mbe13 444 Napisano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 Koledzy obecnie posiadam obudowę ibox net 716 (kupiłem bardzo okazjonalnie nówke). W standardzie dwa wentyle (przód i tył) i na razie dwa w planach (góra i dół). Po zmianie budy na boxie mam około 10*c niższa temperaturę na CPU i chipsecie w stresie oraz 3-5*C w idle wiec nie jest źle (temperatura sprawdzana w kilku programach). Zresztą dalej nie dostałem odpowiedzi co do tych gumek w Fortisie do mocowania wentyla. - Jakiej są jakości i czy łatwo się zdejmują?? Link to post Share on other sites
Rozwiązanie Dzonzi 49 Napisano 29 Listopada 2013 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 Ja ci powiem tylko tyle, że ciężko sie je montuje ;/ a te gumki u dołu to już w ogóle masakra. Trzeba tak ja naciągać, że aż trudno w palcach utrzymać. ;/ 1 Link to post Share on other sites
mbe13 444 Napisano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 @Dzonzi Thx za odpowiedź. Biore Fera 2 ze względu na mocowanie wentylatora. Według testów które czytałem wydajność mają podobną. Sent from my RM-914_eu_poland_347 using Tapatalk Link to post Share on other sites
pan piksel 9 Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 montarz gumek, nie jest taki trudny wsuwasz 2 gumki od gory i 2 od dolu, tak by cypek/dzyndzel byl 1cm od brzegu radiatora, nie musi byc rowno, bo gumki sa bardzo elastyczne. montarz gumek i wentyla polecam zrobic przy wyjetej mobo z obudowy, bo moze zabraknac ci miejsca na dlonie jak juz zalozysz gumki na radiator, nakladasz wentyl na 2 dolne,i wyciagasz gume az poczujesz/uslyszysz przeskok i tak robisz dla kolejnych 3 koleczkow te gumowe koleczki rowniez swietnie sie sprawdzaja, jako zastepstwo dla srobek dla innych wentyli w obudowie IIx0 Link to post Share on other sites
mbe13 444 Napisano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Zdecydowałem się na Fere dwójkę z drugim wentylem. Pytanie do posiadaczy. Jaki wentyl jest standardowo dodawany do Fery 2?? Link to post Share on other sites
Gość usunięty Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 (edytowane) Zephyr 120mm http://www.silentiumpc.com/fera-2-he1224/ Edytowane 30 Listopada 2013 przez Igorrodz Link to post Share on other sites
Rokhtar 150 Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Ja powiem jak zakładałem wentylatory na swoim Fortisie(tylko sie nie śmiejcie): - silikonowe kołeczki posmarowałem kremem do rąk(aby były bardziej śliskie) - następnie wsunąłem je(z wyczuciem) w te przygotowane rowki, za pomocą długich szczypiec(bo palce sie ślizgały) Montaż na "sucho" który próbowałem zrobić wcześniej jest jednak dużo trudniejszy, i dlatego polecam ten sposób. Jak to mówią: "nie posmarujesz to nie pojedziesz" Pozdrawiam! Link to post Share on other sites
Gość usunięty Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 @UP Fera 2 HE1224 posiada montaż na metalowe druciki, nie trzeba nic kombinować z kołkami, naciąganiem czy smarowaniem. A różnicy w wydajności (zauważalnej) nie ma. Link to post Share on other sites
Rokhtar 150 Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 ...będzie ale przy mocniejszym OC, Ponadto Fortis stwarza możliwość zastosowania pewnej modyfikacji, a mianowicie przesunięcia wentylatora maksymalnie ile sie da w dół, tak aby powietrze mogło tez lepiej krążyć pomiędzy żeberkami tego małego radiatora nad "stopą" całej konstrukcji. Jednak nie zawsze konstrukcja płyty głównej na to pozwala(radiatory na sekcji zasilania) Osobiście musze wypróbować przedstawiony powyżej pomysł mojego autorstwa. Link to post Share on other sites
Gość usunięty Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 ...będzie ale przy mocniejszym OC Dużo też robi odpowiednia wentylacja obudowy. Ciekawe, jaką autor ma? Ponadto Fortis stwarza możliwość zastosowania pewnej modyfikacji, a mianowicie przesunięcia wentylatora maksymalnie ile sie da w dół, tak aby powietrze mogło tez lepiej krążyć pomiędzy żeberkami tego małego radiatora nad "stopą" całej konstrukcji. Takie przesunięcie równie łatwe jest i w Ferze. Nie przesadzajmy, moim zdaniem różnicy zauważalnej nie będzie. Tyle z mojej strony Link to post Share on other sites
Rokhtar 150 Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Takie przesunięcie równie łatwe jest i w Ferze. ... tyle że jej to akurat praktycznie nic nie da a w przypadku Fortisa to juz co innego ... Link to post Share on other sites
mbe13 444 Napisano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 (edytowane) Zephyr 120mm http://www.silentiumpc.com/fera-2-he1224/ THX Buda to iBox Net 716 (kupiona nówka za psie pieniądze). W budzie jest zrobiony maxymalny przewiew - wszystkie kable pochowane. Wentyle w budzie zostaną wymienione na SPC 120mm przód i tył może jeszcze w tym roku zaś dół i góra (tu wejdą najprawdopodobniej 2 wentyle) w przyszłym. W dalszym przyszłości planuje polakierować w środku wszystko na niebiesko + duży wentyl 200mm (chyba że są 240mm i mi wejdzie na pokrywę) z filtrem. Buda tania ale naprawdę jak za te pieniądze co za nią dałem (mniej niż połowa wartości) nieźle wykonana (celowałem w CM Elite 430 z oknem ale akurat kasy nie miałem a bude musiałem mieć już ale kiedyś i tak ja kupie:) ) chodź za 130pln bym osobiście jej nie kupił. Edytowane 30 Listopada 2013 przez mbe13 Link to post Share on other sites
Dzonzi 49 Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Hej, mam problem z wentylem z fortisie. Wentyl oczywiście oryginalny. Cały czas pracuje na maksymalnych obrotach ok. 1500 obr/min. Jak to zmienić ? Albo najlepiej jak na twardo ustawić np. 600 albo najmniejszą wartość ? O temperatury się nie martwię, bo mam bardzo niskie, tylko w spoczynku to słychać szum ;/ Link to post Share on other sites
natsu 1871 Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Nawet nie wiesz jakie masz temepratury bo 23 stopnie w stresie to bujda. W biosie płyty głównej ustaw cpu fan na to co pozwala mobo Link to post Share on other sites
mbe13 444 Napisano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Ja w stresie mam 60*C na boxie (OCCT) ale pewnie trzeba dodać ze 20*C. Inna kwestia jest taka że temp spadły o 10*C po zmianie budy:) Link to post Share on other sites
Dzonzi 49 Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Temperatury mam niskie bo radiotor zimny Link to post Share on other sites
natsu 1871 Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Poddaje się... Link to post Share on other sites
mbe13 444 Napisano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Temperatury mam niskie bo radiotor zimny Taka temperatura nie jest możliwa. Jest to po prostu zły odczyt z czujnika. Na tym chłodzeniu realna temperatura w stresie to około 60*C a z odblokowanymi rdzeniami około 70*C. Własnie spróbuj sobie rdzenie odblokować bo ten proc to "kastrat" z x6. Link to post Share on other sites
Gość t.luk Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Hej, mam problem z wentylem z fortisie. Wentyl oczywiście oryginalny. Cały czas pracuje na maksymalnych obrotach ok. 1500 obr/min. Jak to zmienić ? Albo najlepiej jak na twardo ustawić np. 600 albo najmniejszą wartość ? O temperatury się nie martwię, bo mam bardzo niskie, tylko w spoczynku to słychać szum ;/ W BIOSie jak masz ustawione sterowanie PWM? Link to post Share on other sites
Dzonzi 49 Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Już zrobiłem. To znaczy, było do wyboru chyba full mode i automatic to wziąłem to automatic i ustawiłem na 4 lvl i temp. 60 stopni i ładnie wolno się kręcie ok. 800 rpm. Teraz mojego pc już w ogóle nie słychać Taka temperatura nie jest możliwa. Jest to po prostu zły odczyt z czujnika. Na tym chłodzeniu realna temperatura w stresie to około 60*C a z odblokowanymi rdzeniami około 70*C. Własnie spróbuj sobie rdzenie odblokować bo ten proc to "kastrat" z x6. No odblokowałem 2 rdzenie i puściłem na 3.8 w OCCT i ciepłowody ledwo letnie były. Jakby cooler nie chłodził, to już dano by się procek wyłączył, więc domniemam, że wszystko jest w porządku. Jak miałem boxowe chłodzenie i jak podniosłem napięcie i podręciłem go to na procku miałem ponad 100 stopni i się pc wyłączył. Boxowego chłodzenie nie dał się dotykać dłużej niż 3 sek bo parzył żywym ogniem. Link to post Share on other sites
_LoKi_ 86 Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 @Dzonzi No nie wierzę. Albo twój procesor w jakiś magiczny sposób przestał wydzielać ciepło, że ciepłowody są ledwo letnie, albo nawaliłeś tam za dużo pasty i zamiast pomagać w przewodzeniu ciepła to ona przeszkadza. Masz te 23*C zawsze? to jest i w idle, i w stresie? Link to post Share on other sites
Dzonzi 49 Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Nie. W idlu tak po 10 min od włączenia mam 19 stopni. Po puszczeniu benchmarka OCCT miałem najwięcej 23.5 stopni. Teraz jak zdejmę ściankę i dotknę ciepłowodu to jest letni. To znaczy nie taki zimny jak metal, ale też nie jest ciepły. Powiem tak. Jest troszkę cieplejszy niż deska od biurka Chyba, że złego ciepłowodu dotykam ??? Niestety, ale jak włączę wszystkie rdzenie to mi pokazuje tylko jedną temperaturę, tą z biosu. Tam podczas obciążenia było ok. 42 stopni. Ta temperatura jest ok. 15-20 stopni niższa niż temperatura zmierzona na pojedynczych rdzeniach kiedy mam wyłączone 2 dodatkowe rdzenie. Sam nie wiem co jest grane ;/ Dodam, że jak zamontowałem to chłodzenie to mogę pracować stabilnie i wykonać benchamark w Cinebenchu na 6 rdzenich przy 3.8 bez podnoszenia napięcia, które jest stockowe i wynosi 1.325V. Pisałem tutaj ze 2-3 tyg temu (jeszcze na boxowym coolerze), że nie mogę przy takiej częstotliwości ustawić 6 rdzeni i wykonaniu benchmarku, bo pc się wyłącza/zawiecha. Aż się boję podnieśc napięcie i wykręcić go do 4.2 Ghz na 6 rdzeniach i wykręceniu 7 pkt w Cinebench 11.5 Link to post Share on other sites
_LoKi_ 86 Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Ta temperatura jest ok. 15-20 stopni niższa niż temperatura zmierzona na pojedynczych rdzeniach kiedy mam wyłączone 2 dodatkowe rdzenie. Sam nie wiem co jest grane ;/ To normalne. Po odblokowaniu dodatkowych rdzeni czujniki temperatur pojedynczych rdzeni nie działają prawidłowo (u mnie na odblokowanym rdzeniach jest wszędzie po 0*C) ale ogólna temp. procesora jest odczytywana prawidłowo. Dodam, że jak zamontowałem to chłodzenie to mogę pracować stabilnie i wykonać benchamark w Cinebenchu na 6 rdzenich przy 3.8 bez podnoszenia napięcia, które jest stockowe i wynosi 1.325V. Pisałem tutaj ze 2-3 tyg temu (jeszcze na boxowym coolerze), że nie mogę przy takiej częstotliwości ustawić 6 rdzeni i wykonaniu benchmarku, bo pc się wyłącza/zawiecha. Pewnie zasługa lepszego nawiewu na sekcję zasilania W idlu tak po 10 min od włączenia mam 19 stopni. Po puszczeniu benchmarka OCCT miałem najwięcej 23.5 stopni. To wygląda jakbyś trzymał komputer na dworze albo miał w pokoju z 8*C Ogólnie jak przeczytałem twoją wypowiedź to już sam nie wiem jaką masz w końcu temperaturę w stresie Najpierw mówisz 23,5*C później 42*C... Link to post Share on other sites
Dzonzi 49 Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 23.5*C było na 4 rdzeniach na 3.8 Ghz i była mierzona na każdym rdzeniu. 42*C było na 6 rdzeniach na 3.8 Ghz i była mierzona na całym cpu, bo temperatury na poj. rdzeniach nie pokazuje. W pokoju mam rzeczywiście trochę chłodno, bo ok. 17-18 stopni Link to post Share on other sites
_LoKi_ 86 Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 I wszystko jasne No to już wiemy czemu miałeś 23,5*C wtedy. Po prostu czujniki na pojedynczych rdzeniach u AMD lubią troszeczkę przekłamywać Myślałem, że miałeś tyle na czujniku całego CPU. A te 42*C to myślę, że całkowicie realne na fortisie i 17*C w pokoju Link to post Share on other sites
Recommended Posts