Skocz do zawartości

R9 270X Gigabyte Windforce 3 - "sterownik ekranu amd driver przestał odpowiadać ale odzyskał sprawność"


Recommended Posts

Oby nie okazało się to wszystko prawdą. 

 

Otóż zrobiłem cały format dysku C. Zainstalowałem na nowo W7 Ultimate 64bit (pirat ;p). Następnym krokiem, było instalowanie wszystkiego potrzebnego z płytki od płyty głównej. Po tym, ściągnąłem wszystkie aktualizacje do Windowsa, aż było na 0. Kolejną rzeczą jaką zrobiłem, było zainstalowanie sterowników od AMD 13.11 beta 9.5. Później różnie gierki, instalki programów itp. Ściągnąłem odcinek serialu, zainstalowałem kodeki (CCCP oraz K-lite codec pack) do tego czasu było kilka h bez błędu, aż nie odpaliłem odcinka serialu. I po tym, zwiecha video, błąd. I tak za każdym razem (próbując raz te kodeki, raz te) ale mimo wszystko wywalało mi ten komunikat. 

 

Udało mi się przełożyć grafikę do portu drugiego portu PCI-E (na prawie sam dół płyty głównej), mowa o tej: http://www.morele.net/plyta-glowna-msi-b85m-g43-intel-b87-lga-1150-matx-2xpcx-vga-dzw-glan-sata3-usb3-raid-ddr3-crossfire-b85m-g43-585576/

 

Odpaliłem PCta, włączyłem odcinek serialu i 0 zwiech, obejrzałem cały do końca odcinek. Na razie pisząc do Was to, nie mam błędu żadnego. Zobaczymy jeszcze przez kilka h, czy coś będzie się działo. 

 

Teraz ważne pytanie, przekładając grafikę do tego niżej wejścia PCI-E, czy stracę jakąś MOC karty graficznej w grach, itp? Spadki fpsów, itp? 

 

Bez przeklinania proszę ! Nowaj

 

Odpaliłem BF4 oraz GW2 i mam wrażenie, że strasznie poszły FPS'y w dól :/... 

 

Chciałbym tylko, żebyście potwierdzili moją tezę. Jeżeli tak jest, to ostatni raz próbuję przełożyć kartę do PCI-E wyżej, jak będzie ten sam komunikat to oddaję płytę na gwarancję. 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Nowaj
Wulgaryzm.
Link to post
Share on other sites

Chyba jednak będzie uwalony slot PCI-E 3.0 x16. Bo cały czas jestem na tym slocie niżej z grafiką i nic się nie dzieje. Zaraz przełożę kartę wyżej i sprawdzę czy nadal będą te błędy, jak tak to wymieniam płytę główną na gwarancji. 


Po wsadzeniu grafiki do pierwszego PCI-E komunikaty wyskakują prawie jeden za drugim. Nie mam już sił, oddaję płytę główną na gwarancji. 


http://i.imgur.com/ROhzgPa.jpg

 

Takie o to uroki mam po tym komunikacie :D

Link to post
Share on other sites

Ja miałem identyczny błąd na starym laptopie z AMD C-50 i HD 6250, lecz tylko gdy odpalałem Unity3D. Po zainstalowaniu najnowszych sterowników komunikat zniknął, a program znów działał poprawnie. Popróbuj z różnymi sterownikami, może pomoże  :P (nie sądzę, aby było to spowodowane wadliwą płytą)

Link to post
Share on other sites

Ten komunikat na prawdę zaczyna mnie już doprowadzać do szału. Już sam nie wiem czego to jest wina. Włączam komputer, przez 1h nie ma w ogóle, później się pojawia, że w przeciągu 5 minut mamy 2x go, później przerwa 15 min, następnie znowu po 30 minutach. 

 

Myślałem, że wina jest po stronie "odparkowywania rdzeni", ale z powrotem zrobiłem, żeby były "zaparkowane" ale nadal wyskakuje. 

 

Nie mam już sił... 

Link to post
Share on other sites

Może karta nie siedzi do końca w slocie. Czasem obudowa nie jest dobrze spasowana i nawet uniemożliwia prawidłowy montaż karty w slocie.

 

 

Odpal program GPU-Z i do tego np. furmarka aby obciążyć k. graf. Sprawdź podczas działającego furmarka co masz w zakładce "Bus Interface".

Link to post
Share on other sites

Ale gdy teraz mam podpiętą grafikę do chyba PCI-E 2.0 x16 (x4) to jakoś mnie nie wywala w ogóle. 

 

Czyli rozumiem, że mam przełożyć grafikę z powrotem do PCI-E 3.0, odpalić mimo wszystko GPU-Z oraz Furmarka? 


A druga sprawa, jeżeli karta nie byłaby dobrze podpięta pod te PCI-E 3.0 to w ogóle by mi się komputer z nią odpalił, mógłbym gierki na full włączyć? 


Najlepsze jest to, że ja nigdzie nie widzę takiej zakładki (Bus Interface) w FurMarku. W czasie działającego furmarka wyskoczył mi ten komunikat, zanim zaczął normalnie reagować komputer minęła dobra minuta, a teraz po tym mam same artefakty gdy mam odpaloną przeglądarkę. 


OK, chodziło Ci o zakładkę w GPU-Z. Znalazłem ją i obok tego jest niebieski znak "?" oraz pisze coś takiego: http://i.imgur.com/kIoNvLY.jpg

 

Wyjaśni mi ktoś o co chodzi? 


W czasie trwania tego testu, napis ten PCI-E miga w GPU-Z oraz GPU-Clock sobie miga. 

 

Nadal w przeglądarce mam artefakty ;/, na pulpicie tego nie ma. 


Coś takiego się dzieje: http://i.imgur.com/sftP1s6.png


Odchodzę już od zmysłów co może powodować ten zasrany błąd. Powiedzmy, że oddam to jutro na gwarancję, to zanim otrzymam od nich nowe/naprawione minie tydzień dobry a komputer jest mi potrzebny do pracy trochę. Szlag by to trafił. 


O, teraz mam takiego screen shota: http://i.imgur.com/Q0leR3T.jpg wyjaśni mi ktoś, jak karta może działać na PCI-E v1.1 kiedy jest podpięta pod v3.0? o.O... 

 

Może z tej winy są te błędy. Nie ogarniam już wszystkiego. 


Nawet obniżyłem taktowania z 1100 na 1000 oraz z 1400 na 1300 i nic nie pomogło. 


Jak w GPU-Z kliknę na ten niebieski znak "?" i przejdę w tamten benchmark, dopiero wtedy przeskakuje na v3.0. Po wyłączeniu tego małego okienka z benchmarkiem, z powrotem na v1.1 przechodzi. 

Link to post
Share on other sites

Prawidłowo wpięta karta w PCI-E(3.0) 16x  powinna działać tak:

- brak obciążenia(pulpit, arkusz calc, tekst, internet) - PCI-E(1.1) 16x 

- obciążenie(gra, furmark, render itp.) - PCI-E(3.0) 16x

 

Różnica między obciążeniem i jego brakiem wynika z oszczędzania energii. Jeśli gdy działa np. furmark i karta jest obciążona przeskakuje ci na PCI-E(3.0) 16x to raczej karta jest wpięta prawidłowo.

Link to post
Share on other sites

Czyli pozostało mi już najlepiej oddać płytę i dla pewności kartę graficzną na gwarancję. Powiedz mi teraz tylko, czy oddając płytę na gwarancję muszę ściągnąć chłodzenie Fortisa z niej, wyciągnąć procesor itp? 


Czyli wychodzi na to, że dobrze jest karta podpięta. Ale nadal nie wiadomo czego to jest wina. Na dolnym PCI działa bez błędu. 


Teraz po tym komunikacie już nawet w grach są artefakty. Może i dodatkowo się karta graficzną popsuła przez ten komunikat. Już chyba nic więcej nie wykombinujemy i muszę jechać to jutro oddać na gwarancję albo dzisiaj, jak zdążą odpisać do godziny 14 na moją reklamację. 

Link to post
Share on other sites

Niestety, ale nie posiadam żadnej grafiki na PCI-E (te takie malutkie wejścia). Teraz korzystam z drugiego wejścia PCI-E x16 ale 2.0 i tutaj nie mogę odnotować żadnych błędów itp. Czyli musi być jednak coś zepsute z tym slotem PCI-E 3.0. Liczę na to, że dzisiaj mi odpiszą na morele.net i będę mógł jutro zawieźć ten zestaw a w następnym tygodniu odebrać już od nich.

Link to post
Share on other sites

Dziwny jest i nie chce przywieźć swojej... Cóż, nic na to nie poradzę. 


OK, morele.net zaakceptowało moje zgłoszenie dotyczące płyty głównej i karty graficznej. Jutro rano już jadę oddać je na gwarancję. Liczę na to, że do końca następnego tygodnia uda im się z tym uporać. 

 

Jednak musi być to wina wadliwego portu PCI-E 3.0, ponieważ już od jakiś kilku h używam grafikę na dolnym porcie i jest beż żadnych błędów itp. 

Link to post
Share on other sites

Masz MSI G43 ?  te płyty to lekkie nie wypały, duzo ludzi ma z nimi problemy, nie wiem może kontrloa jakośći jest inna niż w przypadku innych płyt MSI np GD45 ale G43 jest wyjątkowo pechowa . Jeśli bedziesz miał możliwośc zmień płyte główna na coś innego :P

Edytowane przez shakal84
Link to post
Share on other sites

Raczej nie będę miał możliwości wymiany na inna płytę główną bo nie mam na to gotówki. Jak odbiorę towar z gwarancji od razu chcę sprzedać komputer, jako "NOWY" powiedzmy, bo nawet nie zdążyłem na nim pograć. Kolegi matka mnie troszkę w bambuko zrobiła, i dlatego kupiłem to co kupiłem. Teraz sprzedam za te pieniądze ile wydałem, czyli (2465), min jakie wezmę to 2400zł za niego i od razu zamawiam części na to coś: http://www.morele.net/inventory/info/wWBbFo/

 

Nie będzie na razie napędu, ale po co? Pożyczę od kumpla na chwilę, żeby zainstalować W7 :P. Ciut gorsza obudowa, brak chłodzenie Fortisa, ale za to będę miał 4 rdzenie na procku. Które mimo wszystko będą większą rekompensatą niż napęd, cooler i ciut lepsza obudowa (aktualna).

Link to post
Share on other sites

Bez obudowy (na głowie będę ten zestaw sobie trzymał ;d). Wydajniejszy proc, ale za to grafika 270X jest jednak wydajniejsza od zwykłej 270. A w chwili obecnej w grach znaczenie większe ma grafika niż procek. Jednak mimo wszystko tamta i5 i tak będzie bardzo wydajna, więc lepiej wziąć sobie lepszą grafikę. 

 

Cóż liczę na to, że szybko uporają się z wymianą tej płyty głównej na nową. 

Link to post
Share on other sites

 

Może być to wina np tego, że ta i3-4130 ma w sobie zintegrowaną grafikę HD 4400? Może one się jakoś gryzą. Nie mam już bladego pojęcia co zrobić :/

Ja na moim konfigu używam 2 monitora podłączonego do integry intela hd4600 i śmiga to wszystko bez problemu.Ba nawet intel daje rade streamować gameplaye z GW2 2 720p w 25fpsach :) Stery miałem 13.9whql dzisiaj zainstalowałem 13.11 beta bo podmieniałem grafike na inną do testów,jak na razie wszystko ok :) Jak masz igpu w biosie na auto to dobzre miec zainstalowane sterowniki do integry zanim zainstalujesz sterownik do dedykowanej grafiki.W swojej karierze miałem asa który podłączył monitor do integry i płakał,ze mu minecraft zarywa a w kompie miał gtx660 :D Licze że do takich asów nie nalezysz :P

 

Spróbuj odpalić msi afterburnera i obniż taktowania rdzenia o powiedzmy 25mhz i pamięci też.Zobacz jak karta bedzie sie zachowywać.

Link to post
Share on other sites

Wszystko już wiadomo, nie ma winy nigdzie po stronie sterowników. PCI-E x16 v3.0 jest uwalone. Na x16 2.0 karta działa cały czas bez tego błędu. Dzisiaj byłem rano o 10 oddać płytę oraz grafikę do morele.net w Poznaniu ale niestety "nie mają jak tego na miejscu sprawdzić" i odsyłali to dzisiaj do ich siedziby. Liczę na to, że do piątku będzie wszystko gotowe już... 

 

Temat można w takim razie zamknąć. 

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

A widzisz, na to nie wpadłem. Na stronie MSI w zakładce "drivers" były różne aktualizacje do biosu. Może to by coś pomogło. Szkoda, że do wszystkiego dochodzi się po fakcie ;p.

 

Najgorzej będzie jak przyślą mi to wszystko a u nich po testach okaże się, że wszystko jest jak najbardziej w porządku a u mnie nadal będzie ten błąd wywalać to wtedy chyba ich tą siedzibę rozniosę w Poznaniu :D

 

Pozdro

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Data startu zgłoszenia:

 

2013-12-12 14:50:16 Aktualny komentarz (2013-12-20 10:25:48) :

 

"Witam,
Uprzejmie informuję, że towar został odesłany do Netpunktu i powinien być gotowy do odbioru w ciągu 2-3 dni roboczych.
Odmowa naprawy/wymiany - brak numeru seryjnego na płycie głównej -ślady kleju(brak etykiety)
"

 

Od: Jarosław Groszyk

 

Data: 2013-12-23 17:12:25   Odpowiedziano Temat: Reklamacja numer: 63069 - odwołanie od Państwa decyzji! Treść:

 

 

"Witam, 

Dnia 20.12.2013 otrzymałem na Państwa stronie "morele.net" nowy dopisek w reklamacji o numerze: 63069 odnośnie reklamowania mojej płyty głównej. Jest napisane, że mamy "Odmowa naprawy/wymiany - brak numeru seryjnego na płycie głównej -ślady kleju(brak etykiety)".

To są jakieś jaja z Państwa strony? Zakupiłem u Was cały nowy zestaw za prawie 2300zł. Odebrałem produkty z netpunktu w Poznaniu. Po odebraniu towaru udałem się do domu w celu złożenia komputera. Płyta główna jest fabrycznie zepsuta, dokładnie gniazdo PCI-E x16 v3.0. Potwierdza to nawet Wasz pierwszy post, jaki został przez Państwa napisany na profilu tej reklamacji. Płyta główna jest fabrycznie uszkodzona, a Wy mi odmawiacie jej wymiany/naprawy ponieważ nie ma jakiejś etykiety z tyłu płyty która się znajdowała? Tak, była i sam ją oderwałem ponieważ była już sama w jakimś większym stopniu odklejona. A, że irytowała mnie ledwo przyklejona naklejka, to postanowiłem ją najzwyczajniej ODKLEIĆ! Nigdzie na stronie producenta/Państwa stronie NIE MA NAPISANE, ŻE NIE MOŻNA ODKLEIĆ ETYKIETY Z PŁYTY GŁÓWNEJ! Mam dziecko 9 miesięczne, pełno wydatków, dopiero co udało mi się kupić do siebie nowy komputer. Wydaje na płytę główną 235zł która okazuje się fabrycznie zepsuta a Wy odmawiacie mi wymiany na nową ponieważ brakuje (prawdopodobnie, zbędnej etykiety)? Czy Państwo myślą, że ja śpię na pieniądzach i teraz zamówię u Was nową/kolejną płytę główną? To się Państwo srogo mylą. 

Ja w takim bądź razie, odwołuję się od Państwa decyzji i nalegam na wymianę/naprawę tej płyty głównej, ponieważ nie mogę sprawnie korzystać z komputera. Płyta główna ma to gniazdo PCI-E x16 v3.0 uwalone i przy podłączonej karcie graficznej wywala średnio co 5-10min komunikat o "sterownik ekranu amd driver przestał odpowiadać ale odzyskał sprawność". 

Jeżeli żaden z Państwa który odpisuje w dziale reklamacja nie jest wstanie podjąć takiej decyzji, prosiłbym o telefon od kogoś kto jest wstanie mi zaakceptować reklamację oraz wymienić na nową. 

Ja wydałem w Waszym sklepie pieniądze, ponieważ jesteście solidną i renomowaną firmą na rynku a Wy takie niesprawiedliwe podejście do klienta pokazujecie? 

Z poważaniem, Jarosław Groszyk

PS. Wysłałem Państwu tą wiadomość 20 grudnia, mamy dzisiaj 23 a Państwo nie raczą mi odpisać? To są jakiejś jaja z Państwa strony. 

Pozdrawiam!"

 

Od: Rafał Kapa

 

Data: 2013-12-27 16:41:14   Odpowiedź ze sklepu Temat: RE : Reklamacja numer: 63069 - odwołanie od Państwa decyzji! Treść:

 

"Witam,

Usunięcie etykiety z numerem seryjnym w przypadku płyt MSI wiążę się z utratą gwarancji. Nie możemy bez niej stwierdzić czy płyta pochodzi z naszej dystrybucji. Decyzja o odrzuceniu reklamacji zostaje podtrzymana.

Pozdrawiam
Rafał Kapa
Specjalista ds. obsługi reklamacji
Morele.net"

 

Od: Jarosław Groszyk

 

Data: 2013-12-27 17:12:14   Oczekiwanie na odpowiedź Temat: RE : Reklamacja numer: 63069 - odwołanie od Państwa decyzji! Treść:

 

"Witam, 

Proszę podać mi link do informacji, gdzie jest napisane, że nie mogę JAKIEJKOLWIEK ETYKIETY USUNĄĆ Z PŁYTY GŁÓWNEJ! Nigdzie tak nie ma napisane. 

Jesteście podobno kompetentnymi ludźmi a robicie z siebie ofiary. Przeciez numer seryjny macie napisany na pudełku od płyty głównej. 

Tak trudno przejrzeć wszystkie logi, jaką płytę główną u Was zamówiłem itp.

Tak jak wspomniałem, do czasu kiedy nie dadzą mi Państwo odnośnika do informacji, że NIE MOŻNA USUWAĆ JAKICHKOLWIEK ETYKIET Z PŁYT GŁÓWNYCH OD FIRMY MSI, DO TEGO CZASU BĘDĘ ODWOŁYWAŁ SIĘ OD TEJ DECYZJI!

Ta etykieta nie jest żadną PLOMBĄ GWARANCYJNĄ. Na niej był tylko numer seryjny, a ten sam numer seryjny Państwo mają na pudełku od płyty głównej. 

Oraz proszę nie odpisywać mi po raz kolejny, że "Decyzja o odrzuceniu reklamacji zostaje podtrzyman" tylko dlatego, że nie potrafią Państwo sprawdzić numeru seryjnego na pudełku od płyty głównej, chyba, że da mi Pan odnośnik do informacji o niemożliwości usuwania jakichkolwiek ETYKIET z płyt głównych MSI. 

PS. Nie wiem czy doczytał Pan cały tekst jaki napisałem, ale na płycie głównej sama ta naklejka odchodziła w jakimś stopniu. Ja ją oderwałem, ponieważ nie chciałem nic grzebach (przyklejać ją na jakikolwiek klej). 

Pozdrawiam"

 

Od: Jarosław Groszyk

 

Data: 2013-12-27 17:15:32   Oczekiwanie na odpowiedź Temat: RE : Reklamacja numer: 63069 - odwołanie od Państwa decyzji! Treść:

 

"PS. Ja nie wymagam od Państwa nowej płyty głównej. Ja proszę o naprawienie "wady fabrycznej" która miała miejsce przy zakupie tego modelu. Tym bardziej, że sami Państwo potwierdzili zgłaszaną usterkę przy pierwszej aktualizacji wpisu na profilu reklamacji: 63069.

Teraz tego nie będzie widać, ponieważ każdy Wasz nowy wpis usuwa poprzedni. 

Pozdrawiam"
 
 

 

Ogólnie to są chyba jakieś jaja...

Edytowane przez Quarantino
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...