Skocz do zawartości

Akumulator EFB czy AGM? Czy zwykły?


Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

mam problem. Mam Clio IV 2018 rok, silnik 0,9 TCE 90 (aż) koni.

 

I sypnął mi się akumulator, zaczęło z niego cieknąć (jakby z góry plastiku) ogólnie muszę kupić nowy.

 

Włożony tam jest oryginalny jaki był, ale nie ma tam żadnych większych informacji o nim,

 

Samochód ma system START-STOP, czy muszę kupić akumulator z systemem EFB/AGM?

 

Ile tam muszę mieć AH oraz liczby A ?

 

W google jak wpisuje jaki akumulator, to pisze że 70AH, a mam teraz od oryginału włożony 62ah bodajże, także nie wiem o co chodzi

 

Ktoś coś mógłby polecić? Wiadomo, że chcę wydać jak najmniej, bo mam teraz sporo wydatków.

Link to post
Share on other sites

Akumulatory do samochodów z system Start/Stop muszą być mocniejsze niż do zwykłego auta bez takiego systemu. Słabszy akumulator też będzie działał ale nie za długo. Zużyje się znacznie szybciej niż odpowiednie AKU. Możesz kupić taki sam aku jak był jeśli się sprawdzał nie widzę problemu ale masz prawie nowe auto a na akumulatorze chcesz oszczędzić 100 zł. Przestań. 

 

W momencie zatrzymania samochodu przez kierowcę (np. w ruchu ulicznym na skrzyżowaniu) oraz przełączenia na bieg jałowy („wrzucenia luzu”) System Start/Stop wyłącza silnik i jedynym źródłem zasilania urządzeń samochodu (światła, ogrzewanie, radioodbiornik, klimatyzacja) staje się akumulator. W zastosowanej technologii Start/Stop potrzeba specjalnego alternatora i akumulatora odpornego na dużą ilość cykli rozruchu. Zwykły akumulator bardzo szybko traci swoją żywotność. System Start/Stop charakteryzuje się dużo większą liczbą cykli rozruchu silnika (częste wyłączanie oraz start silnika) oraz zapotrzebowaniem odbiorników prądu (radio, światła, klimatyzacja) na energię przy wyłączonym silniku. Praca silnika wyposażonego w System Start/Stop prowadzi do „większej głębokości” rozładowania akumulatora. System wymaga specjalnego akumulatora odpornego na dużą liczbę cykli rozładowania, gdyż konwencjonalne akumulatory mogą nie spełniać wymagań Systemu Start/Stop.

Link to post
Share on other sites

Przecież masz gwarancję, do serwisu i niech wymieniają na nowy. No i jak cieknie od góry to też dziwna sprawa. Wtedy akumulator się gotuje co wiąże się z niesprawnym autem. Tak czy inaczej pojechał bym do serwisu. Auto prawie nowe jak by nie było.

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites
  • 6 miesięcy temu...

Skoro już o akumulatorach mowa. Korzystał ktoś może z akumulatora borsehung? Podobno są dość trwałe, a do tego nie za drogie, a w sumie cena jest dla mnie najważniejsza. Kolega mi podesłał link żeby zamówić stąd: http://tomala.pl/borsehung/ Niby blisko, ale nie kojarzę stronki. Może macie jakieś doświadczenia z tą firmą, albo możecie mi polecić coś innego?

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...