Skocz do zawartości

Do czego służy Quad Channel w procach z serii X ?


Recommended Posts

Witam, widziałem wiele testów w internecie Dual Channel vs Quad Channel, mamy procesor od Intela z serią X i jak włożymy Quad to zyskujemy powiedzmy 3-5 FPS względem Duala w procesorze od Intela X. Ale po co w góle istnieje coś takiego jak Quad Channel bo chyba nie dla tych paru FPS, gdzie można to wykorzystać w praktyce? Znalazłem testy w renderowaniu itp To te wyniki Quad vs Dual są takie same lub na granicy błędy pomiarowego. Czytałem że dzięki Quad zwiększa się przepustowość dwukrotnie względem Duala, w takim razie gdzie można to wykorzystać, co to daje w praktyce?

Edytowane przez exom123
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Co do samej zasady działania Quad channel to w sieci jest pełno info.
 
Co do praktyki (na platformach bądź co bądź konsumenckich) , mamy tutaj na forum użytkownika @@EH_Gosu,  który współtworzy kanał traktujący m.in. o tej tematyce.
 
 
Crysis 3 to chyba najbardziej obrazowy przykład jak Quad channel przekłada się na wydajność w grach ( z uwagi na obciążenie na CPU).
No co tu dużo mówić - tanio nie jest. A w większości tytułów różnice są  jednak niewielkie.
 
 
Wyniki u Liptona nieco spłaszczone - ale dobrze obrazują jak to wygląda na "niedopieszczonej" konfiguracji.
 
Quad Channel to przede wszystkim zastosowania profesjonalne, np. pamięci serwerowe gdzie daje to wymierne korzyści.
 

Jeśli chodzi o same gry to stosunek ceny (w ujęciu całej platformy) do wzrostu wydajności jest jaki jest.
Ale myślę że to właśnie @Gosu mógłby się tutaj wypowiedzieć szerzej. :)
 

E:Autokorekta

Edytowane przez pendzel_3
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Oglądałem te filmiki wynika z nich to co napisałem, wzrost 3-5 FPS. I dalej nie ma opowiedzi moje pytanie, mianowicie: gdzie ta zwiększona przepustowość wynikająca z czterokanałowości może zostać wykorzystana? Przecież nie produkuje sie specjalnie procesorów i płyt głównych po to żeby mieć kilka FPS więcej w grze tylko musi to mieć jakieś inne zastosowanie. Ogólniki mnie nie interesują tylko konkrety.

Link to post
Share on other sites

 

 

I dalej nie ma opowiedzi moje pytanie, mianowicie: gdzie ta zwiększona przepustowość wynikająca z czterokanałowości może zostać wykorzystana?
 

 

To może powtórzę - w profesjonalnych zastosowaniach.  w grach nie ma i nie będzie jakichś spektakularnych różnic...

 

I to pod warunkiem że:

1) korzystamy z softu który potrafi to wykorzystać

2) całości nie dławi gdzieś wąskie gardło.

 

I to nie jest tak że zwiększona przepustowość da Ci zwiększoną wydajność 1-1 bo przepustowość pamięci to tylko jedna składowa.

 

Ponadto jakiekolwiek zauważalne różnice w grach ( bo chyba do tego cały czas nawiązujesz) zobaczysz tylko w tytułach które mocno siedzą na CPU:

https://www.youtube.com/watch?v=YOYiY0OR6CY

 

 

 

 

Przecież nie produkuje sie specjalnie procesorów i płyt głównych po to żeby mieć kilka FPS więcej w grze

 

Są tacy dla których te kilka FPS robi różnicę  ;)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...