Skocz do zawartości

Podkręcanie kompa mojego :p


Recommended Posts

ogólnie rzecz biorąc jestem informatykiem więc jakieś pojęcie na temat podkręcania posiadam ale do mistrzostwa mi daleko , do rzeczy :

 

mój komp (zapewne spora część z was powie , że jest idealny do kręcenia i będzie mieć rację , choćby też dlatego że sam kupiłem mojego kompa z pełną świadomością ) :

 

- Sapphire Radeon HD 4850 512 ( ze śmigłem tak gigantycznym praktycznie jak na procku ) najniższa odnotowana temperatura na tym Radku zimą to około 35 stopni w spoczynku przy wiatraku chodzącym na 37% mocy !! , nikt mi w to nie wierzy :co: , przy 35 stopniach w pokoju w upale jak dziś radek ma 47 stopni w stresie nie udało mi się osiągnąć kiedykolwiek wyniku powyżej 70 stopni choćby nie wiem co :D

- Intel Dual Core E5200 2,5 Ghz gość w sklepie gadał że powinien pójść na około 3,2 Ghz :D

- Kingmax 2 GB Ram 1066 MHz ( obecnie ta pamięć nie hula mi na 1066 , gość w sklepie coś gadał że mój procek nie pozwoli mi na osiągnięcie 1066 Mhz, nie wiem ile w tym prawdy )

- płyta ASUS P5QL PRO

- Zasilacz 530 Watt - Rasurbo

- dysk Seagate Baracuda 320 GB (7200?)

- obudowa taka że nawet w przy temperaturze pokojowej 35 stopni C jak dziś w stanie spoczynku temperatury max czegokolwiek nie przekraczają 55 stopni

 

teraz mam kilka pytań czy w ogóle warto to kręcić czy to coś da , czy efekty będą widoczne i warte zachodu ?

 

kolejna rzecz to kręcenie Radka z tego artykułu poniżej wywnioskowałem że suwaki w sterownikach Radka praktycznie od razu mogę dać na max przy moich temperaturach , czytałem też że jakiś gość szukał programów w necie do podkręcenia Radka powyżej maxymalnych ustawień w sterownikach ponieważ skończyła mu się skala na suwakach a on chciał więcej :P

 

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzj ... /1784.html

 

nawiasem mówiąc temperatury podane w tym artykule jak wcześniej napisałem mają się nijak do moich

 

i jeszcze jedno pytanie poprzedzone skrinem :