Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Freezy w grach i testach gpu

Testy gpu się wyłączają

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kartoflex

Kartoflex
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 07 listopad 2018 - 20:16

Witam,

od pewnego czasu w  (PUBG, Rainbow six siege) gra się zawiedza i wyłącza. Przy próbie testów GPU programy się wyłączają. (FunMark, 3DMark, OCCT)

Program antywirusowy to avast.

Komputer był oddany do "serwisu". Mówią, że sprawdzili podzespoły i grafika, procesor, ramy, dyski są sprawne. Stwierdzili, że może to byc wina zasilacza (CX550), podłaczyli inny zasilacz i testy chodziły. W domu po podłączeniu wszystkiego dzieje się to samo.

 

https://zapodaj.net/...d99691.jpg.html

Z góry dziękuję za pomoc.


  • 0

#2 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3479 postów

Napisano 07 listopad 2018 - 22:54

Pierwsze co dlaczego masz podniesiony mnożnik BCLK na 109.9 MHz po drugie dlaczego pamięć RAM nie pracuje w Dual Channel?


  • 0

Mobo:  GA-Z170X-Gaming 7 - CPU: i7 6700k@4.6GHz - RAM:16GB G Skill F4-3600C17-4GVK - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#3 Kartoflex

Kartoflex
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 07 listopad 2018 - 23:07

Sam, nic nie zmieniałem więc nie wiem. Nie znam się na tym za bardzo.


  • 0

#4 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3479 postów

Napisano 07 listopad 2018 - 23:36

Wejdź do biosu i przywróć ustawienia domyślne. Wychodzi na to, że ktoś może w serwisie podkręcił procesor mnożnikiem BCLK, a to nie jest stabilne dla pracy systemu.


  • 0

Mobo:  GA-Z170X-Gaming 7 - CPU: i7 6700k@4.6GHz - RAM:16GB G Skill F4-3600C17-4GVK - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#5 mufasa

mufasa
  • Pasjonat

  • 783 postów

Napisano 08 listopad 2018 - 10:55

tak jak kolega wyżej,zrób reset biosu

wyjmij baterię(wyłącz zasilacz) na kilka minut

i sprawdź temperatury i cpu i gpu


  • 0

#6 Kartoflex

Kartoflex
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 08 listopad 2018 - 11:45

Ok, zrobie to po południu jak wróce do domu, ale problem pojawiał się też przed oddaniem do serwisu.
  • 0

#7 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3479 postów

Napisano 08 listopad 2018 - 12:41

Czy druga kość pamięci RAM jest taka sama jak ta na screenie?


  • 0

Mobo:  GA-Z170X-Gaming 7 - CPU: i7 6700k@4.6GHz - RAM:16GB G Skill F4-3600C17-4GVK - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#8 Kartoflex

Kartoflex
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 08 listopad 2018 - 13:45

Obie kosci sa takie same.
  • 0

#9 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3479 postów

Napisano 08 listopad 2018 - 14:16

W których slotach DIMM są zamontowane moduły?


  • 0

Mobo:  GA-Z170X-Gaming 7 - CPU: i7 6700k@4.6GHz - RAM:16GB G Skill F4-3600C17-4GVK - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#10 Kartoflex

Kartoflex
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 08 listopad 2018 - 18:26

Reset biosu zrobiony problem nadal występuje.

"Serwis" żle włożył kości RAM.

 

https://zapodaj.net/...b0caf0.jpg.html


Użytkownik Kartoflex edytował ten post 08 listopad 2018 - 18:43

  • 0

#11 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3479 postów

Napisano 08 listopad 2018 - 20:06

Teraz wszystko jest poprawnie więc pozostaje podmiana zasilacza.


  • 0

Mobo:  GA-Z170X-Gaming 7 - CPU: i7 6700k@4.6GHz - RAM:16GB G Skill F4-3600C17-4GVK - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#12 Kartoflex

Kartoflex
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 08 listopad 2018 - 20:19

Myślisz, że nowy zasilacz jest za słaby czy wadliwy ?


  • 0

#13 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3479 postów

Napisano 08 listopad 2018 - 20:58

To że zasilacz jest nowy nie oznacza, że nie może mieć jakieś wady. Sam wysyłałem RM 550X po około dwóch tygodniach działania. Po krzaczyły się parametry napięć wstrzymania S3. Nawet nie dochodziło do trybu POST.


  • 0

Mobo:  GA-Z170X-Gaming 7 - CPU: i7 6700k@4.6GHz - RAM:16GB G Skill F4-3600C17-4GVK - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#14 Kartoflex

Kartoflex
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 09 listopad 2018 - 14:34

Rozumiem, sprawdze zasilacz w takim razie. Dzieki za pomoc :)


A wiec podlaczylem zasilacz kumpla 600w i dzieje sie to samo.
  • 0

#15 limera1n

limera1n
  • 🍍🍍🍍

  • 474 postów
  • Miejscowość:Nowy Sącz

Napisano 09 listopad 2018 - 15:28

Pytanie z gatunku tych oczywistych: reinstalowałeś na czysto sterowniki graficzne? Który to Windows? Była próba reinstalacji?

 

To nie koniecznie musi być problem ze sprzętem.


  • 0

Ryzen 2700X - 16GB DDR4 3200MHz - GTX1080Ti - 256GB M.2 - 4TB HDD - AiM SC808

DELL Inspiron 7577 - i5 7300HQ - GTX1060 - 16GB DDR4 2400MHz - 256 M.2 - 1TB HDD 

 

Ekspert działu: Diagnostyka błędów i awarii Pełne zestawienie Ekspertów


#16 Kartoflex

Kartoflex
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 09 listopad 2018 - 17:17

Świeży system był stawiany 3 razy razem ze sterami ze storny producenta. System to Win 10.


  • 0

#17 limera1n

limera1n
  • 🍍🍍🍍

  • 474 postów
  • Miejscowość:Nowy Sącz

Napisano 09 listopad 2018 - 19:58

Świeży system był stawiany 3 razy razem ze sterami ze storny producenta. System to Win 10.

 

Na integrze też występują takie problemy z generowaniem 3D?


  • 0

Ryzen 2700X - 16GB DDR4 3200MHz - GTX1080Ti - 256GB M.2 - 4TB HDD - AiM SC808

DELL Inspiron 7577 - i5 7300HQ - GTX1060 - 16GB DDR4 2400MHz - 256 M.2 - 1TB HDD 

 

Ekspert działu: Diagnostyka błędów i awarii Pełne zestawienie Ekspertów


#18 Kartoflex

Kartoflex
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 09 listopad 2018 - 20:42

Nie wiem jak to sprawdzic niestety. Możesz pomóc ?

Trzeba wypiąć grafe ? Czy jest jakiś inny sposób ?


Użytkownik Kartoflex edytował ten post 09 listopad 2018 - 20:43

  • 0

#19 limera1n

limera1n
  • 🍍🍍🍍

  • 474 postów
  • Miejscowość:Nowy Sącz

Napisano 09 listopad 2018 - 23:11

Nie wiem jak to sprawdzic niestety. Możesz pomóc ?

Trzeba wypiąć grafe ? Czy jest jakiś inny sposób ?

 

Wyjmij całkowicie kartę graficzną, podepnij monitor do któregokolwiek wyjścia wideo na płycie głównej w zależności jakie masz (DVI, HDMI, DP itd), zainstaluj sterowniki grafiki od Intel'a jeśli jeszcze nie masz i spróbuj uruchomić jakiś test/grę.

 

Jeśli na integrze nie będzie się dziać nic złego to biorąc pod uwagę, że błędy softu wykluczyliśmy reinstalując system wraz ze sterownikami problematyczna może okazać się sama karta graficzna. 


  • 0

Ryzen 2700X - 16GB DDR4 3200MHz - GTX1080Ti - 256GB M.2 - 4TB HDD - AiM SC808

DELL Inspiron 7577 - i5 7300HQ - GTX1060 - 16GB DDR4 2400MHz - 256 M.2 - 1TB HDD 

 

Ekspert działu: Diagnostyka błędów i awarii Pełne zestawienie Ekspertów


#20 Kartoflex

Kartoflex
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 10 listopad 2018 - 13:41

Zrobiłem 2 testy (furmark, 3D mark). Oba co prawda strasznie słabo, ale nie wystąpił żaden błąd. A podobno serwis sprawdził karte i powiedział że jest w 100 % sprawna. OCCT też chodzi, ale na direct 9 a nie 11. 

Głupie pytanie, ale czy jest może choć cień szansy, że to płyta główna a nie grafa ? Wieczorem ide do kumpla podpiąć swoją grafe.


Użytkownik Kartoflex edytował ten post 10 listopad 2018 - 14:06

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych