jeomax.co.uk 173 Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 (edytowane) Haj, No wiec wzialem sie za przerobke swojej starszej obudowy, czyli CM 690 Dominator. Nie bede pisal o planach, tylko na biezaco pokazuje, co robie Jako przyklad - do czego daze - podaje fotke oryginalnego projektu "Atomic Orange". Oczywiscie jest tutaj "dwojka", a ja mam "jedynke", wiec roznice z natury beda oczywiste, niemniej ja postanowilem zrobic troche inaczej, moze troche wiecej. PO prostu - to moja przerobka sugerowana powyzszym modem.http://img6.imageshack.us/img6/6070/py7z.jpg No to zaczynamy z fotkami. Rany, teraz to wszystko musze zaladowac do imageshacka ;-) Najpierw dobor koloru. Tak intrygujacy pomarancz uzyskal miano "Atomic Orange" i byl kolorem produkowanym w latach 2007-2009 dla General Motors pod kodem GM418. Oryginal oczywiscie byl typem sprayu "one stage", co znaczy, ze nie wymagal lakieru i ze mial walsciwosci "pearl". No to juz wiem, ze moja obudowa nawet po lakierowaniu nie bedzie wygladac, jak Corvetta na zdjeciu OK, sa firmy, ktore mieszaja kolory, wiec sprobowalem i za 15 funtow nabylem 400ml w sprayu. Oto probka: http://imageshack.us/a/img197/489/wdaq.png .. ktora nie wyglada najlepiej, bardziej jej do brazu, niz pomaranczu. Po lakierowaniu wszystko sie oczywiscie zmienia, a ja po wymianie wielu maili z producentem doszedlem do tego, ze i tak nie uzyskam oryginalnego przepisu na kolor. Trudno. Nawiasem mowiac - taki projekt - teraz dopiero wiem, po sprawie - zre bardzo duzo spray'a, wiec o wiele lepiej pozyczyc skads kompresor i kupic zwykla farbe w pojemniczkach, niz w postaci aerozolu. Na chwile obecna - a jeszcze nie skonczylem - zuzylem okolo 14 sprayow roznej postaci, z czego 3 byly pomaranczowe. http://imageshack.us/a/img7/6200/z9b7.png http://imageshack.us/a/img607/3217/l193.png OK, najpierw roznitowanie obudowy. Narzedzia: wiertarka i 2 wiertla: 2.5mm oraz 3.2mm (1/8 cala = takie stosuje sie nity). Dobrze zrobic zdjecia wszystkich scian, zeby potem wiedziec, gdzie nitowac z powrotem, gdyz niektore elementy sa wykorzystywane chyba w innych projektach CM, wiec w Dominatorze akurat nie wszystkie dziury sa wykorzystane i potem klopot gotowy. http://imageshack.us/a/img94/5191/09rl.png Wszystko po roznitowaniu wyglada tak: http://imageshack.us/a/img202/1908/9ma.png Teraz umyc, odtluscic wszystko i mozna malowac. Malowanie to katorga: kazdy element trzeba wypiaskowac (chyba, ze ktos ma automat), odtluscic i pomalowac etapami: najpierw podkladem (primer), potem nalozyc warstwe "chropowatosci", potem kilka cienkich warstw koloru, a na koncu odpowiedni lakier. Kupilem jednego spraya z efektem "Stone", ktory daje efekt, jak ponizej (sa pewnie dwie dysze z dwoma kolorami: czarnym i bialym, ktore rozsiewaja konsystencje gluta - doslownie) : http://imageshack.us/a/img829/7681/c0qy.png http://imageshack.us/a/img541/5168/4aad.png Po pomalowaniu wszystkich elementow: http://imageshack.us/a/img27/7803/ezi4.png W prawym, dolnym rogu dla odroznienia jest element pomalowany samym tylko podkladem. Jest rowny i gladki, ale mi chodzilo o uzyskanie elementu chropowatosci (pozniej go domaluje faktura). http://imageshack.us/a/img560/547/azle.png Wiekszosc obudow malowanych jest tez powleczona lakierem, ktory jest jednak blyszczacy - a ja tego chce uniknac, bo wyglada to nieladnie. Stad pomysl na nierowna fakture. Piaskowanie paneli bocznych: http://imageshack.us/a/img33/3757/2ewu.png http://imageshack.us/a/img541/3827/mka.png I tu sie okazuje, ze myslenie ma przyszlosc ;-) Jak ktos bedzie robil podobnie, to najpierw niech wytnie dziure na plekse, to oszczedzi kupe czasu na piaskowanie czegos, co sie i tak wytnie Wycinanie dziury w panelu na szybke - narzedzia: wyzynarka + koncowka do metalu oraz Draper z odpowiednia koncowka do metalu. Draperem przecinam malutkie kawalki metalu rozdzielajace dziurki i jak mam wieksza szpare, wsadzam wyzynarke i jade po zaznaczonym wczesniej obrysie: http://imageshack.us/a/img585/9026/9jkk.png http://imageshack.us/a/img202/7896/c4f0.png http://imageshack.us/a/img594/7325/8qo4.png Widoczny mlotek, sklejka oraz metalowe "urzadzenie" do wykanczania paneli ;-) sluzylo do klepania blachy, jako ze wyzynarka troche ja pofalowala. Uwaga - nie mozna klepac bezposrednio mlotkiem, bo sie zrobia dopiero wklesniecia, ja przylozylem ten czarny kawal metalu i w niego walilem. Blacha sie wyprostowala w 95%, a reszte wykonczylem ponownym piaskowaniem. Z zewnatrz ma byc gladko ;-) Teraz malowanie tych paneli. Trzy cienkie warstwy farby - to o wiele lepsze, niz jedna gruba. Plus podklad na poczatku, opczywiscie. Pokazuje, jak wygladal panel po polozeniu kolejnych warstw: http://imageshack.us/a/img839/9172/eaa7.png http://imageshack.us/a/img59/4583/1svm.png http://imageshack.us/a/img405/2821/kp7d.png Po trzeciej warstwie micha mi sie ucieszyla, bo zaczelo to wygladac, jak "oryginalny" Atomic. Jednakze ja nie chcialem takiego matowego wykonczenia i dolozylem lakier, jak w Corvettach. A co http://imageshack.us/a/img23/9627/u4wd.png W miedzyczasie nitowanie pomalowanej obudowy. Trzeba kupic 100 nitow (!), a potem nity z powrotem pomalowac i zalakierowac. BTW, lakieruje z zewnatrz lakierem blyszczacym (glossy) - widac na fotce powyzej, a srodek (czarne wykonczenie) - lakierem matowym: http://imageshack.us/a/img13/7056/snvi.png http://imageshack.us/a/img580/350/w8c6.png http://imageshack.us/a/img69/4015/co3o.png http://imageshack.us/a/img818/2971/bq51.png W miedzyczasie - lakier i farba se schna (nawiasem mowiac, malowanie w Anglii to masakra, bo trzeba malowac powyzej 15 stopni C, ale tez - czego nie napisali - nie w duzej wilgotnosci powietrza, czyli nie przed/po/w trakcie deszczu, inaczej w pomalowanej, schnacej warstwie odklada sie woda z powietrza w formie mikrokropelek i tworzy sie nieladna, jasna plama i trzeba to zamalowac, jak bedzie POGODA), to robie oplot okablowania (BRAIDING). Najpierw gniazdo panela frontowego. Postanowilem zrobic moja modyfikacje i oblozyc kabelki wylazace z wtyczki pomaranczowym termokurczliwym materialem - aby wizualnie wszystko bylo na pomaranczowo. Kolor jednak, jaki udalo mi sie zdobyc byl mdly - coz, lepsze to, niz rozne kolory. Do jednego podwojnego kabelka trzeba miec po dwa (na zdjeciu przypaletal sie o jeden wiecej) kawalki roznych okladzin termokurczliwych: http://imageshack.us/a/img202/5668/61f.png .. i takie narzedzia: http://imageshack.us/a/img268/101/mfgd.png Najpierw trzeba wyjac kabelek z wtyczki, podwazajac plastikowa zapadke czyms ostrym i cienkim: http://imageshack.us/a/img5/6914/6cqo.png http://imageshack.us/a/img153/8801/kbqd.png .. i tak dla obu kabelkow. Przedtem jednak nalezy zapamietac, ktory kabel w ktora dziurke wchodzil, zazwyczaj kolorowy (sygnalowy) wchodzi w dziurke oznaczona malym trojkacikiem. http://imageshack.us/a/img833/5117/18yk.png Potem trzeba rozlaczyc parke i dobrac plecionke o odpowiedniej dlugosci (czasem nieco dluzsza, niz kabel, bo plecionka - szcsegolnie tania - lubi sie rozlazic, przez co na koncu trzeba ja przyciac). http://imageshack.us/a/img27/5206/gbtw.png http://imageshack.us/a/img841/8615/ny14.png Najpierw naciagam czarna "gumke" (tak bede nazywal ten termokurczliwy material): http://imageshack.us/a/img163/6213/kh0.png i przesuwam do konca, gdyz to bedzie na wykonczenie przy panelu: http://imageshack.us/a/img18/8499/e1z.png .. po czym pomaranczowa gumka, po uprzednim "rozepchaniu" wchodzi na miejsce: http://imageshack.us/a/img5/4987/h0z2.png http://imageshack.us/a/img542/7953/lj7w.png Koniec jednego posta, bo moze za dlugi ;-) Edytowane 30 Lipca 2013 przez jeomax.co.uk 1 Cytuj Link to post Share on other sites
ML MODS 982 Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Zapowiada się ciekawie. Czekamy na więcej :-) i na foty. Pozdro Cytuj Link to post Share on other sites
jeomax.co.uk 173 Napisano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 (edytowane) To samo robie z drugim kabelkiem: http://imageshack.us/a/img199/9845/uul2.png i teraz nadchodzi czas na esencje wszystkiego, czyli wykorzystanie Heat Gun'a (jak to bedziep o polsku: nagrzewarka ?). Suszarka tez da rade, ale chcialem byc PRO ;-) http://imageshack.us/a/img842/5505/wdds.png Po "zgrzaniu" jednego elementu tak to wyglada, kiedy ulegnie on sciesnieniu: http://imageshack.us/a/img28/9021/dy2n.png .. a tak wygladaja oba: http://imageshack.us/a/img547/2610/6sgm.png I mozna nakladac druga czarna gumke laczaca oba kabelki: http://imageshack.us/a/img801/8382/wd9t.png I teraz zanim zgrzeje calosc Heat Gunem - przypominajacym wibrator (skonczyly sie akurat w sklepie inne kolory, LOL), trzeba kabelki ulozyc w odpowiedniej kolejnosci i w odpowiedniej pozycji (dziubkami do gory): http://imageshack.us/a/img202/810/zjdv.png Nalozenie wtyczki to tylko formalnosc i cala wiazka wyglada tak: http://imageshack.us/a/img15/3606/c67a.png .. zostaje jeszcze wykonczenie najpierw nalozonych gumek od strony panelu frontowego: http://imageshack.us/a/img7/1497/jfbj.png .. a calosc po kilku godzinach wyglada tak: http://imageshack.us/a/img109/4171/j30u.png Wiadomo, ze nie jest to oplot MDPC-X, ale kiedys sprobuje i takiego Kolory tez nie oddaja rzeczywistosci, bo sa to zdjecia robocze, a nie reklamowe i ani sie nie przykladalem do pstrykania zbytnio, ani zdjec nie przerabialem - to dopiero w finalnym efekcie zrobie Niemniej pomarancz jest zarabisty, jest to UV-H Orange od CableModders. Na fotce powyzej widac, ze jeden z kabelkow przy wtyczce ma troche pomarszczona pomaranczowa gumke - to juz jest poprawione, fotka ponizej. Nie znalem miejsca umocowania owej gumki i przy zakladaniu wtyczki czesc gumki po prostu zlazla, marszczac sie - od nastepnej wtyczki juz wiedzialem, dokad i ile jej nakladac http://imageshack.us/a/img46/7312/pnya.png Nieco wiecej roboty trafilo sie z druga wiazka - ta, gdzie sa wtyczki audio. Otoz od jednej wtyczki odchodzi druga wiazka do kolejnej wtyczki i wygladaloby to nieladnie, wiec musialem rozbic obie wtyczki na dwie "niezalezne" wiazki - czyli takie, gdzie jedna nie wychodzi z drugiej, tylko kazda idzie z kabla. Dodatkowo musialem polikwidowac "zlodziejki", czyli miejsca, gdzie z jednego pina wychodzi kabelek do drugiego pina (kabelki: zolty i niebieski). http://imageshack.us/a/img20/5664/ukn0.png Po wyjeciu "gniazdka" widac, ze dwa kabelki wchodza do jednej dziurki. To jest be Kabelek ucialem tuz przy gniazdku oraz rozcialem w polowie laczenia miedzy dziurkami: http://imageshack.us/a/img838/1204/xgr1.png Nie bede bawil sie w izolacje przez tasme, skoro mam termokurczliwa gumke ;-) http://imageshack.us/a/img829/2270/qwov.png .. i tak ma byc - kabelki maja isc do wtyczki z wiazki glownej, a nie od siebie, jako zlodziejki. Zolty kabelek - rowniez do poprawy ! Tu takze trzeba bylo polutowac i poizolowac. http://imageshack.us/a/img692/2248/wl6e.png Teraz czas na rozdzielenie wtyczek HDAudio i AC97: naciac czarna izolacje http://imageshack.us/a/img836/3158/e8l4.png .. i odciac wiazke AC97 od "siostry syjamskiej": http://imageshack.us/a/img20/4355/zlwo.png ... po czym zalutowac, nacinajac odpowiednio izolacje kazdego z kabelka osobno. Na koncu zaizolowac. http://imageshack.us/a/img33/8795/blx2.png Teraz dopiero, po takiej przerobce, mozna brac sie za oplot. Calosc - znowu po kilku godzinach dlubania, jak powyzej, wyglada tak: http://imageshack.us/a/img571/3941/a5t.png Na fotce powyzej widac, ze teraz gdy podepne do plyty jedna wtyczke (np. HD Audio), to druga - AC97 spokojnie moze czekac z drugiej strony plyty, a nie nieestetycznie "wylazi" gdzies na widok Nie moglo tez zabraknac kabelka eSATA: http://imageshack.us/a/img856/1382/gle8.png Czas na panele: gorny i frontowy. Najlepiej "wyretuszowac" dziury od razu - albo specjalnym podkladem, albo lakierem (i calosc spiaskowac do gladzi przed malowaniem), poniewaz aerozol nie pokryje szczelin, ktore sa glebsze, niz - na oko - pol milimetra. O - takich: http://imageshack.us/a/img191/6843/jzuh.png Ja sadzilem - niestety - inaczej i sie przeliczylem ;-/ Zamaskowalem wpierw przyciski i napisy na obudowie: http://imageshack.us/a/img15/934/oub5.png oraz reszte miejsca nieprzeznaczonego do malowania: http://imageshack.us/a/img827/4822/cyg.png .. i po pomalowaniu podkladem oraz trzema warstwami szczeliny nadal bylo widac. Trzeba bylo uzyc wiec lakieru: http://imageshack.us/a/img15/7065/ap81.png i czesciowo piaskowac (szkoda drogiej farby, kurde): http://imageshack.us/a/img545/743/zvvl.png Po zamalowaniu felernego miejsca - oczom ukazal sie przepiekny, gladki widok ;-) Panel jejst dodatkowo polakierowany, fotka: http://imageshack.us/a/img11/6272/kz41.png http://imageshack.us/a/img853/8605/whp8.png W miedzyczasie pobawilem sie w ciecie akrylowego okna: http://imageshack.us/a/img836/7362/u6hc.png .. co mozna zrobic tez inna metoda - naciecia nozem i przelamania, ale nie mialem odpowiedniego stolu i ostrym wykonczeniu na dole, no dobra, balem sie lamac ;-) http://imageshack.us/a/img203/8613/42k7.png Okno aktualnie czeka na wywiercenie specjalna koncowka, na malych obrotach - otworow pasujacych do otworow w panelu bocznym. W panelu bocznym po wywierceniu dziur pojawil sie problem, bo nie uzywalym niskich obrotow i po zdjeciu tasmy maskujacej sie okazalo, ze lakier i farba sie spalily (sic) wokol otworow, co musialem naprawic. Aktualnie panel czeka na zamalowanie poprawek + lakierowanie, ale do tego potrzebuje pogody, bo teraz leje. W kolejnym miedzyczasie blizsza inspekcja ujawnila, ze frontowe i gorne srebrne listwy troche odlazly z farby, wobec czego wynikla koniecznosc pomalowania i polakierowania takze ich. Po zakupie aerozolu "chrome", ktory byl jedna wielka pomylka, nie zostalo mi nic, oprocz resztek czarnego - tak wiec listewki beda na czarno. Aktualnie sa pomalowane, czesciowo polakierowane i znowu czekam na pogode. Tak wygladaly listwy: http://imageshack.us/a/img4/5719/w74w.png i po piaskowaniu: http://imageshack.us/a/img835/2546/qvtd.png Po pomalowaniu i lakierowaniu: http://imageshack.us/a/img832/2585/j236.png http://imageshack.us/a/img33/1587/t74s.png c.d.n. Edytowane 30 Lipca 2013 przez jeomax.co.uk 5 Cytuj Link to post Share on other sites
aro7530 11 Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Ładnie czekam na cd. Cytuj Link to post Share on other sites
BattleCrit 1065 Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 ciekawe ciekawe czekam na c.d Cytuj Link to post Share on other sites
jeomax.co.uk 173 Napisano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Tu sam panel boczny. Z zewnatrz - Atomic Orange blyszczacy, z wewnatrz - czarny matowy chropowaty, jak reszta w srodku. Cytuj Link to post Share on other sites
SzuSzu 1 Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Zapowiada się świetnie! Cytuj Link to post Share on other sites
rekkluse 89 Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Strasznie podoba mi sie ten lakier kamienny. Kiedys taki potrzebowalem. Projekt wyglada zarabiscie, powodzenia Cytuj Link to post Share on other sites
Disruptor 0 Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Czekamy na więcej Więcej, więcej i więcej... Cytuj Link to post Share on other sites
jeomax.co.uk 173 Napisano 3 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 (edytowane) Biore specjalne wiertelko do szkla i pleksy: http://imageshack.us/a/img202/5773/9d3g.png i na wolnych obrotach wierce otwory, jak te: http://imageshack.us/a/img16/8209/7g7a.png Pomimo, ze pleksa ma folie ochronna, warto zalozyc dodatkowe cos, jak np. papier maskujacy. http://imageshack.us/a/img844/8826/y6dd.png Po wywierceniu wszystkich dziurek (uzylem dwoch rozmiarow: 3.2mm i 2.5mm, bo jeden nit bedzie mniejszy - w miejscu, gdzie jest zwezenie szerokosci panela bocznego) szlifuje pilnikiem, choc w gruncie rzeczy nie wiem, po co ;-) http://imageshack.us/a/img585/1180/turp.png No i teraz musze czekac na polakierowanie panela, zeby moc zanitowac "szybke". Szybki podglad, jak to bedzie wygladalo: http://imageshack.us/a/img837/9086/n8bl.png Dzisiaj czeka mnie jeszcze malowanie pomniejszych komponentow resztka farby, no i lakierowanie, w tym czesciowe. Niektore czesci trzeba bylo poprawic pod katem niedorobek, niestety. Wieczna robota, ktora ciagnie sie w nieskonczonosc. Dzisiaj albo jutro skoncze malowac, wiec bedzie c.d z montazu. BTW, jakby komus bylo potrzebne ;-) Papier maskujacy, jesli trzymac go powyzej 24h, robi sie ciezki w calkowitym zdejmowaniu - albo zabiera ze soba czesc lakieru, albo zostawia klej. Ile ja sie naszukalem srodka do zdejmowania tego syfu ;-) W koncu poszlo - WD-40. Edytowane 3 Sierpnia 2013 przez jeomax.co.uk Cytuj Link to post Share on other sites
vuodi 1382 Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Podczepiam się do oglądania bo widzę że będzie całkiem ciekawie Cytuj Link to post Share on other sites
jeomax.co.uk 173 Napisano 3 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 (edytowane) Po malowaniu blokerow dla napedow: http://imageshack.us/a/img198/5830/m7at.png ... i blokerow dla sledzi z tylu, jak rowniez samych sledzi. Malowalem juz metoda smietnikowa, tzn. podkladajac co sie da pod malowane elementy, bo spraya bardzo duzo ucieka szczelinami malowanych elementow i szkoda, zeby zostawal na papierze: http://imageshack.us/a/img594/6858/i1uq.png Ostatni na dzis grill z tylu, dla bajeru: http://imageshack.us/a/img29/5475/nldk.png W miedzyczasie zajalem sie wentylatorami - przerobie je na wersje swiecace. Na razie robie doswiadczalnie jednego dla przykladu, jak bedzie ladnie swiecil, przerobie 3 inne: http://imageshack.us/a/img153/4681/nju5.png Smigielko polakierowane (farby chyba by braklo juz), teraz wierce 8 dziur na pomaranczowe diody - w ten sposob lakier powinien ladnie odbijac swiatlo. Diody umiescilem najpierw w termokurczu (koszulka, zeby wypelnic dziure i zeby dioda nie wypadla), a potem przykleilem superglutem w dziurach i "zalepilem" z zewnatrz czyms, co w UK nazywa sie CAULK - taki wypelniacz, ale twardszy od silikonu i szybko schnie. http://imageshack.us/a/img703/3245/5efv.png Pozostalo dolutowac kabelki i jeden opornik i zobaczymy, jak przykladowe diodki swieca. Fotki jutro. Jak bedzie ladnie - przerobie 2 Akasy Amber i jednego takiego samego. http://imageshack.us/a/img689/6673/5f48.png Na szybkiego zrobilem lutowanie i test na komputerze syna, hehe, na szczescie nic nie zadymilo i wszystko poszlo gladko. Zdjecia tylko kiepsko sie robia w nocy, musz epopracowac nad aparatem Jak dolutuje kolejne 4 diody i wentyl bedzie skonczony, do tego czasu z pewnoscia sie doucze ustawien recznych aparatu, bo aktualnie zdjecia nie bardzo oddaja wrazenia wizualne Z lampa tak to wygladalo - zebyscie widzieli rozklad, co jest co: http://imageshack.us/a/img28/602/e3ja.png i potem z coraz mniejszym oswietleniem: http://imageshack.us/a/img844/5283/xngo.png http://imageshack.us/a/img560/5649/0y2f.png Edytowane 3 Sierpnia 2013 przez jeomax.co.uk Cytuj Link to post Share on other sites
rekkluse 89 Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Szacun za wlozony wklad pracy ale nie myslales bardziej o zastosowaniu tasm ledowych? Imho lepiej to wyglada, da sie jeszcze równomierniej rozprowadzic swiatlo itp. Powodzemia Cytuj Link to post Share on other sites
jeomax.co.uk 173 Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 (edytowane) Nawet mi przez mysl tasmy nie przeszly Glownie dlatego, ze buda jest... na sprzedaz (niespodzianka), wobec czego musze wszystko robic jak najmniejszym budzetem. Ale nawet teraz, jak przemysle sobie ten pomysl - to wychodzi, ze diody w tasmach sa za gesto upakowane (to raz), a ja zrezygnowalem swiadomie z 12/16 diod w obwodzie na rzecz 8, a po drugie bylby wiekszy problem z ich zamontowaniem chyba, bo od wewnatrz nie ma miejsca, bo smigielko by zawadzalo, a od zewnatrz ciezko byloby dziury wywiercic, zeby idealnie taka diodka (SMD) swiecila - bo o przechodzeniu diody przez otwor nawet nie ma co marzyc. Widzialem paski jedynie na przezroczystych wentylach (montaz z zewnatrz), wiec na czarnej obudowie, nieprzezroczystej traci to w ogole sens. Edytowane 4 Sierpnia 2013 przez jeomax.co.uk Cytuj Link to post Share on other sites
rekkluse 89 Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Nie nie nie! Haha! Mialem na mysli podswietlanie podzespolow tasma ledowa, nie wentyli. Po prostu w moim odczuciu podswietlane wentyle sa... tandetne. Tasmy daja rowniejsze podswietlenie w okolicach okna, mniej punktowe niz wentyle Cytuj Link to post Share on other sites
jeomax.co.uk 173 Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 A No to nad podswietlaniem wnetrza sie jeszcze nie zastanawialem, na razie tylko robie wentylki, bo fajnie wygladaja w porownaniu do standardowych. Zobacze, czy sie bedzie oplacalo montowac podswietlenie, mam jeszcze gdzies w domu jedna katode Cytuj Link to post Share on other sites
kubapomocny15 242 Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Wentylator wyszedł świetnie Cytuj Link to post Share on other sites
jeomax.co.uk 173 Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Wczoraj ostatnie malowanie i dzisia ostatnie lakierowanie, uff Jutro zostanie niwelowanie niedorobek, ktorych wiecznie pelno. Oczywiscie nie wszystkie sie da poprawic (np. pylki przy lakierowaniu = udreka, juz raz poprawialem i przy kolejnym lakierowaniu to samo), zobaczymy, jak wyjdzie calosc po skleceniu. Blokery do napedow wygladaja teraz tak: http://imageshack.us/a/img703/42/p78h.png Panel boczny z otworem po naprawieniu spalonej (!) farby: http://imageshack.us/a/img32/9156/wgmf.png Panel gorny po wygladzeniu nierownosci i ponownym polakierowaniu: http://imageshack.us/a/img818/632/b2i1.png Blokery do kart rozszerzen (teraz wow): http://imageshack.us/a/img713/8474/mohy.png Grill: http://imageshack.us/a/img833/4559/phec.png zaslepki http://imageshack.us/a/img189/9264/7b7i.png oraz calosc lakierow (tak, tak - 27 sztuk, kurde i japitole). Powtarzam, ze jakby ktos bral sie za malowanie, niech albo odda bude do polakierowania, albo pozyczy kompresor. W kupowanie sprayow nie ma sie co bawic http://imageshack.us/a/img837/6792/42ry.png I to tyle na razie. Teraz czekam minimum 1 dzien na utwardzenie lakieru. Cytuj Link to post Share on other sites
LoBo1984 7 Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 bardzo fajnie na tego typu worklog czekałem. Dokładnie pokazane jak co robisz. Zapewne skorzystam trochę z Twojej wiedzy podczas oplatania moich kabli od front panelu Cytuj Link to post Share on other sites
jeomax.co.uk 173 Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 (edytowane) Wentylator probny zrobiony. http://imageshack.us/a/img593/1593/szf.png Swieci teraz tak: http://imageshack.us/a/img809/8480/j8o5.png http://imageshack.us/a/img541/1677/q5wf.png http://imageshack.us/a/img856/8197/kt31.png http://imageshack.us/a/img4/2904/mebn.png Dla chcacych zglebic szczegolowo kolejne kroki, ktorych wczesniej braklo. Podzielilem 8 diod na 2 wstegi po 4, z czego kazda ma swoj opornik. Wzor na opor rezystora: Rd=(Uz-n*Ud)/Id Rd = pozadana rezystancja Uz = przylozone napiecie n = ilosc diod Ud = pozadane napiecie diody Id = prad diody Przyjmuje sie, ze diody biora 0.015A - 0.02A (ja wizalem 0.02A), przy napieciu pozadanym 2.2V (zalezy od rodzaju diody, kazdy kolor ma przewaznie inne parametry, pomaranczowe - ktore kupilem, akurat maja 1.8V-2V, ale mozna im dac nieco wiecej). Ilosc diod na wiazke = 4, przylozone napiecie z gniazda wentylatora to oczywiscie 12V, tak wiec w/g wzoru wychodzi: Rd=(12V-4*2.2V)/0.02A = 3.2V/0.02A = 160 Ohm Poniewaz chcialem, zeby diody swiecily nieco mocniej, wzialem opornik 115Ohm, dla kazdej wiazki osobno (laczenie rownolegle). Po lutowaniu i doborze kabelkow takim, zeby nie wylazily za bardzo - klejenie diod w "czepkach"do dziur i zaklejanie tym angielskim wypelniaczem budowalnym: http://imageshack.us/a/img10/3534/6t2a.png Z bambusa i tasmy robie cos na ksztalt wioselka, ktorym wygladzam wypelniacz - macie lepsze sposoby, to je stosujcie, normalnie sie mokra gabka/szmatka listwy (bo zazwyczaj do tego sluzy caulk) przejezdza Z ciekawosci termokurczem izoluje rowniez luty, choc nie wszystkie (potem i tak bedzie zaizolowane tasma wszystko dookola): http://imageshack.us/a/img809/2310/87p0.png Potem wiercenie dziury w obudowie, zeby kable wypuscic bokiem, a na grzbiet dac tasme (inaczej nieladnie wyjdzie izolacja): http://imageshack.us/a/img17/9588/c43n.png Oczywiscie kable w oplot, a poszczegolne kabelki przy wtyczce - w termokurcz (moj sposob): http://imageshack.us/a/img825/5707/1s1.png Kabelek wyglada teraz po ludzku: http://imageshack.us/a/img821/2183/2ae4.png jak i cala obudowa, zaiziolowana czarna tasma izolacyjna. Nie wiem, czy nie podgrzac jej lekko.. zostawiam do samodzielnego eksperymentowania -na razie wszystko wyglada cacy, zadnych kabli, glutow na wierzchu: http://imageshack.us/a/img842/5103/bhf4.png Wentyl PRZED oraz PO: http://imageshack.us/a/img833/8785/8xar.png Taki wentyl - od razu widac - moze isc tylko jako wydmuch, za sprawa przeprowadzenia kabli z frontu. Nic nie szkodzi dla innego rodzaju wentyla zrobic dziure z tylu Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez jeomax.co.uk Cytuj Link to post Share on other sites
error407 659 Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Dlaczego nie naciągniesz termokurczu na wtyczkę 3pin? Cytuj Link to post Share on other sites
jeomax.co.uk 173 Napisano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) Bo jest strasznie brzydko Przynajmniej na kabelkach, jakie ogladalem i zorientowalem sie wlasnie, ze tamte kable mialy opisy (od panelu frontowego)... byc moze wtyczki bez napisow wyjda estetycznie. SPrawdze jeszcze, choc nie wydaje mi sie, zeby mi sie to spodobalo. Rozne sa gusta Tobie sie podoba ? Idea termokurczu na wtyczce to chyba maskowanie roznych kolorow kabelkow w srodku, skoro wiec dalem pomaranczowy termokurcz na koncowki, to odpada koniecznosc maskowania. Moze jakbym naciagnal termokurcz na calosc wtyczki (zeby palec nie wyczuwal nierownosci przy trzymaniu wtyczki), to byloby lepiej ? Jeszcze musze to sprawdzic. Wiem, ze kolor wtyczki nalezaloby zmienic jeszcze na czarny, ale juz nie mam farby Moze zobacze, czy inne wentyla maja wlasciwy kolor.. -- nastepny post -- Jak juz wszystko wyschlo, obdarlem z papieru i... okazalo sie, ze sa drobne niedorobki A to niedomalowany kawalek, a to papier zlazl minimalnie i wdarla sie farba gdzie nie tzreba, a to lakier przesiakl przez papier. Jest troche roboty z wykonczeniem teraz. Na szczesciw szystko da sie poprawic - niedomalowane kawalki wlasnie domalowalem (szczescie, ze na dnie zostalo troche farby), kawalki spraya na lakierze da sie rozpuscic WD40 (albo benzyna - jak macie) - ktore rozpuszczaja sama farbe, ale sa nieskuteczne wobec utwardzacza znajdujacego sie w lakierze, wiec pod spodem oryginalne malowanie z lakierem zostaje nietkniete. Na razie 2 fotki, jak wyglada panel po przylozeniu listwy - oryginalnie srebrnej, teraz czarnej. http://imageshack.us/a/img10/8812/9ui.png http://imageshack.us/a/img194/1071/ta2h.png Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez jeomax.co.uk Cytuj Link to post Share on other sites
vuodi 1382 Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Jestem pod wrażeniem Bardzo fajny kolor który w połączeniu z czarnym wygląda niesamowicie Cytuj Link to post Share on other sites
jeomax.co.uk 173 Napisano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Taki byl zamysl tego koloru http://img91.imageshack.us/img91/1886/copsroddersshow2009.jpg http://takabe.ca/images/RR-Z065.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
jeomax.co.uk 173 Napisano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 (edytowane) -- kolejny post -- Jest duzo do roboty z takim projektem Po umyciu na ten przyklad - co jest nieodzowne, bo jak maluje sie tyle elementow nie na raz, to podczas malowania inne schna i ... sie kurza - wyszlo troche niedorobek: odpryski lakieru, niedomalowane znowu elementy, ktore latwo przeoczyc (siatka). Z siatka (mesh) poradzilem sobie dosyc prosto: jedynie obdarte miejsca zamalowalem sprayem, natomiast calosc juz polakierowalem, zeby nie bylo nierownosci (gdybym polakierowal tylko pomalowane czesci), czy nawet roznic wyniklych ze stosowania roznego lakieru. Wszystko byloby pieknie gdyby nie to, ze zaczalem zakladac siatke za wczesnie (48h to czas wystarczajacy na utwardzenie lekieru, zadne 24h, jak pisza na opakowaniu !) i przy dopychaniu listew czesc lakieru na siatce zaczela brzydko odlazic. Wsadzilem wiec z powrotem calosc pod mocny prysznic, zamaskowalem uprzednio listwy i twarda szczota z plynem do mycia naczyn odszorowalem wszystko.. i wyglada, ze problem z lakierem znikl, a juz chcialem miejscowo poprawiac lakierem samochodowym z pedzelkiem Kolorystycznie wyglada fajnie polaczenie Atomic Orange + czarny, oto dol obudowy (przednia nozka) po wyjsciu spod prysznica http://imageshack.us/a/img27/2575/gyib.png Na wykonczenie czeka jeszcze jedna listewka, ktora zarysowalem podczas zakladania innej siatki.. kupiony mazak do usuwania rys z lakieru - przyjdzie moze jutro, wiec bede mogl zalozyc siatke, potem listwe, no i wreszcie caly panel bedzie gotowy do zamontowania. Edytowane 21 Sierpnia 2013 przez jeomax.co.uk Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.