Skocz do zawartości

TP-LINK TD-W8901G problem z internetem w PC


Recommended Posts

Hej

Wczoraj miałem internet wszystko ładnie działało.Wyłączyłem normalnie komputeri poszedłem spać. Dziś na całkowicie odciętym komputerze od prądu przestawiłem go trochę by podpiąć nagrywarkę i postawić nowy system. Włączam PC'ka by zrobić ostatnie poprawki przed formatem, patrzę, a internetu (w kablu) brak.

Co dziwniejsze sieć bezprzewodowa działa na pozostałych dwóch laptopach

Router: TP-LINK TD-W8901G
Dostawca: Netia
Typ połączenia WAN: PPPoA

Screen z cmd >ipconfig /all

http://i.imgur.com/Nd6PEq5.jpg

 

Może także te screeny się komuś przydadzą

http://i.imgur.com/cMDFHsK.jpg

http://i.imgur.com/vqvEPnH.jpg

http://i.imgur.com/zdiuD4M.jpg

http://i.imgur.com/hbf5VUc.jpg

Zaznaczam, że jestem osobą mało doświadczoną w kwestii napraw oprogramowania itp więc proszę pisać pełnymi ścieżkami poleceń.

Edytowane przez Rafus
Link to post
Share on other sites

Wiem, że wydawać Ci się to może śmieszne, ale sprawdź czy kable dobrze podociskałeś. Ogólnie czy nie wyglada na uszkodzony (po stronie komputera).

Restartowałeś "router"?

Zakładam, że nie zmieniałeś ustawień "router'a". 

 

Wyłącz tymczasowo Firewall'a i antywirus (nie instalowałeś iTunes?).

 

 

Panel sterowania >Sieci i internet > Połączenia sieciowe  (jak na screen'ie trzecim)

Wyłącz i włącz kartę sieciową.

 

By ponownie "postarać się" o ustawienia od DHCP W wierszu poleceń (Uruchomionym jako administrator)

ipconfig /release
ipconfig /renew

Masz 2 laptopy. Wyłącz w jednym wifi i podłącz tym samym kablem.

 

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Miałem ten błąd wcześniej. Może miesiąc temu, że straciłem internet w PC. W tedy pomogło ponowne skonfigurowanie routera. Ten sam sposób chciałem sprawdzić teraz lecz wstępne sprawdzanie routera, które odbywa się za pomocą instalatora zostało przerwane. Teraz w nocy nie pamiętam co to z błąd wyskoczył. 

 

Wcześniej gdy go restartowałem wprowadziłem mu takie same dane jak zawsze. 

 

Sprawdzałem inny "stary" kabel i wciąż nie miałem dostępu do sieci. Może jest uszkodzony... Sprawdziłem właśnie kabel na jednym laptopie z Windows 8. Nie działa. Po pracy sprawdzę drugi, który ma zainstalowaną 7.

 

Gniazdo z płyty głównej musi być sprawne ponieważ płyta była kupiona ok 4mc temu i nie ma możliwości by ktoś wsadzał tam ręce.

 

Nie instalowałem iTunes itp. Antywirus to Kaspersky.

 

Wyłączałem i włączałem już kartę z poziomu połączeń sieciowych by sprawdzić czy menadżer urządzeń czasem nie podaje błędnych informacji. Nie przyniosło to jednak skutku. 

Edytowane przez Rafus
Link to post
Share on other sites

Można z tego wywnioskować, że wina leży po stronie "routera".

Kabelek możesz sprawdzić przy pomocy komputera i laptopa. Podłącz je ze soba, ustaw adresy na np:

 

Stacjonarka

IP: 10.0.0.1 Maska podsieci 255.255.255.0

Laptop 

IP: 10.0.0.2 Maska podsieci 255.255.255.0

Bramka i dns'y nie potrzebne. Z laptopa - ping 10.0.0.1 / Stacjonarki - ping 10.0.0.2

 

Sprzęt masz dość nowy, więc kabel krosowany jest tu niepotrzebny. (Sieciówki gigabitowe?)

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Kolego, a Ty przypadkiem do Netii nie potrzebujesz routera z modemem ADSL/VDSL. (Port WAN na wtyczkę RJ11)

 

Z tego co widzę zamówiony przez Ciebie router posiada "Porty wan (typ)     RJ45"

Jak nie posiadasz osobnego modemu, bedzie problem.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...