Jozio 28 Napisano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2018 Hej, Zakupiłem notebooka półtora roku temu ( mam jeszcze 6 miesięcy gwarancji ) i prawdopodobnie rozflashował mi się dysk SSD na m2, Laptop to dokładnie : MSI GL62 i7-6700HQ/16GB/1TB+240SSD GTX960M FHDJest to ADATA lub Curircial (nie mogę go rozebrać a nigdzie nie opisali tego w specyfikacji ), na układzie SandForce. Dysk podczas pracy ( działanie na stronach internetowych ) dostał nagle zawieszenia, ja otrzymałem bluescreena od WIN 10, czekałem na odliczanie ale niestety nie doczekałem się końca. Zresetowałem a potem otrzymałem komunikat o braku systemu oraz próbie połączenia przez sieć, W BIOSie dysk jest niewidoczny, Po zainstalowaniu systemu na jednej z wolnej partycji HDD zacząłem szukać i szperać, udało mi się go odnaleźć w zarządzaniu dyskami jako DYSK 0 offline, więc go włączyłem jako MBR i jest już online widoczny dla systemu. Niestety jest widoczny jako SandForce 200026BB i ma 32 kb ( zamiast 240 gb ). W TESTDisk również wyszukuje go jako SandForce 200026BB 32 KBZacząłem szperać w internecie i po kilku próbach znalazłem podobny problem gdzie po zainstalowaniu softu na WP FW 3.3.2.ffp działa, niestety program ADATA nie znajduje dysku, Patriot SSD Updater tak samo ( a właśnie z niego aktualizowali wszystkie dyski ), A nawet gdyby był dysk widoczny to niestety nie ma opcji znalezienia w internecie akurat tego FPP do instalacji ( patriot usunął go z swojego serwera ) I teraz pytanie, czy ktoś z was ma może jeszcze jakieś pomysły co z tym mogę zrobić :-) ? Nie chce się tak łatwo poddawać, a nie mogę wyciągnąć SSD z notebooka ponieważ pisałem już do x-koma i nie zezwalają na rozkręcenie i wysłanie samego dysku do nich do naprawy... W ostateczności oddam im cały laptop w sobotę i wyczyszczę dobrze dysk HDD z danych, ale może macie jeszcze jakieś pomysły dzięki którym mógłbym go uratować :-) ?Z góry dzięki ! Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2018 zobacz sobie jak geometria wygląda przez diskpart (jeśli będzie zła, to możesz spróbować ją nadpisać jakąś z innego dysku z SF i 240GB ). Pozytywnie myśląc może tylko geometria i FTL poszły, jak to nie to to pewnie coś się zrąbało w biosie SSD i trzeba flash-ować (więc lepiej na gwarancje) Cytuj Link to post Share on other sites
prohans 139 Napisano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2018 Raczej masz ADATE SP900 dawali ją bardzo często i no jak by to powiedzieć moja tez zdechła po 3 miesiącach X-kom rzeczywiście chce sam dysk bo to są dyski "dokładane na ich profesjonalnej linii montażowej" i maja osobna gwarancje ale ta informacje dadzą ci w salonie, natomiast na infolinii powiedzą ci nie w żadnym wypadku, więc jak się wahasz podejdź do salonu i zapytaj. Więc po 2 tygodniach zapewne dostaniesz nowy, nie wiem czy SP900 jest jeszcze dostępne więc możliwe że dostaniesz SP920. Cytuj Link to post Share on other sites
Jozio 28 Napisano 7 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 (edytowane) zobacz sobie jak geometria wygląda przez diskpart (jeśli będzie zła, to możesz spróbować ją nadpisać jakąś z innego dysku z SF i 240GB ). Pozytywnie myśląc może tylko geometria i FTL poszły, jak to nie to to pewnie coś się zrąbało w biosie SSD i trzeba flash-ować (więc lepiej na gwarancje) Sprawdzałem i wyglądało na bios SSD lub coś innego Ale mega dzięki za podpowiedź! Raczej masz ADATE SP900 dawali ją bardzo często i no jak by to powiedzieć moja tez zdechła po 3 miesiącach X-kom rzeczywiście chce sam dysk bo to są dyski "dokładane na ich profesjonalnej linii montażowej" i maja osobna gwarancje ale ta informacje dadzą ci w salonie, natomiast na infolinii powiedzą ci nie w żadnym wypadku, więc jak się wahasz podejdź do salonu i zapytaj. Więc po 2 tygodniach zapewne dostaniesz nowy, nie wiem czy SP900 jest jeszcze dostępne więc możliwe że dostaniesz SP920. Właśnie oddałem do naprawy, niestety w salonie WWA dostałem informacje że nie są upoważnieni i wyspecjalizowani do wykręcenia dysku z budy laptopa i muszą wysłać całość. Niby mam otrzymać wciągu 7 dni naprawiony, ale zobaczymy :-) Edytowane 7 Stycznia 2018 przez Jozio Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.