Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Problem z zasilaczem?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 matt21

matt21
  • Amator

  • 25 postów

Napisano 09 sierpień 2018 - 20:34

Witam, nastapila dziwna sytuacja, otóż akurat grałem na komputerze kiedy pojawily sie kolorowe pionowe paski na ekranie, komputer sie zacial i nic nie mogłem zrobić. Zresetowalem kompa i paski dalej sie pojawialy wiec go wylaczylem. Teraz natomiast komputer sie wlacza ale nie ma obrazu ani nic, myślałem ze moze to wina karty, ale dźwieku tez nie ma, dodatkowo jak wiadomo żeby wyłączyć kompa to zazwyczaj trzeba chwilę przytrzymac przycisk, a teraz to z miejsca sie wylacza. Próbowałem różnych kombinacji, odlaczalem dyski twarde, karte czyscilem itd i nic. Czy to wina zasilacza? Padl po prostu? Zasilacz mam juz prawie 5 rok i dawnej komputer nie raz chodził cały czas, ale od jakiegoś roku korzystam z komputera raz gora 2x w tygodniu.
Moj sprzęt to:
Karta R9 270x
Plyta msi z11A-s01
Procek i5 2500k
12gb ram ddr 1333mhz goodram
Dysk ssd 120 gb goodram
Dysk hdd 1tb WD
Zasilacz Thermaltake Smart SE 530W
  • 0

#2 Yahoo.K

Yahoo.K
  • Gaduła

  • 325 postów

Napisano 10 sierpień 2018 - 07:31

Wymień zasilacz bo tego nie próbowałeś?


Użytkownik Yahoo.K edytował ten post 10 sierpień 2018 - 07:33

  • 0

#3 matt21

matt21
  • Autor tematu
  • Amator

  • 25 postów

Napisano 10 sierpień 2018 - 08:32

Na razie jeszcze nic nie robie, bo bez sensu kupować coś skoro przyczyna moze lezec gdzieś indziej. Teraz natomiast komputer po wlaczeniu chwile chodzi i sie wylacza i sam wlacza, nawet po wyjęciu wszystkiego jest dokladnie tak samo, wiec stawiam na zasilacz albo płytę główną.
  • 0

#4 chrisplbw

chrisplbw
  • Zapaleniec

  • 1197 postów

Napisano 10 sierpień 2018 - 08:53

Sprawdź zasilacz tym sposobem https://proline.pl/?...a-bez-komputera, ew. w miarę możliwości podłącz do innego kompa.


  • 0

AMD FX8350 4.0GHz@4.7GHz, Gigabyte GA990FXA-UD5, Gigabyte G1 RX470 4GB 1230/6600@1300/7000, Kingston HyperX Beast 1888 2x4 GB, Scythe Mugen 2 rev. B (Enermax TB Silence UCTB12P x2)+Gelid Extreme, Corsair RM550x 550W 80+Gold, Zalman Z11 Plus,  WD Blue 1TB, Lepa by Enermax BQL.Quiet PWM Bluex2. Motospeed V30, P10 Lite


#5 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 3335 postów

Napisano 10 sierpień 2018 - 09:38

Zrób kolego tak. Odłącz zasilanie 230V.  Zresetuj bios. Zworką albo wyjmij baterię z płyty. Kup w sklepie elektrycznym lub elektronicznym preparat Kontakt 60 albo podobny i nieduży pędzel z naturalnym włosiem(sklep z farbami). Namocz chusteczkę higieniczną preparatem Kontakt i kilkakrotnie przemyj styki złącz PCI-X karty grafiki. Namocz pędzel w preparacie Kontakt 60, nadmiar strząśnij, pędzel ma być wilgotny ale nie ociekać i przemyj styki złącza PCI-X na płycie głównej. Najważniejsze są styki w szczelinie portu to je trzeba przeczyścić.  Czynność powtórz kilka razy. Odczekaj 30 minut lub więcej, niech preparat zadziała, zamontuj grafikę i sprawdź czy odpali.   


Użytkownik gepardmak edytował ten post 10 sierpień 2018 - 09:39

  • 0

#6 matt21

matt21
  • Autor tematu
  • Amator

  • 25 postów

Napisano 16 sierpień 2018 - 22:58

Zrobiłem inaczej, najprosciej mówiąc rozlozylem kompa, przeczyscilem i zlozylem jeszcze raz, to chyba po prostu grafika padla, diody sie świecą,natomiast wiatraczki wlaczaja się, wylaczaja i po chwili znowu włączają i dzialaja cały czas ale obrazu nie ma. Sprawdzalem jeszcze inne kable czy moze przypadkiem po prostu nie jest to wina kabla, ale nie. Podlaczylem swojego starego gtxa 260 i komp dziala normalnie. Ale zastanawiam sie co sie zepsulo w karcie ze tak nagle przestala dzialac, jakies sugestie? A jeszcze chce podkreslic, ze w przeszlosci juz zdazaly mi sie w czasie gry takie pionowe paski na caly ekran i kompa zamrazalo, ale wtedy po prostu zrobilem reset i było w porzadku. Innym razem zainstalowalem inne sterowniki i problem praktycznie ustal, zdazaly sie takie zamrozenia ale o wiele rzadziej. I teraz przy starej karcie mam temperatury 60-65 stopni w spokoju gdzie przy tamtej było ok 35 stopni a plyta główna sama dostowuje napiecie, ale mozna tez samemu zmienic, wiec jak zmniejszyc temperaturę?
Dobra, z racji braku odzewu temat mozna zamknąć.

Użytkownik matt21 edytował ten post 10 sierpień 2018 - 12:23

  • 0

#7 CrisPell

CrisPell
  • DarkNOVE live for the games

  • 1591 postów
  • 3DMark 06:21600

Napisano 01 wrzesień 2018 - 20:24

Tak to grafika. Miałem ten sam model i skończył tak samo jak w twoim przypadku.

 

Stara karta do wyczyszczenia zmiany pasty. Wentylator pracuje?


Użytkownik CrisPell edytował ten post 01 wrzesień 2018 - 20:25

  • 0

PC: AMD FX-6300 4.3GHz /\  8GB DDR3 1600MHz CL9 /\ Sapphire RX 480 Nitro 4GB /\ Gigabyte GA-970A-UD3 /\ GoodRAM IRDM Pro GEN2 240GB+ 2x 1TB /\ Thermaltake SMART SE 630W /\ SPC Brutus 410 /\ IIyama x2483hsu-b1 "24" FHD (DVI) /\ Windows 10 Pro x64 /\
Laptop: Lenovo Y580 i7 3630QM /\ GTX660M 1Ghz 2GB /\ 8GB 1600Mhz /\ GoodRAM IRDM Pro GEN2 240GB + 500GB HDD /\ Win10 Pro x64 /\
Mobilne: Xiaomi Redmi Note 4 3/32 Black Snapdragon 625, Konsola: PS3 Super Slim CECH4004A 320GB
Muzyczny sprzęt: Asus Xonar DG + Superlux HD330, Diora WS354+Imago Acoustic ima 383 70W+Logitech Bluetooth


#8 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 3335 postów

Napisano 02 wrzesień 2018 - 11:46

Czasami jak coś padnie to za wiele zrobić nie można. Jeśli Ci bardzo zależy kartę można wygrzać w piekarniku. Co może jej pomóc wrócić do życia. Zabieg jest ryzykowny i na jakiś czas daje efekt ale problemy z grafiką kiedyś powrócą. Inny sposób to odesłanie sprzętu do profesjonalnego serwisu w celu naprawy karty. Koszt od 100-350 zł. Cena jest ustalana po diagnozie za która nic nie płacisz. Decyzja należy do Ciebie. 


Użytkownik gepardmak edytował ten post 02 wrzesień 2018 - 15:25

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych