steel116 169 Napisano 3 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2019 Witam serdecznie, mam problem. Mam Clio IV 2018 rok, silnik 0,9 TCE 90 (aż) koni. I sypnął mi się akumulator, zaczęło z niego cieknąć (jakby z góry plastiku) ogólnie muszę kupić nowy. Włożony tam jest oryginalny jaki był, ale nie ma tam żadnych większych informacji o nim, Samochód ma system START-STOP, czy muszę kupić akumulator z systemem EFB/AGM? Ile tam muszę mieć AH oraz liczby A ? W google jak wpisuje jaki akumulator, to pisze że 70AH, a mam teraz od oryginału włożony 62ah bodajże, także nie wiem o co chodzi Ktoś coś mógłby polecić? Wiadomo, że chcę wydać jak najmniej, bo mam teraz sporo wydatków. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 Akumulatory do samochodów z system Start/Stop muszą być mocniejsze niż do zwykłego auta bez takiego systemu. Słabszy akumulator też będzie działał ale nie za długo. Zużyje się znacznie szybciej niż odpowiednie AKU. Możesz kupić taki sam aku jak był jeśli się sprawdzał nie widzę problemu ale masz prawie nowe auto a na akumulatorze chcesz oszczędzić 100 zł. Przestań. W momencie zatrzymania samochodu przez kierowcę (np. w ruchu ulicznym na skrzyżowaniu) oraz przełączenia na bieg jałowy („wrzucenia luzu”) System Start/Stop wyłącza silnik i jedynym źródłem zasilania urządzeń samochodu (światła, ogrzewanie, radioodbiornik, klimatyzacja) staje się akumulator. W zastosowanej technologii Start/Stop potrzeba specjalnego alternatora i akumulatora odpornego na dużą ilość cykli rozruchu. Zwykły akumulator bardzo szybko traci swoją żywotność. System Start/Stop charakteryzuje się dużo większą liczbą cykli rozruchu silnika (częste wyłączanie oraz start silnika) oraz zapotrzebowaniem odbiorników prądu (radio, światła, klimatyzacja) na energię przy wyłączonym silniku. Praca silnika wyposażonego w System Start/Stop prowadzi do „większej głębokości” rozładowania akumulatora. System wymaga specjalnego akumulatora odpornego na dużą liczbę cykli rozładowania, gdyż konwencjonalne akumulatory mogą nie spełniać wymagań Systemu Start/Stop. Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 Zapoznaj się z innymi filmami z tego kanału, powinieneś znaleźć odpowiedź. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 (edytowane) Przecież masz gwarancję, do serwisu i niech wymieniają na nowy. No i jak cieknie od góry to też dziwna sprawa. Wtedy akumulator się gotuje co wiąże się z niesprawnym autem. Tak czy inaczej pojechał bym do serwisu. Auto prawie nowe jak by nie było. Edytowane 4 Lipca 2019 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
jonatan.sporer 0 Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 Skoro już o akumulatorach mowa. Korzystał ktoś może z akumulatora borsehung? Podobno są dość trwałe, a do tego nie za drogie, a w sumie cena jest dla mnie najważniejsza. Kolega mi podesłał link żeby zamówić stąd: http://tomala.pl/borsehung/ Niby blisko, ale nie kojarzę stronki. Może macie jakieś doświadczenia z tą firmą, albo możecie mi polecić coś innego? Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 Serio się zarejestrowałeś specjalnie na forum komputerowym abu zapytać o akumulator do auta, czy po prostu umieszczasz DARMOWĄ REKLAMĘ. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.