exom123 1 Napisano 26 Września 2019 Udostępnij Napisano 26 Września 2019 (edytowane) Witam, widziałem wiele testów w internecie Dual Channel vs Quad Channel, mamy procesor od Intela z serią X i jak włożymy Quad to zyskujemy powiedzmy 3-5 FPS względem Duala w procesorze od Intela X. Ale po co w góle istnieje coś takiego jak Quad Channel bo chyba nie dla tych paru FPS, gdzie można to wykorzystać w praktyce? Znalazłem testy w renderowaniu itp To te wyniki Quad vs Dual są takie same lub na granicy błędy pomiarowego. Czytałem że dzięki Quad zwiększa się przepustowość dwukrotnie względem Duala, w takim razie gdzie można to wykorzystać, co to daje w praktyce? Edytowane 26 Września 2019 przez exom123 1 Cytuj Link to post Share on other sites
pendzel_3 4524 Napisano 27 Września 2019 Udostępnij Napisano 27 Września 2019 (edytowane) Co do samej zasady działania Quad channel to w sieci jest pełno info. Co do praktyki (na platformach bądź co bądź konsumenckich) , mamy tutaj na forum użytkownika @@EH_Gosu, który współtworzy kanał traktujący m.in. o tej tematyce. Crysis 3 to chyba najbardziej obrazowy przykład jak Quad channel przekłada się na wydajność w grach ( z uwagi na obciążenie na CPU). No co tu dużo mówić - tanio nie jest. A w większości tytułów różnice są jednak niewielkie. Wyniki u Liptona nieco spłaszczone - ale dobrze obrazują jak to wygląda na "niedopieszczonej" konfiguracji. Quad Channel to przede wszystkim zastosowania profesjonalne, np. pamięci serwerowe gdzie daje to wymierne korzyści. Jeśli chodzi o same gry to stosunek ceny (w ujęciu całej platformy) do wzrostu wydajności jest jaki jest. Ale myślę że to właśnie @Gosu mógłby się tutaj wypowiedzieć szerzej. E:Autokorekta Edytowane 27 Września 2019 przez pendzel_3 1 Cytuj Link to post Share on other sites
exom123 1 Napisano 27 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2019 Oglądałem te filmiki wynika z nich to co napisałem, wzrost 3-5 FPS. I dalej nie ma opowiedzi moje pytanie, mianowicie: gdzie ta zwiększona przepustowość wynikająca z czterokanałowości może zostać wykorzystana? Przecież nie produkuje sie specjalnie procesorów i płyt głównych po to żeby mieć kilka FPS więcej w grze tylko musi to mieć jakieś inne zastosowanie. Ogólniki mnie nie interesują tylko konkrety. Cytuj Link to post Share on other sites
pendzel_3 4524 Napisano 27 Września 2019 Udostępnij Napisano 27 Września 2019 I dalej nie ma opowiedzi moje pytanie, mianowicie: gdzie ta zwiększona przepustowość wynikająca z czterokanałowości może zostać wykorzystana? To może powtórzę - w profesjonalnych zastosowaniach. w grach nie ma i nie będzie jakichś spektakularnych różnic... I to pod warunkiem że: 1) korzystamy z softu który potrafi to wykorzystać 2) całości nie dławi gdzieś wąskie gardło. I to nie jest tak że zwiększona przepustowość da Ci zwiększoną wydajność 1-1 bo przepustowość pamięci to tylko jedna składowa. Ponadto jakiekolwiek zauważalne różnice w grach ( bo chyba do tego cały czas nawiązujesz) zobaczysz tylko w tytułach które mocno siedzą na CPU: https://www.youtube.com/watch?v=YOYiY0OR6CY Przecież nie produkuje sie specjalnie procesorów i płyt głównych po to żeby mieć kilka FPS więcej w grze Są tacy dla których te kilka FPS robi różnicę Cytuj Link to post Share on other sites
voxcordi 294 Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 Symulacje zachowań cząstek rozproszonych w różnych ośrodkach, przeliczenia matematyczne zjawisk fizycznych, postprodukcja filmowa i wiele, wiele innych. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.