KIciulek 221 Napisano 20 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Ale mi bardziej zależy nad samym majsterkowaniem przy kompie a nie zmianą platformy na najnowszą. Zastanawiam się nad tą obudową jeszcze, bo w miarę przypływu gotówki myślałem nad kupnem używanego CM HAF 912, dałoby mi to spore możliwości, bo jest dużo większa niż obecny CM331, ale skoro mówicie, że zaczyna być przerost formy nad treścią to chyba pójdę w nową budę, a te rzeczy które kupiłem i tak się przydadzą. Edytowane 20 Grudnia 2014 przez KIciulek Cytuj Link to post Share on other sites
Garfieldek 169 Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 I dobrze robisz. Bo wentyle sa warte wiecej niz cala obudowa... Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Modding i worklog, to dwie róże sprawy (choć po części powiązane ze sobą). Kupienie obudowy i fabrycznych części, a potem składanie tego do kupy bez żadnego wysiłku, gdzie wszystko pasuje, to żadna sztuka i worklog'iem nazwać nie można - wtedy nazywa się to modding. Chłopak ma prostą obudowę, kompletuje narzędzia i materiały. Ma okazję się wykazać robiąc coś z obecnym blaszakiem. Ciekawy jestem, czy znalazłby się jakiś kozak, który kupi nową budę za 600zł i zacznie ją ciąć dremelem, nie mając go wcześniej w rękach? Z przodu dałbym zaokrąglony "front plate" wykonany z żywicy poliestrowej Tego jestem bardzo ciekaw. Wymagać to będzie nie lada zdolności manualnych i sporo pracy. Trzymam kciuki. Nie zapomnij o fotorelacji z wykonywanych prac - będzie przyjemniej się przeglądało temat, a zapowiada się niebanalnie. Cytuj Link to post Share on other sites
trybcio86 269 Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Tego ze sie przydadza to nikt tu nie kwestionuje Jesli usilnie chcesz kontynuowac prace to nikt Ci tego nie zabroni Cytuj Link to post Share on other sites
error407 659 Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Kupienie obudowy i fabrycznych części, a potem składanie tego do kupy Nazywa się po prostu składaniem pcta. składanie tego do kupy bez żadnego wysiłku, gdzie wszystko pasuje, to modding. really? worklog Jak sama nazwa mówi - dziennik prac, a co ktoś nazwię pracą to już chyba indywidualna sprawa. Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Jak sama nazwa mówi - dziennik prac, a co ktoś nazwię pracą to już chyba indywidualna sprawa. Modding i worklog, to dwie róże sprawy (choć po części powiązane ze sobą). Cytuj Link to post Share on other sites
Ten_Wredny 2047 Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Ciekawy jestem, czy znalazłby się jakiś kozak, który kupi nową budę za 600zł i zacznie ją ciąć dremelem, nie mając go wcześniej w rękach? Define XL R2 i ciąć będę dziury szlifierką kątową i kilka rzeczy w środku, a w życiu blachy nie ciąłem, to źle? Edytowane 20 Grudnia 2014 przez Ten_Wredny Cytuj Link to post Share on other sites
KIciulek 221 Napisano 20 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Ciekawy jestem, czy znalazłby się jakiś kozak, który kupi nową budę za 600zł i zacznie ją ciąć dremelem, nie mając go wcześniej w rękach? Właśnie to był jeden z powodów dla których chcę się bawić z tą obudową, by nabrać praktyki. Na kompach nie mam zamiaru skończyć na podstawce LGA775. Jeszcze pomyślę nad tym wszystkim. Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 W gwoli ścisłości - dziury się wycina bądź wierci, nie tnie. to źle? Absolutnie nie. Przerabianie takiej budy wymaga pewności siebie. Najwyraźniej ją masz. Proszę Was jednak o czytanie ze zrozumieniem, zanim zaczniecie ponownie spamować. Cieszę się, że główny zainteresowany nie miał z tym problemu. Właśnie to był jeden z powodów dla których chcę się bawić z tą obudową, by nabrać praktyki. Cytuj Link to post Share on other sites
KIciulek 221 Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 (edytowane) Pomysły się rodzą/zrodziły, a jutro (dziś) będę u brata mierzył czy wszystko się zmieści wg. moich planów http://www.coolermaster.com/case/mid-tower/haf-912-plus/ zastanawiałem się, zastanawiałem, myślałem, mierzyłem, brałem pod uwagę łączenie 2 obudów, zacząłem wymyślać i doszedłem do wniosku, że mam za duże wymagania jak na komercyjne produkty. Chciałbym postawić kartę graficzną pionowo dać jej najlepsze możliwe chłodzenie i z grubsza odizolować ciepły prąd powietrza karty tak, by nie buchał bezpośrednio na cooler CPU. Projekt byłby przyszłościowy. http://i.imgur.com/GDixzcy.jpg tak z grubsza wyglądałoby rozmieszczenie elementów z perspektywy boku obudowy (w mojej głowie jest to znacznie bardziej złożone). Zielony kolor to kable. Za pionowo umieszczoną kartą byłby koszyk 5,25". Cała obudowa miałby być wykonana ze stalowej blachy 2-3mm. Połączyłbym wszystko nitami i śrubami, tak by było jak najmniej widocznych połączeń na zewnątrz. Z przodu zrobiłbym drewniany panel. Problem w tym, że wg. mych wyliczeń wielkość tego kloca to 30x70x70cm Alternatywą tego projektu jest powieszenie mojej obecnej karty bez dodatkowych chłodzeń w wycięty koszyk HDD obecnej CM Elite 331, znajdujący się za przednim wentylatorem (tylko w tym wypadku nie wiem co zrobić z tym zasilaczem...) Druga alternatywa to modyfikacja CM HAF 912 Plus i podwieszenie grafiki nad dolnymi koszykami dysków + zamontowanie najlepszego chłodzenia na nią. Problem tu jest tylko taki, że cało powietrze będzie mielone przez wentylator procesora. Edytowane 25 Grudnia 2014 przez KIciulek Cytuj Link to post Share on other sites
trybcio86 269 Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Jak ci karta nie pasuje ze generuje cieplo to wywal ja na zewnatrz Albo kup jakies h60 i zwoduj karte najprostszym sposobem wtedy chlodnica przejmie cieplo i umiescisz ja sobie gdzie bedziesz chcial Cytuj Link to post Share on other sites
KIciulek 221 Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Znaczy wolałbym wybrać drogę - albo wodujemy na maxa albo wietrzymy na maxa A ze na wodowanie mnie nie stać to chciałbym iść w drugą stronę. Cytuj Link to post Share on other sites
tobexor 180 Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 czy ja tam widzę starego hd 3870 ? Cytuj Link to post Share on other sites
KIciulek 221 Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 na pierwszym zdjęciu HD4870. Obecnie przydałoby się upiec z nim jakieś ciasto iykwim Cytuj Link to post Share on other sites
KIciulek 221 Napisano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Dotarła do mnie nowość :)A w zasadzie kila rzeczy: Cooler Master HAF 912 (bez plusa, ale nie mogłem doczekać się aukcji i kupiłem taką) http://i.imgur.com/JEjC6jF.jpg http://i.imgur.com/xwmbqBl.jpg http://i.imgur.com/0zYqlpv.jpg 130 zł, ale ma wyłamany górny panel, znaczy tu gdzie powinny być śrubki. Poprzedni właściciel przykleił to na klej i opaski zaciskowe. Ja mam inny patent Dziś zmywałem ten klej. Dobrze, że jako tako rozpuszczał się w benzynie. http://i.imgur.com/zLveJvi.jpg Niestety miała przynitowany dolny koszyk na dyski http://i.imgur.com/mgRWps4.jpg Ale od czego są wiertła i tarcze: http://i.imgur.com/IoiTAnO.jpg http://i.imgur.com/B1RVLlw.jpg No i po zabiegu: http://i.imgur.com/b5eNq2s.jpg Ale co my tu jeszcze mamy... http://i.imgur.com/6HajfOi.jpg W środku będzie biało ^.^ Czekając na paczkę poćwiczyłem lapping na przyszłym chłodzeniu chipsetu Thermaliright HR-05-SLI. Za równo nie było... http://i.imgur.com/n794NvI.jpg http://i.imgur.com/GyHgjxC.jpg Ale po odrobinie tarcia na papierze wodnym 400-600-800-1200-1500-2000-2500 http://i.imgur.com/9VxVohc.jpg Miejsce pracy http://i.imgur.com/vryTVTG.jpg I wynik. Może nie otrzymałem lusterka (bo nie wiem jak, a starałem się tak delikatnie i w raz są ryski). Jedynie co zrobiłem to "przepolerowałem" pastą termoprzewodzącą lekko. W sumie pasta załatwi sprawę jak będę zakładał cooler. CDN jak zrobi się bardziej sucho lub/i przybędzie funduszy na 2x Bitfenix Spectre Pro 200mm Pokieruję inaczej prąd powietrza. http://i.imgur.com/kddxapf.jpg Mierząc stwierdziłem, że na długość nie wystarczy bez przeróbek do zawieszenia karty pionowo, więc poczeka sobie troszkę. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Bez pasty polerskiej lustra nie ogarniesz żeby było idealnie, ja bym jeszcze trochę poszlifował zaczynając od średnich papierów Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Super zdjęcia - fotorelację zawsze fajnie się ogląda. Pokazujesz narzędzia i do czego będziesz ich używał. Tak trzymaj, bo choć to jest początek, to już jest bardzo interesująco. bo nie wiem jak Nic straconego. Do wyrównywania spodów bloków/coolerów używa się jako podkładki szkła. W markecie można kupić np jakąś półkę szklaną do łazienki (samo szkło) w kształcie prostokąta (długiego). Taka półka nie powinna kosztować więcej, jak 10zł. Półkę szklaną przyklejasz do stoliczka, do szkła przyklejasz papier i zaczynasz ścierać. Do tego, co obecnie osiągnąłeś, to zacząłbym od papieru 600, potem 800, 1000 i na 1200 skończyłbym, drobniej nie trzeba (ale można) ZASADA: - przesuwasz tylko w jednym kierunku (np od siebie) - nie cofasz na papierze, - nie dociskasz zbyt mocno, bo zniszczysz bardzo szybko papier, - cooler ma być zawsze ustawiony tak samo. Nie wolno coolerem kręcić podczas przesuwania, ani nie wolno zmieniać jego położenia (orientacji), czyli: - przed polerowanie można przyjąć taką zasadę, że pchamy zawsze od siebie, a radiator zawsze jest z przodu....i w takiej pozycji przechodzisz przez wszystkie gradacje. Po zabawie ze ścieraniem, polerujesz spód pastą polerską, np Automax (dostępna w motoryzacyjnych sklepach, za około 5-7zł). Do polerowania polecam palca i chusteczkę higieniczną . Zalecenia: - nie żałuj wody, niech starty materiał nie zapcha kamienia na papierze. - nie używaj papieru z marketów, najczęściej jest to zielony Fischer - syf. W sklepach motoryzacyjnych znajdziesz coś lepszego. Jest to lekka praca, ale czasochłonna, wymaga cierpliwości - jak coś, to powodzenia. Cytuj Link to post Share on other sites
KIciulek 221 Napisano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 @SKEEPER46, właśnie coś w ten deseń robiłem, z tym że nie na szkle, ale drewniany blat wydawał się wystarczająco równy. W sumie przecież mam antyramy szklane - można wykorzystać następnym razem A chodziło mi bardziej o końcowy efekt - te drobne ryski. Sprawdzę któregoś razu równość powierzchni na szkle, ale to jak będę szlifował już drugi cooler - procesora. Bez pasty polerskiej lustra nie ogarniesz żeby było idealnie, ja bym jeszcze trochę poszlifował zaczynając od średnich papierów To w takim razie ta pasta polerska to tylko na wystawkę, by pokazać jak się błyszczy ładnie? A ja myślałem, że to da się tak wyszlifować ładnie bez rysek by tylko siła adhezji mogła utrzymać procesor i cooler Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 właśnie coś w ten deseń robiłem Hmm... . Ślady ścierania krzyżują się, co świadczy o zmianie orientacji coolera - mają być wszystkie równoległe (jak szczotkowane aluminium). Krawędzie, a w szczególności rogi są bardziej starte od środka, czyli jest to efekt zmiany orientacji, albo cofania na papierze. Film instruktażowy. Cytuj Link to post Share on other sites
krzesuo 892 Napisano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Przed Skeepem nic nie umknie . Cytuj Link to post Share on other sites
KIciulek 221 Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 (edytowane) Ślady ścierania krzyżują się, co świadczy o zmianie orientacji coolera No tak, obracałem go w koło zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pociągnięcie lub później po dwa i obrót i tak w kółko. Tak przynajmniej widziałem na YT że robią, by każda strona była tak samo szlifowana. Edytowane 27 Stycznia 2015 przez KIciulek Cytuj Link to post Share on other sites
KIciulek 221 Napisano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 (edytowane) Dotarło ponad 50m przewodu o średnicy 1mm (powierzchnia samej wiązki miedzi - 0,5mm2) http://i.imgur.com/8r8ujvB.jpg Będzie zrobiona złączka o długości 60cm. 82 przewody to 164 precyzyjne luty... oj sporo pacy... Poza tym: http://i.imgur.com/YQl1fWG.jpg Plexi dymiona (grafitowa) 5mm (nie zdejmowałem na razie folii ochronnej) Nóżki gumowe: http://i.imgur.com/rKuVbMS.jpg Trochę blachy stalowej 1mm: http://i.imgur.com/uujmMHR.jpg Przyłożona na zdjęciu na przód obudowy po zdjęciu panelu. Będą w niej wywiercone w otwory na wentylatory i mocowanie na kartę graficzną, a całość przynitowana właśnie w tym miejscu. Pitfenix Spectre Pro http://i.imgur.com/ANnJUvn.jpg i od razu wziąłem się za jego obróbkę bo będzie przyklejony od środka górnej cęści obudowy do płyty HIPSowej (Oczywiście ją muszę jeszcze obrobić) http://i.imgur.com/YZFsgpQ.jpg Z wentylatora zdjąłem zewnętrzny plastik (bo nie mieścił się w odbudowie przez blachę do której MOBO jest przymocowana). Niby można ciąć, ale po co jak można zdjąć część wentylatora (jak ktoś potrzebuje, to mogę za grosze odsprzedać) http://i.imgur.com/EHK11G3.jpg http://i.imgur.com/YNa2oE1.jpg Wyjąłem łopatki, które pomaluję na czarno. Ten plastik zostanie natomiast pomalowany na biało. http://i.imgur.com/qs9jCvn.jpg Wyciąłem większość utrzymujących plastików, bo wentylator z góry nie będzie niczym zasłonięty i chcę by lepiej się prezentował. HIPS będzie tak wyprofilowany, by zakrywał je i były widoczne tylko czarne kręcące się łopatki. http://i.imgur.com/em5kmPj.jpg Tak wygląda po wycinaniu i lekkim szlifowaniu ciętych miejsc. Ciąg dalszy za jakiś czas Edytowane 21 Lutego 2015 przez KIciulek 1 Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Jak będziesz wycinał w pleksi na ten wentylator? Cytuj Link to post Share on other sites
KIciulek 221 Napisano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Nie będę wycinał w plexi tylko w płycie polistyrenowej. Stwierdziłem, że będzie wygodniej i łatwiej, a wentylator i tak zajmuje jej większą powierzchnię, więc przeźroczystość na niewiele się tu i tak zda. Jeśli natomiast chodzi o plexi to będę też ciął, ale później otwory na 2 boczne wentylatory. Wytnę tylko 2 koła. Pytanie - czy lepiej tarczą (jej bokiem, tak by otrzymać ładny okrąg) czy może lepiej wiertłem używając przystawki do cięcia po kole? Cytuj Link to post Share on other sites
KIciulek 221 Napisano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 (edytowane) Kolejne zmiany. Wyciąłem w HIPS otwory na wentylator Dremelkiem. Wyszlifowałem pilnikiem do metalu. Wygładziłem kanty dichlorometanem (trzeba tylko uważać, bo rozpuszcza i zostawia smugi, więc trzeba przejeżdżać tylko krawędzie nasączoną szmateczką). Już nie robiłem fotek z pracy, bo taki syf był w pokoju ze skrawków, że głowa mała, ale celu dopiąłem Tu pójdzie na górę CM HAF 912 (będzie przyklejone): http://i.imgur.com/rc2qXA2.jpg A wentylator będzie przyklejony od spodu. Jeszcze tylko muszę go przemalować. http://i.imgur.com/4edRYAT.jpg A na środek jeszcze dorobię w swoim czasie naklejkę z logiem Bitfenix Edytowane 5 Marca 2015 przez KIciulek Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.