jarnuszkiewiczm 1096 Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 (edytowane) Siema jestem zielony jak szczaw jeśli chodzi o programowanie, ale chciałem się dokształcić więc zabrałem się za kursy, mam zadanie o następującej treści Napisz program, który wczyta trzy liczby rzeczywiste, a na końcu programu je wszystkie wypisze. Zadbaj o to, by bufor strumienia wejściowego był za każdym razem czyszczony. Wynik końcowy powinien również zawierać informacje czy wczytanie danej liczby się powiodło. Informacje o poprawnym (albo niepoprawnym) wczytaniu danych należy przechować w dodatkowych zmiennych typu bool. a oto moje wypociny : #include <iostream> int main() { bool spr1, spr2, spr3; int a; int b; int c; std::cout << "=============================" <<std::endl; std::cout << "podaj trzy liczby rzeczywiste" << std::endl; std::cout << "=============================" <<std::endl, std::cin >> a; spr1 = std::cin.fail(); std::cin >> b; spr2 = std::cin.fail(); std::cin >> c; spr3 = std::cin.fail(); std::cout << " a= " << a << std::endl; std::cout << " b= " << b << std::endl; std::cout << " c= " << c << std::endl; std::cout << "Czy udalo sie wczytac? " << std::cin.good() << std::endl; std::cout << "nie udalo sie? " << std::cin.fail() << std::endl; std::cout << " blad?: " <<spr1; std::cout << "blad? : "<<spr2; std::cout << "blad? : "<<spr3; } niestety nie wiem jak protokół czyszczenia zaimplementować a do tego funckcja bool nie działa jak powinna gdyż wyświetla niby stan poprawny po wpisaniu 3 liczb rzeczywistych, natomiast jeśli zrobię błąd w 1 albo 2 liczbie to program się resetuje i nastepne wartości to bzdury, może ktoś mi zmienić kod i wyjaśnić dosadnie łopatologicznie czemu tak a nie inaczej bo jak dodam komendy clear i sync to wtedy nawet jak popełnie błąd wpisując literę to i tak wychodzi liczba losowa rzeczywista troche zmieniłem kod na czytelniejszy do tego zmieniłem fail na good i działa bliżej założenia ale nadal jeżeli jako pierwszą bądź drugą liczbę rz