Skocz do zawartości

Pierwszy, estetyczny zestaw WC (LC) - jakie są koszta?


Recommended Posts

Witajcie,

 

Z racji modyfikacji mojego sprzętu i robienia desk-case project,

zastanawiam się nad wodowaniem mojego cpu.

 

Chciałbym skleić jakiś estetyczny zestaw:

przezroczyste lub czerwone rurki, czerwona ciecz, cicha pompa, chłodnica minimum 3x 140mm, duży rezerwuar tubowy.

(np. taki http://www.darmacz.pl/index.php?main_page=product_info&cPath=1_295_689&products_id=5999)

 

Z jakimi kosztami muszę się liczyć?

Co możecie mi polecić?

Edytowane przez Jacgues
Link to post
Share on other sites

Nie ma mowy, na czymś trzeba będzie oszczędzić. Najlepiej kupić mniejszą chłodnicę, do samego cpu spokojnie 360 podejdzie i będzie jeszcze zapas na blok gpu. Przykładowy zestaw tutaj

Łączna wartość produktów:
1 385,06 zł
Edytowane przez natsu
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki, właśnie próbowałem skompletować swój zestaw.

 

A co, gdyby przyoszczędzić na wyglądzie bloku cpu i kupić w większą chłodnicę?

Czytałem, że to bezapelacyjnie ona jest najważniejszym elementem wydajnego układu.

Zależy mi jednak, aby to była chłodnica z układem finów dla cichych wentylatorów.

 

Blok gpu może w przyszłości :)

 

560mm x 140mm x 60mm

http://www.aquatuning.pl/chodzenie-wodne/chodnice/radiatorychodnice/9698/phobya-g-changer-560-v.2-full-copper

 

Rezerwuar chciałem kupić jakiś duży, lub nawet bardzo duży (mam masę miejsca do wykorzystania), do tego przezroczyste, elastyczne rurki (Tygob B? może coś grubszego?) i wypełnić całość płynem czerwonym z UV (będzie powstawał "glut" ? :( )

http://www.aquatuning.pl/chodzenie-wodne/rezerwuary/we-rezerwuary/50mm-xl/16568/alphacool-cape-corp-coolplex-pro-50-lt-2.-wahl

 

Wentylatory chciałem zastosować 4x Thermalright TY-150 z PWM, ale pracujące raczej na niskich obrotach w celu zachowania ciszy. 

 

Pompa nie musi być przezroczysta - aż tak na wyglądzie mi nie zależy. Jakaś cicha, wydajna, tania, czarna pompka będzie git.

 

Nie wiem jak ze złączkami - brać wkręcane?

 

Co o tym sądzicie?

Edytowane przez Jacgues
Link to post
Share on other sites

Jeśli chcesz chłodnicę z wentylatorami lub bez to mam na sprzedaż SR1 560mm. Idealna do wolnoobrotowych wentyli. 

Tygon jest za drogi i nie za bardzo się nadaje do kolorowych płynów. Lepiej w to miejsce brać xspc albo primochill advanced lrt (ten drugi dość słabo się zgina, pierwszego ma biafra i on powinien coś wspomnieć).

Przezroczysty jest tylko top do d5, to da się łatwo zmienić

Link to post
Share on other sites

wodowanie gpu = utrata gwarancji?

Muszę sprawdzić czy moja MSI ma jakieś plomby. Jeśli nie, to chyba nie powinno być problemu :)

 

O ile wzrośnie koszt całej platformy, jeśli dorzucimy do tego wodowanie grafy?

 

Jaki tańszy blok cpu i tańszą pompę możemy zamontować? Załóżmy, że kryterium pt. estetyka i widoczność płynu schodzą na dalszy plan, a istotny jest tylko czarny kolor tych elementów.

 

Choć ten blok cpu EK Water Blocks EK-Supremacy EVO jest całkiem miodzio. Przezroczysta pompa absolutnie nie jest mi potrzebna, nie wiem czy jej nawet gdzieś nie schować.


 

 

Pamiętaj ze tych wentylatorów bez kombinowania nie zamotujesz na chłodnicy
 

 

Niestety, zdaję sobie z tego sprawę :(

To świetne chłodziwo, w dodatku tanie. Myślałem jeszcze nad TY-147, ale one mają montaż na 120mm, co będzie jeszcze większym problemem (a kupno chłodnicy na wentylatory 120mm nie ma sensu)

Edytowane przez Jacgues
Link to post
Share on other sites

 

 

Jaki tańszy blok cpu i tańszą pompę możemy zamontować? Załóżmy, że kryterium pt. estetyka i widoczność płynu schodzą na dalszy plan, a istotny jest tylko czarny kolor tych elementów.

Zapoznaj się z ofertą MNP, mają bloki w przystępnych cenach.

Tutaj masz test tych bloków
Ponadto możesz śmiało szukać używanych elementów.

Link to post
Share on other sites
Ja na twoim miejscu wybrał bym inne wentylatory, o regularnych kształtach.

 

 

A jakie byś polecał? W przypadku wentylacji chłodnicy nie licz się tylko ilość przepychanego powietrza, ale także ciśnienie statyczne.

Może powinienem poszukać jakiś grubszych wentylatorów - tj. powyżej 25mm, jak ma większość ?

 

Thermalright będą wystawały, będą problemy z ich montażem, będą brzydko wyglądały (TY-150),

ale za to stosunek cena/jakość/wydajność jest świetny. No i do tego mają PWM :)

Niemniej jednak muszę to przemyśleć...

 

Zastanawiam się także nad kwestią wizualną, są dwie opcje:

 

 

1#

ek-water-blocks-ek-supre_33200_k.jpg

 

+ przezroczyste węże, złączki (najlepiej czarny mat) i czerwony płyn UV (czy barwnik nie pozapycha kanalików w blokach ?)

 

 

2#

 

Tańszy, nieprzezroczysty blok jak np. wspomniany wyżej NMP Poseidon V2, do tego czerwone węże UV i jakiś bezbarwny płyn (co z kolei będzie słabo wyglądało w rezerwuarze, ale nie będzie zapychało układu barwnikiem)

 

 

Gość zrobił projekt bardzo, bardzo podobny do tego, który ja sobie planowałem...

No cóż, nie będę oryginalny, ale efekt będzie świetny.

 

Zapoznaj się z ofertą MNP, mają bloki w przystępnych cenach.

Tutaj masz test tych bloków

Ponadto możesz śmiało szukać używanych elementów.

 

Czy poleciłeś mi je ze względu na niski przepływ?

Ciche LC = niski przepływ, zgadza się?

 

A co byś powiedział o np. Watercool HEATKILLER CPU rev3.0 1155/1156 LC ?

Cenowo wypada tak samo, a w podanym przez Ciebie teście bezapelacyjnie wygrywa :)

Edytowane przez Jacgues
Link to post
Share on other sites

Poszperałem trochę i w sumie chyba zdecyduję się na EK Supermacy EVO

 

http://www.ekwb.com/uploads/images/EK-Supremacy_NP_front_800.jpg

 

 

lub

 

http://www.watercoolinguk.co.uk/images/product_images/large/12/ek-water-blocks-ek-supremacy-evo-red-edition-waek-875-48340-2.jpg

 

 

 

 

Pozostają kluczowe pytania:

- co z gpu? full cover?

- jaka cicha pompa będzie ok?

Link to post
Share on other sites

Węże XSPC nadają się świetnie jeśli miałbyś zastąpić nimi tygona. Nie wiem czy są tańsze niż advanced lrt ale jeśli tak to możesz je spokojnie brać. Co do wydajności chłodzenia CPU. Rozdmuchiwanie ogromnej chłodnicy też wiele nie da bez odpowiednio wydajnego bloku. Dobry test przedstawił Ci natsu. Co do pompy- D5- raz a dobrze. Najlepsza konstrukcja na rynku która potrafi pracować bezgłośnie mimo mocy większej niż DCP czy inne mniejsze konstrukcje. 

Link to post
Share on other sites

Ta pompa: 

 

http://www.overclockers.co.uk/pimg/WC-020-AQ_48599_350.jpg

 

Oryginalnie jest to pompa Laing D5. Obecnie jest rebrandowana przez praktycznie wszystkie lepsze firmy LC ale zazwyczaj nadal ma D5 w nazwie. Najlepsza konstrukcja na rynku.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dzięki :)

 

Czyli wychdzi na to, że Natsu polecił mi świetny zestaw.

Tylko węże i płyn dobiorę pod siebie i będzie cud miód i orzeszki.

 

Czy powinienem sobie zawracać głowę domniemanym odkładaniem się barwnika z płynu w mikrokanalich np. bloków i w związku z tym zrezygnować z kolorowych płynów na rzecz kolorowych rurek?

 

Czy 10x taka złączka będzie ok?

http://angela.pl/p10246,ek-water-blocks-ek-csq-zlaczka-prosta-sk-10-16-g1-4-black.html

Edytowane przez Jacgues
Link to post
Share on other sites

Złączki są ok. Jeśli chcesz kolorowy płyn to zwyczajnie trzeba zwracać uwagę na kombinacje płyn-wąż. Seria pastel od Mayhems będzie świetnie wyglądać i pracować z poleconymi Ci wężami (xspc i advanced lrt). Podobnie przezroczysty mayhems x1. Nic nie ma prawa się odkładać i syfić bloku (zazwyczaj robi to plastyfikator z węża a nie cząsteczki barwnika). Trzeba jednak też pamiętać o dobrym przygotowaniu komponentów przed zalaniem tak jak to opisywałem w podwieszonym poradniku. Nawet fabrycznie nowe części trzeba dokładnie wypłukać wodą z kranu i destylką. To WAŻNE. Inaczej nawet jeśli nie ma tam syfu i opiłków (które faktycznie mogą coś zatkać) to najprawdopodobniej posypie Ci się pH w układzie i będziesz miał jak kolega kilka tematów niżej fiolet zamiast czerwieni (albo dowolny inny mix). 


Z mojej strony jeszcze jedna sugestia. Natsu polecił Ci tam zestaw pompa-top. Sama pompa to wirnik który montuje się w topie (części odpowiedzialnej za wyciszenie i zawierającej gwinty 1/4 cala). W tym zestawie był to najtańszy top z pleksi od alphacool. Nie jestem jego fanem. Pleksa to nie najlepszy materiał (łatwo o pęknięcie przy wkręcaniu złączek) i wiem że inne konstrukcje lepiej wyciszają pompę. Proponowałbym sam wirnik:

http://angela.pl/p10889,alphacool-vpp655-pwm-single-edition.html

 

I top od EK:

http://angela.pl/p8786,ek-water-blocks-ek-d5-x-top-csq-acetal.html

 

Nie jest to najwyższa konieczność ale taka dobra rada. 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dzięki :)

Na pewno będzie gorzej wyglądać i taka opcja wyjdzie drożej, ale znając moje szczęście do psucia drogich zabawek (im droższe, tym szybciej i bardziej je niszczę...) przypuszczam, że będę zmuszony wybrać top od EK.

 

Jeszcze jedno laickie pytanie:

Czy w takim zestawie mogę użyć grubych węży jak np. 13 / 17-19 i dedykowanych im złączek, czy będzie to wymagało jakiś zmian?

Link to post
Share on other sites

Możesz śmiało użyć grubszych węży i pasujących do nich złączek ale gorzej się układają (łatwiej je załamać, trudniej zrobić ciasny łuk). 10/16 to rozsądny rozmiar nawet w dużych budach (zobacz zdjęcia u mnie w temacie z sygnatury). 


Tak długo jak złączka ma z jednej strony gwing g1/4- będzie pasować do wszystkich tych elementów. 


Jeszcze odnośnie tych topów. Wiem że ten od EK dobrze wycisza pompę bo montowałem taki u znajomego i pompa, tak jak u mnie, pracuje bezgłośnie do 70% obrotów. U siebie mam top od koolance (też jest w temacie kilka stron głębiej). Ten moim zdaniem wygląda rewelacyjnie ale jest bardzo drogi. Generalnie nic złego się nie powinno się stać jak weźmiesz tego alphacoola ale ja wolę coś bardziej sprawdzonego. 

Link to post
Share on other sites

 

 

Dzięki A czy zestawienie kilka grubych węży i kilka cieńszych ma jakikolwiek sens?

Nie jest zabronione, ale niewygodne, będziesz musiał kupować różne złączki i różne węże (niepotrzebna komplikacja)

 

 

 

Czy poleciłeś mi je ze względu na niski przepływ? Ciche LC = niski przepływ, zgadza się?

 

Blok MNP poleciłem Ci bo pytałeś o tańsze odpowiedniki, sam go stosuję i wiem, że można je kupić w okolicy 150 zł, bo są robione w Polsce przez pasjonata, który zawodowo prowadzi zakład mechaniki precyzyjnej. Ja zawsze szukam najpierw polskiego produktu zanim coś kupię, a dopiero później zastanawiam się czy zagraniczny jest lepszy/gorszy i czy polski jeśli jest gorszy mi nie wystarczy. W ten sposób wnoszę swój skromny wkład do dyskusji dlaczego w Polsce nie ma pracy.

 

Najlepszy blok w zestawieniu jest 4,5C chłodniejszy. W mojej skromnej ocenie, jeśli nie masz ambicji bić się o setne MHz w zawodach OC to takiej różnicy nie zauważysz. To czy procek rozgrzeje Ci się do 65 czy 69C nie będzie miało realnego wpływu na działanie procesora.

Po prawdzie, to w układzie chłodzenia blok jest tylko jednym z wielu elementów i za ostateczne temperatury będą obok niego, odpowiadały rodzaje i wielkość chłodnic oraz szybkość przepływu powietrza przez nie.

Ta kwestia ma zdecydowanie większy wpływ na temperatury niż sam blok. Ktoś Ci zaproponował zaoszczędzenie na chłodnicy, a ja właśnie na tym bym nie oszczędzał, im większa tym lepiej. Szczególnie jeśli rozważasz wodowanie GPU

Jeśli temperatura cieczy Ci skoczy z 30 na 40 stopni to temperatury rdzeni wrosną o blisko 15 stopni czego nie zrekompensujesz blokiem, który jest o 3-5 stopni wydajniejszy i 100 zł droższy.

 

Na koniec dodam, że robienie chłodzenia wodnego bez wodowania karty to działanie, przypominające zmienianie opon zimowych tylko na jednej osi. To właśnie wodowanie kart graficznych ze względu na temperatury i hałas jaki generują wydaje się dużo bardziej celowe. Aktualnie masz stosunkowo chłodną i względnie cichą kartę, ale to może się zmienić w przyszłości, poza tym wodując tego GTX'a zobaczysz o ile komputer może być cichszy :)
 

Link to post
Share on other sites
To czy procek rozgrzeje Ci się do 65 czy 69C nie będzie miało realnego wpływu na działanie procesora.

 

 

Obecnie na 4,5Ghz nie przekraczam 65C (Macho 02 + 2x TY-150 w trybie silent + geild extreme),

więc mam jednak nadzieję na znacznie niższe temperatury :)

 

 

 

Na koniec dodam, że robienie chłodzenia wodnego bez wodowania karty to działanie, przypominające zmienianie opon zimowych tylko na jednej osi. To właśnie wodowanie kart graficznych ze względu na temperatury i hałas jaki generują wydaje się dużo bardziej celowe. Aktualnie masz stosunkowo chłodną i względnie cichą kartę, ale to może się zmienić w przyszłości, poza tym wodując tego GTX'a zobaczysz o ile komputer może być cichszy

 

Zgadza się, dlatego w przyszłości będę planował wodowanie karty. W moim przypadku zabawa w  LC to przede wszystkim chęć zbudowania czegoś nowego oraz świetny wygląd. Temperatura jest sprawą trzeciorzędną, gdyż mój obecny zestaw chłodzenia powietrzem jest bardzo cichy i wydajny (GTX 970 przy długim 100% katowaniu na 50% mocy wentylatorów chodzi cicho i temp. osiąga na ogół na poziomie 75C) 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...