Skocz do zawartości

Tekknologicznie

  • wpisów
    55
  • odpowiedzi
    267
  • wyświetlenia
    1314667586

The Elder Scrolls Online - wideo, testy wydajnościowe i porównanie ustawień graficznych


Marcin Jaskólski

10310711 wyświetleń

blog-0282129001393677627.jpgNie da się ukryć, że serię The Elder Scrolls darzę dużą sympatią. Morrowind wciągnął mnie na miesiące, Oblivion na tygodnie, a Skyrim - ze względu na brak czasu - już tylko na dni. Przeniesienie tego uniwersum do modelu gry MMO przyjąłem obojętnie, albowiem nie lubuję się w takich produkcjach. Weekendowe testy beta były jednak świetną okazją do przyjrzenia się TESO od strony technicznej.

 

 

Już na pierwszy rzut oka widać, że Elder Scrolls Online graficznie szału nie robi. Przy najwyższych ustawieniach grafika jest co najwyżej przyzwoita. Czasy, gdy kolejna część serii Elder Scrolls wyznaczała nową jakość oprawy graficznej w grach, skończyły się na Oblivionie.

 

 

Wybierając ustawienia minimalne, otrzymujemy prawdziwy "powrót do przeszłości". Grafika wygląda tak archaicznie, że gra przy takich ustawieniach prawdopodobnie jest możliwa na praktycznie każdym komputerze.

 

blogentry-61169-0-03662700-1393679293_thumb.jpg

 

blogentry-61169-0-10572500-1393682938_thumb.jpg

Maksymalne

 

blogentry-61169-0-82263400-1393682955_thumb.jpg

Średnie

 

blogentry-61169-0-19009000-1393682962_thumb.jpg

Minimalne

 

Dokonałem także dwóch pomiarów szybkości działania gry. W oby przypadkach czas pomiaru wynosił około 5 minut, wykorzystałem ustawienia maksymalne przy rozdzielczości 1920 x 1080. Platforma testowa była wyposażona w kartę graficzną AMD Radeon R9 270X oraz procesor Intel Core i7 4770K.

 

blogentry-61169-0-38016800-1393668305.png

Pomiar 1 - średnio 47 klatek na sekundę

 

Pierwsza część pomiaru działa się pomieszczeniach zamkniętych (lochy Oblivionu), nagły skok oznacza ekran ładowania, a dalsza część pomiaru nastąpiła w otwartej przestrzeni, przy dużej ilości postaci (zakończenie pomiaru - kolejny ekran ładowania).

 

blogentry-61169-0-65712200-1393683596.png

Pomiar 2 - średnio 59 klatek na sekundę

 

Całość pomiaru miała miejsce na otwartej przestrzeni (port z przyległościami) przy niewielkiej ilości postaci.

 

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o The Elder Scrolls Online, zapraszam do naszych dwóch recenzji na temat bety:

  • Popieram 3

6 komentarzy


Rekomendowane komentarze

A teraz dopisz wszędzie "Beta"  ;)

Dokładnie, nawet niedawno był art. że pracują właśnie nad udoskonaleniem płynności modeli 3D oraz bardziej optymalnym "ukazywaniu się" dynamicznych efektów grafiki (głównie światło/cień). Więc ostatecznie test będzie nierzetelny :)

Odnośnik do komentarza

Dokładnie, nawet niedawno był art. że pracują właśnie nad udoskonaleniem płynności modeli 3D oraz bardziej optymalnym "ukazywaniu się" dynamicznych efektów grafiki (głównie światło/cień). Więc ostatecznie test będzie nierzetelny :)

 

Test oczywiście dotyczy bety (co jest zaznaczone na początku) - dlatego właśnie opublikowałem to jako ciekawostkę na blogu. Po premierze spodziewajcie się pełnoprawnego testu na stronie głównej.

Odnośnik do komentarza

Ta ostatnia beta pokazała, że chłopaki się starają. Większość questów poprawiona, gra nabiera rumieńców, ale wciąż nie jestem pewien jak ESO ma przyciągnąć setki tysięcy graczy.

Obyście mieli rację, że te testy mogą nie mieć znaczenia w niedalekiej przyszłości, ale czy naprawdę wierzycie w łatanie tej gry do tego stopnia, żeby to miało oznaczać diametralne zmiany?

Odnośnik do komentarza

Co przyciąga graczy do tego tytułu?

 

Pierwsze pytanie z oficjalnej ankiety (poprzedniego betatestu) zawiera dwie odpowiedzi:

http://i.imgur.com/Gt5jL0u.jpg?1

Odnośnik do komentarza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...