dante2kx 1095 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Pojechałeś po bandzie z tym chłodzeniem, nie lepiej było wziąść mniejszego i zgrabniejszego Dark Rock 3? Cytuj Link to post Share on other sites
marcin21164 60 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Ładnie uporządkowałeś te kable w Z3.. ja w R1 (praktycznie to samo) nie potrafię lepiej Masz pewność że się zmieści to bydle ? Cytuj Link to post Share on other sites
rudy900 3 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Zakładam podsłuch ciekawie się zapowiada. Powinno się na styk zmieścić to chłodzenie w tej Z3. Cytuj Link to post Share on other sites
TMStoke 153 Napisano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Wspornik gpu to przy tym klocku chyba wyleci ?(w końcu ) Odnoszę wrażenie, że jest to bardziej niż prawdopodobne nono, zakładam podsłuch u Ciebie Bardzo mi miło Z tym że za wiele się tutaj nie dzieje (aktualnie chyba mamy chwilową sensację ). Początkowo miało to być fotostory z przeróbki Z3 pod dowolne mocowanie wentylatorów, i powoli jakoś temat się rozwija Jestes pewien ze to sie zmiesci? Musisz krakać Na wysokość wejdzie na pewno - z zapasem. Mam jedynie obawy czy chłodzenie nie będzie kolidować z górą obudowy i pracującymi tam wentylatorami. Ale na to też mam rozwiązania - albo będzie kolejny (nietypowy) mod w postaci wycinanki, albo kupie inną budę, tym razem biorąc pod uwagę cooler Pojechałeś po bandzie z tym chłodzeniem, nie lepiej było wziąść mniejszego i zgrabniejszego Dark Rock 3? Jak to mówią - jak się bawić, to się bawić... Brałem pod uwagę jeszcze dwa chłodzenia - be quiet! Dark Rock Pro 3 jest największe z nich: • Thermaltake Frio Extreme Silent 14 Dual • Phanteks PH-TC12DX Wybrałem jak wyżej. Według mojej opinii z coolerem jest jak z samochodem. Wybieramy mocniejszy silnik i choć wykorzystujemy pełną moc dość rzadko to dobrze jest posiadać jej duży zapas. Podobnie jest tutaj - to chłodzenie nie będzie pracowało nawet na pół gwizdka i o to chodzi. Zapewni to ciszę i chłód, a jego potencjał zawsze można wykorzystać w przyszłości, gdy zajdzie potrzeba zmiany na znacznie mocniejsze CPU. Bieżący będzie pracował oczywiście na delikatnie podwyższonym taktowaniu Ładnie uporządkowałeś te kable w Z3.. ja w R1 (praktycznie to samo) nie potrafię lepiej Masz pewność że się zmieści to bydle ? Dzięki Mimo, że wnętrze nie jest jakimś wypasionym "moddingiem", to nic nie stało na przeszkodzie by sprawiało wrażenie dość estetycznie dopracowanego Spróbuj zasugerować się fotkami - może uda Ci się zmienić ten stan Na Twoje pytanie odpowiedź widziałeś już zapewne delikatnie wyżej Póki co to chyba rozwiązuje wątpliwości: http://pcpartpicker.com/parts/cpu-cooler/?compatible_with=zalman-case-z3plus- wśród kompatybilnych coolerów widnieje be quiet! Dark Rock Pro 3 Zakładam podsłuch ciekawie się zapowiada. Powinno się na styk zmieścić to chłodzenie w tej Z3. Zapraszam i podzielam Twój optymizm, zwłaszcza że jest na liście powyżej Jutro będzie wiadomo już na 100% A tymczasem - stay tuned... Cytuj Link to post Share on other sites
marcin21164 60 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Jak byś mógł to dodaj zdjęcie tacki za płytą Podpatrzę jak kabelki porozmieszczałeś i siądę do mojej R1 Cytuj Link to post Share on other sites
TMStoke 153 Napisano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Jak byś mógł to dodaj zdjęcie tacki za płytą Podpatrzę jak kabelki porozmieszczałeś i siądę do mojej R1 Da się zrobić Ale tam jest taki gąszcz, że ciężko będzie Ci to rozszyfrować Coś czuję, że kolejną zmianą będzie wymiana zasilacza na modularny - tutaj aż się prosi o taki. XFX to na prawdę świetny zasilacz - napięcia są dosłownie "zamrożone" i jest bezgłośny, ale ma bardzo sztywne przewody - których nie da się po prostu odpiąć Cytuj Link to post Share on other sites
marcin21164 60 Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Ja mam problem bo nie mam modularnego i wiązka do zasilania grafiki leży niepotrzebna a tak mógłbym ją odpiąć (mam gtx 750ti gaming). Dzięki za rady w każdym bądź razie Cytuj Link to post Share on other sites
TMStoke 153 Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 (edytowane) marcin21164 też mam sporo niepotrzebnych przewodów, wszystkie ukryłem za tacką, obiecane foto: http://images70.fotosik.pl/550/f8da604aa75b8fd2med.jpg A tymczasem... Czasami cisza jest błogosławieństwem. Często zdarza mi się popracować na komputerze, gdy gwar w domu, a także i poza nim ucicha. Czyli w nocy. Wtedy najbardziej doskwiera nam szum ujawniający się z puchy stojącej na / przy biurku. Co złego jest w tym szumie? Nic. Przez jakiś czas... Do dziś nie było źle - w końcu o bardzo niską temperaturę podzespołów w mojej obudowie dbało w sumie dziewięć wentylatorów. Nie było źle, ale też wcale nie najlepiej - było w miarę znośnie. A to dlatego, że jeden wiatrak (jak to z maluchami bywa) swoją niewielką średnicę nadrabiał prędkością - a ta jak wiadomo ściśle powiązana jest z ilością generowanego hałasu. Przy okolicy 2800 u/min siedmiu centymetrowy wiatraczek na radiatorze CPU dawał o sobie znać, wyraźnie zaznaczając swoją obecność wśród pozostałych wentylatorów, z których najszybszy miał zaledwie 800 u/min gdy sprzęt pozostawał w spoczynku, a i w stresie (biorąc pod uwagę że grafika może zrobić się głośna) nie było wcale źle... Teraz wentylatorów jest dziesięć. Ale za to jest znacznie, znacznie ciszej. I jeszcze chłodniej - w prawie bezczynności (otwarta przeglądarka) 29 (w porywach 30) stopni Celsjusza... Tak więc Panowie (i oczywiście Panie, jeżeli czytają ) jak już się pewnie domyślacie be quiet! Dark Rock Pro 3 wszedł bez żadnych problemów (prawie - o czym pod koniec) i choć swoim gabarytem zasłonił sporo światła w obudowie to wybór był świetny No, ale z resztą sami zobaczcie. Jak pewnie zdajecie sobie sprawę cała konstrukcja, a wiec finy, rurki i podstawa pokryte są czarnym niklem - wygląd jest po prostu piekielny podstawa jest oczywiście wypolerowana na wysoki połysk: http://images70.fotosik.pl/550/5fe77674e72f77e1med.jpg W przypadku podstawki AMD montaż jest prosty jak drut, nawet nie wymaga wyjęcia płyty z obudowy. Wymontowałem jedynie kartę graficzną co nawet nie jest wymagane, a poprawia komfort prac. Oto efekt końcowy: http://images68.fotosik.pl/551/00e6f98092efe467med.jpg http://images66.fotosik.pl/550/3de8356e3d540333med.jpg http://images68.fotosik.pl/551/993aef19b0c188cemed.jpg Jak widać na poniższej fotce, pomimo że wyprofilowanie blachy nachodzi tylko częściowo na cooler, to wszystko zmieściło się bez problemu: http://images69.fotosik.pl/551/4a9e908bdeb74d53med.jpg Generalnie jestem zadowolony, ale nie obyło się bez zaskoczenia. Na śmierć zapomniałem, że dwie z czterech kości RAM są z dużym radiatorem... I niestety musiały opuścić sloty Także z 12GB z powrotem skurczyło się do nędznych 4GB. Ale szybka akcja na angielskim eBay i już mam kupione nisko profilowe 2x4GB Crucial Ballistix o takich samych parametrach (1600Mhz, CL9, 1.5V) Edytowane 24 Stycznia 2015 przez TMStoke 1 Cytuj Link to post Share on other sites
marcin21164 60 Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 Dzięki. Wszedł na styk, mała zmiana w komputerze i chłodzenie trzeba wyciągać Cytuj Link to post Share on other sites
TMStoke 153 Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 Dzięki. Wszedł na styk, mała zmiana w komputerze i chłodzenie trzeba wyciągać Dlaczego? Nawet pamięć z pierwszego slotu wychodzi bez jego ruszania - sprawdzone Trzeba go zdjąć jedynie do wymiany CPU - co jest oczywiste Cytuj Link to post Share on other sites
rudy900 3 Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Teraz z tym coolerem już zaczyna ładnie się prezentować. Tylko teraz zasilacz wymienić tak jak masz w planach . Teraz głownie kolor czarny przeważa w obudowie. Cytuj Link to post Share on other sites
TMStoke 153 Napisano 7 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Tylko teraz zasilacz wymienić tak jak masz w planach . Na chwilę obecną mam dylemat z tym zasilaczem - modularny by był idealny w tej budzie, ale szkoda mi tego XFX - bo to świetny PSU, no i jego przewody są obecnie idealnie rozmieszczone Niestety mam inny drobny problem - okazało się, że pamięci, które kupiłem (2x4GB Crucial Ballistix Sport) są felerne. Właściwie jedna z nic. Zorientowałem się, kiedy po odpaleniu BF3 nawiedziła mnie seria Blue Screen'ów. Program MemTest86 wykazał 13 błędów (wszystkie w tym samym obszarze) Tak wiec wyciągnięte (ze względu na zbyt wysoki radiator) pamięci Corsair Vengeance powrócą w sloty - z tym, że bez oryginalnych radiatorów. Zamiast nich będą czarne radiatory typu "Low Profile". W sumie pamięci spokojnie mogłyby chodzić i bez nich - kupione tylko po to by przysłonić zielony laminat Za kilka tygodni powinny przywędrować z Chin. Radiatory zdemontowałem wczoraj - zeszły bez problemów - wpadłem na pomysł użycia do tego żyłki wędkarskiej Przywiązałem na każdym końcu żyłki kółko od kluczy, umieściłem ją pomiędzy chipami, a radiatorem. Ciągnąc do wewnątrz z ruchem na boki zajmuje to dosłownie dwie-trzy sekundy na stronę i po kłopocie - potrzeba matką wynalazków 1 Cytuj Link to post Share on other sites
rudy900 3 Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 No ciekawie to wykombinowałeś z tą żyłką wędkarską + za dobry pomysł . Planujesz może przedłużki dokupić białe lub biało-czarne ? To miałeś pecha z pamięciami . 1 Cytuj Link to post Share on other sites
TMStoke 153 Napisano 7 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 No ciekawie to wykombinowałeś z tą żyłką wędkarską + za dobry pomysł . Nagle wykreowana potrzeba i przebłysk geniuszu - po przeczytaniu o kilku sposobach - albo utrudniających wykonanie pracy, bądź czasochłonnych, a także często kończących się uszkodzeniem chipu, bądź laminatu... Szkoda, że nie wpadłem na nią wcześniej - nie musiałbym kupować kości - które okazały się problematyczne... Planujesz może przedłużki dokupić białe lub biało-czarne ? Gdyby doszło już do zmiany zasilacza na modularny (co z pewnością zwolniłoby sporo cennego miejsca za tacką), to można pomyśleć o przedłużkach To miałeś pecha z pamięciami . No niestety. Niezbyt uczciwy sprzedawca twierdzący, że je testował Cytuj Link to post Share on other sites
rudy900 3 Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 (edytowane) A planujesz coś w jeszcze w najbliższym czasie zmieniać ? A te pamiątki to nowe czy używki kupowałeś ? Edytowane 7 Lutego 2015 przez rudy900 Cytuj Link to post Share on other sites
TMStoke 153 Napisano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Na razie planów nie mam Pamięci były kupione jako używane. Właściwie (omal nie zapomniałem), ale to jak zrobi się cieplej - mam zamiar pomalować śledź karty graficznej na czarno. Także kupić czarne śledzie i wstawić je w miejsce wyłamywanych, które - powiedzmy szczerze - wzbudzają mieszane uczucia. Myślałem o tych: http://images66.fotosik.pl/598/ecc66dadefa3bad9med.jpg ... Lub ewentualnie o zwykłych, pełnych - oczywiście czarnych Cytuj Link to post Share on other sites
rudy900 3 Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Całkiem ciekawie mogą wyglądać w tej obudowie ale czy czarne śledzie będą pasowały nie lepiej zostawić białe ? Cytuj Link to post Share on other sites
TMStoke 153 Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 (edytowane) Całkiem ciekawie mogą wyglądać w tej obudowie ale czy czarne śledzie będą pasowały nie lepiej zostawić białe ? Białe zaślepki już teraz wyglądają nijako - widać to na fotkach w tym poście: http://forum.benchmark.pl/topic/155052-zalman-z3-plus-white-poprawienie-fabryki-by-tmstoke/?p=1721826 Problemem tańszych obudów jest to, że przeważnie mamy wyłamywane - zmieniłem płytę i już z jedną trzeba było kombinować. Póki co mała prowizorka Brakuje kontrastu w tej części obudowy. Myślę, że czarne będą wyglądać świetnie Panowie - albo straciłem umiejętność korzystania z Google, albo wpadłem na moda, którego jeszcze nikt nie zrobił - w pewnym, konkretnym przypadku Zaciekawieni Stay tuned! Edytowane 9 Lutego 2015 przez TMStoke Cytuj Link to post Share on other sites
phillix 121 Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 (edytowane) Fajnie, fajnie. Widać, że długie masz te kable. Nigdzie nie znalazłem, więc zapytam - z czego i jak zrobiłeś te 'gumki' przez które wychodzą i wchodzą kable zasilacza? Mi się udało zrobić co najwyżej to: http://i.imgur.com/YZPFFzF.jpg http://i.imgur.com/w0gf0c1.jpg http://i.imgur.com/o6g1VAT.jpg Edytowane 12 Lutego 2015 przez phillix 1 Cytuj Link to post Share on other sites
TMStoke 153 Napisano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 phillix już jest schludnie i przejrzyście u Ciebie, ale widzę u Ciebie jeszcze sporo niewykorzystanego potencjału - i uwierz mi długość Twoich kabli jeszcze Cię zaskoczy Krótszy kabel łączy Amerykę z Europą • Przewód idący z góry na dół - wypuściłeś go małym otworem na górze (patrząc z przodu przed pierwszym wentylatorem po prawej - niemal kwadratowy otwór), ale zamiast przed tacką wypuść go za tacką w dół, aż do otworu przed zasilaczem. I już jest niewidoczny Popatrz na fotkę mojej tacki z tyłu (na poprzedniej stronie) jak pospinałem wszystkie przewody w pionie. • Przewód zasilający i SATA SSD/HDD - zamiast zostawiać nadmiar na dole pod HDD przemieść ile się da za tackę. Na wysokości HDD, po jego prawej stronie (wciąż patrząc za tacką) masz "oczko" - zamocuj tam wszystkie przewody z pobliżu za pomocą "trytytki". Tak jak to zrobiłeś z cienkim przewodem za DVD. • Czerwony przewód SATA zmień na czarny obowiązkowo. • Czarny SATA leżący swobodnie za PSU - z gniazda na płycie od razu wynocha za tackę i tam kieruj do HDD/SSD. • DVD przenieś na samą górę, stanie się mniej widoczny, a nad nim łatwo ukryjesz cały nadmiar przewodów - włącznie z ułatwieniem wykombinowania jak sprawić by przewody i połączenia pod DVD znikły. Jeżeli coś pochodzi z góry - to spróbuj nadmiar tam pozostawić. Pomiędzy pierwszym górnym wentylatorem, a płytką z układami górnych gniazd miejsca jest aż nadto • Wiązkę przewodów z frontu (LED-y, reset i power), przeciągnij za tackę. • Generalnie wszystko co leży i wisi u Ciebie swobodnie może przecież sobie wisieć - ale czemu nie za tacką, czyli w niewidocznym miejscu Aby tam nic się nie przemieszczało w widoczne obszary używasz "trytytki" bez oszczędzania - "oczek" tam nie zabraknie, bądź kable razem do siebie Teraz spójrz na swoje foty i wyobraź sobie powyższe wskazówki na tych fotkach... Nigdzie nie znalazłem, więc zapytam - z czego i jak zrobiłeś te 'gumki' przez które wychodzą i wchodzą kable zasilacza? Cała przyjemność odpowiedzieć Gumowe przepusty wykonałem z czegoś, co wielokrotnie tutaj było krytykowane - jako kiepskie, nieużyteczne w tym celu i lipnie wyglądające... Z dętki rowerowej - najtańszej - tescowej Do zamocowania użyłem taśmy dwustronnej 1 Cytuj Link to post Share on other sites
phillix 121 Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 (edytowane) Przewód idący z góry na dół - wypuściłeś go małym otworem na górze (patrząc z przodu przed pierwszym wentylatorem po prawej - niemal kwadratowy otwór), ale zamiast przed tacką wypuść go za tacką w dół, aż do otworu przed zasilaczem. Masz na myśli ten 'pionowy' po prawej stronie płyty na drugim zdjęciu? Jeżeli ten, to musi być tak, bo inaczej nie sięga napędu i napędu wyżej też nie mogę dać. Najchętniej bym go wywalił, ale jakbym miał wgrywać na nowo system czy jakieś sterowniki to czy jest sens otwierać komputer i podłączać napęd 'na dzikiego'? Wiązkę przewodów z frontu (LED-y, reset i power), przeciągnij za tackę. Właśnie boję się, że się nie zmieści. Chyba, że nie muszę dokręcać płyty do końca. W sobotę zmieniam pastę procesora, więc i tak czeka mnie demontaż płyty. PS. Dzięki wielkie i wybacz za offtop w Twoim temacie Czekam na więcej udoskonaleń! Edytowane 12 Lutego 2015 przez phillix Cytuj Link to post Share on other sites
TMStoke 153 Napisano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 (edytowane) Żadne OT - rozmawiamy jak najbardziej na temat. Tak uważam jako właściciel tematu Do zasilania DVD skombinuj przedłużkę i po kłopocie. Ewentualnie ładować system z USB, a w najgorszym wypadku zewnętrzny napęd DVD na USB - a to wszystko już zostało powiedziane w tym temacie Natomiast mówiąc "za tackę" miałem na myśli za tackę, a nie pomiędzy mobo - a tackę. Czyli tędy (patrz foto) puszczaj wszelkie przewody i tam pozostawiaj wsio po naciągnięciu, przepuszczeniu przez okienka itd.: http://images70.fotosik.pl/550/f8da604aa75b8fd2med.jpg U Ciebie kabelki z frontu owszem, idą do okienka, ale idą swobodnie i pod wszystkimi przewodami - dlatego widać tę czarno-czerwone kabelki na pierwszym planie. Puść je prosto z płyty do otworu - najkrótszą możliwą drogą - czyli pod innymi przewodami wchodzącymi w otwór I tak ze wszystkimi przewodami idącymi za tackę - kieruj je zawsze do najbliższego otworu jak najkrótszą drogą zachowując pospinane, proste przewody gdzie się da i unikaj tzw. "warkocza" z przewodów. Jeden przyłóż do drugiego, do nich kolejny i kolejny, aż do końca. Na koniec zepnij je razem by uniknąć ich przemieszczania względem siebie i w obudowie, nadmiar każdego przewodu ulokuj za tacką i masz estetykę o 100% większą Pastę polecam Arctic Cooling MX-4. Nawet po roku nie spotkałem się by wyschła - po prostu genialna pasta MX-2 to przy niej amatorszczyzna Czekam na więcej udoskonaleń! Kolejne moje udoskonalenie to wyższa półka wykonana za właściwie niewielkie pieniądze. I w tym konkretnym przypadku wszystko przemawia za tym, że będę pierwszy Jeżeli ktoś jest zainteresowany to uchylę rąbka tajemnicy Edytowane 12 Lutego 2015 przez TMStoke Cytuj Link to post Share on other sites
phillix 121 Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 A właśnie producent Arctic przedstawia MX2 jako chłodniejszą niż MX4 Zamierzasz wymontować lub zmniejszyć koszyk na dyski czy coś naprawdę konkretnego? Jak masz narzędzia to mógłbyś rownież powiekszyć okno pleksi. Cytuj Link to post Share on other sites
TMStoke 153 Napisano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 (edytowane) Używałem gdzie się dało MX-2 zanim przeszedłem na MX-4. Owszem na początku MX-2 jest delikatnie sprawniejsza - powiedziałbym, że w granicach błędu pomiaru. Po kilku miesiącach widać jak powoli traci swoje właściwości. Tymczasem producent przewiduje utrzymanie właściwości MX-4 przez osiem lat MX-4 nie jest delikatnie droższa bez powodu. I MX-2 wysycha na wiór. Po dwóch latach kolega zdjął radiator wraz z socketem O koszyku już wspominałem, świetne i porządnie zrobione powiększone okno w Z3 Plus dawno ma już u siebie kolega Garfieldek - nie, to będzie coś innego - może komuś się uda zgadnąć Aha - kolejna podpowiedź co do rozmieszczenia przewodów u Ciebie. Jak zdemontujesz cooler CPU to zdejmij wentylator i okręć go o 180 stopni - w ten sposób kabel będzie wychodził u góry obudowy i tam, nad radiatorem będziesz mógł go ukryć Przewód powinien sięgnąć do gniazdka, które faktycznie jest w dziwnym miejscu... Edytowane 12 Lutego 2015 przez TMStoke Cytuj Link to post Share on other sites
phillix 121 Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 Ale pokrętło obrotów nie sięgnie do śledzia, obroce o 90 stopni, miedzy ramem, a gpu. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.