Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

[Pytanie] W zwiazku tworzeniu gier

tworzenie gier komputerowych jak co gdzie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#21 I3arty

I3arty
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 256 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 18:06

a jak np zrobie ten pistolet albo inne rzeczy to potem moge dodac te rece albo cos :?


  • 0

#22 bigipl

bigipl
  • Gaduła

  • 353 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 18:10

Tak


Tylko po co sobie to utrudniasz zrób pierwszą prostą grę.


  • 0

#23 jaax023

jaax023
  • Nowicjusz

  • 21 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 18:43

Próbujesz na siłę zrobić kolejnego Crysis'a, Call of Duty, Battlefield'a. Nie żeby się nie dało, ale nikt Ci tutaj dokładnej instrukcji nie napisze. W internecie jest masa tutoriali. Umiejętność wyszukiwania informacji i rozwiązania problemu samemu jest mocno ceniona w każdej branży. Jeśli chcesz się nauczyć modelować, teksturować obiekty itp. polecam zacząć od jakiegoś kursu Blendera (Polski Kurs Blendera od Piotra Arłukowicza z polskikursblendera.pl omawia świetnie nie tylko podstawy, ale również zaawansowane zagadnienia).
Wrzucenie modelu wraz z teksturami to praktycznie przeciągnięcie pliku do okna Asset Browser w Unity. Później musisz umieścić obiekt na scenie i oskryptować go (animacje, dźwięki, wystrzelenie pocisku, później kolizje pocisku i obrażenia).

Czeka Cię sporo nauki, bo tutaj nie ma rzeczy typu kopiuj-wklej, albo układanie wszystkiego z klocków... no dobra, są. Ale w ten sposób niczego się nie nauczysz i jesteś ograniczony do funkcji, które przewidział autor.
Sprawdzałeś chociaż zakładkę Learning na stronie Unity? Zacznij od samego poruszania, obracania zwykłym klockiem. Później podążającą kamerę czy coś. Albo coś w tym stylu: youtu.be/i30menw6gvU
 


  • 1

#24 I3arty

I3arty
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 256 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 21:10

Wlasnie nie chce stworzyc nastepnego popularnego fps chce stworzyc gre [ktorej jeszcze nigdzie niema lub o niej jeszcze nie slyszalem :)]

Ok narazie zrobie podstawy poogladam filmiki tutoriale ;D 

W razie czego bede pisac tutaj :)


  • 0

#25 Mistic92

Mistic92
  • Entuzjasta

  • 558 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 18 sierpień 2013 - 21:27

Wyglądasz na kolejnego seeeba17 czy jakoś tak który najpierw chciał tworzyć sztuczną inteligencję do gry, potem coś innego, potem jakieś grafiki a skończyło się na tym, że jest problem z prostym kalkulatorem w trybie konsoli. 


  • 2

current: ux310 + chromecast ultra
old: i7 3930K | HR-02 Macho 120 | MSI GD45(8D) | Kingston 4x4GB 2133MHz | 850 Pro 256GB | 840 Pro 128GB | WD Blue 1TB | Gigabyte GTX 650 Ti OC | M40 Pure Black | FractalDesign Tesla R2 650W | 

Iiyama ProLite XB2380HS | Microsoft Curve 3000 | Logitech G602


#26 bigipl

bigipl
  • Gaduła

  • 353 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 21:46

Jakoś też mi się to przypomniało Mistic.


Jakoś zachciało mi się przypomnieć stare czasy aż sobie pobiorę unity.


  • 0

#27 I3arty

I3arty
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 256 postów

Napisano 26 sierpień 2013 - 20:04

Juz zrobilem ze mozna ruszac myszka chodzic skakac pistolet ktory jak ruszam myszka tez sie rusza, mozna tez celowac :) i jak sie celuje to troche przybliza kamere

Teraz jeszcze musze zrobic ze strzela i zostawia slad potem bede modelowal bron i rece na 3ds max :D

 

 

Edit:

mam problem a forum unity nie dziala chwilowo,

Problem polega na tym ze jak strzelam to pistolet zostawia slad [texture dziury po kuli] ale nie zawsze ja zostawia

jak przyciskam przycisk myszki zeby strzelal to zostawia slad a potem nagle jakbym nie strzelal i nie ma sladu a potem znowu go zostawiam nie wiem oco chodzi :(

wyglada jakbym strzelal przez pare sekund potem nie strzelal i potem znowu strzelal :(


refresh


refresh


Juz zrobilem AI ktore potrafia chodzic i atakowac tylko ze teraz musze zaczac modelowac na 3dsmax co potrwa dosc dlugo xD

ale jak zakoncze to sie z wami podziele moja gra :D


Użytkownik I3arty edytował ten post 21 sierpień 2013 - 13:23

  • 0

#28 dan76

dan76
  • Hardware / Grafika 3D

  • 100 postów

Napisano 04 wrzesień 2013 - 22:13

Ja osobiście robiąc gry głównie używam silnika Unity 3D, a same modele robię w blenderze. W tydzień idzie ogarnąć cały interfejs, ale jak już zacząłeś 3ds'a to przy nim zostań (sam muszę też się trochę z nim "zaprzyjaźnić"). 

Na początku polecam zrobić grę według poradnika żeby się wkręcić, potem będzie z górki bo wiesz z czym to się je :D

 

Dla zainteresowanych: niedawno utworzyłem kanał na youtube na którym umieszczam poradniki dotyczące tworzenia gier ( póki co są 2 poradniki dotyczące blendera - dopiero zaczynam :) ). Jeżeli będę miał czas to będę rozwijać kanał dalej.

http://www.youtube.com/user/dan76PL


  • 0

#29 I3arty

I3arty
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 256 postów

Napisano 05 wrzesień 2013 - 22:31

No w 3dsmax czuje sie juz dobrze tam :D

modelowac juz potrafie wszystko ;D tylko animacja ... nie znosze animacji [kosci itp] meczylem sie chyba z tydzien robic zwylke 'rece do fps gry' tylko rece ... 2 dni czekalem na odpowiedz miedzy czasie ogaldalem tutoriale ktore musialem powtarzac 2 razy bo nie rozumialem :P rece juz sa pistolet tez jutro wysle zdjecia jak to narazie wyglada :D ale jeszcze czeka przede mna nastepny tydzien jak nie dwa [modelowanie wroga] ...


  • 0

#30 dan76

dan76
  • Hardware / Grafika 3D

  • 100 postów

Napisano 06 wrzesień 2013 - 13:16

Tak to jest z modelowaniem- wszystko się potrafi ale nie ma się pomysłów :) Jak zobaczę jakiś przedmiot którego nie mam wymodelowanego, to od razu sobie notuje :D


  • 0

#31 I3arty

I3arty
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 256 postów

Napisano 13 październik 2013 - 14:15

http://www.youtube.c...h?v=Gk-jqjDQdEA

tutaj jest filmik gra wyglada narazie tak ale mam pare bugow ktore nie umozliwiaja dalszej produkcji :P

robilem ja od maja ale nie ze dzien w dzien tylko tak po troszku, praktycznie nie robilem jej samemu tylko ogladalem tutoriale na youtube i kierowalem sie nimi, mam fajny pomysl na epicka gre ale nie potrafie zrobic ghilla suit wiec gra poczeka.

Teraz narazie zaczne nowy projekt troszke latwiejszy i mniej rozbudowany. Zawsze mam problem bo jak ja cos robie to zawsze musi byc perfekt i najlepsze lecz teraz zrozumialem ze nie musi byc wszystko ladnie pieknie zeby gra byla fajna :D

ps jezeli macie jakies pomysly jak te bugi jakos naprawic to prosze o podzielenie sie wiedza :D

 

I male pytanko czy gre ktora zrobie na unity mozna TYLKO grac/uzywac na stronie internetowej czy normalnie tez moze sie zalaczyc na full screen?


  • 0

#32 bigipl

bigipl
  • Gaduła

  • 353 postów

Napisano 13 październik 2013 - 18:22

Można grać full screen.

 

Powiem ci tak jak na pierwszą grę jest w miarę ok ale zrobiłeś wielki błąd bo nie zacząłeś się uczyć języka programowania bez tego nie zrobisz żadnej gry będziesz tylko polegał na skryptach które ktoś zrobił a niektóre skrypty mogą się gryźć więc nie zlikwidujesz błędów.


Animacja przeładowywania jest słaba a tekstury jeszcze gorszę(ale widzę że są to oryginalne tekstury unity) wydaje mi się że powinieneś zacząć uczyć się po kolei a uda ci się zrobić coś ciekawego.


  • 0

#33 I3arty

I3arty
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 256 postów

Napisano 17 październik 2013 - 22:32

Narazie FPS ma przerwer :P bo te bugi ...

A teraz robie inna gre i mi sie wydaje ze wyjdzie nawet fajnie [Uzywam wszystko moje textury animacje modele moje :)] sam jej nie pisze od podstaw lecz szukam to co potrzebuje na googlach a potem troszke edytuje pod moja wyobraznie :D

Postaram sie w nastepnym tygodniu zrobic filmik :) [Teraz musze nauczyc sie jak zrobic wode :P ]


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tworzenie, gier, komputerowych, jak, co, gdzie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych