Skocz do zawartości

Asus P8P67 a wahania Vcore


Recommended Posts

Mam problem z niestabilnym Vcore na asusie P8P67 rev. B3.

 

Ustawienia takie :

Ai Overclock Tuner - Manual

BCLK/PEG Frequency - 100

Turbo Ratio - By All Core...

By All Cores (Can Adjust in OS) - 45

Internal PLL Overvoltage - Disabled

Memory Frequency - Auto

EPU Power Saving Mode - Disabled

Load Line Calibration - Regular

VRM Frequency - Auto

VRM Spread Spectrum - Disabled

Phase Control - Standard

Duty Control - T.Probe

CPU Current Capability - 100%

CPU Voltage - Manual

CPU Manual Voltage - 1.4

Reszta w dół na Auto

CPU Spread Spectrum - Disabled

 

Zakładka Advanced\Cpu Configuration:

 

Intel Adaptive Thermal Monitor - Disabled

 

Po wpisaniu ustawień oczywiście restart aby zaczęły obowiązywać.

U mnie przy takim konfigu napięcie w BIOS-ie (więc bez zmian obciążenia) skacze od 1.336 do 1.360 (zakładka monitor w BIOS). Podejrzewam, że to sprawa dokładności pomiaru czujnika, ale z drugiej strony, inne napięcia są stałe bez wahań. Chętnie poznam opinię kogoś z Asusa, czy takie zachowanie jest w granicach normy czy płyta kwalifikuje się do naprawy/wymiany.

Link to post
Share on other sites

0,03V to nie jest delikatny vdrop w momencie kiedy praktycznie nie ma obciążenia (BIOS) szczególnie przy tak zachwalanej 12 fazowej cyfrowej sekcji zasilania.

Paweł jeśli masz możliwość to dopytaj w serwisie czy jest szansa na wymianę takiej niestabilnej płyty, może nie wszystkie tak mają.Testowałem ostatnio Asrocka P67 Extreme4 i Vcore praktycznie stabilne jak skała, a jeśli już są wahania to jedynie w zakresie 0,01V i to nawet podczas pracy systemu i przy zmianie obciążeń.

Link to post
Share on other sites

Co do stabilności to wygląda to tak:

Mój 2500K do stabilnej pracy przy 4,5GHz potrzebuje napięcia około 1,31V. Kiedy ustawię w P8P67 powiedzmy 1,32V to napięcie skacze pomiędzy 1,296 a 1,330 i w momencie spadku do 2,96 następuje zwis. Kiedy ustawiam np. na Asrock P67 Extreme4 1,320V napięcie mam niezmienne jak skała i żadnych zwisów, sporadycznie potrafi spaść do 1,312, ale nie powoduje to utraty stabilności.

Wiadomo, że mogę podnieść Vcore w Asusie np do 1,34V, aby obniżyć pułap spadku do 1,31V, ale w przypadku podkręcania w okolice 5GHz, gdzie potrzebne napięcie 1,5V na Asrocku, na Asusie muszę ustawiać 1,53 a to już sporo, ale mniej nie mogę właśnie przez te wahania.

Jeżeli możesz to zapytaj, czy takie wahania Vcore w spoczynku, bez obciążenia (zakres wahań 0,03V) są według Asusa dopuszczalne przy tej klasy płycie z 12 fazowym zasilaniem, czy wszystkie płyty P8P67 tak mają czy trafiła mi się felerna sztuka.

Link to post
Share on other sites

Biorąc pod uwagę software'owe odczyty nie bardzo jest sens kontynuować temat, powszechnie wiadomo że nie są one do końca wiarygodne. Serwis nie testuje żadnych podkręcanych konfiguracji sprzętowych, my również tego nie wspieramy. Musiałbyś popytać innych użytkowników płyt tej serii, czy mają podobne spostrzeżenia.

Link to post
Share on other sites

Przeczytaj uważnie, odczyt software'owy, ale raczej zgodny z prawdą (co potwierdzają zwisy akurat przy spadku). Napięcia zasilacza mierzyłem miernikiem i są stabilne, zresztą czujniki na płycie to potwierdzają. Nie wiem czy można miernikiem zmierzyć Vcore na P8P67. Użytkowników pytam oczywiście, ale jeszcze nikt nie odpowiedział.

W każdym razie nawet jeśli to jest wina nieprecyzyjnego czujnika a voltage jest stabilny to czy takie zachowanie jest według Asusa akceptowalne ? Byłbym wdzięczny gdybyś się dowiedział u źródła, bo poważnie rozważam zamianę na Asrocka, jeśli nie mam co liczyć na naprawę/wymianę.

Link to post
Share on other sites

Serwis nie zajmuje się odpowiedziami na pytania Klientów, możesz spodziewać się przekierowania sprawy do nas do działu Supportu - wrócimy do punktu wyjścia :).

No to nieciekawie ;) Może spróbuj się dowiedzieć czy są jakieś normy w Asusie w takim przypadku (bez względu czy to wina czujnika czy faktycznie sekcja kiepska). Od lat mam Asusa a z tą P8P67 to ciągle coś, na początku dualbooty (dzięki nowemu BIOS od Ciebie problem zażegnany- dziękuję), teraz problemy z wzbudzaniem przy aktywnym PLL Overvoltage i te wahania Vcore. Mam jednak sentyment do tej marki i jestem w stanie przeboleć różne problemy o ile w końcu się rozwiążą.

Jedyna nadzieja w Tobie, a jeśli według Asusa to dopuszczalne to czas na zmianę marki.

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Z tego co widzę nowe płyty asusa mają sporo byków.

A fizycznie niedawno kolega kupił P8p67 miał niestabilną prace komputera, ja również po wymianie na nową wersje trafiłem na egzemplarz strzelony, na szczęście w siedzibie Asusa wymienili mi od ręki na nową, podobnie zresztą jak koledze.

problem zażegnany

 

Z tego co czytam po różnych forach problemów dużo i nie wiem dlaczego ale jak by się odbił na jakości światowy kryzys, produkty Asusa kupuje od 15 lat a może i dłużej zazwyczaj nie było aż tak głośno i tak dużo problemów, a może chińczyków trzeba pogonić, albo dokarmić by nie odwalali fuszerki?

 

i jeszcze jedno, bo twierdzi Pan że przyjęcie reklamacji zależy od sprzedawcy.

oczywiście to chyba żart?

Gwarancje udziela producent, nie sprzedawca, sprzedawca jest pośrednikiem.

Ma obowiązek przyjąć, przesłać do serwisu producenta i tyle, serwis weryfikuje żądania klienta i sprawną płytę odsyła do klienta, czy to przez sprzedawce czy też bezpośrednio.

Nie widzę w zasadzie przeszkód prawnych by kontaktować się bezpośrednio z przedstawicielem producenta czy też samym producentem.

jest to zgodne z przepisami Unijnymi i często praktykowane nawet w ASUS, BA! nawet jest w interesie producenta / przedstawiciela, bo sprawniejsza komunikacja to przecież nic innego jak budowanie wizerunku marki.

Link to post
Share on other sites

Z tego co widzę nowe płyty asusa mają sporo byków.

A fizycznie niedawno kolega kupił P8p67 miał niestabilną prace komputera, ja również po wymianie na nową wersje trafiłem na egzemplarz strzelony, na szczęście w siedzibie Asusa wymienili mi od ręki na nową, podobnie zresztą jak koledze.

problem zażegnany

 

Z tego co czytam po różnych forach problemów dużo i nie wiem dlaczego ale jak by się odbił na jakości światowy kryzys, produkty Asusa kupuje od 15 lat a może i dłużej zazwyczaj nie było aż tak głośno i tak dużo problemów, a może chińczyków trzeba pogonić, albo dokarmić by nie odwalali fuszerki?

 

i jeszcze jedno, bo twierdzi Pan że przyjęcie reklamacji zależy od sprzedawcy.

oczywiście to chyba żart?

Gwarancje udziela producent, nie sprzedawca, sprzedawca jest pośrednikiem.

Ma obowiązek przyjąć, przesłać do serwisu producenta i tyle, serwis weryfikuje żądania klienta i sprawną płytę odsyła do klienta, czy to przez sprzedawce czy też bezpośrednio.

Nie widzę w zasadzie przeszkód prawnych by kontaktować się bezpośrednio z przedstawicielem producenta czy też samym producentem.

jest to zgodne z przepisami Unijnymi i często praktykowane nawet w ASUS, BA! nawet jest w interesie producenta / przedstawiciela, bo sprawniejsza komunikacja to przecież nic innego jak budowanie wizerunku marki.

 

1. Kto, gdzie i kiedy oraz w której siedzibie firmy ASUS wymienił Ci płytę? :)

 

2. Podaj konkretne zapisy prawne, które miałyby zastosowanie dla teorii jaką nam tu prezentujesz. Przepisy a nie zasłyszane slogany...

 

Błędy "wieku dziecięcego" serii P8P67 zostały już dawno ponaprawiane kolejnymi poprawkami biosów. Na dziś trudno doszukać się poważnych, potwierdzonych i mających uzasadnienie błędów.

Link to post
Share on other sites

wymiany dokonałem najpierw na koszt Asusa, po przesłaniu do mnie karty przewozowej, i nadaniu jej przez UPS i tą samą drogą przywieziono mi ją, a dziś drugi raz byłem osobiscie tutaj:

Cleveland Road

Hemel Hempstead Industrial Estate

Hemel Hempstead

Hertfordshire

HP2 7EY

 

płyty główne

ACM0AD152469

druga B3M0AD014213

tej trzeciej aktualnej jeszcze nie zarejestrowałem za chwile to zrobie, zapewne zobaczy Pan ją w systemie

Przepisy praw konsumentów w całej uni są takie same, czyżby w Polsce były bardziej dzikie?

Link:

zwrócił bym uwage na słowo "gwarantowi"

Federacja konsumentów to chyba dobre źródło ?

 

Złożyć reklamację u sprzedawcy – to on zawsze odpowiada za towar, który wydał konsumentowi. Gdy do produktu został dołączony ważny dokument gwarancyjny, dokonujemy wyboru – możemy zgłosić reklamację sprzedawcy albo gwarantowi, w zależności od tego, co uznamy za korzystniejsze dla siebie i wygodniejsze (np. serwis jest daleko, a sklep blisko). Sprzedawca nie może narzucać konsumentowi, by zaniósł towar do serwisu, skoro otrzymał gwarancję, jeśli konsument właśnie jemu chce złożyć reklamację.

 

W Polsce byłem sprzedawcą miedzy innymi Optimusa i kilku innych firm elektroniczno informatycznych ;-)

I byłem związany z handlem przez całe życie w kilku krajach również teraz ;)

Edytowane przez krakn
Link to post
Share on other sites

Jeśli nie rozmawiamy o warunkach obowiązujących w Polsce, to dyskusja jest bezcelowa :).

 

Ależ ja przytoczyłem stronę jak najbardziej POLSKIEJ FEDERACJI KONSUMENTÓW, opracowaną na podstawie ustaw prawnych obowiązujących w Polsce.

Czyżby pan twierdził że federacja obrony praw konsumenta kłamała??

 

A prawo w Polsce podlega regulacją prawa uni europejskiej tak że rozbieżności są niewielkie.

Do tego stopnia że na obszarze UE mogę oddać sprzęt do dowolnego przedstawiciela firmy międzynarodowej, a kwestie przekazania serwisu załatwia sobie sam serwis miedzy sobą, tak jest?

:menda:

Ja wiem że tak jest, i nawet praktykowałem to z firmą Karcher,(urządzenie wpełni profesjonalne koszt naprawy ponad 1000 euro) i Canon też obiektyw profesjonalny, wszędzie chodziło o naprawy gwarancyjne i sprzęt został naprawiony właśnie bezpośrednio u przedstawiciela, bo sklep był baaaardzo daleko z racji tego ze ja poruszam się po całej europie.

Jedynie czas naprawy się przedłużył zamiast kilka dni trwał około 1,5 tygodnia.

 

Obecnie mam na tej samej prawnej podstawie serwisowaną instalacje gazową założoną w Polsce, a serwisowaną w ramach gwarancji W UK i Francji, Bez żadnych problemów.

 

Problem w tym że w Polsce ludzie nie są świadomi swoich praw i przedstawiciele firm starają się unikać odpowiedzialnosci i to bardzo żenujące że słyszy się wypowiedzi przedstawicieli firm wielkich korporacji które na całym świecie po chłopsku ujmując wchodzą w tyłek klientowi, a w polsce .... no

 

Jak się mylę proszę mi podać Polskie ustawy oraz / lub dyrektywy UE które stanowią inaczej w Polsce.

 

Poza tym przedstawiciel tak szacownej marki jakim jest ASUSTEK powinien dokładnie wiedzieć jak w oparciu o prawo budować swój wizerunek, by być spostrzegany na lepszego od innych, a nie tylko do momentu złapania klienta.

Bo tak to potrafi byle akwizytor.

 

Jeszcze raz, proszę się zapoznać ze stroną federacji konsumentów, albo jak pan woli z ustawami o prawach konsumenta.

 

Klient również w POLSCE ma prawo wyboru gdzie odda towar do naprawy, gzie ma bliżej, lub gdzie mu wygodniej czy do sklepu czy do przedstawiciela.

Edytowane przez krakn
Link to post
Share on other sites

Jestem pracownikiem wsparcia technicznego, nie prawnikiem. Nie widzę powodu, dla którego miałbym się zagłębiać nie widząc zapisów, na które krakn się powołuje.

 

Dodam tylko, ze komponenty nie są objęte gwarancją globalną, zatem wybór gdzie kto odda sprzęt do naprawy to kolejny powtórzony tu mit.

Link to post
Share on other sites

To już zupełnie poboczny temat, znam swoje prawa i obowiązki, nie próbuję uzyskać czegoś, do czego w Polsce jeszcze pewnie przyjdzie nam poczekać. Mam świadomość, że w różnych krajach sytuacja wygląda bardzo różnie, niemniej jednak doszukiwanie się podobieństw będę traktował jako pewnego rodzaju pobożne życzenia, niekoniecznie mające związek z lokalną rzeczywistością. Wpleciony wątek dotyczący firmy, starań o Klienta itd oczywiście jest dla nas najwyższym priorytetem, niemniej jednak narzucone nam odgórnie procedury również muszą być przez nas przestrzegane.

 

Zwróć uwagę na jedną istotną rzecz - Polskie prawo nie precyzuje w żaden sposób terminu gwarancji, nie nakłada też ani na Producenta ani na Sprzedawcę obowiązku jej udzielania i realizacji. Prawo precyzuje jedynie obowiązki Sprzedawcy, a tu mamy na dziś albo niezgodność towaru z umową, albo rękojmię. Udzielanie potocznie zwanej gwarancji jest całkowicie dobrowolne, stąd od Sprzedawcy otrzymujesz paragon/fv, a coraz rzadziej jest papierek zwany "Kartą Gwarancyjną". Do komponentów ASUS nie daje żadnej gwarancji, takowy dokument znajduje się np. w notebookach bądź monitorach.

Link to post
Share on other sites

Jak wygląda sprawa na Asrocku?

 

Nie wzięliśmy pod uwagę jeszcze jednej kwestii - wahania napięć zależą też od zasilacza - jestem ciekaw obserwacji przy zmianie tego sprzętu :co:.

 

Sporo lepiej, wahania są minimalne, zresztą sprawdzałem już to wcześniej, a zasilacz pomierzyłem najpierw i wszystko gra. Oczywiście reszta sprzętu identyczna, gdyż wymieniałem tylko płytę.

W międzyczasie miałem styczność z kolejnym egzemplarzem P8P67 bios 1506 bodajże i przy włączonym PLL OV nie budzi się z uśpienia (Win 7 HP 64B), być może jakiś nowszy bios to poprawił.

Edytowane przez Yacko
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...