Skocz do zawartości

Drukarka - laser czy atrament


Recommended Posts

Witam,

 

Jestem studentem i nieraz trzeba mi coś wydrukować, ale nie ma tego zbyt wiele i wydaje mi się że drukarka atramentowa zupełnie by do tego wystarczyła. Z drugiej strony drukarka laserowa przydałaby mi się do drukowania płytek PCB, nie musiałbym biegać do punktu xero gdzie efekt może być różny...

 

Mam już kilka na oku:

 

- atramentowa 3w1:

http://allegro.pl/brother-dcp-j315w-drukarka-skaner-4-tusze-wawa-i3673454377.html

 

- laserowa

http://allegro.pl/drukarka-laserowa-samsung-ml-2165w-wi-fi-fv-24h-i3661000317.html

 

Brother jest dość fajny i ma bardzo tanie tusze (zamienniki) + skaner. Samsung natomiast jest bardzo zgrabny, ale toner kosztuje ok 100zł

 

Może ktoś pomoże mi w wyborze odpowiedniej drukarki, poleci inny produkt?

Mogę przeznaczyć na zakup do 400zł

 

Link to post
Share on other sites

po paru wydrukach PCB uszkodzisz bęben światłoczuły i tyle będziesz miał z drukowania płytek i drukarki...

mam tego brothera, całkiem fajny jest, względnie szybko drukuje, niby można drukować z karty ale tylko zdjęcia, chyba że ja nie znalazłem opcji druku plików tekstowych

Link to post
Share on other sites

Nie chodzi mi o wkładanie płytki PCB do drukarki, tylko o drukowanie na papierze kredowym albo na folii, rozchodzi się tu o toner który przykleja się do płytki PCB. Jeśli ktoś robił płytki termotransferem na pewno wie o co chodzi.

 

Może nie do końca sprecyzowałem o co mi chodzi.

Mianowicie, stanołęm w martwym punkcie gdyż nie mogę się zdecydować między drukarką laserową a atramentową, jedna jak i druga ma swoje plusy i minusy

 

Atramentowa:

+ druk w kolorze

+ tanie tusze (1.5 -2.5zł zamienniki)

+ skaner (raczej rzadko używam)

+ wi-fi

- brak tonera ( płytki PCB)

 

Laserowa:

+ rozmiar

+ toner (płytki PCB)

+ wi-fi

- cena tonera ( ok 100zł)