Skocz do zawartości

CM 690 Atomic Orange USB3.0


Recommended Posts

Haj,
 
No wiec wzialem sie za przerobke swojej starszej obudowy, czyli CM 690 Dominator. Nie bede pisal o planach, tylko na biezaco pokazuje, co robie :)
 
Jako przyklad - do czego daze - podaje fotke oryginalnego projektu "Atomic Orange". Oczywiscie jest tutaj "dwojka", a ja mam "jedynke", wiec roznice z natury beda oczywiste, niemniej ja postanowilem zrobic troche inaczej, moze troche wiecej. PO prostu - to moja przerobka sugerowana powyzszym modem.
http://img6.imageshack.us/img6/6070/py7z.jpg

 

No to zaczynamy z fotkami. Rany, teraz to wszystko musze zaladowac do imageshacka ;-)

 

Najpierw dobor koloru. Tak intrygujacy pomarancz uzyskal miano "Atomic Orange" i byl kolorem produkowanym w latach 2007-2009 dla General Motors pod kodem GM418. Oryginal oczywiscie byl typem sprayu "one stage", co znaczy, ze nie wymagal lakieru i ze mial walsciwosci "pearl". No to juz wiem, ze moja obudowa nawet po lakierowaniu nie bedzie wygladac, jak Corvetta na zdjeciu :) OK, sa firmy, ktore mieszaja kolory, wiec sprobowalem i za 15 funtow nabylem 400ml w sprayu. Oto probka:

http://imageshack.us/a/img197/489/wdaq.png

 

.. ktora nie wyglada najlepiej, bardziej jej do brazu, niz pomaranczu. Po lakierowaniu wszystko sie oczywiscie zmienia, a ja po wymianie wielu maili z producentem doszedlem do tego, ze i tak nie uzyskam oryginalnego przepisu na kolor. Trudno.

 

Nawiasem mowiac - taki projekt - teraz dopiero wiem, po sprawie - zre bardzo duzo spray'a, wiec o wiele lepiej pozyczyc skads kompresor i kupic zwykla farbe w pojemniczkach, niz w postaci aerozolu. Na chwile obecna - a jeszcze nie skonczylem - zuzylem okolo 14 sprayow roznej postaci, z czego 3 byly pomaranczowe.

http://imageshack.us/a/img7/6200/z9b7.png

 

 

http://imageshack.us/a/img607/3217/l193.png

 

 

OK, najpierw roznitowanie obudowy. Narzedzia: wiertarka i 2 wiertla: 2.5mm oraz 3.2mm (1/8 cala = takie stosuje sie nity). Dobrze zrobic zdjecia wszystkich scian, zeby potem wiedziec, gdzie nitowac z powrotem, gdyz niektore elementy sa wykorzystywane chyba w innych projektach CM, wiec w Dominatorze akurat nie wszystkie dziury sa wykorzystane i potem klopot gotowy.

http://imageshack.us/a/img94/5191/09rl.png

 

 

Wszystko po roznitowaniu wyglada tak:

http://imageshack.us/a/img202/1908/9ma.png

 

 

Teraz umyc, odtluscic wszystko i mozna malowac.

 

 

Malowanie to katorga: kazdy element trzeba wypiaskowac (chyba, ze ktos ma automat), odtluscic i pomalowac etapami: najpierw podkladem (primer), potem nalozyc warstwe "chropowatosci", potem kilka cienkich warstw koloru, a na koncu odpowiedni lakier.

 

Kupilem jednego spraya z efektem "Stone", ktory daje efekt, jak ponizej (sa pewnie dwie dysze z dwoma kolorami: czarnym i bialym, ktore rozsiewaja konsystencje gluta - doslownie) :

http://imageshack.us/a/img829/7681/c0qy.png

 

 

http://imageshack.us/a/img541/5168/4aad.png

 

 

Po pomalowaniu wszystkich elementow:

http://imageshack.us/a/img27/7803/ezi4.png

 

W prawym, dolnym rogu dla odroznienia jest element pomalowany samym tylko podkladem. Jest rowny i gladki, ale mi chodzilo o uzyskanie elementu chropowatosci (pozniej go domaluje faktura).

http://imageshack.us/a/img560/547/azle.png

 

Wiekszosc obudow malowanych jest tez powleczona lakierem, ktory jest jednak blyszczacy - a ja tego chce uniknac, bo wyglada to nieladnie. Stad pomysl na nierowna fakture.

 

Piaskowanie paneli bocznych:

http://imageshack.us/a/img33/3757/2ewu.png

 

http://imageshack.us/a/img541/3827/mka.png

 

I tu sie okazuje, ze myslenie ma przyszlosc ;-) Jak ktos bedzie robil podobnie, to najpierw niech wytnie dziure na plekse, to oszczedzi kupe czasu na piaskowanie czegos, co sie i tak wytnie ;)

 

Wycinanie dziury w panelu na szybke - narzedzia: wyzynarka + koncowka do metalu oraz Draper z odpowiednia koncowka do metalu. Draperem przecinam malutkie kawalki metalu rozdzielajace dziurki i jak mam wieksza szpare, wsadzam wyzynarke i jade po zaznaczonym wczesniej obrysie:

http://imageshack.us/a/img585/9026/9jkk.png

 

http://imageshack.us/a/img202/7896/c4f0.png

 

http://imageshack.us/a/img594/7325/8qo4.png

 

 

Widoczny mlotek, sklejka oraz metalowe "urzadzenie" do wykanczania paneli ;-) sluzylo do klepania blachy, jako ze wyzynarka troche ja pofalowala. Uwaga - nie mozna klepac bezposrednio mlotkiem, bo sie zrobia dopiero wklesniecia, ja przylozylem ten czarny kawal metalu i w niego walilem. Blacha sie wyprostowala w 95%, a reszte wykonczylem ponownym piaskowaniem. Z zewnatrz ma byc gladko ;-)

 

Teraz malowanie tych paneli. Trzy cienkie warstwy farby - to o wiele lepsze, niz jedna gruba. Plus podklad na poczatku, opczywiscie.  Pokazuje, jak wygladal panel po polozeniu kolejnych warstw:

http://imageshack.us/a/img839/9172/eaa7.png

 

http://imageshack.us/a/img59/4583/1svm.png

 

http://imageshack.us/a/img405/2821/kp7d.png

 

 

Po trzeciej warstwie micha mi sie ucieszyla, bo zaczelo to wygladac, jak "oryginalny" Atomic. Jednakze ja nie chcialem takiego matowego wykonczenia i dolozylem lakier, jak w Corvettach. A co :)

http://imageshack.us/a/img23/9627/u4wd.png

 

W miedzyczasie nitowanie pomalowanej obudowy. Trzeba kupic 100 nitow (!), a potem nity z powrotem pomalowac i zalakierowac. BTW, lakieruje z zewnatrz lakierem blyszczacym (glossy) - widac na fotce powyzej, a srodek (czarne wykonczenie) - lakierem matowym:

http://imageshack.us/a/img13/7056/snvi.png

 

http://imageshack.us/a/img580/350/w8c6.png

 

 

http://imageshack.us/a/img69/4015/co3o.png

 

http://imageshack.us/a/img818/2971/bq51.png

 

W miedzyczasie - lakier i farba se schna (nawiasem mowiac, malowanie w Anglii to masakra, bo trzeba malowac powyzej 15 stopni C, ale tez - czego nie napisali - nie w duzej wilgotnosci powietrza, czyli nie przed/po/w trakcie deszczu, inaczej w pomalowanej, schnacej warstwie odklada sie woda z powietrza w formie mikrokropelek i tworzy sie nieladna, jasna plama i trzeba to zamalowac, jak bedzie POGODA), to robie oplot okablowania (BRAIDING).

 

Najpierw gniazdo panela frontowego. Postanowilem zrobic moja modyfikacje i oblozyc kabelki wylazace z wtyczki pomaranczowym termokurczliwym materialem - aby wizualnie wszystko bylo na pomaranczowo. Kolor jednak, jaki udalo mi sie zdobyc byl mdly - coz, lepsze to, niz rozne kolory. Do jednego podwojnego kabelka trzeba miec po dwa (na zdjeciu przypaletal sie o jeden wiecej) kawalki roznych okladzin termokurczliwych:

http://imageshack.us/a/img202/5668/61f.png

 

.. i takie narzedzia:

http://imageshack.us/a/img268/101/mfgd.png

 

Najpierw trzeba wyjac kabelek z wtyczki, podwazajac plastikowa zapadke czyms ostrym i cienkim:

http://imageshack.us/a/img5/6914/6cqo.png

 

http://imageshack.us/a/img153/8801/kbqd.png

 

.. i tak dla obu kabelkow. Przedtem jednak nalezy zapamietac, ktory kabel w ktora dziurke wchodzil, zazwyczaj kolorowy (sygnalowy) wchodzi w dziurke oznaczona malym trojkacikiem.

http://imageshack.us/a/img833/5117/18yk.png

 

Potem trzeba rozlaczyc parke i dobrac plecionke o odpowiedniej dlugosci (czasem nieco dluzsza, niz kabel, bo plecionka - szcsegolnie tania - lubi sie rozlazic, przez co na koncu trzeba ja przyciac).

http://imageshack.us/a/img27/5206/gbtw.png

 

http://imageshack.us/a/img841/8615/ny14.png

 

Najpierw naciagam czarna "gumke" (tak bede nazywal ten termokurczliwy material):

http://imageshack.us/a/img163/6213/kh0.png

 

i przesuwam do konca, gdyz to bedzie na wykonczenie przy panelu:

http://imageshack.us/a/img18/8499/e1z.png

 

.. po czym pomaranczowa gumka, po uprzednim "rozepchaniu" wchodzi na miejsce:

http://imageshack.us/a/img5/4987/h0z2.png

 

http://imageshack.us/a/img542/7953/lj7w.png

 

 

Koniec jednego posta, bo moze za dlugi ;-)

Edytowane przez jeomax.co.uk
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

To samo robie z drugim kabelkiem:

http://imageshack.us/a/img199/9845/uul2.png

 

i teraz nadchodzi czas na esencje wszystkiego, czyli wykorzystanie Heat Gun'a (jak to bedziep o polsku: nagrzewarka ?). Suszarka tez da rade, ale chcialem byc PRO ;-)

http://imageshack.us/a/img842/5505/wdds.png

 

Po "zgrzaniu" jednego elementu tak to wyglada, kiedy ulegnie on sciesnieniu:

http://imageshack.us/a/img28/9021/dy2n.png

 

.. a tak wygladaja oba:

http://imageshack.us/a/img547/2610/6sgm.png

 

I mozna nakladac druga czarna gumke laczaca oba kabelki:

http://imageshack.us/a/img801/8382/wd9t.png

 

I teraz zanim zgrzeje calosc Heat Gunem - przypominajacym wibrator (skonczyly sie akurat w sklepie inne kolory, LOL), trzeba kabelki ulozyc w odpowiedniej kolejnosci i w odpowiedniej pozycji (dziubkami do gory):

http://imageshack.us/a/img202/810/zjdv.png

 

Nalozenie wtyczki to tylko formalnosc i cala wiazka wyglada tak:

http://imageshack.us/a/img15/3606/c67a.png

 

.. zostaje jeszcze wykonczenie najpierw nalozonych gumek od strony panelu frontowego:

http://imageshack.us/a/img7/1497/jfbj.png

 

.. a calosc po kilku godzinach wyglada tak:

http://imageshack.us/a/img109/4171/j30u.png

 

Wiadomo, ze nie jest to oplot MDPC-X, ale kiedys sprobuje i takiego :) Kolory tez nie oddaja rzeczywistosci, bo sa to zdjecia robocze, a nie reklamowe i ani sie nie przykladalem do pstrykania zbytnio, ani zdjec nie przerabialem - to dopiero w finalnym efekcie zrobie :) Niemniej pomarancz jest zarabisty, jest to UV-H Orange od CableModders.

 

Na fotce powyzej widac, ze jeden z kabelkow przy wtyczce ma troche pomarszczona pomaranczowa gumke - to juz jest poprawione, fotka ponizej. Nie znalem miejsca umocowania owej gumki i przy zakladaniu wtyczki czesc gumki po prostu zlazla, marszczac sie - od nastepnej wtyczki juz wiedzialem, dokad i ile jej nakladac :)

 

http://imageshack.us/a/img46/7312/pnya.png

 

Nieco wiecej roboty trafilo sie z druga wiazka - ta, gdzie sa wtyczki audio. Otoz od jednej wtyczki odchodzi druga wiazka do kolejnej wtyczki i wygladaloby to nieladnie, wiec musialem rozbic obie wtyczki na dwie "niezalezne" wiazki - czyli takie, gdzie jedna nie wychodzi z drugiej, tylko kazda idzie z kabla. Dodatkowo musialem polikwidowac "zlodziejki", czyli miejsca, gdzie z jednego pina wychodzi kabelek do drugiego pina (kabelki: zolty i niebieski).

http://imageshack.us/a/img20/5664/ukn0.png

 

Po wyjeciu "gniazdka" widac, ze dwa kabelki wchodza do jednej dziurki. To jest be :) Kabelek ucialem tuz przy gniazdku oraz rozcialem w polowie laczenia miedzy dziurkami:

http://imageshack.us/a/img838/1204/xgr1.png

 

Nie bede bawil sie w izolacje przez tasme, skoro mam termokurczliwa gumke ;-)

http://imageshack.us/a/img829/2270/qwov.png

 

.. i tak ma byc - kabelki maja isc do wtyczki z wiazki glownej, a nie od siebie, jako zlodziejki. Zolty kabelek - rowniez do poprawy ! Tu takze trzeba bylo polutowac i poizolowac.

http://imageshack.us/a/img692/2248/wl6e.png

 

Teraz czas na rozdzielenie wtyczek HDAudio i AC97: naciac czarna izolacje

http://imageshack.us/a/img836/3158/e8l4.png

 

.. i odciac wiazke AC97 od "siostry syjamskiej":

http://imageshack.us/a/img20/4355/zlwo.png

 

... po czym zalutowac, nacinajac odpowiednio izolacje kazdego z kabelka osobno. Na koncu zaizolowac.

http://imageshack.us/a/img33/8795/blx2.png

 

Teraz dopiero, po takiej przerobce, mozna brac sie za oplot. Calosc - znowu po kilku godzinach dlubania, jak powyzej, wyglada tak:

http://imageshack.us/a/img571/3941/a5t.png

 

Na fotce powyzej widac, ze teraz gdy podepne do plyty jedna wtyczke (np. HD Audio), to druga - AC97 spokojnie moze czekac z drugiej strony plyty, a nie nieestetycznie "wylazi" gdzies na widok :)

 

Nie moglo tez zabraknac kabelka eSATA:

http://imageshack.us/a/img856/1382/gle8.png


Czas na panele: gorny i frontowy. Najlepiej "wyretuszowac" dziury od razu - albo specjalnym podkladem, albo lakierem (i calosc spiaskowac do gladzi przed malowaniem), poniewaz aerozol nie pokryje szczelin, ktore sa glebsze, niz - na oko - pol milimetra. O - takich:

http://imageshack.us/a/img191/6843/jzuh.png

 

Ja sadzilem - niestety - inaczej i sie przeliczylem ;-/ Zamaskowalem wpierw przyciski i napisy na obudowie:

http://imageshack.us/a/img15/934/oub5.png

 

oraz reszte miejsca nieprzeznaczonego do malowania:

http://imageshack.us/a/img827/4822/cyg.png

 

.. i po pomalowaniu podkladem oraz trzema warstwami szczeliny nadal bylo widac. Trzeba bylo uzyc wiec lakieru:

http://imageshack.us/a/img15/7065/ap81.png

 

i czesciowo piaskowac (szkoda drogiej farby, kurde):

http://imageshack.us/a/img545/743/zvvl.png

 

Po zamalowaniu felernego miejsca - oczom ukazal sie przepiekny, gladki widok ;-) Panel jejst dodatkowo polakierowany, fotka:

http://imageshack.us/a/img11/6272/kz41.png

 

http://imageshack.us/a/img853/8605/whp8.png

 

W miedzyczasie pobawilem sie w ciecie akrylowego okna:

http://imageshack.us/a/img836/7362/u6hc.png

 

.. co mozna zrobic tez inna metoda - naciecia nozem i przelamania, ale nie mialem odpowiedniego stolu i ostrym wykonczeniu na dole, no dobra, balem sie lamac ;-)

http://imageshack.us/a/img203/8613/42k7.png

 

Okno aktualnie czeka na wywiercenie specjalna koncowka, na malych obrotach - otworow pasujacych do otworow w panelu bocznym.

 

W panelu bocznym po wywierceniu dziur pojawil sie problem, bo nie uzywalym niskich obrotow i po zdjeciu tasmy maskujacej sie okazalo, ze lakier i farba sie spalily (sic) wokol otworow, co musialem naprawic. Aktualnie panel czeka na zamalowanie poprawek + lakierowanie, ale do tego potrzebuje pogody, bo teraz leje.

 

W kolejnym miedzyczasie blizsza inspekcja ujawnila, ze frontowe i gorne srebrne listwy troche odlazly z farby, wobec czego wynikla koniecznosc pomalowania i polakierowania takze ich. Po zakupie aerozolu "chrome", ktory byl jedna wielka pomylka, nie zostalo mi nic, oprocz resztek czarnego - tak wiec listewki beda na czarno. Aktualnie sa pomalowane, czesciowo polakierowane i znowu czekam na pogode.

 

Tak wygladaly listwy:

http://imageshack.us/a/img4/5719/w74w.png

 

i po piaskowaniu:

http://imageshack.us/a/img835/2546/qvtd.png

 

Po pomalowaniu i lakierowaniu:

http://imageshack.us/a/img832/2585/j236.png

 

http://imageshack.us/a/img33/1587/t74s.png

 

c.d.n.

Edytowane przez jeomax.co.uk
  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites

Biore specjalne wiertelko do szkla i pleksy:

http://imageshack.us/a/img202/5773/9d3g.png

 

i na wolnych obrotach wierce otwory, jak te:

http://imageshack.us/a/img16/8209/7g7a.png

 

Pomimo, ze pleksa ma folie ochronna, warto zalozyc dodatkowe cos, jak np. papier maskujacy.

http://imageshack.us/a/img844/8826/y6dd.png

 

Po wywierceniu wszystkich dziurek (uzylem dwoch rozmiarow: 3.2mm i 2.5mm, bo jeden nit bedzie mniejszy - w miejscu, gdzie jest zwezenie szerokosci panela bocznego) szlifuje pilnikiem, choc w gruncie rzeczy nie wiem, po co ;-)

http://imageshack.us/a/img585/1180/turp.png

 

No i teraz musze czekac na polakierowanie panela, zeby moc zanitowac "szybke". Szybki podglad, jak to bedzie wygladalo:

http://imageshack.us/a/img837/9086/n8bl.png

 

Dzisiaj czeka mnie jeszcze malowanie pomniejszych komponentow resztka farby, no i lakierowanie, w tym czesciowe. Niektore czesci trzeba bylo poprawic pod katem niedorobek, niestety. Wieczna robota, ktora ciagnie sie w nieskonczonosc. Dzisiaj albo jutro skoncze malowac, wiec bedzie c.d z montazu.

 

BTW, jakby komus bylo potrzebne ;-) Papier maskujacy, jesli trzymac go powyzej 24h, robi sie ciezki w calkowitym zdejmowaniu - albo zabiera ze soba czesc lakieru, albo zostawia klej. Ile ja sie naszukalem srodka do zdejmowania tego syfu ;-) W koncu poszlo - WD-40.

Edytowane przez jeomax.co.uk
Link to post
Share on other sites

Po malowaniu blokerow dla napedow:

http://imageshack.us/a/img198/5830/m7at.png

 

... i blokerow dla sledzi z tylu, jak rowniez samych sledzi. Malowalem juz metoda smietnikowa, tzn. podkladajac co sie da pod malowane elementy, bo spraya bardzo duzo ucieka szczelinami malowanych elementow i szkoda, zeby zostawal na papierze:

http://imageshack.us/a/img594/6858/i1uq.png

 

Ostatni na dzis grill z tylu, dla bajeru:

http://imageshack.us/a/img29/5475/nldk.png

 

W miedzyczasie zajalem sie wentylatorami - przerobie je na wersje swiecace. Na razie robie doswiadczalnie jednego dla przykladu, jak bedzie ladnie swiecil, przerobie 3 inne:

http://imageshack.us/a/img153/4681/nju5.png

 

Smigielko polakierowane (farby chyba by braklo juz), teraz wierce 8 dziur na pomaranczowe diody - w ten sposob lakier powinien ladnie odbijac swiatlo. Diody umiescilem najpierw w termokurczu (koszulka, zeby wypelnic dziure i zeby dioda nie wypadla), a potem przykleilem superglutem w dziurach i "zalepilem" z zewnatrz czyms, co w UK nazywa sie CAULK - taki wypelniacz, ale twardszy od silikonu i szybko schnie.

http://imageshack.us/a/img703/3245/5efv.png

 

Pozostalo dolutowac kabelki i jeden opornik i zobaczymy, jak przykladowe diodki swieca. Fotki jutro. Jak bedzie ladnie - przerobie 2 Akasy Amber i jednego takiego samego.

http://imageshack.us/a/img689/6673/5f48.png


Na szybkiego zrobilem lutowanie i test na komputerze syna, hehe, na szczescie nic nie zadymilo i wszystko poszlo gladko. Zdjecia tylko kiepsko sie robia w nocy, musz epopracowac nad aparatem :) Jak dolutuje kolejne 4 diody i wentyl bedzie skonczony, do tego czasu z pewnoscia sie doucze ustawien recznych aparatu, bo aktualnie zdjecia nie bardzo oddaja wrazenia wizualne :)

 

Z lampa tak to wygladalo - zebyscie widzieli rozklad, co jest co:

http://imageshack.us/a/img28/602/e3ja.png

 

i potem z coraz mniejszym oswietleniem:

http://imageshack.us/a/img844/5283/xngo.png

 

http://imageshack.us/a/img560/5649/0y2f.png

Edytowane przez jeomax.co.uk
Link to post
Share on other sites

Nawet mi przez mysl tasmy nie przeszly :) Glownie dlatego, ze buda jest... na sprzedaz (niespodzianka), wobec czego musze wszystko robic jak najmniejszym budzetem. Ale nawet teraz, jak przemysle sobie ten pomysl - to wychodzi, ze diody w tasmach sa za gesto upakowane (to raz), a ja zrezygnowalem swiadomie z 12/16 diod w obwodzie na rzecz 8, a po drugie bylby wiekszy problem z ich zamontowaniem chyba, bo od wewnatrz nie ma miejsca, bo smigielko by zawadzalo, a od zewnatrz ciezko byloby dziury wywiercic, zeby idealnie taka diodka (SMD) swiecila - bo o przechodzeniu diody przez otwor nawet nie ma co marzyc. Widzialem paski jedynie na przezroczystych wentylach (montaz z zewnatrz), wiec na czarnej obudowie, nieprzezroczystej traci to w ogole sens.

Edytowane przez jeomax.co.uk
Link to post
Share on other sites

Nie nie nie! Haha! Mialem na mysli podswietlanie podzespolow tasma ledowa, nie wentyli.

 

Po prostu w moim odczuciu podswietlane wentyle sa... tandetne.

 

Tasmy daja rowniejsze podswietlenie w okolicach okna, mniej punktowe niz wentyle :)

Link to post
Share on other sites

Wczoraj ostatnie malowanie i dzisia ostatnie lakierowanie, uff :)

Jutro zostanie niwelowanie niedorobek, ktorych wiecznie pelno. Oczywiscie nie wszystkie sie da poprawic (np. pylki przy lakierowaniu = udreka, juz raz poprawialem i przy kolejnym lakierowaniu to samo), zobaczymy, jak wyjdzie calosc po skleceniu.

 

Blokery do napedow wygladaja teraz tak:

http://imageshack.us/a/img703/42/p78h.png

 

Panel boczny z otworem po naprawieniu spalonej (!) farby:

http://imageshack.us/a/img32/9156/wgmf.png

 

Panel gorny po wygladzeniu nierownosci i ponownym polakierowaniu:

http://imageshack.us/a/img818/632/b2i1.png

 

Blokery do kart rozszerzen (teraz wow):

http://imageshack.us/a/img713/8474/mohy.png

 

Grill:

http://imageshack.us/a/img833/4559/phec.png

 

zaslepki

http://imageshack.us/a/img189/9264/7b7i.png

 

oraz calosc lakierow (tak, tak - 27 sztuk, kurde i japitole). Powtarzam, ze jakby ktos bral sie za malowanie, niech albo odda bude do polakierowania, albo pozyczy kompresor. W kupowanie sprayow nie ma sie co bawic :/

http://imageshack.us/a/img837/6792/42ry.png

 

I to tyle na razie. Teraz czekam minimum 1 dzien na utwardzenie lakieru.

Link to post
Share on other sites

Wentylator probny zrobiony.

http://imageshack.us/a/img593/1593/szf.png

 

 

Swieci teraz tak:

http://imageshack.us/a/img809/8480/j8o5.png

 

http://imageshack.us/a/img541/1677/q5wf.png

 

http://imageshack.us/a/img856/8197/kt31.png

 

http://imageshack.us/a/img4/2904/mebn.png

 

 


Dla chcacych zglebic szczegolowo kolejne kroki, ktorych wczesniej braklo.

 

Podzielilem 8 diod na 2 wstegi po 4, z czego kazda ma swoj opornik. Wzor na opor rezystora:

Rd=(Uz-n*Ud)/Id

 

Rd = pozadana rezystancja

Uz = przylozone napiecie

n = ilosc diod

Ud = pozadane napiecie diody

Id = prad diody

 

Przyjmuje sie, ze diody biora 0.015A - 0.02A (ja wizalem 0.02A), przy napieciu pozadanym 2.2V (zalezy od rodzaju diody, kazdy kolor ma przewaznie inne parametry, pomaranczowe - ktore kupilem, akurat maja 1.8V-2V, ale mozna im dac nieco wiecej). Ilosc diod na wiazke = 4, przylozone napiecie z gniazda wentylatora to oczywiscie 12V, tak wiec w/g wzoru wychodzi:

 

Rd=(12V-4*2.2V)/0.02A = 3.2V/0.02A = 160 Ohm

 

Poniewaz chcialem, zeby diody swiecily nieco mocniej, wzialem opornik 115Ohm, dla kazdej wiazki osobno (laczenie rownolegle).

 

Po lutowaniu i doborze kabelkow takim, zeby nie wylazily za bardzo - klejenie diod w "czepkach"do dziur i zaklejanie tym angielskim wypelniaczem budowalnym:

http://imageshack.us/a/img10/3534/6t2a.png

 

Z bambusa i tasmy robie cos na ksztalt wioselka, ktorym wygladzam wypelniacz - macie lepsze sposoby, to je stosujcie, normalnie sie mokra gabka/szmatka listwy (bo zazwyczaj do tego sluzy caulk) przejezdza :)

 

Z ciekawosci termokurczem izoluje rowniez luty, choc nie wszystkie (potem i tak bedzie zaizolowane tasma wszystko dookola):

http://imageshack.us/a/img809/2310/87p0.png

 

Potem wiercenie dziury w obudowie, zeby kable wypuscic bokiem, a na grzbiet dac tasme (inaczej nieladnie wyjdzie izolacja):

http://imageshack.us/a/img17/9588/c43n.png

 

Oczywiscie kable w oplot, a poszczegolne kabelki przy wtyczce - w termokurcz (moj sposob):

http://imageshack.us/a/img825/5707/1s1.png

 

Kabelek wyglada teraz po ludzku:

http://imageshack.us/a/img821/2183/2ae4.png

 

jak i cala obudowa, zaiziolowana czarna tasma izolacyjna. Nie wiem, czy nie podgrzac jej lekko.. zostawiam do samodzielnego eksperymentowania  -na razie wszystko wyglada cacy, zadnych kabli, glutow na wierzchu:

http://imageshack.us/a/img842/5103/bhf4.png

 

Wentyl PRZED oraz PO:

http://imageshack.us/a/img833/8785/8xar.png

 

Taki wentyl - od razu widac - moze isc tylko jako wydmuch, za sprawa przeprowadzenia kabli z frontu. Nic nie szkodzi dla innego rodzaju wentyla zrobic dziure z tylu :)

Edytowane przez jeomax.co.uk
Link to post
Share on other sites

Bo jest strasznie brzydko :)

Przynajmniej na kabelkach, jakie ogladalem i zorientowalem sie wlasnie, ze tamte kable mialy opisy (od panelu frontowego)... byc moze wtyczki bez napisow wyjda estetycznie. SPrawdze jeszcze, choc nie wydaje mi sie, zeby mi sie to spodobalo. Rozne sa gusta :) Tobie sie podoba ? :)

 

Idea termokurczu na wtyczce to chyba maskowanie roznych kolorow kabelkow w srodku, skoro wiec dalem pomaranczowy termokurcz na koncowki, to odpada koniecznosc maskowania. Moze jakbym naciagnal termokurcz na calosc wtyczki (zeby palec nie wyczuwal nierownosci przy trzymaniu wtyczki), to byloby lepiej ? Jeszcze musze to sprawdzic. Wiem, ze kolor wtyczki nalezaloby zmienic jeszcze na czarny, ale juz nie mam farby :/ Moze zobacze, czy inne wentyla maja wlasciwy kolor..

 

 

-- nastepny post --

 

Jak juz wszystko wyschlo, obdarlem z papieru i... okazalo sie, ze sa drobne niedorobki :) A to niedomalowany kawalek, a to papier zlazl minimalnie i wdarla sie farba gdzie nie tzreba, a to lakier przesiakl przez papier. Jest troche roboty z wykonczeniem teraz.

 

Na szczesciw szystko da sie poprawic - niedomalowane kawalki wlasnie domalowalem (szczescie, ze na dnie zostalo troche farby), kawalki spraya na lakierze da sie rozpuscic WD40 (albo benzyna - jak macie) - ktore rozpuszczaja sama farbe, ale sa nieskuteczne wobec utwardzacza znajdujacego sie w lakierze, wiec pod spodem oryginalne malowanie z lakierem zostaje nietkniete.

 

Na razie 2 fotki, jak wyglada panel po przylozeniu listwy - oryginalnie srebrnej, teraz czarnej.

http://imageshack.us/a/img10/8812/9ui.png

 

http://imageshack.us/a/img194/1071/ta2h.png

Edytowane przez jeomax.co.uk
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

-- kolejny post --

 

Jest duzo do roboty z takim projektem :/ Po umyciu na ten przyklad - co jest nieodzowne, bo jak maluje sie tyle elementow nie na raz, to podczas malowania inne schna i ... sie kurza - wyszlo troche niedorobek: odpryski lakieru, niedomalowane znowu elementy, ktore latwo przeoczyc (siatka).

 

Z siatka (mesh) poradzilem sobie dosyc prosto: jedynie obdarte miejsca zamalowalem sprayem, natomiast calosc juz polakierowalem, zeby nie bylo nierownosci (gdybym polakierowal tylko pomalowane czesci), czy nawet roznic wyniklych ze stosowania roznego lakieru. Wszystko byloby pieknie gdyby nie to, ze zaczalem zakladac siatke za wczesnie (48h to czas wystarczajacy na utwardzenie lekieru, zadne 24h, jak pisza na opakowaniu !) i przy dopychaniu listew czesc lakieru na siatce zaczela brzydko odlazic. Wsadzilem wiec z powrotem calosc pod mocny prysznic, zamaskowalem uprzednio listwy i twarda szczota z plynem do mycia naczyn odszorowalem wszystko.. i wyglada, ze problem z lakierem znikl, a juz chcialem miejscowo poprawiac lakierem samochodowym z pedzelkiem :)

 

Kolorystycznie wyglada fajnie polaczenie Atomic Orange + czarny, oto dol obudowy (przednia nozka) po wyjsciu spod prysznica :)

 

http://imageshack.us/a/img27/2575/gyib.png

 

Na wykonczenie czeka jeszcze jedna listewka, ktora zarysowalem podczas zakladania innej siatki.. kupiony mazak do usuwania rys z lakieru - przyjdzie moze jutro, wiec bede mogl zalozyc siatke, potem listwe, no i wreszcie caly panel bedzie gotowy do zamontowania.

Edytowane przez jeomax.co.uk
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...