Skocz do zawartości

Dylemat między monitorami. Prośba o doradzenie


Recommended Posts

Witam.

 

Piszę ponieważ nie wiem jaki monitor kupić. Mój budżet to 700 zł. Chciałbym 23/24 cale, producent obojętny. Mam dylemat ponieważ nie chciałbym trafić na jakiś model który smurzy, na jakieś dzwine linie pionowe 1mm czy jak przesune głowę o 10st w prawo to nie będę widział pół zawartości ekranu. Nie chciałbym aby też gibał się jak jeden z LG bo to po prostu nie ma sensu. Do tego musi posiadać DVI-I oraz HDMI. Mój komputer to:

 

Win7 32 bity SP1

GeForce GTS 450

Intel Core i3 3.07 GHz

4 GB RAM

Jak za mało danych pisać, dopiszę.

 

Modele jakie mnie zainteresowały po przeczytaniu poradnika drachenfeles to:

 

Acer H236HLbmjd

BenQ GW2460HM (9H.L9GLB.DBE)

 

Liczę na jakąkolwiek odpowiedź. Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Witam, zdecydowałem sie na BenQ i niestety jest problem, a nawet 11 problemów. Otóż otwierając painta (białe tło) można doliczyć się właśnie 11 martwych pikseli. O ile to są w ogóle martwe piksele... Czarne punkciki, widać je właśnie jak jest białe tło. No i tu mam pytanie. Gdzie mam to zgłosić ? Do sklepu internetowego czy do BenQ ? No chyba, że da się to jakoś naprawić.

Link to post
Share on other sites

Ja bym walił do BenQ z tym - 11 bad pikseli to kpina jest. BenQ ma gwarancję door to door więc muszą wysłać do Cb kuriera za free więc problem masz z głowy. A monitor po prostu muszą wymienić, bo 11 bad pikseli to sporo powyżej minimum...

 

A swoją drogą musiałeś mieć niezłego pecha... Ja kupiłem ten sam model, ale na szczęście wszystko jest ok.

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Witam. Piszę gdyby ktoś miał taki sam problem jak ja.

 

Zdecydowałem się na krok z BENQ. Czyli oddałem do reklamacji. Załapałem się na DOA czy jak to tam się nazywało. BENQ powiedziało, że mam dzwonić do LetMeRepair z Gliwic czy skądś tam. Trochę im nakłamałem z tymi ilością badpixeli ale to nie moja brocha ;) Kurier za darmo, oddałem monitor 21.11.13r. Długo cisza z ich strony, żadnego maila z potwierdzeniem, że monitor doszedł, kompletnie nic, więc zadzwoniłem do nich 27.11.13r. Pani zdziwiona, że w ogóle miałem czelność dzownić i pytać się o monitor. Odpowiada, że doszedł 25.11.13r. i po prostu mam czekać, aż przyjdzie NOWY model. No to pytam czy WYMIENIĄ mi cały monitor czy mają zamiar wymieniać matryce, po prostu naprawiać. Odpowiada, że nie i że będzie całkiem inna (nowa) sztuka. Zaznaczyła, że nie wyślą mi maila ani nie zadzwonią z informacją kiedy do nich przyjdzie monitor od BENQ ani kiedy go do mnie wyślą, po prostu kurier do mnie zadzwoni i tyle. Zaznaczając przy tym, że mają na to wszystko 21 dni. Myślę sobie ok, niech będzie. Mija tydzień czyli jest 4 grudnia. O monitorze ani widu, ani słychu. Pomyślałem - dzwonię, niech impulsy lecą... Ta sama Pani, ta sama gadka - nie ma i mają na to 21 dni... Odpowiadam ok, jednak tym razem proszę o maila z informacją kiedy do Was przyjdzie monitor. Pani stanowczo oponowała na mój pomysł. Oczywiście zostałem odesłany z kwitkiem. Mijają dni, monitora nadal nie ma. Jest 11.12.13r. (wczoraj). Liczę te 21 dni i wychodzi, że 15.12.13r. Monitor w ostateczności ma być u mnie na biurku, zaznaczam, że to niedziela !!! Czyli dwa dni (14 i 15) im wypadają bo kurierzy wtedy nie jeżdżą (przynajmniej UPS). Dzwonię tam, na początku nie chciałem robić żadnej "rozruby" ale gdy mija kolejna sekunda w poszukiwaniu przez Panią informacji czy doszedł monitor wzburzył się we mnie wulkan złości. Nie wytrzymałem zacząłem przysłowiowo "wydzierać ryja". Oczywiście bez epitetów tylko z solidnymi argumentami. Na koniec pytam ją kiedy oni chcą mi przysłać ten monitor skoro macie na to jeszcze dwa dni ???!!! A ona mi na to, że mamy na to 21 dni. To jej zacząłem wyliczać. Normalnie włączyłem kalendarz i liczyłem dni. Babeczka zdębiała. No to ostateczny cios  w moim wykonaniu - 16 grudnia zakładam sprawę o kradzież mojego mienia na policji. Wyraźnie dałem do zrozumienia, że nie żartuję i że tak zrobię. Podziękowałem za rozmowę i się rozłączyłem. Efekt ? Dziś o 14 dzwoni do mnie kurier z przesyłką. Co przyszło ? Nie trudno się domyślić. Monitor. Sprawdziłem zawartość w obecności kuriera (czytałem na necie, że potrafią ludziom zwracać w nieoryginalnych pudełkach etc.) i tyle. Monior rzeczywiście inny (nr seryjny) i na szczęście bez badpixeli. Chociaż może jeden ale na szczęście już nie tak widoczny jak poprzednio.

 

Reasumując. Radzę uważać na tą firmę bo jak widać, coś lubią kombinować. A co do samego monitora. Nie wiem czy to kwestia moich ustawień monitora ale według mnie trochę smuży podczas grania w Counter-Strike'a. Filmy ok, internet też ok.

 

Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc którzy udzielili się w tym temacie.

Edytowane przez Vito Andolini.
Link to post
Share on other sites

@Vito Andolini.

 

Przed odsyłaniem monitora na gwarancję, przeczytaj zapisy widniejące w karcie gwarancyjnej.

 

Wedle mojej wiedzy, zazwyczaj liczba dni odnosi się do dni roboczych. Także jeszcze mięli ponad tydzień czasu na odesłanie.

 

Typowe polskie myślenie, że gdy coś załatwiam to moja sprawa i mój monitor jest najważniejszych, a druga strona ma klękać na kolana na zawołanie.

 

 

Mięli 21 dni, nie mają obowiązku spowiadać się z tego kiedy do nich dotrze nowy monitor, dostałeś nowy monitor, szybciej niż wynika to z 21 dniowego terminu(minęło ledwie 15 dni) i jeszcze narzekasz.

 

Powinieneś dziękować za szybkie rozwiązanie. Za takie straszenie policją i "darcie japy" jakby serwis chciał to by Ci pocisnął bajkę o tym, że czekają na częsci/monitor z zagranicy i wstępnie deklarują 40-90 dni na rozwiązanie sprawy. Nic byś im nie zrobił, bo takie zapisy są w kartach gwarancyjnych: "Gwarant może umieścić klauzulę, że w przypadku zaistnienia specjalnych okoliczności - np. konieczność sprowadzenia części z zagranicy - poinformuje konsumenta o nowym konkretnym terminie i uzasadni przedłużenie wcześniejszego terminu. W innych przypadkach popada w zwłokę."

 

 

 

Abstrahując już od powyższego, Ty nie reklamowałeś monitora. Ty korzystałeś z gwarancji. To zupełnie różne "rzeczy". 

Reklamować możesz w sklepie, a wtedy sklep ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i ustosunkowanie się do Twoich żądań.

 

Zazwyczaj reklamacja jest skuteczniejsza i szybsza niż korzystanie z gwarancji - w twoim przypadku sprawę rozwiązano BŁYSKAWICZNIE można by rzec i to pomimo wybranej opcji serwisu gwarancyjnego zamiast reklamacji.

 

 

 

@fenek73

 

kupujesz przez internet i masz 10 dni na testowanie monitora, wygrzewanie itp. To wystarczający czas aby pojawiły się martwe pixele(itp).  Jak się pojawią, wysyłasz do sklepu pismo "odstąpienie od umowy zawartej na odległość" i masz jeszcze dodatkowo 14 dni na odesłanie monitora. Sklep musi Ci zwrócić pieniądze w ciągu 14dni od otrzymania zwrotu monitora. Ważne aby monitor był w idealnym stanie, t.j. brak rys, obtarć. Jak nie zwróci to możesz iść na policję, sklep odpowie za przywłaszczenie.

Edytowane przez gregotsw
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Szkoda, że nie byłeś taki wygadany jak pytałem co mam robić.

 

Skoro odesłali monitor, którego podobno nadal nie mieli jeszcze w tym samym dniu po moim telefonie to chyba jednak liczyły się te dni niepracujące :)

 

Tak się bardzo produkujesz tylko powiedz mi po co ? Co w tym dziwnego, że ta sprawa jest dla mnie najważniejsza ? Rozumiem, że Ty masz w du**e swój monitor odesłany na gwarancje bo przecież myślisz typowo po europejsku, amerykańsku, azjatycko i **** wie go jeszcze jak ? Proszę Cię skończ z takimi gatkami...

 

Spowiadać ? Jestem ich klientem, powinni mnie traktować z szacunkiem tak jak ja ich przez 3 telefony i ufając im wysyłając do nich moja własność kupioną, za ciężką harówę. Dla mnie takie zachowanie to brak szacunku, widocznie Ty lubisz jak ktoś ma Cię w du**e i traktuje Cię jak gó**o. Pewnie nim jesteś i dlatego pasuje Ci jak robią Cię w ****a. Nie mój cyrk, nie moje małpy.

 

 

Powinieneś dziękować za szybkie rozwiązanie. Za takie straszenie policją i "darcie japy" jakby serwis chciał to by Ci pocisnął bajkę o tym, że czekają na częsci/monitor z zagranicy i wstępnie deklarują 40-90 dni na rozwiązanie sprawy. Nic byś im nie zrobił, bo takie zapisy są w kartach gwarancyjnych: "Gwarant może umieścić klauzulę, że w przypadku zaistnienia specjalnych okoliczności - np. konieczność sprowadzenia części z zagranicy - poinformuje konsumenta o nowym konkretnym terminie i uzasadni przedłużenie wcześniejszego terminu. W innych przypadkach popada w zwłokę."

 

Sam mi wytykasz polskie myślenie, a tu proszę... Typowe polskie myślenie = próbujesz mi podskoczyć ? Ja Ci już uprzykrzę życie ! My jesteśmy poważną firmą ! Nam wszystko wolno ! Ty jesteś tylko od kupowania ! :) Poza tym gdyby mi tak powiedzieli to poszedłbym z tym do Rzecznika Praw Konsumenta ponieważ wyraźnie powiedzieli, że mi go wymienią na nowy model, a nie ściągać części z zagranicy. Rozmowy były nagrywane, więc z dowodem nie ma problemu :)

 

Niech Ci będzie z tą reklamacją, gwarancją. Ciśnienie Ci zeszło z pachwinki, że się tak o to ciskasz ? Każdy przecież wie o co chodzi.

 

@fanek73

 

www.ram.net.pl Nie wydaje mi się żeby to była ich wina. Dostali taki monitor od BENQ i mi go przysłali. Nie mieli go na stanie, musiałem czekać 3 dni aż do nich dotrze.

Link to post
Share on other sites

@Vito Andolini.

 

Nie spinaj się tak już.

 

Nie śledzę każdego wątku, wybacz że wcześniej nie napisałem.

 

 

Zrozum, że jak wysyłasz monitor na gwarancję to powinieneś spokojnie czekać, a nie wydzwaniać co moment. Po pierwszym telefonie dostałeś info, że będzie nowy monitor i że dostaniesz go w ciągu 21 dni. Mi by to wystarczyło.

 

Cierpliwość, coraz mniej ludzi ją ma Tobie jej zabrakło. Być może Pani przy telefonie też, jak odbiera takich telefonów kilkanaście dziennie i co chwila musi łączyć się z magazynem/serwisem aby uzyskać informację o konkretnym monitorze.

 

Nie można straszyć policją po 15 dniach oczekiwania, gdy zaakceptowało się 21 dniowy termin. Może Pani przez telefon nie wytłumaczyła dokładnie, nie wiem. Po prostu takie zachowanie jest trochę, ja bym to nazwał "furiackie".

 

 

Na marginesie. Zamawiałeś przez internet, jakbyś posłuchał drachenfeles, to byś dostał po prostu zwrot pieniędzy po odstąpieniu od umowy.(powiedzmy 1 dzień idzie kurier, net-s nie robi problemów i w ciągu 3-5 dni miałbyś kasę u siebie na koncie)

 
 

jeżeli kupiłeś przez internet i nie upłynęło jeszcze 10 dni od daty zakupu odeślij

jeżeli nie to masz pecha, tutaj więcej na temat wad pikseli

http://www.eizo.pl/serwis-i-gwarancja/defekty-pikseli/

Edytowane przez gregotsw
Link to post
Share on other sites

Bla bla bla. Leje na Ciebie ciepłym moczem.

 

Pytanie z innej beczki. Jak czyścić matryce ? Specjalistyczne płyny, woda+jakiś środek, sama woda czy pod żadnym pozorem nie używać płynów. Szukałem w google ale co forum to inne odpowiedzi.

Edytowane przez Vito Andolini.
Link to post
Share on other sites
Pytanie z innej beczki. Jak czyścić matryce ?

 

niepylącą szmatką i wodą z dowolnym łagodnym detergentem do plastików lub pianką TFT Cleaner, ważne by za mocno nie dociskać szmatki, bo można ciekłym kryształom kuku zrobić

Link to post
Share on other sites

Vito Andolini. Twoje zachowanie jest lekko mówiąc nie na miejscu, często piszę o szacunku dla osób wyższych rangą oraz po prostu ludzi, a tego wydaje mi się Ci brakuje. gregotsw nie najeżdżał na ciebie zbytnio, a Ty tu takim tekstem walisz. Bez spin tam, choć jak to napisał Vito Andolini. Leję na to ciepłym moczem :)

Edytowane przez filo301
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Vito Andolini. Twoje zachowanie jest lekko mówiąc nie na miejscu, często piszę o szacunku dla osób wyższych rangą oraz po prostu ludzi, a tego wydaje mi się Ci brakuje. gregotsw nie najeżdżał na ciebie zbytnio, a Ty tu takim tekstem walisz. Bez spin tam, choć jak to napisał Vito Andolini. Leję na to ciepłym moczem :)

 

Widać, że to gimbus. Dzwoni i grozi Policją kobiecie w serwisie nie mając pojęcia o tym jak wygląda realizowanie gwarancji, nie mówiąc już o KK - którego nigdy na oczy nie widział a mógł sobie przysporzyć jeszcze więcej problemów. Teraz jeszcze uwaga w stylu "Leję na to ciepłym moczem..." - dorośnij.

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...