danieloslaw1 154 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Witam Właśnie teraz mi przyszedł zasilacz z gwarancji. Dostałem nowy. Zamiast 850w 1kw ale to nie istotne. Dostałem karte gwarancujną i na miejscu, gdzie powinno pisać ilość miesięcy gwarancji pisze mój nr RMA. Tu moje pytranie. Po gwaranjcji na nowy sprzęt nie daje się gwarancji? Ja miałem monitor na gw to dostałe nowy i nową gwarancje Cytuj Link to post Share on other sites
Miron 1 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Według mnie to jest tak... Jeśli dostałeś nowy produkt to gwarancja leci dalej od kiedy dokonałeś zakupu i ona dalej obowiązuje. Numer RMA to bodajże numer reklamacji. Gdyby coś się stało z zasilaczem wysyłasz im zasilacz razem z otrzymaną "nową" kartą gwarancyjną i to tyle. Oni sprawdzają czy gwarancja wciąż jeszcze jest ważna i dokonują naprawy lub nie. Wnioskuję to po własnych doświadczeniach i wymianie kilku wiadomości z serwisem gwarancyjnym. Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 154 Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Czyli masz na myśli że gwarancja obowiazuje tyle ile tamten zasilacz co poszedł na gwarancje? Cytuj Link to post Share on other sites
Miron 1 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Dokładnie o to mi chodzi. Trwa ona tyle ile wynosiła na ten pierwszy zasilacz i jest liczona on daty jego zakupu. Czyli gwarancja Ci się nie resetuje, że się tak wyrażę. Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 154 Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Dokładnie o to mi chodzi. Trwa ona tyle ile wynosiła na ten pierwszy zasilacz i jest liczona on daty jego zakupu. Czyli gwarancja Ci się nie resetuje, że się tak wyrażę. AHA bo miałem monitor i mi dali nową gwarancje, a tutaj w miejscu przeznaczonym dla liczby miesięcy jest nr RMA Cytuj Link to post Share on other sites
PrzemasK 1 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Mimo wszystko wydaje mi się, że powinna być liczona od nowa. W końcu nie został naprawiony/wymieniony pewien element zasilacza tylko otrzymałeś nowy sprzęt, więc i gwarancja powinna być nowa. Przynajmniej ja miałem podobny przypadek jak Ty. Zepsuł mi się monitor, wymienili coś w nim - gwarancja trwała dalej. Po 3 wysłaniu monitora otrzymałem nowy (inny model) i nową gwarancję. Więc jak dla mnie nowy sprzęt powinien równać się z nową gwarancją. Najlepiej przejdź się do sklepu/zadzwoń i się dowiedz jak sprawa wygląda z tą gwarancją. Cytuj Link to post Share on other sites
Miron 1 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 To zależy pewnie też od gwarancji, producenta, serwisu. Aczkolwiek wydaje mi się, że w tym wypadku moje rozumowanie jest poprawne. Zawsze możesz wysłać maila z zapytaniem jak to dokładnie jest Cytuj Link to post Share on other sites
Damian Szymański 16 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Zgodnie z treścią kodeksu cywilnego, serwis/sklep/producent wymieniając zakupiony przez Ciebie towar na NOWY ma obowiązek rozpocząć świadczenia gwarancyjne na obowiązujących zasadach i liczonych od daty otrzymania jego przez Ciebie, czyli ustawa mówi wyraźnie, że dostając nowy sprzęt powinieneś dostać nowy okres gwarancyjny. Co innego gdyby sprzęt został po prostu naprawiony wówczas stosuje się kontynuację gwarancji. Jednakże sam się spotkałem z przypadkiem kiedy serwis idzie w zaparte i usiłuje wcisnąć "kit", że przysługuje kontynuacyjna gwarancji - wówczas należy takie sprawy zgłaszać, albo kierownictwu albo iść do serwisu pokazując treść tejże ustawy. Nie wiem, z czego to wynika, czy z braku wiedzy, czy po prostu z chęci ograniczenia gwarancji. Cytuj Link to post Share on other sites
Miron 1 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Czyli po wymianie mojej myszki na nową, został mi wciśnięty "kit", gdy to serwis powiedział mi że obowiązuje kontynuacja gwarancji? Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 154 Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Właśnie z takie pytanie napisałem do działu reklamacji w sklepie w którym kupilem zasilacz. Cytuj Link to post Share on other sites
Miron 1 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Zrobiłem to samo. Zobaczymy jakie stanowisko zajmą teraz. Cytuj Link to post Share on other sites
Astar12 3 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Niestety serwisy jak i sklepy kantują nieświadomych klientów jak leci, tak jak napisał xpris wymiana sprzętu na nowy równoznaczna jest z nowym okresem gwarancyjnym udzielonym na tych samych zasadach lub nowe jeżeli zmianie uległy warunki gwarancji na nowe jednakże nie mogą być one gorsze od starych ( prawo nabyte ) na ten nowy przedmiot. Gdyby zapisy karty gwarancyjnej stanowiły inaczej można je zaskarżyć jako klauzule niedozwolone do UOKiK lub do sądu. Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 154 Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Czyli mówicie że jak mi napisze że gwarancja jest taka jak ze starego zasilacza to mam napisać im że w ustawie(prosze o dokładne dane tej ustawy) jest napisane że musze mieć od nowa gwarancje? Cytuj Link to post Share on other sites
PrzemasK 1 Napisano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Tak. Najlepiej, jak pokażesz im, że znasz swoje prawa i niech wiedzą, że tak łatwo nie dasz sięoszukać Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 154 Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 chciałbym dokładną nazwe tej ustawy jakby ktoś mógł wrzucić. Cytuj Link to post Share on other sites
Damian Szymański 16 Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 chciałbym dokładną nazwe tej ustawy jakby ktoś mógł wrzucić. Cześć, sorki za zwłokę, ale chwile mnie nie było. Treść: Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać. Według komentarza rzecz wolna od wad rozumie się produkt wymieniony na nowy lub naprawiony. Źródło Kodeks Cywilny. Dział III. Artykuł 581, par 1 i 2. Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 154 Napisano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 Napisałem im co z gwarancją jak będzie się pluł to mu to napisze Dzięki xpris Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 154 Napisano 30 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Odpisali tak Witam Brakujaca karta gw dotrze do Pana w najblizszych dniach. Okres gwarancji zasilacza zostal przedluzony o czas jego pobytu w serwisie. Pozdrawiam Czyli dają tą starą ? Jacie napisze im tą ustawe Cytuj Link to post Share on other sites
PrzemasK 1 Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 wygląda na to, że tak. Nie dadzą nowej tylko do dnia, w którym kończy się gwarancja doliczą czas jaki zasilacz spędził w serwisie. Pisz, pisz i walcz o swoje Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 154 Napisano 30 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Witam W zgloszeniu widze, ze wybral Pan rodzaj serwisu: Reklamacja gwarancyjna produktu . Nasza gwarancja w przypadku naprawy przez wymiane przewiduje jej wydluzenie o czas pobytu w serwisie. Pozdrawiam Takie coś odpisali więc co mam in odpisać? Cytuj Link to post Share on other sites
PrzemasK 1 Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Ale napisałeś im już o tej ustawie tak? No to napisz, że nie rozumiesz sposobu, w jaki kontynuują trwanie gwarancji mimo, iż sprzęt został wymieniony na nowy, co wiąże się z ponownym podbiciem gwarancji. Cytuj Link to post Share on other sites
Miron 1 Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Odpowiedź na mojego maila w sprawie gwarancji Witam, Obowiązuje pierwotna data zakupu. Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 154 Napisano 30 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Ale napisałeś im już o tej ustawie tak? No to napisz, że nie rozumiesz sposobu, w jaki kontynuują trwanie gwarancji mimo, iż sprzęt został wymieniony na nowy, co wiąże się z ponownym podbiciem gwarancji. Tak a oni piszą że wybrałem gwarancje serwisową i temu mam dalej kontynuowaną. EDIT: Napisałem, że nie moge zrozumieć dlaczego oni nie dają mi nowej gwarancji jak w tej ustawie jasno pisze że powinienem ją dostać. Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 To może napisz, że sprawą zajmie się urząd ochrony konsumenta. Zresztą nic nie szkodzi odwiedzić tego konsultanta, czy jak on się zwie. Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 154 Napisano 30 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 napisałem mu że w tej ustawie jasno pisze że musi mi dac nową gwarancje Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.