Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję

prohans

Rejestracja: 12 kwi 2009
OFFLINE Ostatnio: dziś, 12:35
*****

Moje tematy

Kupię kartę graficzną oraz zasilacz.

28 styczeń 2018 - 23:17

Witajcie kupię kartę graficzna oraz zasilacz do 350zł. Jeśli chodzi o zasilacz to min: 1x peg 6/8, 4x sata, 2x molex, eps, p4. Jeśli chodzi o grafikę to na co reszta funduszy starczy, będzie pracowała w zestawie z q6600.


Intrygująca wymiana SSD

17 grudzień 2017 - 23:37

Witam od jakiegoś czasu jestem posiadaczem laptopa HP Omen 15 dokładny opis w sygnaturce, zakupiłem go z SSD Microna 1100 512GB (Sata) ale jako że miałem wolnego Plextora PX-256M6G+ to zainstalowałem na nim system a Micron służy jako magazyn.

 

Nurtuje mnie pytanie czy w takiej konfiguracji jaką posiadam warto wymienić tego Plextora na coś szybszego? np SM961 albo od biedy M8PeGN? Z jednej strony suche parametry tych dysków są kilku krotnie większe z drugiej strony realnie pewnie jedna góra dwie sekundy szybszego ładowania się systemu i programów.

 

Jakieś przemyślenia ktoś kiedyś miał z wymiana SSD Sata na Pcie Nvme?


SSD w formacie 2242

05 wrzesień 2017 - 16:42

Witam poszukuję jakiegoś sensownego dysku w formacie 2242 do HP 840 G1. Pojemność dysku 120-256GB. Oczywiście nie chcę niczego na SFie :) Dyski w formacie 2,5" odpadają więc takich alternatyw też nie potrzebuję.


Samsung SM951, SM961, PM951, PM961 gwarancja

09 czerwiec 2017 - 08:28

Witam wszystkich chciałbym zasięgnąć opinii forumowiczów odnośnie gwarancji i sposobu realizacji tej gwarancji dla dysków ssd samsunga na rynek OEM. Przytoczyłem tutaj cztery dyski z kategorii która wg mnie jest "super hiper wydajne" Dyski te posiadają odpowiedniki na rynek konsumencki 950/960 PRO/EVO.

O ile dyski dla konsumentów czy też firm bo w takiej samej formie mogą je nabyć można zakupić nawet w biedronce o ile wprowadzi je do sprzedaży, o tyle dysków w wersji OEM nie uświadczymy w sklepach (poza specyficznym przypadkiem ale o tym później), więc uważam że samsung sprzedaje je dla producenta końcowego sprzętu. Co wiąże się z szeregiem korzyści dla obu stron gdyż producent kupuje paczki po 1000 sztuk dysków i przez to jest on tańszy np.

 

Mnie osobiście zainteresował fakt że znakomita większość 951/961 jest sprzedawana na portalach aukcyjnych, forach i innych platformach. W większości również nie są to firmy lecz prywatni sprzedawcy z czym wiąże się brak paragonu lub faktury, chyba że od poprzedniego nabywcy.

 

Przeglądając warunki gwarancji dla dysków "BOX" napotkałem się na informację:

 

"Zwrot tylko za pośrednictwem sprzedawcy.
Okres gwarancji liczony jest od daty zakupu lub do dnia, w którym łączna liczba bajtów zapisanych na dysku SSD przekroczyła limit żywotności dysku (ang. Total Bytes Written, TBW) ewentualnie określony w udostępnionym przez SAMSUNG oprogramowaniu Magician. Zastosowanie ma okres krótszy."

 

Zapis jest o tyle ciekawy gdyż klient końcowy "ja czy ty" nie może oddać dysku do punktu serwisowego co może dziwić gdyż inne produkty samsunga jak najbardziej mają taka możliwość z drugiej strony czy widział ktoś punkt serwisowy producenta naprawiający dyski SSD ? :D No raczej nie bo łatwiej jest wymienić na nowy niż spróbować go naprawić. Poza tym możliwa wymiana na nowy jest z reguły wkalkulowana w cenę producenta. SSD się zepsuje jeśli któryś z układów ulegnie awarii co jest niemożliwe do przewidzenia chyba że po przekroczeniu TBW co ogranicza gwarancję.

 

A co się stanie kiedy uszkodzi nam się taki SSD OEM? Nie możemy go oddać do punktu serwisowego, nie możemy go oddać przez sprzedawcę ponieważ była to osoba prywatna która kupiła go od "kogoś" albo kupiła sprzęt i wymontowała go :/ (bardzo częsta praktyka). Oczywiście przy zakupie ta osoba może być polecona i pewna że sprzedaje produkt nowy, w pełni sprawny i nas nie oszuka. W przypadku gwarancji twierdzi że dysk posiada gwarancje producenta ale?

 

I tu moje pytanie na jakiej podstawie ta gwarancja może zostać zrealizowana :?:

 

Jeśli ktoś ma 100 sztuk to w ostateczności wymieni nam na inny nowy co jest półśrodkiem w mojej opinii. Ale jeśli posiadał 1 sztukę to może nie być możliwość kontaktu z taką osobą. co wtedy, smuteczek.

 

Szczególnym przypadkiem zrealizowania gwarancji jest sprzedaż dysków oem przez oficjalnego dystrybutora sprzętu po wymontowaniu go i sprzedaniu bez sprzętu. Wtedy oddając taki dysk sprzedawca odsyła go do producenta z uwagą że zepsuł się i prosi o wymianę bo może gdyż jest oficjalnym dystrybutorem sprzętu firm A, D, H, L ....

 

Czy ktoś z forumowiczów maił taką potrzebę oddania SM/PM 951/961 bo się zepsuł :?: 

Jeśli tak to w jaki sposób zostało to załatwione w jakim czasie i z jakim skutkiem.

 

Temat tworzę dlatego że seria ta ma bardzo dobry stosunek cena/wydajność/jakość XX1 jest wyraźnie tańsza od XX0 i przykrym by było gdyby okazało się że jest problem z ewentualna gwarancją jeśli się popsuje.

 

ps. Nie mówimy tutaj o serii 950/960 PRO/EVO ponieważ z urzędu ostatni sprzedawca który wystawił paragon/fakturę przyjmuje go i odsyła do producenta.