Skocz do zawartości

Banding i Cluding.... czyli jak LG nie chce realizować gwarancji.....


Recommended Posts

Problem z nierównomiernym podświetlaniem matrycy tzw. clouding był, jest i będzie w TV LCD, aż do momentu w którym ekrany przestaną być podświetlane zewnętrznym źródłem światła a zaczną świecić własnym jak to mam miejsce w OLED. W starszych modelach TV LCD do podświetlania matrycy używane były świetlówki elektroluminescencyjne, które charakteryzowały się dużą awaryjnością układów zasilania, niską żywotnością, sporym zużyciem energii, dużą wrażliwością na temperaturę i drgania, o równomiernym podświetlaniu można było zapomnieć. Dlatego zastąpiono je teraz podświetlaniem z diod led. Każdy producent ma własne rozwiązania podświetlania led matrycy lcd. Najczęściej jest to podświetlenie krawędziowe lub pełne tzw. full LED. W obu przypadkach może występować nierównomierność podświetlania. Ale w krawędziowym ten efekt jest bardziej widoczny ze względu na sposób montażu podświetlania tuż przy krawędzi matrycy. Odbiorniki nie wyposażone w układy do sterowania podświetlaniem local dimming jeszcze bardziej uwidaczniają problem ponieważ wszystkie diody święcą na raz zamiast tylko tych, które powinny święcić tam gdzie obraz jest jasny. W podświetlaniu full LED występuje natomiast tzw. efekt halo(np. szybko poruszając się obiekty jak piłka mają dodatkowe odbicia). Wracając do TV kolegi ratmed0000. Odbiornik 42LA660S to bardzo przyzwoity TV. Z matrycą IPS. I lokalnie sterowanym podświetlaniem led. Niestety nie ma odbiorników idealnych zdarzają się egzemplarze fabrycznie źle zmontowane. Należało by najlepiej zestawić dwa identyczne model odbiorników i porównać czy podświetlanie ogólnie w tych modelach jest do kitu czy tylko w jednym egzemplarzu, który posiada kolega. Sam mam starszy model 42LM765 i efekt nierównomiernego podświetlania jest(osobiście mało mi on przeszkadza i może jest mniejszy niż w odbiorniku 47 cali). Testowałem na sklepie i w domu 3 różne model TV. Dwa LG i jeden Panasonic. W każdym ten efekt występował choć w Panasonicu był on najmniejszy. Niestety TV Panasonic w  tym czasie był o prawie 1000 zł droższy od LG przy tych samych parametrach i wielkości. Ze względu na cenę wybrałem LG i jestem zadowolony. Odpowiednia kalibracja TV i obraz po prostu żyleta. Jeśli mogę coś doradzić to aktualizację oprogramowania odbiornika i reset do ustawień fabrycznych po aktualizacji. Po tych czynnościach warto zrobić kalibrację obrazu za pomocą kalibratora albo skorzystać z gotowych ustawień obrazu jak ja to zrobiłem http://www.hdtv.com.pl/forum/lg/87124-lg-42lm765s-2.html      

     

Edytowane przez gepardmak
Link to post
Share on other sites

Moja wada wygląda mniej więcej tak.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b365d4142f65.jpg

 

 

Oglądałem dwa telewizory tego modelu mój ma pasy a inny nie, zapytałem serwisanta dlaczego?? powiedział iż mogą być różne matryce,zadałem to samo pytanie konsultantom LG powiedzieli iż ten model nie ma różnych matryc????!!!! ale są telewizory bez bandingu i ja taki chce!

Edytowane przez ratmed0000
Link to post
Share on other sites

Rozjaśnię co nie co temat odnośnie techniki odświeżania obrazu bo widzę, że nie wszyscy się orientują i piszą głupoty, że ten TV to jest 100HZ a ten nie. Należy przede wszystkim rozróżnić standardowe odświeżanie obrazu, które wyrażane jest w jednostkach HZ od tzw. MCI (Motion Clarity Index). Standardowe odświeżanie to technika mająca na celu eliminację migotania obrazu(migotania linii). Została zapożyczona jeszcze z TV kineskopowych i działa dokładnie tak samo. Ta technika ma za zadanie poprawić płynność ruchu http://zseii.edu.pl/archive/dydaktyka/elektronika/ue/tv/21.html. Problem w tym, że to co działało dobrze w kineskopach(brak czasu reakcji) nie działa już tak dobrze w TV LCD. 100HZ w LCD powoduje powstawanie efektów ubocznych artefaktów z wiązanych z reakcją matrycy na zmianę ruchu na ekranie. By wyeliminować efekty uboczne podniesienia odświeżania stosuje się bardzo różne techniki przetwarzania obrazu. Od wyspecjalizowanych procesorów wideo dodających nowe pośrednie klatki wideo lub przetwarzających wektory ruchu na ekranie po zmianę sposobu sterowania podświetlaniem matrycy. Po wprowadzeniu techniki 100HZ do LCD producenci zaczęli się prześcigać w ilości HZ podkręcając odświeżanie do 200,300,400,800,1200HZ jakby tylko od tego zależała jakość TV(marketing). Dlatego kilka firm zrezygnowało z tego wyścigu wprowadzając własny indeks mierzenia płynności ruchu(MCI). MCI jest połączeniem tradycyjnej techniki 100HZ lub 200HZ z innymi technologiami poprawiającymi płynność ruchu w TV jak procesory przetwarzające obraz, sterowanie podświetlaniem(local dimming) skanowanie podświetlania(zwiększenie częstotliwości prądu zasilającego układy podświetlania led) itp. Wniosek z tego. Nie zawsze ilość HZ ma wpływ na jakość obrazu i prawie każdy TV jest przynajmniej 100HZ. Samo zwiększenie ilości HZ w TV LCD się nie sprawdza. Ruch na ekranie po wyżej 100HZ przestaje być naturalny i zaczyna robić się sztuczny postacie poruszają się dość osobliwie tzw. efekt teatru, do tego ruch nawet na odbiorniku 1200HZ wcale nie musi być płynny. Postacie mogą się rozmazywać a szybko poruszajace się obiekty mogą mieć dodatkowe odbicia lub zniekształcenia wywołane nieprawidłowym przekształceniem fazy ruch przez procesor obrazu.  Dlatego warto przed zakupem obejrzeć na odbiorniku, który zamierzamy kupić jak wyglądają na nim dynamiczne sceny ruch niż sugerować się samymi suchymi parametrami czy tylko ilością HZ.         

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Moja wada wygląda mniej więcej tak

hm nie jest jeszcze tak tragicznie no ale to zdjęcie. Kupno innego tv nie da Ci 100% gwarancji iż będzie pozbawiony owych wad... co innego jakbyś kupował np. plazmę. F6400 widziałem na żywca u dwóch osób i miał dość duży clouding, głównie w rogach ekranu.

Link to post
Share on other sites

Pewnie że nie mam gwarancji iż inny model będzie bez tych wad,ale jest szansa iż będę miał dobry tv.Poza tym polityka tej firmy doprowadziła to tego iż walczę z nimi jak strażacy z ogniem... takie olewanie ludzi w XX! wieku nie może być dopuszczalne.

Edytowane przez ratmed0000
Link to post
Share on other sites

nie może być dopuszczalne

ale często niestety jest... jak sobie przypomnę szarpaninę z Samsungiem parę lat temu i nowiutkim D6500 (clouding i piksele) to aż mnie coś zaczyna brać :[

Link to post
Share on other sites

teraz zainwestuje w jakiegoś Sonego jak będzie miał też takie wady kupuję używkę za 500zł i za tyle niech se ma banding i cluding.


Kup telewizor zrobiony w Polsce ,wykup polski abonament HBO i . . . . ?
 
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/13d61111d403.jpg


Soft w tym modelu LG to porażka błędy,błędy błędami się poganiają.... obserwuje też wifi zauważyłem iż lubi się rozłączyć....cdn

Link to post
Share on other sites

teraz zainwestuje w jakiegoś Sonego

 

Wiedziałem że się sprzedał  :> 

 

 

 

A na temat: od siebie oprócz Soniaka mogę polecić Ci też telewizory Philips. Sam mam 47 LEDową z raczej średniej półki, tzn ma wifi, 3D itd ale innych bajerów typu "magic pilot" nie posiada. Jest w domu od stycznia i ja dotąd nic z tych rzeczy co u Ciebie się nie dzieje, a sam obraz jest bardzo ładny, wyraźny a kolory "soczyste" :D  Taka dygresja na "jakby co" 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Wiedziałem że się sprzedał  :> 

 

 

 

A na temat: od siebie oprócz Soniaka mogę polecić Ci też telewizory Philips. Sam mam 47 LEDową z raczej średniej półki, tzn ma wifi, 3D itd ale innych bajerów typu "magic pilot" nie posiada. Jest w domu od stycznia i ja dotąd nic z tych rzeczy co u Ciebie się nie dzieje, a sam obraz jest bardzo ładny, wyraźny a kolory "soczyste" :D  Taka dygresja na "jakby co" 

a zapodaj model....

Czy ten banding nie jest przypadkiem normą dla IPS'ów?

To chyba bardziej chodzi o podświetlenie krawędziowe ..

Link to post
Share on other sites

Wiem, że w monitorach IPS występuje coś co nazywa się potocznie "backlight bleeding" i objawy są podobne. Dotyczy to wszystkich monitorów na matrycach IPS oraz PLS... Takie same matryce chyba dzisiaj są najbardziej popularne w TV... Zwłaszcza IPS, którego produkcją zajmuje się LG i na bank ładuje go do swoich TV.

 

backlight bleeding

Najbardziej widoczne jest to przy czarnym ekranie, ale przy szarym / białym jeśli trafiło się kiepską sztukę także może to być widoczne.

 

Jako banding bardziej rozumiem brak płynnych przejść tonalnych np. przy gradientach. 

Link to post
Share on other sites

U mnie pasy są widoczne najbardziej przy jasnych scenach niebo,szary,niebieski.... i są to pasy z podświetlenia tak coś technik mówił iż diody nie nadążają z wygaszeniem się i ponownym uruchomieniem....

 

Twierdzą iż wszystko jest w normie ale tej normy  nikt nie widział ni serwis, ni konsultanci ni też ja nie wiem jaka to norma?!!?!?!

Edytowane przez ratmed0000
Link to post
Share on other sites

Diody są zapalone cały czas podczas gdy ekran jest włączony, nie ma czegoś takiego jak ich wygaszanie - włączasz TV diody się zapalają... Może to wynikać po części z tego, że nierówno świecą... Ale stawiałbym na to, że jest to właśnie typowy backlight bleed charakterystyczny dla IPS/PLS.

 

Nie podlega to gwarancji / serwisowi bo jest to naturalna cecha charakterystyczna tych matryc. Ewentualnie jak faktycznie jest bardzo fatalnie "z łaski" mogą wymienić na inny, ale jest to bardzo rzadkie.

 

Jeśli kupiłeś TV przez internet masz 10 dni na zwrot bez podania przyczyny i jest to lepsza opcja niż użeranie się z serwisem.

Edytowane przez gregotsw
Link to post
Share on other sites

Jak co dzień kilka pytań do LG co w mojej sprawie uwierzycie albo nie.... maja nas gdzieś ,odrzucają ode mnie już rozmowy , nie odpisują na moje kolejne reklamacje o to przykład jak pytania mogą być niewygodne...aż Pani nie wyrobiła.....i się rozłączyła....

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9a5e686ddc34.jpg


Mówiłem już są telewizory, które tego nie mają -to ja taki chce ,bez tych wad!!! Brak informacji iż to nie jest podstawą do roszczeń z tytułu gwarancji.  Teraz po części walczę z ich polityką, z tym jak traktują konsumentów o serwis prosiłem 2 tyg po ok 20 pismach łaskawie przyjechał ale już wcześniej mnie  uprzedzili iż dostanę decyzję odmowną od serwisanta i gdzie tu rzetelność-uczciwość????? 

Edytowane przez ratmed0000
Link to post
Share on other sites

Losowość tych matryc jest ich cechą charakterystyczną, nie może być powodem przyjęcia tv na gwarancję. Jako konsument mogłeś wcześniej obejrzeć TV na miejscu w sklepie, albo w ciągu 10 dni zwrócić bez podania przyczyny gdyby nie sprostał Twoim oczekiwaniom.

Link to post
Share on other sites

Co z tego iż obejrzę sklepie jak nie miałem możliwości uruchomienia go inny oglądałem a dostałem zapakowany w kartonie. 10dni jest na oddanie przy zakupie w necie a, to sklep stacjonarny był.Aha a w jakim miejscu jest napisane iż to nie jest powodem do roszczeń z tytułu gwarancji nigdzie nie widziałem!

 

Dlatego prosiłem też o wytyczne normy ,które mówią iż to nie jest podstawą napraw .Serwisant twierdził iż są ale do dnia dzisiejszego ja ich nie otrzymałem.Pytanie dlaczego?????

 

W tym problem iż innych zgłoszeń serwisowych też nie chętnie przyjmują smart tv zawiesza mi się notorycznie , a oni mówią iż mi czekać na aktualizacje.Po to kuliłem tv ze smartem aby tym się bawić .Cyba że i to nie jest podstawą do reklamacji??? to może przeproszę LG iż chciałem mieć sprawny tv?

Edytowane przez ratmed0000
Link to post
Share on other sites

W karcie gwarancyjnej masz wypisane jakie usterki / wady podchodzą pod serwis gwarancyjny. 

 

Na Twoim miejscu jeśli chcesz coś jeszcze zdziałać oddałbym TV do reklamacji, podając jako powód niezgodność towaru z umową. Nie do serwisu LG, tylko do sklepu. Skoro obejrzałeś inny TV niż kupiłeś, a sprzedawca nie poinformował Cię o tym że ten który kupiłeś może zasadniczo się różnić winien jest sklep.

 

To jedyny sposób abyś pozytywnie dla siebie rozwiązał tą sprawę.

Edytowane przez gregotsw
Link to post
Share on other sites

Albo sprzedam albo przez 2 lata będę rościł prawa z tytułu gwarancji,takie jest moje stanowisko w tej sprawie.To chodzi też o traktowanie ludzi jak można wydać decyzje bez oceny sprzętu???jak można mówić iż serwisant przyjedzie tylko po to abym usłyszał co dział reklamacji napisał czy to normalne????

Link to post
Share on other sites

Ani w karcie gwarancyjnej ani też w instrukcji obsługi nie widziałem informacji iż mogą wystąpić pasy,cienie oraz nierównomierności w podświetleniu matrycy.

 

Sklep też nie musi mi oddać kasy bo też już próbowałem.

 

Ponieważ w karcie gwarancyjnej wymienia się wady / usterki które mogą przemawiać za naprawą gwarancyjną... Nie zaś wymienia się wszystko co nie podlega gwarancji. Proste?

 

Twierdzisz, że sprzedawca wprowadził Cię w błąd i zamierzasz mu popuścić? Zrozum, że to nie LG jest winne tylko sprzedawca, który wcisną Ci produkt którego nie chciałeś. 

 

Sprawa jest o tyle przegrana na twoją niekorzyść, że nie obejrzałeś swojego TV przed zakupem. Jeśli wynikło to z tego, że sprzedawca zapewniał Cię, że to co kupujesz jest takie jak to na wystawie to masz podstawę do reklamacji i ewentualnego dochodzenia swoich praw. Oczywiście jeśli faktycznie tak było... Jeśli po prostu na szybko kupiłeś bo ładnie wyglądał na półce to sam sobie jesteś winien.

Edytowane przez gregotsw
Link to post
Share on other sites

LG nie jest winne???? a kto produkuje dany sprzęt???? Mogę i będę rościł prawa w obie strony.W karcie gwarancyjnej nie ma ani słowa na temat tych cech.

 

Są telewizory bez bandingu to ja taki chce!!! a widziałem iż inny model tego nie miał.Dokładnie wiemy że żaden sklep nie podłączy ci tv do anteny i nie pozwoli sprawdzić bo trzeba rozpakować tv i akcesoria....a wtedy sprzęt staje się używany i twierdzenie iż  trzeba było sprawdzić telewizor to jest nie adekwatne do warunków sprzedaży

Edytowane przez ratmed0000
Link to post
Share on other sites

Sprawa jest o tyle przegrana na twoją niekorzyść, że nie obejrzałeś swojego TV przed zakupem. Jeśli wynikło to z tego, że sprzedawca zapewniał Cię, że to co kupujesz jest takie jak to na wystawie to masz podstawę do reklamacji i ewentualnego dochodzenia swoich praw.

 

Zacznijmy od tego, że sprzedawca nawet nie proponuje obejrzenia TV przed zakupem. Gdy ja kupowałem mój tv, to "zmęczony życiem pan sprzedawca" w Euro RTV był wielce zdziwiony, a nawet wręcz oburzony,że życzyłem sobie rozpakowania telewizora, podłączenia do prądu i podpięcia pendrive'a z filmem w celu sprawdzenia, czy telewizor który mi przyniósł działa, tak więc jak widać obsługa klienta pozostawia wiele do życzenia. Gościu może wcisnąć Ci telewizor z dziurą wielkości piłki, a Ty nawet nie będziesz o tym wiedział, ale potem to Ty jesteś w du**e i Ty musisz się z wszystkimi użerać...

 

Długo masz ten TV?

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...