Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, mam zamiar niedługo zakupić dysk SSD około 120GB w cenie do 300-380zł.

W sklepie zaproponowano mi kilka pozycji w tym:

 

ADATA XPG SX900 SSD 2,5" 128GB ASX900S3-128GM-C - 315zł

Kingston HyperX 3K SSD SATA3 2.5" 120GB SH103S3/120G - 355zł

Kingston SSD V300 SATA3 2.5" 120GB 7mm SV300S37A/120G - 289zł

Plextor SSD 128GB SATA3 PX-128M5S - 345zł

Samsung 120GB SSD840 SATAIII MZ-7TE120BW EVO 7mm 2.5'' - 345zł

SanDisk SSD SATAIII 2,5' 128GB (SDSSDP-128G-G25) - 365zł

SanDisk ULTRA PLUS SSD SATAIII 2,5' 128GB (SDSSDHP-128G-G25) - 379zł

 

Myślałem nad Kingston HyperX, Samsung Evo i Plextor'em.

Nie mam doświadczenia z dyskami SSD, więc postanowiłem zapytać o radę bardziej doświadczonych w tym temacie. Potrzebny wytrzymały, szybki dysk na system, z którym nie będę musiał co chwilę biegać do sklepu na gwarancję. 

 

Wyprzedzę pytania, tak będzie to dysk pod system Win 7 i będzie musiał współdziałać z innymi dyskami [podanymi w sygnaturce]. tu też się pojawia kolejne moje pytanie do doświadczonych użytkowników, mianowicie czy jak będę stawiać od nowa system na ssd to muszę zastosować się do tej instrukcji [http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/jak-przyspieszyc-dysk-ssd-w-windows-7-3230/strona/10920.html]czy też lepiej pominąć niektóre z tych opcji?  Chodzi mi zwłaszcza o opcje przerzucenia "Temp" i "TMP" na drugi dysk/partycję HDD, by oszczędzać SDD, i czy to nie będzie zbyt mocno spowalniać pracy systemu. Z góry mówię że u mnie dziennie przez partycję C; jak dotąd przelatywało około 20-40GB danych. bo czytałem że w przypadku kilku dysków twardych wyłączenie niektórych opcji które się standardowo robi przy SSD może skutkować "muleniem" podczas przeglądania zawartości na HDD, na ile to prawda i jak to wszystko należałoby ustawić by wszystko chodziło szybko i się nie gryzło. 

Edytowane przez KuroGa
Link to post
Share on other sites

To zamówię Plextor'a