Paweł Maziarz 132 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Na samym początku chciałbym powiedzieć, ze nigdy nie wysyłałem towaru pocztą czy kurierem. :oops: Często na allegro widać propozycje wysyłki sprzętu pocztą za 6zł - tyle płacę za co? Za list o określonej wadze? Lepiej wysyłać kurierem czy pocztą? Jak najlepiej zabezpieczyć pamięć RAM przed wysyłką (jest już w pudełku - takie z goodrama)? Może w piankę pod panele podłogowe (tak se wymyśliłem )? Jakie sposób zapłaty jest najlepszy - na konto? I jakie są inne sposoby - czym się charakteryzują? Jeżeli ktoś kupuje produkt za X zł, to musi doliczyć wysyłkę pocztą/kurierem i to mi ewentualnie wpłaca na konto? Jakieś rady? Z góry dzięki za pomoc! Cytuj Link to post Share on other sites
mICh@eL 335 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Jeżeli wysyłasz RAM, to wkładasz go do blistra, na poczcie wysyłasz list polecony w kopercie bąbelkowej, pani da Ci taką na wymiar za 40gr, ja płaciłem 5,50zł I wszystko działało Cytuj Link to post Share on other sites
Paweł Maziarz 132 Napisano 16 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Ok dzięki! Cytuj Link to post Share on other sites
severn 54 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 1. Zawsze musi być ten pierwszy raz 2. Najczęściej jest to list bombelkowy. To jest przesyłka listowna. 3. Zawsze lepiej wysyłać kurierem, ale wiadomo, drożej. 4. Nawet jeśli rzucaliby tą pamięcią to jej się nic nie stanie (jeśli będzie w pudełku producenta). Najlepiej obwiń jeszcze trochę folią bombelkową, lub wysłać w licie bombelkowym. 5. Najbezpieczniejszy i najszybszy jest przelew bankowy i w dodatku w większości banków jest darmowy. 6. Zawsze do ceny produktu dodawana jest cena wysyłki, chyba że wspomniałeś na aukcji że wysyłka jest za free. Jakieś rady? Wszystko będzie ok Cytuj Link to post Share on other sites
mICh@eL 335 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Jakie sposób zapłaty jest najlepszy - na konto? I jakie są inne sposoby - czym się charakteryzują? Jeżeli ktoś kupuje produkt za X zł, to musi doliczyć wysyłkę pocztą/kurierem i to mi ewentualnie wpłaca na konto? Jakieś rady? To co chcesz za RAM + 6zł za wysyłkę koleś wpłaca Ci na konto, jak będzie na koncie to mu o tym piszesz i idziesz na pocztę wysłac I koniecznie polecony list, inaczej nie dostaniesz potwierdzenia Cytuj Link to post Share on other sites
bchrubas 19 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Jakie sposób zapłaty jest najlepszy - na konto? I jakie są inne sposoby - czym się charakteryzują? Jeżeli ktoś kupuje produkt za X zł, to musi doliczyć wysyłkę pocztą/kurierem i to mi ewentualnie wpłaca na konto? Najpewniej to oczywiście przedpłata na konto. Jeżeli będzie się upierał to możesz wysłać za pobraniem ale to podnosi koszty bo Poczta Polska nieźle zdziera za takie przelewy. Możesz również wykorzystać tzw. "Płatności Allegro", kupujący nie widzi Twojego konta. Dostajesz info od Allegro kiedy zapłaci za towar, potem sam możesz przelać te pieniądze z Allegro na swoje konto. Cytuj Link to post Share on other sites
Paweł Maziarz 132 Napisano 16 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Dzięki za odpowiedzi! Napiszę w razie czego jak mi poszło. A co w przypadku zniszczenia towaru przez pocztę, albo zgubienia przesyłki (wiecie jak to jest)? Cytuj Link to post Share on other sites
mICh@eL 335 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Jak zgubią przesyłkę, to masz druczek potwierdzenia nadania, więc nie będą robić tajemniczych zniknięć A zniszczenia to nie wiem Cytuj Link to post Share on other sites
bchrubas 19 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 A co w przypadku zniszczenia towaru przez pocztę, albo zgubienia przesyłki (wiecie jak to jest)? Żeby odzyskać jakieś sensowne pieniądze to niestety musiałbyś nadać jako przesyłkę wartościową. W innym wypadku, jeżeli "zaginie", to zwrócą Ci tyle ile zapłaciłeś za wysyłkę (o ile będziesz miał potwierdzenie wysyłki) Cytuj Link to post Share on other sites
Kiziea 4 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Jeden z regulaminów przesyłem Poczty Polskiej. VI. Odpowiedzialnosc Poczty Polskiej § 34 Poczta Polska ponosi odpowiedzialnosc z tytułu niewykonania lub nienalezytego wykonania usługi w zakresie ustalonym niniejszym regulaminem. § 35 1. Poczta Polska nie ponosi odpowiedzialnosci, jezeli niewykonanie lub nienalezyte wykonanie usługi nastapiło: 1) wskutek siły wyzszej, 2) wyłacznie z powodu naruszenia przez nadawce lub adresata przepisów okreslonych w niniejszym regulaminie, 3) wyłacznie z powodu szczególnej podatnosci przesyłanej rzeczy na uszkodzenia wynikajacej z jej wad lub naturalnych własciwosci, 4) na skutek skonfiskowania lub zniszczenia przesyłki przez kompetentne władze, na podstawie odrebnych przepisów. 2. Roszczenie z tytułu nienaleytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjecia przesyłki bez zastrzezen. Nie dotyczy to roszczen z tytułu niewidocznych ubytków lub uszkodzen przesyłki zgłoszonych przez adresata nie pózniej niz po upływie 7 dni od przyjecia przesyłki. § 36 Poczta Polska nie odpowiada za szkody posrednie i niezrealizowane zyski powstałe na skutek niewykonania lub nienalezytego wykonania usługi. § 37 Z tytułu niewykonania lub nienalezytego wykonania usługi Poczta Polska odpowiada materialnie: 1) za utrate paczki – w wysokosci, zadanej przez nadawce, nie wyzszej jednak niz dziesieciokrotnosc opłaty pobranej za jej nadanie, 2) za utrate paczki z zadeklarowana wartoscia – w wysokosci zadanej przez nadawce, nie wyzszej jednak niz zadeklarowana wartosc paczki, 3) za ubytek zawartosci lub uszkodzenie paczki – w wysokosci zadanej przez nadawce lub w wysokosci zwykłej wartosci utraconych lub uszkodzonych rzeczy, nie wyzszej jednak niz dziesieciokrotnosc opłaty pobranej za jej nadanie. 4) za ubytek zawartosci paczki z zadeklarowana wartoscia - w wysokosci zwykłej wartosci utraconych rzeczy, nie wyzszej jednak niz zadeklarowana wartosc paczki, 5) za uszkodzenie zawartosci paczki z zadeklarowana wartoscia - w wysokosci zwykłej wartosci rzeczy, których uszkodzenie stwierdzono, nie wyzszej jednak niz zadeklarowana wartosc paczki. § 38 W przypadku niewykonania usługi Poczta Polska niezaleznie od naleznego odszkodowania, zwraca w całosci opłate pobrana za wykonanie usługi. 13 VII. Postepowanie reklamacyjne § 39 1. Reklamacja jest zgłoszenie roszczenia o odszkodowanie z tytułu niewykonania lub nienalezytego wykonania usługi, ustalone w regulaminie. 2. Prawo dochodzenia roszczen odszkodowawczych przysługuje: 1) nadawcy, który zawarł z Poczta Polska umowe o swiadczenie usługi, 2) adresatowi, w przypadku gdy nadawca zrzeknie sie na jego rzecz swego prawa do dochodzenia roszczen. 3. W przypadku przyjecia przez adresata paczki, roszczenie o odszkodowanie z tytułu ubytku zawartosci lub uszkodzenia paczki przysługuje adresatowi. 4. Adresat moze zrzec sie swego prawa do dochodzenia roszczen na rzecz nadawcy. 5. Nadawca lub adresat moga zgłosic reklamacje w kazdej placówce pocztowej. § 40 1. Reklamacja powinna zawierac: 1) imie i nazwisko albo nazwe oraz adres zgłaszajacego reklamacje, 2) przedmiot reklamacji, 3) przedstawienie okolicznosci uzasadniajacych reklamacje, 4) kwote odszkodowania, 5) date sporzadzenia reklamacji, 6) podpis reklamujacego. 2. Do reklamacji nalezy dołaczyc: 1) oryginał potwierdzenia nadania, 2) dokument potwierdzajacy przeniesienie uprawnien do dochodzenia roszczen w przypadku przeniesienia uprawnien przez nadawce na adresata, 3) protokół sporzadzony przy odbiorze paczki uszkodzonej w przypadku, kiedy adresat przyjał taka paczke oraz opakowanie reklamowanej paczki. 3. Reklamacje mozna zgłosic: 1) nie wczesniej niz po upływie 14 dni liczac od dnia nastepnego po dniu nadania z wyłaczeniem dni ustawowo wolnych od pracy, 2) nie pózniej niz w terminie 12 miesiecy od dnia nadania paczki. 4. Przyjecie i rozpatrzenie reklamacji jest bezpłatne. 5. Reklamacje wniesiona po terminie, niekompletna, uzupełniona po terminie lub wniesiona przez osobe nieuprawniona traktuje sie jako nie wniesiona. § 41 1. Jednostka organizacyjna wyznaczona do rozpatrywania i załatwiania reklamacji w pierwszej instancji jest własciwa jednostka organizacyjna o rejonowym zasiegu działania, bedaca jednostka nadrzedna nad placówka nadawcza. 2. Jednostka organizacyjna Poczty Polskiej rozpatrujaca reklamacje udziela odpowiedzi na reklamacje w formie pisemnej, w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. 14 3. W przypadku niemoznosci udzielenia odpowiedzi na reklamacje w terminie, o którym mowa w ust.2, zgłaszajacego reklamacje informuje sie pisemnie o przyczynie zwłoki oraz przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi na reklamacje. Termin ten nie moze jednak przekroczyc 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. 4. Odpowiedz na reklamacje powinna zawierac: 1) nazwe placówki rozpatrujacej reklamacje, 2) powołanie podstawy prawnej, 3) rozstrzygniecie o uwzglednieniu lub odmowie uwzglednienia reklamacji, 4) w razie uznania roszczenia - kwote odszkodowania oraz termin i sposób przekazania naleznosci, 5) pouczenie o prawie odwołania sie oraz wskazanie jednostki odwoławczej, 6) podpis uprawnionego pracownika z podaniem stanowiska słuzbowego. § 42 1. W przypadku odmowy uwzglednienia reklamacji osoba uprawniona moze wniesc odwołanie do jednostki odwoławczej, wskazanej w odpowiedzi na reklamacje, w terminie 14 dni od dnia doreczenia pisma z odpowiedzia na reklamacje. 2. Odwołanie wnosi sie za posrednictwem jednostki organizacyjnej, która rozpatrywała reklamacje. Jednostka ta w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania moze: 1) zmienic rozstrzygniecie w przypadku zasadnosci odwołania, w szczególnosci gdy dokonano błednej oceny stanu faktycznego albo gdy zostały ujawnione nowe, istotne dla sprawy okolicznosci, które nie były znane przy rozpatrywaniu reklamacji, albo 2) przekazac odwołanie wraz z aktami sprawy jednostce odwoławczej. 3. Jednostka odwoławcza w terminie 30 dni od dnia jego otrzymania rozpatruje odwołanie i udziela reklamujacemu odpowiedzi. 4. Odpowiedz udzielona reklamujacemu w wyniku rozpatrzenia odwołania powinna zawierac pouczenie o wyczerpaniu drogi postepowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczen w postepowaniu: 1) sadowym, 2) mediacyjnym, 3) przed stałym polubownym sadem konsumenckim. § 43 Droge postepowania reklamacyjnego uwaza sie za wyczerpana: 1) w przypadku odmowy uznania reklamacji przez instancje odwoławcza, albo 2) niezapłacenia dochodzonej naleznosci w terminie 90 dni od dnia wniesienia reklamacji. § 44 Prawo dochodzenia roszczen w postepowaniu sadowym, mediacyjnym lub przed stałym polubownym sadem konsumenckim przysługuje po wyczerpaniu drogi postepowania reklamacyjnego 15 § 45 Prawo dochodzenia roszczen w postepowaniu sadowym na zasadach ogólnych przysługuje po wyczerpaniu drogi postepowania reklamacyjnego. http://www.wykop.pl/link/130546/jak-poc ... przesylki/ Cytuj Link to post Share on other sites
mICh@eL 335 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 A w skrócie Poza tym jak byś udowodnił, że to poczta złamała kość pamięci :ciekawy: Nawet jak otworzysz przy okienku na poczcie paczkę i będzie złamana, to powiedzą, że adresat dał złamaną Cytuj Link to post Share on other sites
Paweł Maziarz 132 Napisano 16 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Więc lepiej nie ufać tym złodziejom? A od którego kuriera by było najtaniej wysłać? Cytuj Link to post Share on other sites
severn 54 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 A od którego kuriera by było najtaniej wysłać?A ja wiem do którego. Do którego chcesz wysyłaj. Każdy się uciesz z paczki za free. I pewnie sam przyjedzie po paczkę (tylko cztery emoty) Ale jeśli chcesz żeby kurier bezpiecznie przewiuzł paczkę to polecam siódemkę, lub DHL. Cytuj Link to post Share on other sites
Paweł Maziarz 132 Napisano 16 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 he??? Zadam pytanie jeszcze raz - który kurier jest najtańszy (oczywiście chodzi o przesyłkę z pamięcią RAM) ? Cytuj Link to post Share on other sites
severn 54 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Widać że nie zaczaiłeś . Polecam siódemkę i DHL, bo tylko z nimi miałem styczność. Z DHL miałem taka przygodę że kurier czekał na mnie 40min bo byłem w szkole. Ja przeszedłem to powiedział, alby więcej to się nie powtórzyło. Ale widać że gościu był wyrozumiały. E: Aha, chodziło ci o najtańszy. Cytuj Link to post Share on other sites
Paweł Maziarz 132 Napisano 16 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 No najtańszy... Cytuj Link to post Share on other sites
Okta15 9 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Nie polecam wysyłać pamięci w zwykłej kopercie bombelkowej. Kiedyś zamówiłem sobie 1 kostkę A-Data; z radiatorem, i pudełeczkiem producenta właśnie w kopercie. Po dotarciu przesyłki uchachany otwieram i widzę... no właśnie, widzę wygiętą w pół kość Wiem, że to akurat nieszczęsny przypadek no ale... lepiej to jakoś konkretniej zapakować, żeby potem nie było kłopotów. Cytuj Link to post Share on other sites
Paweł Maziarz 132 Napisano 16 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 No dodatkowo będzie w pudełku producenta: https://serwer.mikrozet.pl/sklep/images ... 379934.jpg (coś takiego) Cytuj Link to post Share on other sites
Okta15 9 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Też przyszło mi w takim. Dodatkowo na kostce był radiator, a i tak potrafiła się złamać Pewnie czymś ją przygnietli. Cytuj Link to post Share on other sites
Paweł Maziarz 132 Napisano 16 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 A wysyłałeś pocztą czy kurierem? Cytuj Link to post Share on other sites
Kiziea 4 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Tu i tu źle traktują przesyłki, więc pozostaje ci porządne zapakowanie pamięci. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Za kuriera zapłacisz nie mniej niż 25zł (nawet za tak małą paczkę) więc mało opłacalna sprawa. Do tego jeżeli ktoś mieszka poza miejscowością w której jest baza danego kuriera (tzw. Strefa B) przesyłka robi się 2 razy droższa. Kurier tak, ale przy dużych paczkach do większych miast. Cytuj Link to post Share on other sites
mICh@eL 335 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Ja wysyłałem w blistrze dwie kości bez radiatorów, w kopercie bąbelkowej Nie było problemów, sprzęt działa, nic mu się nie stało Cytuj Link to post Share on other sites
Paweł Maziarz 132 Napisano 16 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 No DHL-em to by wyszło jakieś 23zł (z Katowic do Warszawy). No a siódemka to zdecydowanie drożej Cytuj Link to post Share on other sites
Kiziea 4 Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Nie sprawdzaj ceny na stronie, zawsze wychodzi trochę więcej, lepiej zadzwoń do nich i się dokładnie dowiedz co i jak. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.