Skocz do zawartości

[MULTI] Murdered: Soul Suspect


Recommended Posts

http://www.gry-online.pl/i/h/1/603633217.jpg

 

Jako iż premiera zbliża się wielkimi krokami a tematu na forum nie ma wiec postanowiłem go założyć :P

 

 

Murdered: Soul Suspect to oryginalny interaktywny thriller autorstwa Airtight Games, studia odpowiedzialnego za Quantum Conundrum oraz Dark Void, z którym współpracowała firma Square Enix. Gra jest reprezentantem gatunku przygodowych gier akcji, a główny nacisk położono na elementy detektywistyczne.

Miejsce akcji przenosi gracza w objęcia miasteczka Salem, w stanie Massachusetts, kojarzonego przede wszystkim z XVII-wieczną historią dotyczącą czarownic, na które polowano, a następnie bardzo często – w wyniku udowodnienia zakazanych praktyk – palono na stosie. W grze pokuszono się również o stworzenie mistycznego klimatu, z wyeksponowaniem mocy nadnaturalnych. Wcielamy się bowiem w Ronana O’Connora, detektywa, który na początku rozgrywki zostaje zamordowany, a jego postać – niczym w filmie Uwierz w ducha z Patrickiem Swayze’em i Demi Moore w rolach głównych – przeistacza się w ducha. Musimy zmierzyć się ze swoimi demonami, rozwikłać intrygującą zagadkę własnego zabójstwa i odkryć, kto stoi za tym niecnym uczynkiem, tym samym sprowadzając spokój duszy. Studio Airtight Games dużo uwagi poświęciło zrealizowaniu trzymającej w napięciu warstwy fabularnej.
Bohater, przybierając nową formę, otrzymuje zdolności paranormalne, dzięki którym nie tylko jest niewidzialny dla oczu innych, ale również potrafi czytać w umysłach ludzi, przenikać do nich, wykorzystując je do własnych celów, a nawet kontrolować je w ograniczonym stopniu. W trakcie rozgrywki, w życiu „pomiędzy”, napotyka inne, nękane dusze oraz złe demony, głodne rzekomo zbawiających dusz. Za sprawą tych ostatnich twórcy wprowadzili nieco elementów akcji w tej przygodowo-detektywistycznej przygodzie, gdyż stanowią dla Ronana zagrożenie, przed którym uciekamy albo je eliminujemy.
Rozgrywka w Murdered polega głównie na odkrywaniu kolejnych fragmentów śledztwa – jej formuła pod wieloma względami przypomina detektywistyczną produkcję studia Team Bondi – L.A. Noire. Wyciągamy wnioski na podstawie dostępnych poszlak, a gdy bohaterowi uda się zebrać odpowiednią liczbę faktów, doprowadzimy do nieskomplikowanej mini-gry, dzięki której dosłownie odtworzymy przebieg wydarzeń.
Soul Suspect rozbudowano także o drobne elementy RPG, sprowadzające się do tego, że za odkrywanie kolejnych faktów, wykonywanie występujących dość licznie opcjonalnych zadań pobocznych, które są miłym odpoczynkiem od wątku przewodniego, otrzymujemy cenne punkty doświadczenia. Dzięki nim rozwijamy nadludzkie umiejętności detektywa.
Grafika została utrzymana w mrocznym tonie. Akcja rozgrywa się wyłącznie po zmroku, a twórcy starali się uchwycić tajemniczą naturę miasta. Oprawa wizualna, którą generuje zmodyfikowany silnik Unreal 3, prezentuje bogate w detale otoczenie oraz wykonane z dbałością modele postaci. Dużą uwagę poświęcono również muzyce, oddającej przygnębiającą atmosferę Salem, oraz aktorom użyczającym głos. O’Connor komentuje żywo kolejne poczynania i celnie opisuje bieżące wydarzenia, dzięki czemu w większym stopniu utożsamiamy się z bohaterem opowieści.

 

 

 

Premiera : 06 czerwca 2014

 

Przymierza się ktoś do zakupu? Wiadomo teraz na tapecie będzie WD ale może kogoś zainteresuje ten tytuł ze stajni Square Enix. Mnie ;) Mnie na pewno, czekałem na tę grę od bardzo dawna i mam nadzieję, że się nie zawiodę :P

 

Krótkie podsumowanie:

 

Gra jak wszyscy dobrze wiedzą z pierwszego postu rozgrywa się w słynnym miasteczku Salem, wcielamy się tam w detektywa imieniem Ronan, który w wyniku niekorzystnych dla niego zdarzeń traci życie. Wtedy do gry wkraczamy My, jako jego duch. Naszym zadaniem jest odkryć co tam się naprawdę stało i wyjaśnić zagadkę naszej śmierci. Poruszamy się na przestrzeni szeregu niewielkich lokacji w skład których wchodzą: oczywiście miasteczko Salem, pobliski cmentarz, szpital psychiatryczny, posterunek policji, muzeum, stary budynek sądu oraz kościół. Do pomocy przychodzi nam szereg umiejętności: teleportacja, opętanie, czytanie w umysłach ludzi dzięki któremu możemy nakierować wolę danego człowieka tak, aby uzyskać potrzebne nam wskazówki czy też informacje, przenikanie do ciała wybranej osoby oraz oczywiście jako duch jesteśmy niewidzialni i możemy przenikać przez przedmioty. Na pierwszy rzut oka te umiejętności mogą się wydawać ciekawe ale w praktyce już tak niestety nie jest o czym przekonacie się sami. Teleportacja, fajna rzecz ale ma bardzo ograniczony zasięg przez co nie da się jej wszędzie użyć. Opętać natomiast możemy głównie urządzenia elektroniczne, co czasami może być przydatne w celu odciągnięcia czyjejś uwagi, problem w tym że takich sytuacji jest bardzo mało w grze. Wpływanie na czyjąś wolę to w sumie jedna z bardziej przydatnych umiejętności w grze, poprzez odpowiednie dopasowanie różnych sytuacji jesteśmy w stanie wpłynąć na umysł konkretnej osoby tak aby udzieliła nam potrzebnych informacji, ważnych dla naszego śledztwa. Fajnie ze strony twórców, że dali nam możliwość przeniknięcia do ciała każdej żywej osoby, tylko że jest to bardziej taki bajer niż przydatna umiejętność. Czytanie w umyśle każdej napotkanej osoby jest zbędne i nieprzydatne a same myśli składają się głównie z dwóch kwestii po czym dana osoba nawija od nowa to samo. Tak naprawdę ta umiejętność przydaje się nam tylko w sytuacji gdy chcemy się przedostać do konkretnego miejsca a na drodze znajduje się „piekielna dziura” która gdy wejdziemy w nią zaczyna nas wchłaniać. Szkoda tylko, że jedynie mamy pełną kontrolę nad kotem oraz dziewczynką imieniem Joy. Nad każdą inną osobą nie mamy kontroli, możemy się tylko poruszać tak ona nam zagra. Ostatnią naszą zdolnością pod postacią ducha jest możliwość przenikania przez przedmioty i znowu wydawałoby się, że jako duch możemy robić wszystko ale niestety twórcy poszli na łatwiznę. Możemy przenikać tylko przez wybrane przedmioty, ściany we wszystkich innych miejscach trzeba szukać drogi okrężnej. W prowadzonym przez Nas śledztwie nie jesteśmy odosobnieni, do pomocy przychodzi Nam wspomniana wyżej dziewczynka imieniem Joy, która jest medium co za tym idzie mamy z Nią kontakt. Mocną stroną gry są klimatyczne lokacje jest fabuła, która jest prowadzona w taki sposób iż chce się odkrywać kolejne elementy układanki składające się na całość. W trakcie prowadzonego przez Nas śledztw przyjdzie się Nam zmierzy z demonami, walka z nimi opiera się na sekwencji QTE, która potrafi być wkurzająca. Jeśli wciśniemy złą kombinacje lub się spóźnimy demon zaczyna Nas atakować, nam nie pozostaje nic innego jak się ukrywać i odwracać jego uwagę, gdyż w przeciwnym wypadku marnie się to dla nas kończy. Zagadki i questy poboczne to jest chyba najsłabszy element całej gry. Zagadki opierają się głównie na zebraniu określonej ilości dowodów, które leżą niewielkiej odległości od siebie i na ich podstawie dopasować do siebie kawałki różnych sytuacji tak aby powstał nam klarowny obraz sytuacji. Questy poboczne w grze są banalne i mają dokładnie taki sam schemat jak opisałem wyżej. Jakaś biedna dusza nie wie jak trafiła na drugą stronę i naszym zadaniem jest się tego dowiedzieć, chodzimy zbieramy dowody, dopasowujemy różne zdarzenia i gdy już mamy ostateczne wnioski przekazujemy je naszemu zleceniodawcy, na tym kończy się quest. Jeśli ktoś jest kolekcjonerem różnych ukrytych przedmiotów, to znajdzie tu trochę zabawy. Trzeba tylko pamiętać, żeby zebrać wszystko przed zakończeniem głównego wątku fabularnego gdyż gra nie umożliwia jej późniejszej kontynuacji. Podsumowując gra ma potencjał ale został on ewidentnie zmarnowany przez twórców. Mocną stroną gry jest fabuła ale cała reszta niestety leży i kwiczy. Po Square Enix spodziewałem się czegoś więcej a wyszło niestety małe rozczarowanie i niedosyt, niestety zdarza się to nawet największym. 
 
Plus:
 
+ fabuła
+ klimatyczne lokacje
+ postać Joy
+ paranormalne umiejętności ale…
 
Minus:
 
- mają one bardzo ograniczone pole działania
- „walki” z demonami
- questy poboczne
- banalne zagadki
- brak możliwości kontynuacji gry po zakończeniu fabuły
 
Ocena: 2/5
 
1 – gniot, którego dotknięcie patykiem powoduje długotrwały uraz 
2 – ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
3 – można zagrać ale niekoniecznie 
4 - solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy 
5 – trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
Link to post
Share on other sites

Ale  cisza o tej grze.Jak w grobowcu ,wiem wiem szajsowate  Pieski  na pulpitach:)

 

A ta gra natomiast  zapowiada sie super,cos jak LA Noire,zagadki,lamigłowki ,przygoda ,klimat  troche mroczny ,ale kto co lubi,i wreszcie  mozna bedzie uzyc mózgu w grze,co w obecnych wspaniałych nextgenach jest wrecz  unikalnym zjawiskiem.

 

mysle ze gra bedzie milym zaskoczeniem ,to bedzie cos innego niz cala reszta

Edytowane przez kuba223
Link to post
Share on other sites

GN 5.5/10
CVG 5/10
Kotaku – brak rekomendacji
The Escapist 2.5/5
Shacknews 6/10
Joystiq 3.5/5
GamesBeat 89/100
AusGamers 6/10
GamesRadar 2.5/5
MMGN 8.5/10
OnlySP 9/10
Xbox Achievements 60/100
Metro 3/10
Progress Bar 8/10
Stevivor 8.5/10
GameCloud 9/10
Flickering Myth 8/10
Digitally Downloaded 3/5

Link to post
Share on other sites

to znaczy ja muszę sprostować , w grę nie grałem mówię tylko że zawiodła na podstawie ocen , na prawdę liczyłem na bardzo solidną grę z ciężkim klimatem ,ciekawymi zagadkami i zaskakującą fabułą ,jak jest nie wiem ale liczę że ktoś z forum kto grał się wypowie :)

Link to post
Share on other sites

Ale rozumiecie ze  jak czytacie jakas  recenzje   to SĄ  to CUDZE,odczucia  ,nie wasze  ,wiec ja nigdy w zyciu nie oprał  bym oceny jakiejs gry po przeczytaniu  CUDZEJ recenzjii i CUDZYCH odczuc.

 

się  zagra ,się  oceni.

Link to post
Share on other sites

Steam jest dziwny. Zamiast udostępnić wszystkim jednakowo to są te głupie regiony -_-

 

Sprawdziłem wersje prophet. W sensie jakie pliki tam są i najlepsze, że PL też jest xD Ta blokada regionalna czasami dobija. Wszyscy mają od dzisiaj, a polacy czekać muszą do 6 xD xD

Edytowane przez darkatraz
Link to post
Share on other sites

No właśnie ze steamem jest ten problem, że data z jaką można pobrać jest osobna dla każdego regionu. Więc jeżeli wydawca w PL ustawił 6.06 to tego dnia będzie można pobierać ze steama dopiero.

 

Najlepsze, że ta gra ma gotowe spolszczenie już zaimplementowane i nic nie stało na przeszkodzie ustawić premiera taką jak na swiecie.

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...
Wczoraj skończyłem grę i pora na małe podsumowanie. Tak sobie pomyślałem, że począwszy od Murdered, będę robił takie małe podsumowania gier w które gram. Nie będzie to nic wielkiego, takie ogólne spostrzeżenia, co mi się podobało a co zasługuje na poprawę oraz ogólna ocena gry. 

 

To jedziemy.

 

Gra jak wszyscy dobrze wiedzą z pierwszego postu rozgrywa się w słynnym miasteczku Salem, wcielamy się tam w detektywa imieniem Ronan, który w wyniku niekorzystnych dla niego zdarzeń traci życie. Wtedy do gry wkraczamy My, jako jego duch. Naszym zadaniem jest odkryć co tam się naprawdę stało i wyjaśnić zagadkę naszej śmierci. Poruszamy się na przestrzeni szeregu niewielkich lokacji w skład których wchodzą: oczywiście miasteczko Salem, pobliski cmentarz, szpital psychiatryczny, posterunek policji, muzeum, stary budynek sądu oraz kościół. Do pomocy przychodzi nam szereg umiejętności: teleportacja, opętanie, czytanie w umysłach ludzi dzięki któremu możemy nakierować wolę danego człowieka tak, aby uzyskać potrzebne nam wskazówki czy też informacje, przenikanie do ciała wybranej osoby oraz oczywiście jako duch jesteśmy niewidzialni i możemy przenikać przez przedmioty. Na pierwszy rzut oka te umiejętności mogą się wydawać ciekawe ale w praktyce już tak niestety nie jest o czym przekonacie się sami. Teleportacja, fajna rzecz ale ma bardzo ograniczony zasięg przez co nie da się jej wszędzie użyć. Opętać natomiast możemy głównie urządzenia elektroniczne, co czasami może być przydatne w celu odciągnięcia czyjejś uwagi, problem w tym że takich sytuacji jest bardzo mało w grze. Wpływanie na czyjąś wolę to w sumie jedna z bardziej przydatnych umiejętności w grze, poprzez odpowiednie dopasowanie różnych sytuacji jesteśmy w stanie wpłynąć na umysł konkretnej osoby tak aby udzieliła nam potrzebnych informacji, ważnych dla naszego śledztwa. Fajnie ze strony twórców, że dali nam możliwość przeniknięcia do ciała każdej żywej osoby, tylko że jest to bardziej taki bajer niż przydatna umiejętność. Czytanie w umyśle każdej napotkanej osoby jest zbędne i nieprzydatne a same myśli składają się głównie z dwóch kwestii po czym dana osoba nawija od nowa to samo. Tak naprawdę ta umiejętność przydaje się nam tylko w sytuacji gdy chcemy się przedostać do konkretnego miejsca a na drodze znajduje się „piekielna dziura” która gdy wejdziemy w nią zaczyna nas wchłaniać. Szkoda tylko, że jedynie mamy pełną kontrolę nad kotem oraz dziewczynką imieniem Joy. Nad każdą inną osobą nie mamy kontroli, możemy się tylko poruszać tak ona nam zagra. Ostatnią naszą zdolnością pod postacią ducha jest możliwość przenikania przez przedmioty i znowu wydawałoby się, że jako duch możemy robić wszystko ale niestety twórcy poszli na łatwiznę. Możemy przenikać tylko przez wybrane przedmioty, ściany we wszystkich innych miejscach trzeba szukać drogi okrężnej. W prowadzonym przez Nas śledztwie nie jesteśmy odosobnieni, do pomocy przychodzi Nam wspomniana wyżej dziewczynka imieniem Joy, która jest medium co za tym idzie mamy z Nią kontakt. Mocną stroną gry są klimatyczne lokacje jest fabuła, która jest prowadzona w taki sposób iż chce się odkrywać kolejne elementy układanki składające się na całość. W trakcie prowadzonego przez Nas śledztw przyjdzie się Nam zmierzy z demonami, walka z nimi opiera się na sekwencji QTE, która potrafi być wkurzająca. Jeśli wciśniemy złą kombinacje lub się spóźnimy demon zaczyna Nas atakować, nam nie pozostaje nic innego jak się ukrywać i odwracać jego uwagę, gdyż w przeciwnym wypadku marnie się to dla nas kończy. Zagadki i questy poboczne to jest chyba najsłabszy element całej gry. Zagadki opierają się głównie na zebraniu określonej ilości dowodów, które leżą niewielkiej odległości od siebie i na ich podstawie dopasować do siebie kawałki różnych sytuacji tak aby powstał nam klarowny obraz sytuacji. Questy poboczne w grze są banalne i mają dokładnie taki sam schemat jak opisałem wyżej. Jakaś biedna dusza nie wie jak trafiła na drugą stronę i naszym zadaniem jest się tego dowiedzieć, chodzimy zbieramy dowody, dopasowujemy różne zdarzenia i gdy już mamy ostateczne wnioski przekazujemy je naszemu zleceniodawcy, na tym kończy się quest. Jeśli ktoś jest kolekcjonerem różnych ukrytych przedmiotów, to znajdzie tu trochę zabawy. Trzeba tylko pamiętać, żeby zebrać wszystko przed zakończeniem głównego wątku fabularnego gdyż gra nie umożliwia jej późniejszej kontynuacji. Podsumowując gra ma potencjał ale został on ewidentnie zmarnowany przez twórców. Mocną stroną gry jest fabuła ale cała reszta niestety leży i kwiczy. Po Square Enix spodziewałem się czegoś więcej a wyszło niestety małe rozczarowanie i niedosyt, niestety zdarza się to nawet największym. 

 


Plus:

 

+ fabuła

+ klimatyczne lokacje

+ postać Joy

+ paranormalne umiejętności ale…

 

Minus:

 

- mają one bardzo ograniczone pole działania

- „walki” z demonami

- questy poboczne

- banalne zagadki

- brak możliwości kontynuacji gry po zakończeniu fabuły

 

Ocena: 2/5

 


1 – gniot, którego dotknięcie patykiem powoduje długotrwały uraz 

2 – ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału

3 – można zagrać ale niekoniecznie 

4 - solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy 

5 – trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku


  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...