Skocz do zawartości

Banding i Cluding.... czyli jak LG nie chce realizować gwarancji.....


Recommended Posts

To co Ty nazywasz wadą jest po prostu cechą charakterystyczną matrycy. Występuje to zarówno w TV, jak i monitorach, smartfonach, tabletach itd.(wszędzie tam gdzie jest IPS / PLS) Tak samo jak matryca TN ma wąskie kąty widzenia, a np. VA wolne czasy reakcji. Nie jest i nie może to być podstawą serwisu gwarancyjnego. (chyba, że karta gwarancyjna stanowi inaczej)

 

Niektórzy producenci mają zapisy w gwarancji, że w ekstremalnych przypadkach backlight bleedingu wymieniają towar na nowy. Nie wiem jak jest w Twoim przypadku, bo nie czytałem karty gwarancyjnej. Jednak po reakcji serwisu wnioskuję, że LG nie zamieszcza takich zapisów w kartach gwarancyjnych.

 

Kupiłeś TV takim jakim był. To, że nie odpowiada Twoim oczekiwaniom to już Twój problem. Trzeba było go obejrzeć przed zakupem. 

 

Zapłaciłeś za swoje błędy i tyle. Możesz się bawić z nimi w te gwarancje, ale nie masz żadnych podstaw do tego aby cokolwiek tu ugrać. Jedyna, choć i tak mała szansa to reklamowanie TV w sklepie i to że sprzedawca wprowadził Cię w błąd. Jak chcesz walczyć to idź w tą stronę. O ile chcesz walczyć aby wygrać, bo jak chcesz walczyć po prostu dla hecy to wojuj sobie z LG, ale nic nie ugrasz.

Edytowane przez gregotsw
Link to post
Share on other sites

To co Ty nazywasz wadą jest po prostu cechą charakterystyczną matrycy. Występuje to zarówno w TV, jak i monitorach, smartfonach, tabletach itd.(wszędzie tam gdzie jest IPS / PLS) Tak samo jak matryca TN ma wąskie kąty widzenia, a np. VA wolne czasy reakcji. Nie jest i nie może to być podstawą serwisu gwarancyjnego. (chyba, że karta gwarancyjna stanowi inaczej)

 

Niektórzy producenci mają zapisy w gwarancji, że w ekstremalnych przypadkach backlight bleedingu wymieniają towar na nowy. Nie wiem jak jest w Twoim przypadku, bo nie czytałem karty gwarancyjnej. Jednak po reakcji serwisu wnioskuję, że LG nie zamieszcza takich zapisów w kartach gwarancyjnych.

 

Kupiłeś TV takim jakim był. To, że nie odpowiada Twoim oczekiwaniom to już Twój problem. Trzeba było go obejrzeć przed zakupem. 

 

Zapłaciłeś za swoje błędy i tyle. Możesz się bawić z nimi w te gwarancje, ale nie masz żadnych podstaw do tego aby cokolwiek tu ugrać. Jedyna, choć i tak mała szansa to reklamowanie TV w sklepie i to że sprzedawca wprowadził Cię w błąd. Jak chcesz walczyć to idź w tą stronę. O ile chcesz walczyć aby wygrać, bo jak chcesz walczyć po prostu dla hecy to wojuj sobie z LG, ale nic nie ugrasz.

Nie rozumie ataku twojej osoby na mój wątek/sprawę??? skoro nie ma zapisu iż mogą wystąpić banding i nierównomierne podświetlenia to jest podstawa do reklamacji ! a czy to moja wina to już moja ocena.Nie ma zapisów iż to cechy ledów więc dlaczego inne są bez tych cech????więc to nie cecha wszystkich ledów???? wiec jak to skoro nie wszystkie to nie można mówić iż to cecha technologi,obaj wiemy iż są telewizory bez tych wad bo takie widziałem .Więc skoro są takie do dlaczego ja nie mam prawa mieć takiego?????Niby jeszcze jak miałem sprawdzić wifi i smart tv???? też nie sprawdziłem??? skoro dzięki mnie 10 osób nie kupi LG będę zadowolony! A obejrzeć to można sobie kartofle w warzywniaku nie telewizor.

Edytowane przez ratmed0000
Link to post
Share on other sites

To nie jest cecha LED'ów a matrycy IPS. W karcie gwarancyjnej wymienia się tylko to co podlega gwarancji, nie zaś to co nie podlega.

 

Jeśli kupiłbym monitor na matrycy TN i po kilku dniach zdał sobie sprawę z fatalnych pionowych kątów widzenia to rozumiem według Ciebie powinienem mieć prawo oddać monitor na gwarancję? W karcie gwarancyjnej nie ma mowy o kątach widzenia.

 

 Moje wpisy nie są atakiem, tylko dobrą radą. Próbuję Cię naprowadzić na jedyne możliwe pozytywne dla Ciebie rozwiązanie, czyli korzystanie z ustawowych praw konsumenckich i odpowiedzialności ustawowej sprzedającego. Twoja sprawa co z tym zrobisz.

Edytowane przez gregotsw
Link to post
Share on other sites

A w jaki sposób doszedłeś do wniosku że występują u ciebie niepożądane cechy? Wyświetlałeś jednolity obraz na ekranie i sprawdzałeś czy to jak się prezentuje Cię zadowala. Wrzuć sobie na pendrive kilka planszy w formacie .jpg i poproś o ich odtworzenie na ekranie TV.

Link to post
Share on other sites

Spoko, pamiętaj że prawdopodobnie identycznie zachowałby się każdy inny serwis innego producenta.

 

 

Co do nowego TV, to na przyszłość sprawdź jak wygląda matryca przed zakupem.

 

 

Nikt nie ma takiego obowiązku : http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/3410989,bubel-i-to-bez-gwarancji,id,t.html?cookie=1

a dwa nie każdy serwis innego producenta robi takie cyrki jak w przypadku LG pozatym awaryjność urządzeń tej firmy to jak określił autor.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

LG sprzedany, kupiłem sony i powiem tak jest różnica jakiś tam pasów nie ma , smart na pewno lepiej chodzi jakbym miał dobry aparat zrobiłbym recenzje dla Benchmark i wstawił.Do końcowej opinii jeszcze poczekam.Dopiero na tym tv zobaczyłem iż programy w HD wyglądają jak w HD, w LG tak nie było.

Link to post
Share on other sites

a u mnie byl wczoraj serwisant LG - (nie mam zadnych zastrzezen co do serwisanta, bardzo konkretny czlowiek) padla mi plyta glowna w telewizorze, wymienil i niby wszystk spoko, ale jak ustawie "wygladzanie obrazu" to obraz skacze jak cholera (aczkolwiek i tak mam te funkcje wylaczona, zeby nie miec "efektu teatru") mozliwe ze jeszcze raz beda wymieniac plyte

Link to post
Share on other sites

Testuje tego Sonego 42w705 i mam następujące wnioski : twierdzenie iż banding i nierównomierne podświetlenie to cecha LEDów jedna wielka bzdura jakoś nie widzę żadnych pasów itp obraz bardzo ładny. Więc jak to możliwe iż jeden telewizor ma te cech, a drugi nie??? więc nie każdy led tak ma .Skoro nie każdy to nadal twierdzę iż mój LG mógł być sprawny. Teraz żałuję iż nie wydałem kolejne 200 zł i  nie kupiłem 48 cali.

Edytowane przez ratmed0000
Link to post
Share on other sites

wiesz, ja mam lg 42la660s i ani bandingu ani cloudingu nie mialem - moze faktycznie jakis felerny model trafiles? Inna sprawa,ze jezeli to nie jest cecha wszystkich ledow a konkretnego modelu to powinni wymienic...

Link to post
Share on other sites

Już miałem dość szarpania się z LG.Tym bardziej że przestali odpowiadać na niewygodne pytania i do tej pory nie otrzymałem norm i wytycznych na dane zjawiska, więc sami strzelili sobie w kolano pogrążając się w swoich normach.Straciłem na sprzedaży 500zł ale nie żałuję. Żałuję iż nie dołożyłem do sonego kilka cali większego.No obraz jest piękny .Kanały w HD wyglądają jak w HD ,a nie jak nie wiadomo co,smart działa lepiej YouTube nie zawiesza się . Minus taki iż obudowa jest w białym szczotkowanym amelinium(a tego nie pomalujesz) ,wolałem standardowy czarny dizajn ale pewnie się przyzwyczaję :)

Zapytanie do LG:

Witam ,proszę o dosłanie wytycznych/norm LG które określają banding i
nierównomierne podświetlenie,co klasyfikuje a co dyskwalifikuje
udzielenia gwarancji naprawy??? jakie wytyczne mówią czym ma być
telewizor sprawdzony pod tym kątem jakie materiały testowe udostępnia
firma LG do badania tego na wizycie serwisowej nie otrzymałem tych
informacji przez tydzień czasu prosiłem serwisanta o dosłanie tych norm
co do dnia dzisiejszego skutkowało brakiem odpowiedzi. LG twierdzi iż
mój telewizor jest w normie, sprawny.Chciałbym poznać w końcu te
normy,czy testowanie produktu odbywa się na subiektywne odczucie
technika????

 

​Odpowiedź uniwersalna na każde pytanie (śmiem twierdzić iż maja ustawiona odpowiedz na każdego maila) cytuję:

 

Szanowny Panie,

 

Informujemy, iż przedstawione zostało Panu stanowisko w sprawie zgłoszonej reklamacji.

Telewizor będący przedmiotem reklamacji jest sprawny.

 

Z poważaniem, / Best regards, / ?????!

Mariusz Kxxxxx

LG Electronics Polska Sp. z o.o.

 

Innej odpowiedzi od 3 tyg nie uzyskałem,można pisać różne pisma itd a oni tyle mają do powiedzenia!!!


Mam odpowiedź serwisu w sprawie norm:

 

Witam

 
Uprzejmie informuję, iż wszelkie informacje uzyska Pan bezpośrednio z biura LG Polska.
 
Z poważaniem 
Marek XXXXX
Serwis LG Gdańsk
 
Więc nadal LG potwierdza iż  wszystko odbywa się na subiektywną ocenę technika, odpowiedzi na niedziałający pilot i zawieszający się smart tv -BRAK !!!!!!!!
 
W taki sposób można sobie pisać itd itp od Kajfasza do Annasza.......
Edytowane przez ratmed0000
Link to post
Share on other sites

Załatwisz to bezpośrednio u Samsunga, przez ticket online lub telefonicznie. Sprawdzą dane następnie ustalą autoryzowany serwis w twoim rejonie, który skontaktuje się z tobą w celu wizyty technika (gwarancja door-to-door). Technik przyjedzie. Zapyta się Ciebie dokładnie co i jak, zrobi zdjęcia usterki... napisze raport i ewentualnie oddzwoni w celu ustalenia kolejnej wizyty (naprawa często odbywa się u klienta, raz musiałem im udostępniać ławę z kocem jak wymieniali 37 calową matrycę u mnie w domu). Reklamowałem tak dwa telewizory Samsunga i zawsze była taka sama procedura.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

OK,dzieki za informacje jutro dzwonie.chociaz  wydaje mi się ,że będzie odp iż nie jest to mocny  banding.Widze go najbardziej teraz jak jest mundial(przy trybie Sport,prawie niewidoczny)i jak mam białe tło(np. teraz)Patrzac na zdjęcia  z internetu...ludzie to maja dopiero banding :cry:ale zadzwonię bo taki mały(musiałem pokazac dokładnie dziewczynie bo ona nawet nie zauważała-kobiety :))ale denerwuje,jeszcze raz dzięki!

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...