Polhar 9 Napisano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 Witam to mój pierwszy temat na forum więc jeśli pomyliłem działy to proszę o przeniesienie. Do rzeczy, otóż mam problem z 3ds Max'em 2011 (wersja 32 bit) gdy próbuję sklecić jakiś model i przełączam się między opcjami pojawia mi się takie oto coś: http://oi62.tinypic.com/33z7ke8.jpg Niby nic wielkiego, ale przez to coś praca w 3ds max staje się niemożliwa. Dodam, że po wyłączeniu Maxa'a błąd po chwili znika. Mój system to Windows 8.1. Z góry dziękuję za pomoc przy rozwiązaniu problemu. Cytuj Link to post Share on other sites
saddam 505 Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Laptop, desktop? Jakie GPU? W8 do 3d ogólnie się nie nadaje ze względu na to, że pulpit działa jako nakładka na metro i ma kosmiczny narzut na API graficzne, co powoduje kiepską responsywność. Cytuj Link to post Share on other sites
Polhar 9 Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 (edytowane) PC, CPU to Atholon 64 X2 4000+. Edytowane 29 Sierpnia 2014 przez Polhar Cytuj Link to post Share on other sites
saddam 505 Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 To nie jest GPU Cytuj Link to post Share on other sites
Polhar 9 Napisano 30 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 Źle przeczytałem GPU to Radeon HD 4670 1GB. Cytuj Link to post Share on other sites
saddam 505 Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 W takim razie warto zaczcząć od zminany ostawień trybu pracy viewportu. Customize / preferences / viewport / configure driver i zmień DX10 na DX9. Warto też zmienić sterowniki karty graficznej. Ogólnie nie wiem dokładnie dlaczego pracujesz akurat w 3ds 2011. Ta edycja była przejściowa i nieudana. Cytuj Link to post Share on other sites
Polhar 9 Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 W takim razie warto zaczcząć od zminany ostawień trybu pracy viewportu. Customize / preferences / viewport / configure driver i zmień DX10 na DX9. Warto też zmienić sterowniki karty graficznej. Ogólnie nie wiem dokładnie dlaczego pracujesz akurat w 3ds 2011. Ta edycja była przejściowa i nieudana. Chciałem robić na 9, ale nie działała, a 11 polecił mi kolega. Cytuj Link to post Share on other sites
saddam 505 Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 2011 to akurat najgorsza edycja ze wszystkich Taka spartaczona przejściówka pomiędzy klasycznym i bardzo dobrym 3dsMAX2011 i początkiem nowej generacji 3dsMAX2012. Bardzo nie polecam. Też z nią mialem problemy pod windowsem 8 i to nawet z profesionalnym GPU Quadro i dedykowanym API. Do windowsa 8 bardziej pasują nowsze edycje. Cytuj Link to post Share on other sites
Polhar 9 Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 A 14 mogła by być ? Cytuj Link to post Share on other sites
saddam 505 Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 2014? Czy 14?14 to 3dsMAX 2012.W obu przypadkach będzie dobrze. Możesz wybrać nawet 2015. W tych nowych jest bardziej gamingowy viewport, który lepiej współpracuje z Windows8. Ten z 3ds2014 i 2015 ma dodatkowe wsparcie DX11, które poprawia nieco wydajność. Cytuj Link to post Share on other sites
Gornik Steve 218 Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Przepraszam, że zadam pytanie z innej beczki, ale czemu nie pracować w Blenderze, który A) jest bezpłatny i B) Jest łatwy do opanowania i C) jeszcze nikt na żadnym forum nie skarżył się na problemy z nim, jak tutaj? Cytuj Link to post Share on other sites
Mistic92 68 Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 Mówimy o profesjonalnej pracy Chociaż nawet dla mnie laika blender to nieudane dziecko. Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Ehhh, nawet nie wiesz ile ludzi by Cie zjadlo za te slowa. W tej chwili Blender jest już bardzo potężnym, lekkim i przyjemnym narzędziem. Dodatkowo oferta DT zostala wzbogacona ostatnio o ten program wiec o czyms to swiadczy. Takze Gornik, to Ty wybierasz soft jaki Ci lezy najlepiej. Jak dla mnie to jeden pies czy ktos robi w Maxie, Blendzie , Majce , , Cinemie , czy innym Modo. Kazdy ma swoje wady i zalety. Cytuj Link to post Share on other sites
saddam 505 Napisano 19 Września 2014 Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Blender jest faktycznie potężny, ale też potężnie zabugowany. Robienie w nim przetartych tutoriali po godzinach to jedna rzeczywistość, a wykorzystywanie go indywidualnie do komercyjnych projektów to już patalogia. Szczególnie jeśli chodzi o współpracę z innymi pakietami narzędzi i wymianę danych.Importery i eksportery są niekompletne i potrafią gubić różne atrybuty geometrii wiec sporo czasu traci się na rozwiązywanie funadamentalnych problemów małpią metodą. To raczej narzędzie dla zaawansowanych projektantów, którzy sami potrafią debugować i werywikować poprawność atrybutów, a do tego trzeba wiedzieć jak działają normalne płaszczyzn i wierzchołków, mapowanie UV i pozostałe atrybuty na najniższych poziomachSam wykorzystuje go do pracy, ale tylko jako narzędzie pomocnicze. Komercyjnie i bez armii programistów za Twoimi plecami po prostu nie ma racji bytu, bo trudno na nim polegać. Wykorzystują go w najtańszych studiach, ale nikt z takimi nie chce mieć nic wspólnego, a na poważnie tylko w bardzo dużych. Dla takich jest to bardzo wygodny i elestyczny host z otwartym kodem, a przy dużym budżecie i armii programistów potrafią go idealnie dostosować do specyfiki danego projektu.Robiąc pierwsze kroki ku komercyjenej pracy w domenie 3d nauka blendera nie ma sensu, bo praktycznie wszędzie wykorzystywany jest 3dsMAX, Maya i dużo rzadziej C4d. Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 19 Września 2014 Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Zasady w 3D i tak sa takie same. Blender fakt, wyklada sie czesto tam gdzie nie powinien ale dla domowego free to i tak bedzie jeden pies na czym robi z tym, ze jeden jest darmowy. A w przyszlosci przejscie na Maxa czy Chudego w razie potrzebny to dla zaawansowanego juz w jakims tam stopniu grafika to bedzie bardzo szybki proces. Fakt ze Max na poczatku ma duzo wyzsze wsparcie ale nie wiem czy to dobrze. Ludzie ucza sie wtedy robic wszystko jak po sznurku i gdy przychodzi do zrobienia cos niestandardowego to jest kanał. Ale to juz inna kwestia i nie wiem czy jest sens w ogóle filozować na ten temat. Ogolnie w PL i tak zbyt duzych studiów nie mamy. Jest PI oparte o Autodeska i Arnolda i to w zasadzie tyle. Ja tam jestem tego zdania ze jak jestes dobry to mozesz sobie robic w Blenderze czy czymkolwiek a jak zlapiesz robote w firmie z innym softem to sie szybko dostosujesz i tyle. Jest sporo osób, ktore robią w Blenderze i na zarobki nie narzekaja. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.