koorgg 1 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Witam serdecznie, niedawno kupiłem w morele.net kartę Gigabyte Geforce 970 G1 Gaming. Mając więcej czasu w swięta na granie zauważyłem, że karta w brzęczy przy pracy w grach, przy czym nie jest to wina wentylatorów które sprawdzałem programem testującym ich wydajnosć. W jednej z gier karta po prostu zaczyna brzęczeć/piszczeć i jest to bardzo głosne. Stąd moje pytanie - czy jest to objęte gwarancją i czy mogę się z tym zgłosić do sklepu morele aby wymienili mi kartę na nową ze względu na niezgodność z umową (karta ewidentnie ma jakiś defekt skoro emituje brzęczące/piszczące dźwięki)? Dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechpiwo 4895 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 to cewki piszczą załącz V-Sync i problem powinien ustąpić Cytuj Link to post Share on other sites
lucek4432 6 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Od zakupu minęło 10dni?Jeśli nie to oddaj. Cytuj Link to post Share on other sites
koorgg 1 Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 to cewki piszczą załącz V-Sync i problem powinien ustąpić Próbowałem, niestety nie pomogło. Od zakupu minęło 10dni?Jeśli nie to oddaj. Tak, 10 dniowy termin minął Cytuj Link to post Share on other sites
BlueMike 2579 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Tak, 10 dniowy termin minął Obowiązuje już termin 14-dniowy. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
koorgg 1 Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Obowiązuje już termin 14-dniowy. Ten termin niestety również minął, stąd moje pytanie czy defekt ten jest objęty gwarancją i czy sklep wymieniłby mi kartę na egzemplarz pozbawiony wad ze względu na niezgodność towaru z umową. Cytuj Link to post Share on other sites
Funkie 1189 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Piszczenie nie jest objęte gwarancją. Przerabiane 1000 razy już na tym forum. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Jeśli mimo wszystko chcesz spróbować to zadzwoń do nich i za przeproszeniem "zgrywaj głupa" tłumacząc,że ci brzęczy czy piszczy.Jak oni ci odpowiedzą,że takich spraw nie przyjmują w ramach gwarancji to bardzo uprzejmie i grzecznie poinformuj ich,że w takich warunkach nie możesz się skupić na pracy i może jeśli mogą niech pokażą na swojej stronie informacyjnej informację,która dotyczy takiego działania sprzedawanego urządzenia. Zaznacz również,że nie interesuję cię opinie użytkowników tylko rzetelna informacja sprzedającego.Myślę,że może lepiej jak wyślesz do nich tego rodzaju maila (do faceta opiekującego się tym sprzętem).Będzie to wymagało od ciebie dużo cierpliwości i spokoju i być może wielokrotnego powtarzania,że w opisie nie ma nic o piszczeniu czy brzęczeniu. Gdyby było to wybrałbyś inną. Zachowuj wszystkie swoje posty do nich i odpowiedzi. Ja na twoim miejscu napisałbym też krótką informację do producenta i zapytał co masz robić..... Jeśli zdecydujesz się na tą drogę pamiętaj o jednym.Zero złośliwości bo to zawsze obróci się przeciwko tobie.Tam pracują ludzie.Jeśli podejmiesz tą walkę chętnie służę pomocą choćby w przygotowywaniu maili,odpowiedzi itp.Jak coś pisz na priv. Edytowane 27 Grudnia 2014 przez jarrino 4 Cytuj Link to post Share on other sites
ernorator 3643 Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Nie wiem czy to pomoże ale mi support EVGA odpisał w ten sposób Hi,yes we do handle RMA if you got coil whine on your product - please let me know if I can further assist.Thanks.Regards, 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Funkie 1189 Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 @up Serwis lub sklep i tak muszą przyjąć kartę jeśli zgłasza się wadę. Tylko czy ją uznają to druga sprawa. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 @up - Dlatego proponuję działać ostrożnie i bez nerwów.Moim zdaniem wysłać kartę z opisem zachowania. Jak przyślą i powiedzą,że to nie jest wada to pójść w stronę niezgodności towaru z opisem na stronie gdzie nie jest opisane,że piszczy czy buczy....Ja bym powalczył i mimo wszystko do producenta napisał też.Przecież to nic nie kosztuje. Cytuj Link to post Share on other sites
koorgg 1 Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 @up - Dlatego proponuję działać ostrożnie i bez nerwów.Moim zdaniem wysłać kartę z opisem zachowania. Jak przyślą i powiedzą,że to nie jest wada to pójść w stronę niezgodności towaru z opisem na stronie gdzie nie jest opisane,że piszczy czy buczy....Ja bym powalczył i mimo wszystko do producenta napisał też.Przecież to nic nie kosztuje. Zgadzam się z tobą. Sam pracuję w obsłudze klienta i z doświadczenia wiem, że większa jest ochota pomóc człowiekowi, kiedy ten podchodzi do sprawy ze spokojem i rozwagą. Co do karty, uważam, że jest to ewidentny defekt fabryczny, zwłaszcza jeżeli chodzi o sprzęt z całkiem wysokiej półki. Zadaniem karty jest generować obraz, a nie piszczeć. Napisałem ticketa do polskiego supportu Gigabyte, w poniedziałek lub wtorek planuję zadzwonić na infolinię moreli i tam zapytać dokładniej o procedurę takiej sytuacji. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Ciekaw jestem jak sprawy się potoczą chyba nawet bardziej niż Ty... Cytuj Link to post Share on other sites
Blezur 32 Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 ja też czekam na wynik sprawy sam mam MSI 970 która piszczy Cytuj Link to post Share on other sites
greenspirit87 1 Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Cześć. I co w końcu zrobiłeś z tą kartą? Ciekawi mnie bo mój GTX 970 od Asusa również brzęczy i denerwuje mnie to trochę. Zastanawiam się nad wysłaniem na gwarancję, ale sklep odpowiedział że Asus nie przyjmuje gwarancji z tego tytułu, natomiast mogą wysłać karte do serwisu celem sprawdzenia.Zwrócić nie mogłem ponieważ sprzęt został kupiony na firmę. Support Asus odpowiedział że jedynie opinia serwisu jest dla nich wiążąca, a moje odczucie co do głośności pracy karty może być subiektywne.Natomiast na forum ktoś z Asusa odpowiedział że to normalne, a brzęczą dławiki które wpadają w rezonans podczas przepływu prądu więc nie rozumiem sensu robienia super cichego półpasywnego chłodzenia skoro karta brzęczy i ją słychać.Moim zdaniem producent wprowadza w błąd potencjalnego kupca ponieważ skoro to normalne to dlaczego o tym nie informuje choćby małym drukiem że sprzęt może wydawac jakieś dziwne dzwięki, a zamiast tego chwali się super ciszą podczas grania Edytowane 15 Stycznia 2015 przez greenspirit87 Cytuj Link to post Share on other sites
Snaf80 3 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 brzęczą dławiki które wpadają w rezonans podczas przepływu To, że bzyczy to jest normalne, ale dlaczego tak się dzieję to nie wiem. Nigdy nie zagłębiałem się w budowę kart graficznych. U mnie 970-ka bzyczy tylko pod obciążeniem i jest to słyszalne dopiero po przystawieniu ucha do obudowy Cytuj Link to post Share on other sites
koorgg 1 Napisano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Niestety jeszcze nie miałem czasu zająć się zwrotem karty ze względu na pracę. Ale ogólnie jestem zdania, że jeżeli producent lub sprzedawca nie informuje klienta o tym, że sprzęt może hałasować w ten sposób, to jest to pewne nadużycie. Spędziłem trochę czasu czytając różne fora itd, jedni twierdzą, że ich karty zostały im wymienione ze względu na pisk, inni mówią, że to zupełnie normalne i nie podlega wymianie. Ja jednak uważam, że tak nieprzyjemny dźwięk nie powinien być tolerowany, po prostu nie pozwala użytkownikowi na relaks i spokojne korzystanie ze sprzętu. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
brudnonabani 20 Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Zgadzam się z tobą. Sam pracuję w obsłudze klienta i z doświadczenia wiem, że większa jest ochota pomóc człowiekowi, kiedy ten podchodzi do sprawy ze spokojem i rozwagą. Co do karty, uważam, że jest to ewidentny defekt fabryczny, zwłaszcza jeżeli chodzi o sprzęt z całkiem wysokiej półki. Zadaniem karty jest generować obraz, a nie piszczeć. Napisałem ticketa do polskiego supportu Gigabyte, w poniedziałek lub wtorek planuję zadzwonić na infolinię moreli i tam zapytać dokładniej o procedurę takiej sytuacji. ja czekam juz ponad tydzień na odpowiedź z GIGABYTE z e-supportu jak masz namiar do GIGABYTE POLSKA to poproszę... Cytuj Link to post Share on other sites
greenspirit87 1 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 ja czekam juz ponad tydzień na odpowiedź z GIGABYTE z e-supportu jak masz namiar do GIGABYTE POLSKA to poproszę... mi z Asusa odpowiedzieli na drugi dzień ASUS SUPPORT: "Opinia na temat działania karty może być mocno subiektywna. Z naszej strony wiążąca jest jedynie opinia serwisu. Chcąc ją uzyskać należy złożyć stosowną reklamację w punkcie zakupu urządzenia." SKLEP : "Firma Asus nie przyjmuje tego za wadę, a za normalną pracę sprzętu (...) Jeżeli będą to tylko piski lub trzaski z sekcji zasilania to pewnie ASUS odeśle kartę graficzną bez zmian" Także błędne koło...przerabiałem kiedyś podobną sytuację z boomboxem Philips w którym piszczał zasilacz w trybie stand-by. Po tygodniu serwis odesłał sprzęt nie stwierdzając usterki. Gra nie warta świeczki, jeśli wymienią jednemu to wszyscy będą chcieli wymienić co nie zmienia faktu że to defekt fabryczny. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Spróbujcie napisać do sprzedawcy pisemko,w który zadajcie pytanie,w którym miejscu opisu produktu jest napisane,że wydaje takie dźwięki ? Zaznaczcie przy tym,że nieopisane i dziwne dźwięki, jakie wydaje zakupiona tarta ,nie pozwalają na bezstresowe korzystanie ze sprzętu podczas wykonywania pracy (nie gier) Cytuj Link to post Share on other sites
Funkie 1189 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Czy w specyfikacji zaznaczone jest ile to DB ma karta w idle? Cytuj Link to post Share on other sites
greenspirit87 1 Napisano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 (edytowane) W taki sposób producent reklamuje kartę i taka jest też jej specyfikacja? : "DirectCU II z technologią wentylatora 0dBO 30% niższa temperatura. Gra w ciszy." "DIGI+ VRM z Super Alloy Power Szumy zasilania mniejsze o 30% i 2,5-krotnie większą żywotność." To bzyczenie/brzęczenie to te niby szumy zasilania mniejsze o 30% ? Dziwne bo moja 660 nie wydawał zadnych dźwięków podczas grania więc coś jest nie tak. Producent teraz umywa ręce twierdząc że to nie jest wada, a co miałby teraz wymienić wszystkie wadliwe sztuki? Edytowane 20 Stycznia 2015 przez greenspirit87 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.