Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

G.Skill Trident Z - czy na pewno zepsute?


Najlepsza odpowiedź zacznij, 07 luty 2018 - 16:37

Firma przysłała nowe, działające pamięci, więc pewnie tamte miały wadę fabryczną.
Temat do zamknięcia.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 zacznij

zacznij
  • Nowicjusz

  • 10 postów

Napisano 12 styczeń 2018 - 21:21

Chciałbym się dowiedzieć czy moje kości ram na pewno są uszkodzone.
Komputer nie przechodzi POST o ile nie ma innych modułów(sprawdzane również na innej płycie głównej).
W BIOSie wyświetla się coś takiego:
https://drive.google...ZzR?usp=sharing
Przy czym pierwsze zdjęcie ukazuje informacje o module wadliwym, a drugie informacje o module działającym (innego producenta i o innym taktowaniu - inaczej nie dało się dojść do BIOSu).
Ma ktoś jakiś pomysł?


  • 0

#2 CzOlO

CzOlO
  • Gaduła

  • 270 postów

Napisano 13 styczeń 2018 - 07:29

Niestety uszkodzone. Prawdopodobnie SPD wyczyszczone. Jezeli bedziesz mial ochote sprzedac, to chetnie sie nimi pobawie z wgraniem danych.


  • 0

#3 kokosnh

kokosnh
  • Maniak

  • 9225 postów
  • 3DMark 06:24404

Napisano 13 styczeń 2018 - 11:45

Ale o co chodzi, jaki CPU, jaka płyta?
Jak nie przechodzi post, to jakim cudem masz te screeny ? 


  • 0

Spoiler

#4 zacznij

zacznij
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 10 postów

Napisano 13 styczeń 2018 - 12:11

Komputer nie przechodzi POST o ile nie ma innych modułów(sprawdzane również na innej płycie głównej).

Przy czym pierwsze zdjęcie ukazuje informacje o module wadliwym, a drugie informacje o module działającym (innego producenta i o innym taktowaniu - inaczej nie dało się dojść do BIOSu).
 

i7 5820k, ASUS X99-A.
Sprawdzane również na Z370-A PRO, choć na tej płycie komputer nie postował nawet przy obecności innych modułów.


  • 0

#5 kokosnh

kokosnh
  • Maniak

  • 9225 postów
  • 3DMark 06:24404

Napisano 13 styczeń 2018 - 15:39

ok, rozumiem, oddaj do sklepu korzystając z 14 dni, lub ślij na gwarancje (szybszy sposób to oddanie do sklepu korzystając z 14 dni na zwrot)


  • 0

Spoiler

#6 HAKELBERY

HAKELBERY
  • Maniak

  • 2268 postów

Napisano 13 styczeń 2018 - 16:09

zacznij

Ta ram nawet  nie musi być popsuta .Z 370 msi ma obecnie naprawdę kiepską obsługe ram

Bios choć najnowszy?Bo wszędzie pisza że cos z ramem robią ale u mnie nie widać tego w stosunku do z170


Zrób może ręczne oc na 3200  dla x99 ;)


  • 0

#7 zacznij

zacznij
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 10 postów

Napisano 14 styczeń 2018 - 02:53

Bios najnowszy.
Na 3200 MHz nie zrobię OC, bo działająca kość ma 2400 MHz a nie chcę jej uszkodzić. A bez tej kości nie postuje...


Ok. Odkryłem coś nowego. CPU Z wyświetla prawidłowe dane wadliwego RAMU.

https://drive.google...NAuqlKAuHi/view
 


https://drive.google...NAuqlKAuHi/view


Użytkownik zacznij edytował ten post 14 styczeń 2018 - 02:52

  • 0

#8 kokosnh

kokosnh
  • Maniak

  • 9225 postów
  • 3DMark 06:24404

Napisano 14 styczeń 2018 - 22:13

i teraz masz 4 kostki wsadzone, i tylko trzech ci używa w triple channel (to nadal walnięta kość, skoro jej w innych slotach nie czysta )


  • 0

Spoiler

#9 3ndurek

3ndurek
  • Maniak

  • 6473 postów

Napisano 15 styczeń 2018 - 19:25

@zacznij, gdzie kupiłeś ten RAM?

 

Miałem ten sam problem, jedna kość nie działała, zwróciłem. Kupiłem w morele w bdb cenie, to są własnie ich promocje, sprzedają sprzęt ze zwrotu, na dodatek z jednego modułu jakiś imbecyl ściągnął naklejkę z nr seryjnym, dodam, że ta kość akurat była sprawna...


  • 0
Nie odpowiadam na PW w kwestii doboru sprzętu jak i zestawów komputerowych, macie od tego forum!

#10 zacznij

zacznij
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 10 postów

Napisano 15 styczeń 2018 - 23:37

Odesłałem do producenta, do Holandii, na gwarancję i zobaczymy co powiedzą.
Dam znać w tym wątku, choć pewnie dopiero za ~1-2 tygodnie.


  • 0

#11 zacznij

zacznij
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 10 postów

Napisano 07 luty 2018 - 16:37   Najlepsza odpowiedź

Firma przysłała nowe, działające pamięci, więc pewnie tamte miały wadę fabryczną.
Temat do zamknięcia.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych