MasterBarti 945 Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Tak to działa, o ile vsync ogranicza w jakiś sposób fps. Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Cała idea vsync polega na ograniczeniu i synchronizacji fps do odświeżania monitora. W ten sposób nie powstają "rozdarcia" ekranu. Przykładowo masz monitor 60Hz to przy vsync ta liczba fps maksymalnie tyle właśnie wyniesie. Mi karta jeszcze zbija takty przy miejscach procesorowych: np. Crysis 3 - Welcome to the jungle. Edytowane 17 Stycznia 2016 przez MiK86 Cytuj Link to post Share on other sites
RuLeR 735 Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Wszystko rozumiem tylko przez te skoki taktowania czuć w grze szarpanie, ja wiem że karta sobie dobiera zegary tak żeby utrzymać te 60fps ale są pewne momenty gdzie jej to nie wychodzi. Co z tego ze zrobie oc jak ona jedzie na 900Mhz. Zaczyna mnie już troszke to wkurzać. Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Wyłącz ulps np w msi afterburner. Może to pomoże. czuć w grze szarpanie Jaka gra? Stałe 60 fps masz zawsze? Cytuj Link to post Share on other sites
RuLeR 735 Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 BF4, BFH, Arma3 , niby jest 60fps ale czasami skacze 30/60 to nie jest płynna gra. Jak włączę w msi ab bez powerplay i zegar trzyma się równo jest miodzio. Ale afterburner ma tylko voltage do +100 ;( Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Podnosisz power limit do min 30%? Cytuj Link to post Share on other sites
RuLeR 735 Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 To nie jest problem ani z limitem ani z napięciem, Po wyłaczeniu vsync problem znika i karta jedzie z takim taktowaniem jak ma ustawione. Ale wiadomo jak się gra bez vsync na monitorze 60hz. Z vsync w danym miejscu mogę mieć 30fps a bez vsync 90fps. Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Potrójne buforowanie się nie włącza ? To by tłumaczyło ścinanie z 60 na 30. Cytuj Link to post Share on other sites
Blashix 137 Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 http://videocardz.com/58157/amd-has-two-polaris-finfet-gpus-in-development Cytuj Link to post Share on other sites
keczu 476 Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 http://videocardz.co...-in-development Ja to juz nie slucham co ten koles ma do powiedzenia. Na premierze FuryX mowil ze bedzie to marzenie dla "overclockerow" , a wiadomo jak to wyglada. Teraz na CES 2016 pokazali wlasnie karte graficzna wlasnie na "Polaris" dwa systemy obok i jaka ta karta jest wydajna energertcznie w porownaniu do GTX 950. Ok prawie polowe mniej pradu potrzebuje. Ale zablokowali obydwa systemy na 60fps. Po co? Widac jak GTX przy tych samych ustawieniach w Battlefront trzyma stale 60fps , a karta AMD czasem minimalnie spadnie ponizej. Taka propaganda. Mam nadzieje ze cos pokaza ciekawego bo mam monitor z FreeSync. Cytuj Link to post Share on other sites
mbe13 444 Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Chyba monitory ci się pomyliły. Cytuj Link to post Share on other sites
Blashix 137 Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Pytania ciąg dalszy: (wcześniejsza część : http://forum.benchmark.pl/topic/153105-temat-o-kartach-radeon-serii-r9-3xx4xx/?p=2062847) a jaka jest przyszłość dx12 i vulcan,mantle dla radeonów? 09:30 AMDDX12 lada moment się pojawi, podobnie Vulkan. Mantle jako oddzielny projekt zostało zamknięte. W tym momencie większość jego założeń realizują DX12 i Vulkan, który to wprost bazuje na wielu rozwiązaniach Mantle. Cytuj Link to post Share on other sites
RuLeR 735 Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Są w czarnej du**e ze sterownikami pod serie R9 a oni się za nowe projekty biorą, już nie kombinuje z kartą bo zamiast bawić się grą to od świąt walczyłem z taktowaniem przy włączonym vsync. Na razie nic nie poradzę problem jest w sterownikach i multum tematów w necie o downclocking serii R9 włącznie z Fury. Ten cały ich FRTC też na kolanie robiony. Dobrze ze mam mało kiedy czas zagrać i jakoś poczekam na nowe stery ale jak nic się nie poprawi to wiecie co Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 @up Oni są w czarnej du**e ze sterownikami pod DX11. Pod DX12 również muszą przygotować sterowniki choć ich znaczenie dla wydajności będzie znacznie mniejsze niż w przypadku DX11. Cytuj Link to post Share on other sites
MQK 702 Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Ja na najnowszych sterownikach nie mam problemu taktowanie trzyma. Cytuj Link to post Share on other sites
ernorator 3643 Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 zero problemów ze sterownikami poza akcją z 25% wentylatora na karcie Cytuj Link to post Share on other sites
MQK 702 Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 zero problemów ze sterownikami poza akcją z 25% wentylatora na karcie Proszę jaśniej Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 zero problemów ze sterownikami poza akcją z 25% wentylatora na karcie Ja napisałem o największym problemie AMD czyli olbrzymim narzucie sterownika na procesor. Od samego początku AMD miało problem ze sterownikami pod Dx11 i do dnia dzisiejszego te problemy z narzutem występują. Lekiem na to miało być nowe API Mantle sęk w tym, że Mantle dawało wzrost wydajności w miejscach typowo procesorowych gdzie na DX11 narzut sterownika się uwidaczniał. Wszystko fajnie i pięknie tylko, że nie w każdej grze Mantle dawało wzrost wydajności choćby Dragon Age Inkwizycja czy Thief. To samo będzie z Vulcanem i DX12. Karty AMD zyskają tam gdzie na DX11 wydajność była słaba ze względu na wysoki narzut sterownika. Cytuj Link to post Share on other sites
RuLeR 735 Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 ernorator na hd7850 raczej nie powinieneś mieć, ja bynajmniej nie miałem z nią żadnych problemów choć karty już nie miałem gdy wyszły crimsony. Cytuj Link to post Share on other sites
MQK 702 Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Sporo się o tym pisze o narzucie sterownika GPU na CPU, lecz ostatnio przyszlo mi do głowy że być może nie da się tego poprawić na DX11.... Dopiero DX12 ma to być ogarnięte, ma bo nigdy nie wiadomo co z tego wyjedzie. Cytuj Link to post Share on other sites
mbe13 444 Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 Ja napisałem o największym problemie AMD czyli olbrzymim narzucie sterownika na procesor. Od samego początku AMD miało problem ze sterownikami pod Dx11 i do dnia dzisiejszego te problemy z narzutem występują. Lekiem na to miało być nowe API Mantle sęk w tym, że Mantle dawało wzrost wydajności w miejscach typowo procesorowych gdzie na DX11 narzut sterownika się uwidaczniał. Wszystko fajnie i pięknie tylko, że nie w każdej grze Mantle dawało wzrost wydajności choćby Dragon Age Inkwizycja czy Thief. To samo będzie z Vulcanem i DX12. Karty AMD zyskają tam gdzie na DX11 wydajność była słaba ze względu na wysoki narzut sterownika. Jak najbardziej poprawa w DE:I jest i to spora. W Thief występuje ale w mniejszym stopniu. Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 Jak najbardziej poprawa w DE:I jest i to spora. W Thief występuje ale w mniejszym stopniu. W DE Inkwizycji wzrost wydajności po przełączeniu na Mantle jest zerowy bo ta gra jest typowo graficzna! Inkwizycje testowałem jeszcze na starym Phenomie X4 955 + R9 280X i nawet 5% nie zyskałem. Wzrost wydajności jest symboliczny! To nie BF4 Multi, który praktycznie cały leżał na cpu. W BF4 na ww konfiguracji zyskiwałem ~80% na Mantle względem DX11 i to jest konkretny wzrost wydajności. W Thief są 2 lokacje gdzie widać wzrost wydajności, Cytuj Link to post Share on other sites
mbe13 444 Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 Na PCLolu były test Mantle i tam gość redaktorkowi wskazał miejsca gdzie są wzrosty wydajności za co dostał bana. Sprawdzałem to sam i faktycznie tak jest. Więc zrób testy jeszcze raz. Cytuj Link to post Share on other sites
sideband 14 Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 Ja napisałem o największym problemie AMD czyli olbrzymim narzucie sterownika na procesor. Od samego początku AMD miało problem ze sterownikami pod Dx11 i do dnia dzisiejszego te problemy z narzutem występują. Lekiem na to miało być nowe API Mantle sęk w tym, że Mantle dawało wzrost wydajności w miejscach typowo procesorowych gdzie na DX11 narzut sterownika się uwidaczniał. Wszystko fajnie i pięknie tylko, że nie w każdej grze Mantle dawało wzrost wydajności choćby Dragon Age Inkwizycja czy Thief. To samo będzie z Vulcanem i DX12. Karty AMD zyskają tam gdzie na DX11 wydajność była słaba ze względu na wysoki narzut sterownika. Tutaj nie ma rozdziału na konkretne api microsoftu tylko sterowniki pod konkretny system i to nv musiała gonić ait/amd w sterach vista/win7. Za czasu visty stery nv miały okrutny narzut i zasadniczo stery pod viste to był jeden wielki bambol. Za czasu vliw i fermi w wielu grach amd miało niższy narzut, a w przypadku platformy 775 to amd deklasowało nv. Na nowszych platformach stery od nv pracowały inaczej tutaj na fermi wydajność była dobra i w niektórych grach sporo lepsza niż na amd, cały czas piszę o narzucie. Nv zaczęła poprawiać stery od serii 310.xx gdzie narzut spadł w części gier, co spowodowało boost w granicach 40-45% oraz poprawili inne wieloletnie bambole, których amd do tej pory niepoprawiło. To nie nagle amd pogorszyło swoje stery pod względem narzutu tylko nv poprawiła stery i dokładnie to samo jest ze sprzętem, amd stoi w miejscu, ponieważ od czasu tahiti w ogóle nie poprawili efektywności swoich gpu.Stąd coraz większe grzały i większe przegrane z nv właściwie na każdym polu. Cytuj Link to post Share on other sites
RuLeR 735 Napisano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Uporałem się z taktowaniem, mój błąd że pojechałem suwakiem od power limit od razu na +50. Nie wiem czemu tak jest ale przy oc nie mogę mieć większego niż +25 bo w grach zegary dziwnie się zachowują i to powoduje skoki fps. Do taktowania 1160/7k power limit na 0 , 1170/7k już +15 1200/7k +25. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.