HiszpańskiInkwizytor 85 Napisano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 (edytowane) Kupiłem Lumię 720. Ogólne wrażenia super, dobra jakość itd. (choć mam niebieską a chciałem czarną i kombinuję jak tu zmienić obudowę a nie stracić gwarancji) , jednak nie jest tak różowo. Tydzień temu ją dostałem a w poniedziałek idzie do serwisu na gwarancję. 1) Po którymśtam podłączeniu do ładowarki (bateria trzyma półtora dnia, przy włączonym wifi) ekran zaczął wariować, jakby go szatan opętał. Po powtórnym podłączeniu przestał. Po dwóch dniach podłączyłem do kompa przez usb przez oryginalny kabel i przestał działać na dotyk pasek szerokości pół centymetra, na całej długości w poprzek telefonu na wysokości przycisku zasilania. Nic nie pomaga, w Nokia Care Suite wyskoczyło też że to wina sprzętu. 2) Druga rzecz- po wyłączeniu telefon włącza się sam. 3) Trzecie- przy każdym dźwięku, głośnym czy nie, dolny głośnik szumi pod koniec wydawania odgłosu. 4) Czwarte- lekkie przycinki softu (wszystko zaktualizowane). Działa w miarę płynnie, ale nie tak szybko jak mi obiecywano. Aparat robi dobre zdjęcia, ale lekko wpadające w fiolet. Zasięg super. WP8 baaaardzo fajny system. Mówiłem sobie- nigdy więcej Nokii, ale Lumia wydawała się idealnie pasować do moich wymagań. Znowu się przejechałem. Miałem już chyba z 10 telefonów Nokii, od jakiejś stareńkiej z antenką, przez 6230, przez E66, N73 , potem Motorola Razr2 V9 i Nokia N8 i po tym symbianie miałem już dość "legendarnej jakości" Fińskich producentów. Apple byłoby idealne (mam iPada 3), bo robi produkty ze świetnych materiałów, ale by mnie szlag trafił gdybym po analogicznej usterce miał kupować nowy telefon za trzy i pół kafla (ze względu na słynny serwis gwarancyjny jabcoków). Podsumowując- nie polecam Nokii, a Windows Phone 8 jest najlepszym systemem komórkowym z jakim miałem do czynienia. Edytowane 28 Grudnia 2013 przez HiszpańskiInkwizytor Cytuj Link to post Share on other sites
rysiooo 425 Napisano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Gdzie kupiłeś ten telefon? Cytuj Link to post Share on other sites
HiszpańskiInkwizytor 85 Napisano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Przedłużenie umowy w Play. Cytuj Link to post Share on other sites
rysiooo 425 Napisano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Trafiłeś na zły egzemplarz niestety. Napisz później kiedy już otrzymasz w pełni sprawny telefon. Mam nadzieję, że będzie wszystko ok i już więcej nie będziesz musiał oddawać telefonu do serwisu. Cytuj Link to post Share on other sites
HiszpańskiInkwizytor 85 Napisano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 (edytowane) Byłem już w Nokia Care i mało ogarnięta kobitka mówiła, że trzeba oddać do serwisu (zamiast sprawdzić moją ładowarkę przy mnie). Jeśli da się to naprawić na miejscu, to telefon będą trzymać do trzech dni (a nie sądzę, by potrafili wymienić na miejscu wyświetlacz czy tam podkładkę wyświetlacza i ewentualnie płytę główną ze względu na usterkę związaną z samoczynnym włączaniem telefonu) lub jeśli będą musieli wysłać telefon do centrali, to czekam do trzech tygodni (co z kolei jest niezgodne z prawem, bo mają obowiązek naprawić telefon w ciągu 14 dni, albo dać nowy). Zraziłem się do Nokii. Ostatnie trzy telefony tej firmy, które miałem się psuły. W N73 po dwóch tygodniach popsuł się przycisk od ściszania, w N8 padła płyta główna już po okresie gwarancji (a to samo stało się też w trakcie) wobec czego wyświetlacz amoled zamiast wyświetlać czarne, wyświetlał fioletowe, a aparat nie łapał ostrości i robił białe (mega prześwietlone) zdjęcia. No i teraz ta Lumia. Jak to dobrze, że Nokia już nie będzie robiła telefonów, przynajmniej przez jakiś czas, pod swoją marką. Mam nadzieję, że Microsoft przyciśnie produkcję pod kątem jakości. Tak ciężko wymagać tego jednego? Edytowane 28 Grudnia 2013 przez HiszpańskiInkwizytor Cytuj Link to post Share on other sites
rysiooo 425 Napisano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Masz po prostu pecha. Miałem kiedyś n73 - białą z t-mobile uk i przez rok działała bez problemu. Później 5800 - także rok czasu bez problemu -> kolejna e66 też bez problemu -> n97 mini - w niej miałem problem, ponieważ w kieszeni od klucza wgniótł mi się w jednym punkcie wyświetlacz i czasami skleił się z digitizerem - wyświetlacz był czuły tylko na dotyk jednopunktowy, więc kiedy przywarła powierzchnia ekranu do digitizera, nie mogłem odebrać telefonu - tylko z mojej winy działał wadliwie - wymieniłem przedni panel i wszystko było ok - później była już era Androidowców - obecnie Lumia 920. Nigdy żadna nokia mnie tak naprawdę nie zawiodła pod względem awaryjności. W zasadzie to to tylko dwa telefony w życiu mi padły - Siemens S55 i Sagem my301x - ten drugi poprzez zablokowanie pinem - brak jakiegokolwiek serwisu który zmieniłby softa w tym telefonie Mam go do dzisiaj w szafie. Cytuj Link to post Share on other sites
HiszpańskiInkwizytor 85 Napisano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Może to pech, może wina marki, nie wiadomo. Żaden z moich znajomych, ani nikt z rodziny nie miał problemów z telefonami, tylko ja Z Motorolką miałem ten problem, że pod ekrany wchodził kurz i bardzo brzydko to wyglądało. Ostatnio poczyściłem wszystko, a te folie i szybki ochronne na wyświetlacze skleiłem kropelką. Mam czysty, zapasowy telefon, już jeden z wielu w szufladzie. Nie wiem co z nimi zrobić, N73 dotychczas służyła mi jako budzik, teraz zastąpi ją lekko walnięta N8 w tym zacnym zawodzie. Cytuj Link to post Share on other sites
Mandriv19 723 Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 a trzeba bylo zakupi LG 4X HD Cytuj Link to post Share on other sites
HiszpańskiInkwizytor 85 Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 a trzeba bylo zakupi LG 4X HD Nie chciałem i dalej nie chce androjude. Cytuj Link to post Share on other sites
Ravir 631 Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Na 100% Masz walnięty telefon. Mam Lumię 720 i żaden z powyższych efektów nie występuje. Bateria wymaga kilku cykli rozładowania i naładowania - po piwerwsze elektronika musi się poprawnie skalibrować, po drugie "chemia" w ogniwie musi się "ułożyć" u mnie w pierwszych ładowanaich były żałosne czasy pracy - obecnie 2 - 3 dni to standard. Co do czasu naprawy - ustawa mówi o ROZSDNYM CZASIE - z orzecznictwa wynika, że jest to 14 dni - ALE - serwis może wytłumaczyć się koniecznością diagnostyki czy brakiem podzespołów. Oddaj do serwisu i się nie przejmuj - nawet te 3 tygodnie Wytrzymasz - a kto wie moze Dostaniesz nowy telefon - jak się okaże, że i wyświetlacz i płyta główna jest do wymiany - na Twoim miejscu poprosił bym aby przy przyjęciu do serwisu dodali uwagę, że w przypadku wymiany na nowy prosisz o model z Czarną obudową :) mój kolega tak zrobił - on miał Białą a dopisał, ze prosi w miarę możliwości o Żółta lub Czarną. I dostał farciarz jeden Żółciutką L720. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
HiszpańskiInkwizytor 85 Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Dzięki za odpowiedź! Mam Lumię 720 i żaden z powyższych efektów nie występuje. A szum z głośnika? Bateria wymaga kilku cykli rozładowania i naładowania - po piwerwsze elektronika musi się poprawnie skalibrować, po drugie "chemia" w ogniwie musi się "ułożyć" u mnie w pierwszych ładowanaich były żałosne czasy pracy - obecnie 2 - 3 dni to standard. To bardzo ciekawe:) Mówiło się, że nowe akumulatory nie wymagają formatowania a tutaj znowu zmiana i jednak coś to całe formatowanie daje. Co do czasu naprawy - ustawa mówi o ROZSDNYM CZASIE - z orzecznictwa wynika, że jest to 14 dni - ALE - serwis może wytłumaczyć się koniecznością diagnostyki czy brakiem podzespołów. Oddaj do serwisu i się nie przejmuj - nawet te 3 tygodnie Wytrzymasz - a kto wie moze Dostaniesz nowy telefon - jak się okaże, że i wyświetlacz i płyta główna jest do wymiany - na Twoim miejscu poprosił bym aby przy przyjęciu do serwisu dodali uwagę, że w przypadku wymiany na nowy prosisz o model z Czarną obudową :) mój kolega tak zrobił - on miał Białą a dopisał, ze prosi w miarę możliwości o Żółta lub Czarną. I dostał farciarz jeden Żółciutką L720. Nie wiedziałem, że ustawa tego nie precyzuje. Aż dziwne, bo na przykład urzędowe czasy odpowiedzi na pisma jest już dokładnie określony (30 dni). 3 tygodnie wytrzymam, ale właśnie natknąłem się na problem- do Lumii musiałem wymienić kartę sim na microsim i teraz nie mogę wrócić do starego telefonu. Będę musiał kupić kartę t-mobile i mieć przez chwilę inny numer. Co do dopisaniu uwag- bardzo pomocne, muszę o to poprosić Swoją drogą ciekawe, ile kosztuje wymiana obudowy w serwisie. Cytuj Link to post Share on other sites
Jurij 169 Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Nie wiedziałem, że ustawa tego nie precyzuje. Aż dziwne, bo na przykład urzędowe czasy odpowiedzi na pisma jest już dokładnie określony (30 dni). 3 tygodnie wytrzymam, ale właśnie natknąłem się na problem- do Lumii musiałem wymienić kartę sim na microsim i teraz nie mogę wrócić do starego telefonu. Jak najbardziej precyzuje, pod warunkiem, że się na nią powołasz. W standardzie ludzie reklamują zakupiony produkt na podstawie gwarancji. Wówczas tracisz możliwość powoływania się na zapisy ustawy i jednocześnie godzisz na to co widnieje w warunkach gwarancji, którą w założeniu powinno się przeczytać (i nie znajdziesz wówczas żadnego terminu, bo po co producent ma sobie sam ręce wiązać i narażać się na pretensje ze strony klientów?). Uprzedzając wątpliwości - gdy już raz oddaliśmy coś na warunkach gwarancji, możemy dalej reklamować już tylko na owych warunkach. Co do samej nokii, chyba faktycznie masz pecha Miałem przez kilka lat 6500S, przeżyła w sumie 3 użytkowników, spuchniętą baterię, masę upadków, jeden potop i dopiero poddała się pod ciężarem świeżo kładzionego asfaltu (pożyczyłem koledze przed wyjazdem do roboty za granicę ) 1 Cytuj Link to post Share on other sites
HiszpańskiInkwizytor 85 Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 (edytowane) Kiedyś wytrzymałość Nokii była legendarna. Czyli w momencie oddawania telefonu co powiedzieć? (Nie wiem jeszcze czy będzie oddany do Play czy do Nokia Care). Edytowane 29 Grudnia 2013 przez HiszpańskiInkwizytor Cytuj Link to post Share on other sites
BARTOL48 818 Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Musisz dokładnie opisać co się dzieje. Patrz dokładnie jak to ktoś zapisze a najlepiej sam podyktuj. Cytuj Link to post Share on other sites
HiszpańskiInkwizytor 85 Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Chodziło mi o to, co powiedzieć by była to reklamacja na warunkach ustawy konsumenckiej, a nie na warunkach Nokii. Cytuj Link to post Share on other sites
Ravir 631 Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 W Ustawie NIE MA OKRESLONEGO terminu naprawy - nie ma, przeczytajcie sobie ją dokladnie. Jest mowa o ROZSADNYM TERMINIE - z dotychczasowego orzecznictwa wynika, ze Sądy przyjmują od 14 do 30 dni jako rozsądny termin - w zalezności od rodzaju sprzętu, usterki oraz zakresu prac. Jak Masz mozliwość oddania bezpośrednio do Nokia Care Center to oddaj tam - jak oddasz do sklepu, powołując się na Niezgodnosć Towaru z Umową, oddajesz Telefon do Sprzedawcy, ma on 14 dni na określenie twojego roszczenia - możesz napisac pismo w którym rządasz wymiany na nowy sprzęt - a Sprzedawca ma Ci w ciągu 14 bi OBPOWIEDZIEĆ - może Ci odpisać, ze go naprawi - i TU mamy ROZSĄDNY CZAS NAPRAWY. Te 14 dni to czas odpowiedzi na Twoje rządanie. NIE odpowiadając zgadza się. Pamiętaj, że często oddanie sprzętu do Sprzedawcy i powolanie się na NTzU skutkuje wydłużeniem czasu - Euro, Media i duże sieci często wysyłają sprzęt raz w tygodniu do Centrali, a Centrala sortuje i wysyla hurtem do serwisu - często więc zamin sprzęt dotrze do serwisu mija tydzień lub dwa. Zaś jak oddasz bezpośrednio do Nokia Care Center to omijasz pośrednika. Czas naprawy może wynikać z skomlikowania - może bedą testować poszczególne podzespoły. Nie Myl formatowania i usuwania efektu pamięci - z kalibracją. Akumulatorów Lixx NIE formatujemy - ALE - każdy Litowy akumulator posiada wlasną elektronikę, która o niego dba i musi się "nauczyć" zachowania ogniw. Stąd pełna pojemnośc uzyskujemy po kilku - kilkunastu cyklach. Ma to też wady czasem ekektronika się rozkalibruje i przykładowo zamiast 2000 mAh pokazuje 500 mAh pojemności wtedy kalibrujemy ją i po zawodach. Szumu brak - jak mamy przerwę między piosenkami to mamy ciszę.- Lumia 720 ma bardzo dobry dźwięk, podobnie wyższe modele. Masz niefart i Trafiłeś na wadliwy sprzęt - oddaj go do serwisu i się nie przejmuj. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
HiszpańskiInkwizytor 85 Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Profesjonalnie napisane, nie ma co:) Bardzo dziękuję. A czy u Ciebie słychać szum z dolnego tylnego głośnika w trakcie wydawania dźwięku? Chociażby z bliska, każdy ma inny słuch. Słyszałem o sposobie użytkowników, który Nokia zamieściła na swoich blogach i stronach, a mianowicie wyłączenie telefonu i włączenie z odpaleniem trybu samolotowego na pół godziny do 40 minut. To resetuje odczyty baterii. Cytuj Link to post Share on other sites
Ravir 631 Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 U mnie nie ma szumów żadnych - specjalnie to sprawdzałem. Absolutna cisza. Tak - sposób, który Podałeś to oficjalna metoda na reset i rekalibrację baterii która nie wymaga ingerencji serwisowej. Cytuj Link to post Share on other sites
HiszpańskiInkwizytor 85 Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Kilka osób na forum windowsaphone mówiło, że też ma te szumy, w L720 i w L920. Zgłaszam to jutro w serwisie, zobaczymy co powiedzą. Cytuj Link to post Share on other sites
HiszpańskiInkwizytor 85 Napisano 11 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 To tak żeby utrzymywać Was na bieżąco: Po dwóch tygodniach telefon wciąż jest w serwisie. Cytuj Link to post Share on other sites
rysiooo 425 Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Daj znać, co dostałeś z serwisu - nówkę, czy naprawiony. Cytuj Link to post Share on other sites
HiszpańskiInkwizytor 85 Napisano 11 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Jasna sprawa, dam znać jak to się skończyło. Cytuj Link to post Share on other sites
HiszpańskiInkwizytor 85 Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Od dzisiaj znowu mam telefon. Okazało sie, że agent od Playa chodzi do serwisu sprawdzić, czy telefony już są naprawione raz w tygodniu. Kuźwa mać. Telefon już jest sprawy. Niestety, nie wymienili mi go na nowy, tylko naprawili stary (ciekawe, telefon przyszedł z naklejoną folią na wyświetlaczu). Nie ma dawnych objawów z tym brakiem masy w wyświetlaczu, ale głośnik szumi dalej. Podsumowując? Nie polecam Nokii, ale Windows Phonem 8 jestem zachwycony. Cytuj Link to post Share on other sites
BARTOL48 818 Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Skończyło się oddawanie do operatora. Tylko wydłuża całą procedurę. Naprawili bo wymienili cały wyświetlacz na nowy. Jesteś niezadowolony to napisz reklamacje na stronie Nokii. Cytuj Link to post Share on other sites
Tabalan 348 Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Autor pisał, że zgłosi (między innymi) szumy, a jako że one nadal występują to naprawa nie została przeprowadzona poprawnie. Co do Lumii to faktycznie, mają one trochę wad jak chociażby te szumy czy też gubienie zasięgu. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.