Skocz do zawartości

Temat o kartach Radeon serii R9 3xx/4xx/5xx


Recommended Posts

Cała idea vsync polega na ograniczeniu i synchronizacji fps do odświeżania monitora. W ten sposób nie powstają "rozdarcia" ekranu. Przykładowo masz monitor 60Hz to przy vsync ta liczba fps maksymalnie tyle właśnie wyniesie.

 

Mi karta jeszcze zbija takty przy miejscach procesorowych: np. Crysis 3 - Welcome to the jungle. 

Edytowane przez MiK86
Link to post
Share on other sites

Wszystko rozumiem tylko przez te skoki taktowania czuć w grze szarpanie, ja wiem że karta sobie dobiera zegary tak żeby utrzymać te 60fps ale są pewne momenty gdzie jej to nie wychodzi. Co z tego ze zrobie oc jak ona jedzie na 900Mhz. Zaczyna mnie już troszke to wkurzać.

Link to post
Share on other sites

To nie jest problem ani z limitem ani z napięciem, Po wyłaczeniu vsync problem znika i karta jedzie z takim taktowaniem jak ma ustawione. Ale wiadomo jak się gra bez vsync na monitorze 60hz. Z vsync w danym miejscu mogę mieć 30fps a bez vsync 90fps.

Link to post
Share on other sites

 

 

 

Ja to juz nie slucham co ten koles ma do powiedzenia. Na premierze FuryX mowil ze bedzie to marzenie dla "overclockerow" , a wiadomo jak to wyglada. Teraz na CES 2016 pokazali wlasnie karte graficzna wlasnie na "Polaris" dwa systemy obok i jaka ta karta jest wydajna energertcznie w porownaniu do GTX 950. Ok prawie polowe mniej pradu potrzebuje. Ale zablokowali obydwa systemy na 60fps. Po co? Widac jak GTX przy tych samych ustawieniach w Battlefront  trzyma stale 60fps , a karta AMD czasem minimalnie spadnie ponizej. Taka propaganda. Mam nadzieje ze cos pokaza ciekawego bo mam monitor z FreeSync.  

Link to post
Share on other sites

Pytania ciąg dalszy: (wcześniejsza część : http://forum.benchmark.pl/topic/153105-temat-o-kartach-radeon-serii-r9-3xx4xx/?p=2062847)

 

a jaka jest przyszłość dx12 i vulcan,mantle dla radeonów?
   

09:30

1234664_591386657589737_1851012627_n.png
AMD
DX12 lada moment się pojawi, podobnie Vulkan. Mantle jako oddzielny projekt zostało zamknięte. W tym momencie większość jego założeń realizują DX12 i Vulkan, który to wprost bazuje na wielu rozwiązaniach Mantle.
Link to post
Share on other sites

Są w czarnej du**e ze sterownikami pod serie R9 a oni się za nowe projekty biorą, już nie kombinuje z kartą bo zamiast bawić się grą to od świąt walczyłem z taktowaniem przy włączonym vsync. Na razie nic nie poradzę problem jest w sterownikach i multum tematów w necie o downclocking serii R9 włącznie z Fury. Ten cały ich FRTC też  na kolanie robiony. Dobrze ze mam mało kiedy czas zagrać i jakoś poczekam na nowe stery ale jak nic się nie poprawi to wiecie co ;)

Link to post
Share on other sites

zero problemów ze sterownikami poza akcją z 25% wentylatora na karcie

Ja napisałem o największym problemie AMD czyli olbrzymim narzucie sterownika na procesor.

Od samego początku AMD miało problem ze sterownikami pod Dx11 i do dnia dzisiejszego te problemy z narzutem występują. Lekiem na to miało być nowe API Mantle sęk w tym, że Mantle dawało wzrost wydajności w miejscach typowo procesorowych gdzie na DX11 narzut sterownika się uwidaczniał. Wszystko fajnie i pięknie tylko, że nie w każdej grze Mantle dawało wzrost wydajności choćby Dragon Age Inkwizycja czy Thief. 

To samo będzie z Vulcanem i DX12. Karty AMD zyskają tam gdzie na DX11 wydajność była słaba ze względu na wysoki narzut sterownika.

Link to post
Share on other sites
Ja napisałem o największym problemie AMD czyli olbrzymim narzucie sterownika na procesor.

Od samego początku AMD miało problem ze sterownikami pod Dx11 i do dnia dzisiejszego te problemy z narzutem występują. Lekiem na to miało być nowe API Mantle sęk w tym, że Mantle dawało wzrost wydajności w miejscach typowo procesorowych gdzie na DX11 narzut sterownika się uwidaczniał. Wszystko fajnie i pięknie tylko, że nie w każdej grze Mantle dawało wzrost wydajności choćby Dragon Age Inkwizycja czy Thief.

To samo będzie z Vulcanem i DX12. Karty AMD zyskają tam gdzie na DX11 wydajność była słaba ze względu na wysoki narzut sterownika.

Jak najbardziej poprawa w DE:I jest i to spora. W Thief występuje ale w mniejszym stopniu.

Link to post
Share on other sites

Jak najbardziej poprawa w DE:I jest i to spora. W Thief występuje ale w mniejszym stopniu.

W DE Inkwizycji wzrost wydajności po przełączeniu na Mantle jest zerowy bo ta gra jest typowo graficzna!

Inkwizycje testowałem jeszcze na starym Phenomie X4 955 + R9 280X i nawet 5% nie zyskałem. Wzrost wydajności jest symboliczny!

To nie BF4 Multi, który praktycznie cały leżał na cpu. W BF4 na ww konfiguracji zyskiwałem ~80% na Mantle względem DX11 i to jest konkretny wzrost wydajności.

W Thief są 2 lokacje gdzie widać wzrost wydajności,

Link to post
Share on other sites

Ja napisałem o największym problemie AMD czyli olbrzymim narzucie sterownika na procesor.

Od samego początku AMD miało problem ze sterownikami pod Dx11 i do dnia dzisiejszego te problemy z narzutem występują. Lekiem na to miało być nowe API Mantle sęk w tym, że Mantle dawało wzrost wydajności w miejscach typowo procesorowych gdzie na DX11 narzut sterownika się uwidaczniał. Wszystko fajnie i pięknie tylko, że nie w każdej grze Mantle dawało wzrost wydajności choćby Dragon Age Inkwizycja czy Thief. 

To samo będzie z Vulcanem i DX12. Karty AMD zyskają tam gdzie na DX11 wydajność była słaba ze względu na wysoki narzut sterownika.

Tutaj nie ma rozdziału na konkretne api microsoftu tylko sterowniki pod konkretny system i to nv musiała gonić ait/amd w sterach vista/win7. Za czasu visty stery nv miały okrutny narzut i zasadniczo stery pod viste to był jeden wielki bambol. Za czasu vliw i fermi w wielu grach amd miało niższy narzut, a w przypadku platformy 775 to amd deklasowało nv. Na nowszych platformach stery od nv pracowały inaczej tutaj na fermi wydajność była dobra i w niektórych grach sporo lepsza niż na amd, cały czas piszę o narzucie. Nv zaczęła poprawiać stery od serii 310.xx gdzie narzut spadł w części gier, co spowodowało boost w granicach 40-45% oraz poprawili inne wieloletnie bambole, których amd do tej pory niepoprawiło. To nie nagle amd pogorszyło swoje stery pod względem narzutu tylko nv poprawiła stery i dokładnie to samo jest ze sprzętem, amd stoi w miejscu, ponieważ od czasu tahiti w ogóle nie poprawili efektywności swoich gpu.Stąd coraz większe grzały i większe przegrane z nv właściwie na każdym polu.

Link to post
Share on other sites

Uporałem się z taktowaniem, mój błąd że pojechałem suwakiem od power limit od razu na +50. Nie wiem czemu tak jest ale przy oc  nie mogę mieć większego niż +25 bo w grach zegary dziwnie się zachowują i to powoduje skoki fps. Do taktowania 1160/7k  power limit na 0 , 1170/7k już +15 1200/7k +25.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...