Skocz do zawartości

Podkręcenie Athlon II X4 640


Recommended Posts

Witam serdecznie chciałbym zasięgnąć porady dotyczącej podkręcenia procesora, jestem laikiem w tych sprawach będę to robił pierwszy raz i chciałbym się nieco dowiedzieć przed tą operacją niezbędnych informacji.Czytałem nieco w poradnikach zamieszczonych na necie ale przyznaje troszkę się gubie w tym wszystkim.

 

po pierwsze chciałbym się dowiedzieć czy moja płyta główna jest do tego zdolna i czy w ogóle warto na niej coś takiego zrobić.

 

po drugie jeśli warto to czy mógłby mi ktoś pomóc w tym jak ustawić odpowiednio w biosie poszczególne parametry nie chce się tutaj ścigać w tym kto jak najbardziej podkręci chodzi mi tutaj o takie bezpieczne podkręcenie które polepszy wydajność (może ktoś już posiadał takie połączenie procesora i płyty)

 

podam charakterystyke mojego komputera 

 

płyta główna GIGABYTE GA-M57SLI-S4 rev 1

Bios F15E 

Athlon II X4 640 3.0 Ghz + chłodzenie CPU LC-Power LC-CC-95

Karta graf. Radeon HD 6850 1gb ddr5 sapphire

Ram 2 x 2gb PC2 6400 (400Mhz)

zasilacz BeQuiet pure power 630W Bronze 80

obudowa ATX Zalman Z11

 

dziekuję z góry za zainteresowanie i za wszelką pomoc 

Link to post
Share on other sites

Skoro O.C. od podstawy polecił bym zapoznanie się z poradnikami O.C.jak

http://www.purepc.pl/podkrecanie/poradnik_podkrecanie_procesorow?page=0,10

Oraz niektóre arty ze zbioru http://overclock.pl/forum/threads/5696-Podkr%C4%99canie-podstawy

Co do twojego zestawu widzę pamięci najszybsze jakie płyta obsłuży więc zmiana SPD na najniższy obsługiwany nie powinno być przetaktowania powyżej domyślnych 400 MHz, mam pytania jakie masz temperatury na tym chłodzeniu w stanie spoczynku i gdy uruchomiony jest test CPU  w programie OCCT .

Gdyby chłodzenie było wymieniane kilka lat temu lepiej było by przed próbami O.C. wymienić pastę i sprawdzić ponownie temperatury.

Link to post
Share on other sites