jeżeli producent lub sprzedawca nie informuje klienta o tym, że sprzęt może hałasować w ten sposób, to jest to pewne nadużycie. Spędziłem trochę czasu czytając różne fora itd, jedni twierdzą, że ich karty zostały im wymienione ze względu na pisk, inni mówią, że to zupełnie normalne i nie podlega wymianie. Ja jednak uważam, że tak nieprzyjemny dźwięk nie powinien być tolerowany, po prostu nie pozwala użytkownikowi na relaks i spokojne korzystanie ze sprzętu.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z tobą. Sam pracuję w obsłudze klienta i z doświadczenia wiem, że większa jest ochota pomóc człowiekowi, kiedy ten podchodzi do sprawy ze spokojem i rozwagą. Co do karty, uważam, że jest to ewidentny defekt fabryczny, zwłaszcza jeżeli chodzi o sprzęt z całkiem wysokiej półki. Zadaniem karty jest generować obraz, a nie piszczeć. Napisałem ticketa do polskiego supportu Gigabyte, w poniedziałek lub wtorek planuję zadzwonić na infolinię moreli i tam zapytać dokładniej o procedurę takiej sytuacji.

ja czekam juz ponad tydzień na odpowiedź z GIGABYTE z e-supportu jak masz namiar do GIGABYTE POLSKA to poproszę...

Link to post
Share on other sites

ja czekam juz ponad tydzień na odpowiedź z GIGABYTE z e-supportu jak masz namiar do GIGABYTE POLSKA to poproszę...

mi z Asusa odpowiedzieli na drugi dzień

ASUS SUPPORT: "Opinia na temat działania karty może być mocno subiektywna. Z naszej strony wiążąca jest jedynie opinia serwisu. Chcąc ją uzyskać należy złożyć stosowną reklamację w punkcie zakupu urządzenia."

SKLEP : "Firma Asus nie przyjmuje tego za wadę, a za normalną pracę sprzętu (...) Jeżeli będą to tylko piski lub trzaski z sekcji zasilania to pewnie ASUS odeśle kartę graficzną bez zmian"

Także błędne koło...przerabiałem kiedyś podobną sytuację z boomboxem Philips w którym piszczał zasilacz w trybie stand-by.

Po tygodniu serwis odesłał sprzęt nie stwierdzając usterki.

Gra nie warta świeczki, jeśli wymienią jednemu to wszyscy będą chcieli wymienić co nie zmienia faktu że to defekt fabryczny.

Link to post
Share on other sites

Spróbujcie napisać do sprzedawcy pisemko,w który zadajcie pytanie,w którym miejscu opisu produktu jest napisane,że wydaje takie dźwięki ? Zaznaczcie przy tym,że nieopisane i dziwne dźwięki, jakie wydaje zakupiona tarta ,nie pozwalają na bezstresowe korzystanie ze sprzętu podczas wykonywania pracy (nie gier)

Link to post
Share on other sites

W taki sposób producent reklamuje kartę i taka jest też jej specyfikacja? :

 

"DirectCU II z technologią wentylatora 0dB
O 30% niższa temperatura. Gra w ciszy."

 

"DIGI+ VRM z Super Alloy Power 
Szumy zasilania mniejsze o 30% i 2,5-krotnie większą żywotność.
"

 

To bzyczenie/brzęczenie to te niby szumy zasilania mniejsze o 30% ?

Dziwne bo moja 660 nie wydawał zadnych dźwięków podczas grania więc coś jest nie tak.

Producent teraz umywa ręce twierdząc że to nie jest wada, a co miałby teraz wymienić wszystkie wadliwe sztuki?

Edytowane przez greenspirit87
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...