AMD Mantle dla nerdów
Na temat nowego API firmy AMD, czyli Mantle pisaliśmy już wielokrotnie. Sprawdzaliśmy wydajność tego rozwiązania na dwóch platformach testowych:
Przypomnijmy, że do działania Mantle wymaga trzech rzeczy:
- sterownika AMD Catalyst w wersji co najmniej 14.1
- gier / benchmarków z obsługą Mantle
- karty graficznej bazującej na architekturze GCN (Radeon HD 7000 lub R7/R9 2xx) - również układy zintegrowane z APU AMD Kaveri
Jak na razie wydajność Mantle w porównaniu do DirectX można sprawdzić jedynie za pomocą Battlefield 4 oraz benchmarka Star Swarm - na dniach do listy tytułów z obsługą Mantle ma dołączyć Thief. Benchmark nadchodzącej gry Star Swarm miał pecha na starcie, okazało się, że pierwsza wersja aplikacji miała omyłkowo wyłączoną obsługę wielu wątków.
Błąd naprawiono i postanowiliśmy dokładnie sprawdzić jak Mantle radzi sobie w porównaniu z DirectX. Wykorzystaliśmy w tym celu platformę z procesorem AMD FX-8350 oraz kartą graficzną Radeon HD 7970. Przy tak długim (360 sekund) i zróżnicowanym teście powtarzalność wciąż nie jest idealna, ale w porównaniu do pierwszej wersji benchmarka jest o niebo lepiej. Poniżej prezentujemy wykresy szybkości działania benchmarka w obu podejściach (klatki na sekundę) oraz obciążenie procesora.
Na wykresach widać, że DX momentami potrafi generować więcej klatek na sekundę niż Mantle, ale równocześnie obserwujemy bardzo duże spadki szybkości generowania grafiki. Dzięki lepszemu wykorzystaniu sprzętu (zwłaszcza, gdy ograniczeniem dotychczas był procesor) Mantle osiąga średni wynik niemal dwukrotnie wyższy. Na wykresie obciążenia procesora w przypadku Mantle również zaobserwujemy mniej skokową linię.
To że Mantle ma potencjał wiemy już od dnia pierwszych testów. Pozostaje czekać na kolejne gry wykorzystujące nowe API firmy AMD. Już za kilka dni na ekranach naszych pecetów pojawi się nowy Thief!
- 8
8 komentarzy
Rekomendowane komentarze