Skocz do zawartości

Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).


Recommended Posts

.....

  • U mnie akurat nic nie wywala ale komentarze połowy użytkowników worldwide o problemach z wywalającym się Rockstar launcherem wywołują tylko uśmiech politowania. Podobno użytkownicy AMD Ryzenów muszą aktualizować BIOS żeby działał !!!! :)....

 

Nie potwierdzam. Wywalało do momentu aktualizacji sterów grafy do najnowszych na stronie NV. Biosu Ryśka nie musiałem aktualizować.

W ciągu 4 godzin gry wykrzaczyło raz. 

Link to post
Share on other sites

To użycie procka takie dziwne w tej grze. Tyle rdzeni, a widzę, że głównie zarzyna się jeden.

Edytowane przez CrisPell
Link to post
Share on other sites

Fajny power draw XD

Też to lubię :D Cóż, kombajny PC tak mają ;-)

1 KW z gniazdka idzie :) Prawie jak czajnik :)

Jak odpalę render na CPU + 2x GPU, to 1,5 KW widać nieraz ;-)

Nie musi ogrzewać pomieszczenia.

Czasami tak, przy niższych obrotach wentyli czuć ciepełko z chłodnic. Ale wtedy na minutę odpalam wentyle (po kilku godzinach grania w ciszy, czy renderu) na full RPM czyli 2400 i znowu można cieszyć się temperaturami przyjemnymi i ciszą, wtedy wentyle znowu na niskie rpm i jazda. Trzymam się zasady, żeby mieć na GPU poniżej 55C. Taka tam fanaberia do OC i zegarów ;-)

 

Niemniej, dual loopa zamienię na jednego połączonego single loopa. Dojdzie kolejna chłodnica i wtedy 3x 480/60 + 1x 280/60 + 2x D5 z rezami 270mm będą dbać o to, by układ nasycał się dłużej.

 

74662435_1737357679730481_10739168610971

  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites

To użycie procka takie dziwne w tej grze. Tyle rdzeni, a widzę, że głównie zarzyna się jeden.

 

Silnik tej gry ma wiele anomalii. Przykładowo to co wypluwa w postaci wyników, wbudowany bench. Nijak ma się do rzeczywistości w rozgrywce czy przebiegu samego bencha. Min , avg, max fps od czapy. Max jakiś kosmiczny, avg zawyżony, a min śmiesznie niski. Niby to 1% low, ale liczone chyba na ekranach ładowania ;-) Spike fps abnormalne.

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites
Niemniej, dual loopa zamienię na jednego połączonego single loopa. Dojdzie kolejna chłodnica i wtedy 3x 480/60 + 1x 280/60 + 2x D5 z rezami 270mm będą dbać o to, by układ nasycał się dłużej.

 

 

Muszę zabrać się za LC u siebie. Może przy okazji zmiany GPU będzie wreszcie okazja się przełamać i wydać te parę (szkoda, że to nie prawda) złotych. Zdolność oddawania ciepła to jedno, ale właśnie o zdolność akumulacji jego większej ilości przy stosunkowo dużym rezerwuarze jest fajną sprawą. AC niby daje sobie radę, chociaż nie jest topowe, ale zdarzy mu się wbić na wyższe obroty na kilka sekund jak się na chwilę temperatura podniesie. 

Edytowane przez wojciechu15
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Muszę zabrać się za LC u siebie. Może przy okazji zmiany GPU będzie wreszcie okazja się przełamać i wydać te parę (szkoda, że to nie prawda) złotych. Zdolność oddawania ciepła to jedno, ale właśnie o zdolność akumulacji jego większej ilości przy stosunkowo dużym rezerwuarze jest fajną sprawą. AC niby daje sobie radę, chociaż nie jest topowe, ale zdarzy mu się wbić na wyższe obroty na kilka sekund jak się na chwilę temperatura podniesie. 

No powiem Ci, że zabawa z LC wciąga niesamowicie. Zawsze można coś ulepszać, usprawniać. Polecam :)

Bez LC, taka wydajność u mnie byłaby nie do osiągnięcia.

 

73495177_506833973205250_267805306558768

 

74701610_2497791113642461_35599451686961

 

74583683_523871181767637_733980306106325

 

75439382_412049383073736_170269433515527

 

70608583_413613759552180_759787263067422

 

70875765_398729004174836_446253313436103

 

4.7 GHz na 18 rdzeniach mam do 24/7, lata to fenomenalnie w grach czy renderze tym bardziej. Istotne jest rzecz jasna podniesienie mesh oraz kalibracja mem. Wtedy dopiero czuć potęgę takiej platformy, ale musi iść to w parze z jej należytym schłodzeniem. Inaczej throttlingi, problemy ze stabilnością i wydajność bardzo mocno ścięta.

 

Stąd też większość testów procków HEDT które pojawiają się na portalach, można wsadzić między bajki w kontekście ich prawdziwego potencjału. Cholera, podobnie jest zresztą z mainstream CPU. Albo "najlepsze" są testy gdzie Ryzeny z serii 3000 chociażby, parowane są z wolnymi memkami. Gdzie IMC w tych CPU to szatan i pozwala na wiele i korzyści z kalibracji mem są ogromne. To jakie mamy kości i co potrafią w kontekście całej platformy i OC, ma fundamentalne znaczenie w przełożeniu na wydajność. To, że tak powiem takim offtopem małym podsumowując - wszystko ma znaczenie ;-)

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem czemu macie pretensje ze cos co nie jest jeszcze standardem (4k) działa słabo.

Gry sa robione dla ogółu i dla tych samych optymalizowane. Kogo interesuje 1% graczy którzy maja siano aby wymaksowac gre w 4k. Równie dobrze wyskalujcie do 8k i narzekajcie że gra ma spadki do 20fps.

 

Dopiero kiedy średni segment kart graficznych uciagnie 4k 60fps to będzie można tą rozdzielczość nazwać standardem i wtedy producenci dla szerszego grona odbiorców będą optymalizować gry pod katem wysokiej rozdzielczosci

 

Takie jest moje zdanie

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

@up Problemem nie jest samo w sobie to, że gra nie chodzi dobrze w 4k na topowej karcie. Problemem jest to, że ona nie chodzi dobrze mimo iż nie wygląda dużo lepiej niż inne które śmigają aż miło. 

 

Gdyby zaprezentowali skok grafiki na poziomie pierwszego crysisa nikt by im nie miał za złe, że gra zajeżdża każde gpu. Rzecz w tym, że tu po prostu skopana po całości jest optymalizacja, bo gra która w 4k chodzi na konsoli z GPU na poziomie niskiej półki w PC zajeżdża gpu za 5 kafli.

Edytowane przez wojciechu15
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

@up Problemem nie jest samo w sobie to, że gra nie chodzi dobrze w 4k na topowej karcie. Problemem jest to, że ona nie chodzi dobrze mimo iż nie wygląda dużo lepiej niż inne które śmigają aż miło. 

 

Gdyby zaprezentowali skok grafiki na poziomie pierwszego crysisa nikt by im nie miał za złe, że gra zajeżdża każde gpu. Rzecz w tym, że tu po prostu skopana po całości jest optymalizacja, bo gra która w 4k chodzi na konsoli z GPU na poziomie niskiej półki w PC zajeżdża gpu za 5 kafli.

Jak ustawisz detale takie jakie są na XoX to na 2080Ti pograsz komfortowo w 4K 60fps. 

Na XoX masz mieszankę ustawień low/med/high z krótszym zasięgiem rysowania a to zaraz po dopakowanej jakości cieni, wolumetrycznym oświetleniu najbardziej zabija GPU. 

Dostałeś suwaki po to by się nimi bawić i ustawić odpowiednią jakość do możliwości sprzętu. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=QqNdX2NIdVo

Edytowane przez DjXbeat
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Na XoX względem PC masz znacznie krótszy zasięg rysowania zarówno przedmiotów, roślinności, ludzi jak i rzucanych cieni. Cienie na XoX są znacznie niższej rozdzielczości niż na PC i to od razu rzuca się w oczy. Global Illumination i Ambient Occluison są mocno poprawione na PC a to potrafi zabić wydajność. Na XoX nie masz w ogóle tesselacji a na PC została dodana - również zabija wydajność szczególnie ta na wodzie. Wolumetryczne oświetlenie na PC również jest bardziej rozbudowane. 

Edytowane przez DjXbeat
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ustaw mix low/med/high w 4k i zobacz ile klatek wykręci karta za cenę całej konsoli. Jest tu ktoś z monitorem 4k i kartą z średniej półki mający RDR2? Ciekawe ile to to klatek w 4k zrobi na med...

 

Leży na stole u mnie RTX 2060 SUPER, a obok Navi 5700XT. Sprawdzę jak te karty w RDR2 latają w nast tyg. Monitorów mam sporo, 4k też :)

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Akurat FPSy to powinni mierzyć w Saint Denis, gdzie największe obciążenie jest dla CPU/GPU. Bo takie pustkowia to o kand d*py rozbić :D

Saint Denis to zapewne najbardziej obciążająca lokacja dla procesora ale jestem w 100% pewien, że bagna najmocniej zarżną karty graficzne ;) 

Nie potrzebujesz monitora 4k aby renderować grafikę w 4k.  

Nie potrzebuje ale normalna rozdzielczość 4K w większym stopniu obciąża układ graficzny niż skalowanie. 

Link to post
Share on other sites

Potwierdzone info, jakieś testy?  

Nie wiem czy jest jakiś test w sieci potwierdzający to o czy napisałem ale sam to sprawdziłem na monitorze 4K i monitorze 1920x1080 + skalowanie do 4K. 

W przypadku normalnej rozdzielczości była utrata ~8% wydajności. 

Link to post
Share on other sites

Potwierdzone info, jakieś testy?  

 

Potwierdzam ze swojego doświadczenia, bo miałem jeszcze niedawno podpiętego Benqa 1080p obok swojego 550UL. 

Karta się dużo bardziej grzeje, TDP wyższe o jakieś 30-40w (240 vs 280w tak mniej-więcej), a skalowanie... ciężko to jakoś porównać wizualnie no bo nie ma jak. 

 

Podejrzewam że skalowanie pozwala sobie na ominięcie paru obliczeń, które są wtedy zbędne. Upscaling to nie native res. Ale to się trzeba by pytać twórców danego algorytmu. 

Scaling też wiadomo nie będzie taki ładny jak natywna rozdzielczość. 

Edytowane przez Revenant
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...