Skocz do zawartości

Tekknologicznie

  • wpisów
    55
  • odpowiedzi
    267
  • wyświetlenia
    1314667645

AMD Mantle dla nerdów


Marcin Jaskólski

5060364 wyświetleń

blog-0498175001392979867.jpgNa temat nowego API firmy AMD, czyli Mantle pisaliśmy już wielokrotnie. Sprawdzaliśmy wydajność tego rozwiązania na dwóch platformach testowych:

Przypomnijmy, że do działania Mantle wymaga trzech rzeczy:

  1. sterownika AMD Catalyst w wersji co najmniej 14.1
  2. gier / benchmarków z obsługą Mantle
  3. karty graficznej bazującej na architekturze GCN (Radeon HD 7000 lub R7/R9 2xx) - również układy zintegrowane z APU AMD Kaveri

Jak na razie wydajność Mantle w porównaniu do DirectX można sprawdzić jedynie za pomocą Battlefield 4 oraz benchmarka Star Swarm - na dniach do listy tytułów z obsługą Mantle ma dołączyć Thief. Benchmark nadchodzącej gry Star Swarm miał pecha na starcie, okazało się, że pierwsza wersja aplikacji miała omyłkowo wyłączoną obsługę wielu wątków.

 

 

Błąd naprawiono i postanowiliśmy dokładnie sprawdzić jak Mantle radzi sobie w porównaniu z DirectX. Wykorzystaliśmy w tym celu platformę z procesorem AMD FX-8350 oraz kartą graficzną Radeon HD 7970. Przy tak długim (360 sekund) i zróżnicowanym teście powtarzalność wciąż nie jest idealna, ale w porównaniu do pierwszej wersji benchmarka jest o niebo lepiej. Poniżej prezentujemy wykresy szybkości działania benchmarka w obu podejściach (klatki na sekundę) oraz obciążenie procesora.

 

 

blogentry-61169-0-45187800-1392977599_thumb.png

Próba pierwsza (Follow, Extreme) - średnio 28 kl./s. (DX) i 48 kl./s. (Mantle)

blogentry-61169-0-36410600-1392977615_thumb.png

Próba druga (Follow, Extreme) - średnio 25 kl./s. (DX) i 42 kl./s. (Mantle)

blogentry-61169-0-39744400-1392977625_thumb.png

Obciążenie CPU w pierwszych 60 sekundach testu (niebieski - DX, fioletowy - Mantle)

 

Na wykresach widać, że DX momentami potrafi generować więcej klatek na sekundę niż Mantle, ale równocześnie obserwujemy bardzo duże spadki szybkości generowania grafiki. Dzięki lepszemu wykorzystaniu sprzętu (zwłaszcza, gdy ograniczeniem dotychczas był procesor) Mantle osiąga średni wynik niemal dwukrotnie wyższy. Na wykresie obciążenia procesora w przypadku Mantle również zaobserwujemy mniej skokową linię.

 

To że Mantle ma potencjał wiemy już od dnia pierwszych testów. Pozostaje czekać na kolejne gry wykorzystujące nowe API firmy AMD. Już za kilka dni na ekranach naszych pecetów pojawi się nowy Thief!

  • Popieram 8

8 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Spadki fps  są o wiele mniejsze  niz na dx 11 to widać gołym okiem  przetestuj   jeżeli możesz w bf4    u mnie na nie których mapach  niestety na tych sterach są przycięcia . Ogólnie bf4 zwłaszcza   mapy z  drugiego dlc  : DRUGIE UDERZENIE : ROBIĄ MIAZGĘ Z  CORE I5 4670K@ NAWET PO OC NA 4500MHZ :  Karta ledwo obciążona w 60-70%  i spadek fps z 110 do np 35 . Tutaj dobrze działające MANTLE mogło by zdziałać cuda

Odnośnik do komentarza

Spadki fps  są o wiele mniejsze  niz na dx 11 to widać gołym okiem  przetestuj   jeżeli możesz w bf4    u mnie na nie których mapach  niestety na tych sterach są przycięcia . Ogólnie bf4 zwłaszcza   mapy z  drugiego dlc  : DRUGIE UDERZENIE : ROBIĄ MIAZGĘ Z  CORE I5 4670K@ NAWET PO OC NA 4500MHZ :  Karta ledwo obciążona w 60-70%  i spadek fps z 110 do np 35 . Tutaj dobrze działające MANTLE mogło by zdziałać cuda

 

 

co ku**a? 4770k  mam  bez oc procka 80 minimu m/ 150 fps  ( 150 w niebo / ziemie ) (srednio 100) 

po oc do 4,5 ghz minimum 120 fps , w niebo ziemie 200 vsync. LOL czyli mam ponad 200 fps na ultra grafika 770 gtx

Odnośnik do komentarza

Nie ma to jak zamiast zrobić wydajny procesor to napisać technologie która odciąża słabszy :D

Zauważ jednak, że pożytek z tego mają również posiadacze słabszych procesorów Intela.

Odnośnik do komentarza

Dobrze że cokolwiek robią nie ma co narzekać , dla graczy było by idealnym rozwiązaniem  że by Mantle  działało w  większości  gier , wystarczyło by tylko karty  graficzne zmieniać  i nie wydawać  niepotrzebnie kasy na  wydajne i bardzo drogie procesory oraz płyty główne

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza

Popieram post wyżej, dobrze, że i tyle zrobili. Sprytny tytuł autorze :) nie wiem, czy to celowy zabieg czy przypadkowy. Spodziewałem się zatrzęsienia komentarzy zwłaszcza ze strony posiadaczy AMD.

Odnośnik do komentarza

Nareszcie Mantle działa tak jak należy a to za sprawą  sterowników 14.2 beta , nie ma żadnych przycięć  w bf4  tak jak miało to miejsce  na niektórych mapach  na sterach 14.1 beta

Odnośnik do komentarza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...